18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

Vstanou noví Duškové

"Podle předem připraveného scénáře jsem byl dnes popraven pučisty na základě vykonstruovaných argumentů," řekl dosavadní předseda železničních odborářů Dušek. Myšlenka imaginární popravy tohoto muže je mi sympatická.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Gonzales 13.9.2007 9:09

Re: Re: Re: Re: Kanuku,

Ale pánové, vždyť máme přece ty "cenově výhodné" koridory, kde si mistr Dušek a spol. také přihřál polívčičku. Račte si povšimnout, že tam kde jezdí pendolino, jsou prosímpěkně tři koleje. Takže já problém vidím v lidském činiteli a ten jak známo je u ČD na "velmi vyspělé úrovni" už od dob první republiky :-D:-D

brok 13.9.2007 7:35

Re: Pár poznámek

V uplynulých letech byly zprivatizovány tři tratě, které byly pro ČD nalik ztrátové, že je chtěli zavřít (jedna z nich byla již 20 let mimo provoz). Dnes tyto privátní tratě vydělávají tak, že nejméně jednu z nich chtějí ČD zpátky. V čem je tedy chyba?

Kanuk 13.9.2007 7:54

Re: Re: Pár poznámek

Nedostávají náhodou ti privátní majitelé státní subvenci?

BaLu 13.9.2007 8:25

Re: Re: Re: Pár poznámek

A nedostávájí náhodou ČD každoročně obrovskou státní dotaci na osobní dopravu?

Jerry 13.9.2007 8:44

Re: Re: Pár poznámek

Evidentně v ČD - respektive v jejich zaměstnancích a to odshora až dolů.

jinec 13.9.2007 8:13

Re: Pár poznámek

Jestli to není i tím, že v ceně jízdného u ČD je zohledněno, že vlaky jezdí i do kde které lhoty a ještě si musí udržovat koleje, nádraží a zabezpečovací zařízení, zatímco autobusový přepravce na trase Praha - Brno, si zajistí náklady a reprodukci autobusu,mzdu řidiče, dálniční známku a mýtné. Kdyby jízdné v autobusech muselo pokrýt i náklady na autobusy do těch lhot, včetně nákladů na údržbu všech autobusových zastávek, určitě by cena jízdného vypadala úplně jinak. Autobus na trase Praha - Brno jede každých 20 minut (doba jízdy 2,5 hodiny) a stojí cca 200 Kč. Vlak jede 3 x za dopoledne (doba jízdy více jak 3 hod.) a stojí 300 Kč. Čemu asi dá přednost chudý student???:-(

TBB - falešný mormonský kněz 13.9.2007 8:33

Re: Re: Pár poznámek

Hluboký omyl, ČD nespravují koleje, na to je tuším podnik, který se jmenuje Správa drážní cesty (ale třeba i jinak, nemám kdy to ověřovat). Ale že ČD jsou banda zoufalců a celé vedení by se mělo pozavírat, o tom není sporu.

pp 13.9.2007 0:38

P.S.

Je to takový starý český zvyk a je milé, že se nezměnil.

pp 13.9.2007 0:36

Nic nového pod sluncem.

Už za totality pamatuji, že veškeré personální výměny se dělaly v době, kdy odvolávaný byl na dovolené, na služební cestě a pod. Takže dotyčný se vrátil a koukal jak z jara, že nemá kde sedět, protože jeho židle je obsazená. To dokazuje, že bez ohledu na nějaký "samet", většina kádrů zůstala na svých pozicích a pracuje stále svým nezměněným stylem. Nakonec, zažil to i náš p. prezident, v té době ještě předseda vlády. Akce vešla do dějin jako Sarajevský atentát.

Jirka 13.9.2007 1:03

Re: Nic nového pod sluncem.

No a dnešní odboráři,rozuměj jejich papaláši,jsou dobří hoši minulého režimu.

