27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
VL 25.9.2009 5:52

Re: To jsou mi překvapení

Postupně se začíná blížit pravdivost vtipu, který končí: "Další nepokoje na čínsko-polských hranicích". Čína má zatím tak na dvě stě let práci s kolonizaci Ruska. Zatím se prokousávají přes asijskou část Sibiře.

honzak 25.9.2009 6:29

Re: To jsou mi překvapení

důvodně se domnívám, že k "valení tankových kolon" nedojde. Ne že by Číňani nechtěli expandovat, ale proto, že si okupaci Evropy zařídí jinak. Úplně bez tankových kolon.

hobous 25.9.2009 3:16

Nejsem expert přes budování dálnic,

ale i mně připadají D5 (Valík), D8 a obchvat Hradce přehnaně dramatické.Souhlasím s tím,že spekulativní prodeje pozemků kolem takovýchto staveb by měly být jako spekulativní zrušeny,přičemž by ovšem původní vlastníci pozemků kolem měli mít důstojné a adekvátní podmínky k prodeji,handrkování se o 10mio u tak významných staveb jednak není důstojné,ekonomické a už vůbec není ekologické.Pořád nechápu,proč ekologista z Brna (....) může léta ovlivňovat  život  lidí v Plzni,Velemíně či kdekoliv jinde,kde nežije a většinou to tam ani nezná.Nevím,jak to dělají Chorvati,ale jejich způsob výstavby dálnice k moři je pro nás asi nesplnitelný sen.Od hranic do Splitu je 18 (?) tunelů,Valík je máček.Letos jsem tam byl po 10 letech,nehodnotím cenu,čas,ale výsledek je nádhera.Jezdím na Rozvadov,léta zahlcená Plzeň kvůli zbytečnému Valíku,pár set metrů dál nebyl tunel nutný.Teď se tam buduje odpočivadlo,kdyby mi takhle měla ta firma něco dělat za moje peníze,tak ji vyhodím.Týdně jezdím kolem,pokrok mírný,pohyb pracovníků nerozpoznatelný,většinou žádný.Někdy jezdím ve čtvrtek,jindy v pátek ráno,vracím se.Mrtvo,pusto,nic.Proč se,sakra,do zakázky nedá termín co nejkratšího zprovoznění zadávané stavby?Příplatky za noční a nedělní práci by určitě kompenzovaly zisky z dřívějšího provozu.Jsem snad já tak chytrej sám?Pravda, je nás málo.To byl pokus o vtip. Přece ho znáte, i když já ho už tak trochu zapomněl.Ale bylo tam něco o krásných,chytrých atd., a končilo to tím - ale je nás málo.Tak jinej,co si pamatuju.Děti moje, vám je hej,vy jste blbý.Ale co já?!?

Hadí oči 25.9.2009 1:08

Ať už autor má pravdu, nebo trošku přehání.

Faktem je, že vlaštovky si staví hnízdo efektivnějí, než se u nás staví dálnice. Vlaštovka totiž přiletí s kouskem bláta a přilepí ho na hnizdo. Naši dálnico-stavbaři také připaplávají tu dva, onde tři a půl kilometru dálnice.

JENŽE vlaštovky to hnízdo systematicky a nikoliv chaoticky. Kdežto při velice "působivém" pohledu na hračičkovitý  (jako by PIKO-vláčkovitý) model, kde blikají kousky plánovaně dostavovaných dálnic mám dojem, že se tyto kousky určují k dostavbě podobně, jako padají čísla ve sportce.

J.G. Pašek 25.9.2009 3:11

Re: Ať už autor má pravdu, nebo trošku přehání.

Kdyby ta vlaštovka mohla mluvit a ty se jí zeptal kdo jí tak učil to hnízdo stavět, tak ti odpoví že nikdo . . .

Karel Benák 25.9.2009 0:59

Slova o paní Havránkové snad nemyslíte vážně

Vaše články se mi vždy líbily, ale nyní se musím ohradit. Paní Havránková má nárok na kompenzaci už jen za to, jak se s ní snažili a  stále snaží úředníci vyje.at.

Jenda 25.9.2009 1:00

Re: Slova o paní Havránkové snad nemyslíte vážně

Otazka zni kdo s tim vyje.avanim zacal.

beda 25.9.2009 1:04

Re: Slova o paní Havránkové snad nemyslíte vážně

úředníci. jsou páni a s nějakou babou zametou, ale někde udělali soudruzi chybu

Hadí oči 25.9.2009 1:13

Re: Slova o paní Havránkové snad nemyslíte vážně

No chudák ředkvičková babička. Ona chtěla místo své milované zahrádky jenom několik stovek metrů políček zrovna kolem dálnice, kde by jistě místo benzínových pump a Mc Donaldů pěstovala ty svoje kedlubny.  

A jako třešničku chtěla plus asi půl republiky k tomu.

selidka 25.9.2009 11:25

Re: Slova o paní Havránkové snad nemyslíte vážně

zdá se, že nejste o kauze "farmářka Havránková" správně informován, p. Havránková totiž nechtěla žádné peníze a prodlužování sporu, jako náhradu chtěla ornou půdu v rozumné dojezdové vzdálenosti, aby rodina mohla dál hospodařit

myslím si, že v tomto případě je vina jednoznačně na straně státních úředníků

M.S. 25.9.2009 6:02

Re: Slova o paní Havránkové snad nemyslíte vážně

Niíkdo nikdy netvrdil, že paní Havránková (a jí podobní) nemá nárok na kompenzaci. Spor je však v jaké výši.

Jáchym 25.9.2009 6:44

Re: Slova o paní Havránkové snad nemyslíte vážně

Po osmačtyřicátém dávali bolševici, jako kompenzaci za vše co lidem ukradli, cár papíru, se kterým si mohl dotyčný akorát tak utřít pr*el!:-(

yx 25.9.2009 8:59

Re: Slova o paní Havránkové snad nemyslíte vážně

naivko, bolševici za to, co lidem ukradli, nedávali žádný papír. Leda tak kriminál, nebo vystěhování z ukradeného majetku, to v lepším případě.Rv

Historik 25.9.2009 10:10

Re: Slova o paní Havránkové snad nemyslíte vážně

Tady se musím komunistů "zastat," vámi popsaný model fungoval za Gottwalda. V 70 letech byla úřední výkupní cena pozemku kdekoliv 4Kčs/m2, ALE, aby majitel "moc nezbohatl," od určité výměry se to snižovalo na 40 hal/m2. Takže si lidé, kteří vlastnili pole, na kterých vyrostla pražská sídliště mohli za náhradu koupit třeba Škodu 100 (podotýkám, že ta pole lidem zůstala formálně ve vlastnictví, i když to bylo družstvo).

Ale, oni to soudruzi stejně zkoušeli a napřed šli za lidmi, ať podepíší, že jim to dávají zadarmo. Staří lidé, znalí praxe 50 let jim to třeba ze strachu podepsali, neb ten "posun" v praxi nezaregistrovali.

Mimochodem, i dnes čelí lidé, kterým se má vykoupit dům ke zbourání pro nějakou stavbu otevřeným výhružkám. Výhodné ceny totiž mohou dostat pouze kamarádi, kteří se příslušným úředníkům a politikům umějí "odvděčit."

bd 25.9.2009 0:53

Osobně jsem přesvědčen

že neschopnost dobudovat dálniční síť je jedna z našich největších porevolučních ostud a proher. V blížícím se bilancování úspěchů a neúspěchů po dvaceti letech by to mělo zaujímat jedno z prvních míst v kolonce mínus.

SW 25.9.2009 0:55

Re: Osobně jsem přesvědčen

Teď to vezme řádně do pazour ten naturalizovanej slovák a zahraje nám "dopravní extraligu", jen počkejte pak na tu bilanci ;-P;-)

97 25.9.2009 0:52

autor nelže, kdepak, jenom desinterpretuje fakta...

autor, jak je bohužel jeho zvykem, desinterpretuje fakta, v podstatě už asi žije ve svém světě a realitu do něho netahá. Ale k věci:

jiný pohled viz cenadalnic.cz, ceskedalnice.cz a samozřejmě hlavně: http://nku.cz/downloads/ostatni-publikace/paralelni-kontroly-dalnice-praha-drazdany.pdf

beda 25.9.2009 0:48

dálnice

tentokrát autor semlel páté přes deváté, ale problematice vůbec nerozumí. to že se na západě staví 1km dálnice za den je stejnej nesmysl, jako že jsou u nás dálnice dražší než v německu.

ekologové škodí, ale často zpackaná příprava ze strany úředníků škodí mnohem víc.

beda 25.9.2009 1:03

Re: dálnice

a úplná tragédie je systém plánování investic do dopravní infrastruktury.

a to že účetní rok u ŘSD končí stejně jako kalendářní

M.S. 25.9.2009 5:31

Re: dálnice

Mohu potvrdit, že na rozdíl od vás autor problematice rozumí, alespoň v principech. 'Uředníci škodí, ale dělají to co jim politici nakážou. Nejvíce však škodí"ekologové". Ti, kteří si nejvíce stěžují na drahé dálnice ("ekologové") je nejvíce prodražují. Zářným příkladem je právě obchvat Plzně, ale prokázat to lze na každé stavbě.

beda 25.9.2009 10:14

Re: dálnice

nerozumí.

proč se zahajujou stavby, které nejsou připravené. za to nemůžou ekologové, ale systém financování a plánování výdajů.

ekolog je škodná, ale pokud by měl investor všechna stavební povolení před zahájením stavby tak po spuštění stavby jsou ekologové nahraní (zatím byli)

pokud stavba již běží a do toho zasahují ekologové tak zdržení stavbu neúměrně prodražuje