Kanuk 13.9.2007 0:28

Pár poznámek

 "Sedmi, osmihodinová zpoždění na trase dlouhé dvě, tři stovky kilometrů jsou absolutně běžná věc." V minulém desetiletí jsem byl každý rok v ČR, vždy jsem jel na trati Praha-Brno a zpět. Zpoždění byla minutová, protože na trati probíhaly stavební práce, jednou to bylo půl hodiny kvůli záplavám na Moravě. Mám dojem, že jsem vlakem jezdil víc, než p. Aston.

xmort 13.9.2007 0:45

Re: Pár poznámek

souhlas - byl jsem letos pres leto v cechach a jezdil jsem vlakem docela dost. je pravda ze hlavni tahy byly  vsechny v rekonstrukci a divim se, ze drahy tomu neprizpusobily grafikon, ale zpozdeni nepresahlo hodinku.

mike 13.9.2007 1:04

Re: Re: Pár poznámek

Hodinka sem, hodinka tam, proste takovy mistni kolorit... Kdyz jedu do Rakouska, mam cestu naplanovanou s petiminutovymi prestupy. Jeste se mi nestalo, ze bych neco nestihnul. Teda, krome prestupu z ceskeho vlaku v Linci, ktery ma zpozdeni naprosto pravidelne. A samozrejme cestou zpatky. Jako posledne, az do Lince nacas a v Praze pres hodinu zpozdeni.

mike 13.9.2007 0:58

Re: Pár poznámek

S tema sedmi nebo osmi hodinama Aston samozrejme keca, ale desitky minut nejsou zadna vyjimka. Zkuste si trochu pohrat s Babitronem, cisla vlaku najdete tady. Ve zbytku bohuzel Aston pravdu ma. Az na vlaky vyssi kategorie (IC/EC/SC) a nektere nove je to des a hruza. A v nich je videt lemplovstvi zamestnancu CD, coz je bohuzel ten hlavni problem ;-€

mike 13.9.2007 1:06

Re: Re: Pár poznámek

Chtel jsem napsat "I v nich..."

Kanuk 13.9.2007 3:02

Re: Re: Pár poznámek

"lemplovstvi zamestnancu ČD",- co byste dělal vy za pár šušňů (možná, že strojvedoucí mají víc), s vyhlídkou na to, že vás zítra vyhoděj na ulici? Za první republiky platy na dráze také nebyly královské, ale železničáři měli DEFINITIVU. A to si mnoho lidí cenilo víc, než výši platu. Také železničáři nesměli stávkovat, slyšel jsem o pasivní resistenci, ale nepamatuji se na nějaký konkretní případ. Kromě toho, ten b.rd.l je působen asi spíš nedostatkem zaměstnanců. kteří by se měli o čistotu starat, než jejich lemplovstvím. A dále, jak někdo poukázal, cestující se chovají jako dobytek. Zejména omladina, která ničení veřejného majetku považuje za "velký čin".

mike 13.9.2007 3:38

Re: Re: Re: Pár poznámek

Tohle neberu. Bud delam svou praci poradne nebo jdu delat neco jineho, kdyz mi z nejakych duvodu nevyhovuje. Malo jich neni, naopak. Jenze se flakaji.

Priklad nekdy z cervence, vlak Praha - Lublan. V Ceskych Budejovicich asi 20 minut zpozdeni a prepojuje se lokomotiva. V jizdnim radu si na to vyhradili 11 minut. Ocividne se flakajicim vohnoutum to trvalo minut 15. Co by nekam spechali, ze. Pak jsme prejeli hranice. V Summerau, kde se lokomotiva prepojuje znovu, na nas cekal kordon v oranzovych vestach. Stihli to za minutu, v jizdnim radu maji 4. Nez jsme dojeli do Alp, kde jsem vystupoval, bylo po zpozdeni. Jisty rozdil v pristupu, ze?

zk 13.9.2007 7:04

Re: Re: Re: Pár poznámek

Myslíte, že je to jen o penězích, když je průvodčí ušmudlaný, s neumytými vlasy? To jako že má tak malý plat, že nemá na šampón a holiče?Rv Oni se nestarají ani o svoji čistotu, natož o čistotu vagónů. S tou omladinou máte ale bohužel pravdu, to je ale projevuje nejen ve vlaku, ale i na ulicích, v metru apod., oni si totiž myslí, že mohou úplně všechno, když je ta "demokracie". Posprejovat dům nebo vlak je přeci tak vzrušující, adrenalin stoupá... a vůbec.. je to přece umělecké vyjádření mladého  "umělce"RvRv8-o

Haui1 13.9.2007 8:02

Re: Re: Re: Pár poznámek

Pokud budete práci flákat, protože "vás stejně vyhoděj", tak se nedivte, že vás opravdu vyhodí.

zk 13.9.2007 6:59

Re: Pár poznámek

Minutové zpoždění, to může být také 120 minut nebo"jen" 20 - 30 minut. Po té trati jezdím každý den a rychlíky i osobní vlaky mají zpoždění každý den, alespoň těch 10-15 minut. A co se týká zpoždění kvůli záplavám před deseti lety, kecáte, protože v tu dobu vlaky nejprve nejezdily vůbec, pak jezdily s hodinovými zpožděními, protože byly stržené železniční mosty a jezdilo se po jedné koleji. Máte velmi krátkou paměť nebo nevíte co mluvíteRvRv  

Kanuk 13.9.2007 7:46

Re: Re: Pár poznámek

Nevím, v kterém roce to bylo. Jednalo se o rychlík odněkad do Brna a dál na Prahu. Pokud se pamatuji, zpoždění v Brně 30 min, příjezd do Prahy 20 min.

Jenda 13.9.2007 0:22

Dulezite je prave to "zivelne"

Neboli nekdo jim leze do zeli. Myslite, ze ty dotace vyrvavali aby jim je nekdo vyfouk?

Ladislav N. :-))) 13.9.2007 1:21

Re: Dulezite je prave to "zivelne"

 ;-DR^ ... ;-)

Kanuk 13.9.2007 0:15

Zelení a ekologové

Nevím, co kdo v radiu říkal, ale mohli to být opravdu ekologové, poukazující na nevhodnost větrníků. Skuteční zelení větrníky podporují.

AAA 13.9.2007 0:10

Vetrniky jsou ekologicke

jen pokud jsou zisky z nich vyhrazeny "ekologum" jako pan Pavek. Stejne tak s biomasou - to bylo revu kdyz ji zacal spalovat CEZ!

JC 13.9.2007 0:33

Re: Vetrniky jsou ekologicke

Jo, přesně tohle mne taky napadlo. Zřejmě si ti Moravané neobjednali větrníky u firmy Pávek  (s tichým společníkem t.č. ve funkci ministra).  To je třeba rázně zatrhnout!! Nejlepší by ovšem bylo zatrhnout ty lesy stožárů absolutně.

Buvol 13.9.2007 0:07

Ano! Ti at vstanou a Cunkové at chcípnou !

Trepifajxl 13.9.2007 0:10

Re: Ano! Ti at vstanou a Cunkové at chcípnou !

Zlaté časy divokého Západu. Tam buvoly stříleli na potkání.

Ladislav N. 13.9.2007 1:20

Re: Buvol rudočelý...

To byli bizoni. ;-D Buvoli žijí v Africe a v Asii, v Americe rozhodně v době "divokého Západu"  nežili...  Ale máte pravdu, tenhle je óbr vůl... ;-)

DJing cheb pako 13.9.2007 1:46

Neni pochyb, ze Buvol rudočelý...

je ueber vul. Ale buvol lze pouzit i pro Americkeho bizona

The American Bison is a bovine mammal, also commonly known as the American Buffalo, or simply buffalo, something of a misnomer as it is only distantly related to either of the two "true buffalos": the Water Buffalo and the African Buffalo.