8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

Volič rozhodne

Ministr zahraničí Karel Schwarzenberg má bezpochyby pravdu se svou domněnkou, že je před námi koaliční spor o dalším postoji vůči Evropské unii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vandas 26.6.2012 20:54

Dnes o půlnoci.

To bude 253 dnů, do Zemanova nástupu do prezidentského úřadu. Hájka vystřídá Srba, Weigela Šlouf a Zbytek začne velet Hradní stráži. " To bude pěkne, pěkne-fajne a pěkne, až to se mnou definitivně sekne."

M. Mařák 26.6.2012 21:09

Re: Dnes o půlnoci.

Také sy myslím, že by se mu to tentokrát mohlo podařit. Abych se přiznal, Zeman mi po tom všem, co člověk vidí, zase tak nevadí. Je vzdělaný, má smysl pro humor, jako jeden z mála politiků si z toho neudělal koryto, no, je to sice socan, což mi vadí, ale je buran, objímá stromy  a nosí flanelové kostkované košile jako já :-))))

Ta sestava kolem něj mne však nijak neoslovuje.

M. Mařák 26.6.2012 21:12

Re: Dnes o půlnoci.

Oprava překlepů: si

M. Ilsner 26.6.2012 21:18

Re: Dnes o půlnoci.

Zeman není socan.

P. Vandas 26.6.2012 21:29

Re: Dnes o půlnoci.

Zeman je arogantní, sebestředný cynik. Toto konstatuji na základě osobního častého pozorování z blízké vzdálenosti, neb jsem měl tu čest.

K. Drobková 26.6.2012 21:33

Re: Dnes o půlnoci.

 Asi tak. Došla jsem k podobnému názoru, aniž bych měla tu čest jako Vy. Stačila TV.

P. Vandas 26.6.2012 21:35

Re: Dnes o půlnoci.

Trochu se mu podobám. :-):-):-)

K. Drobková 26.6.2012 21:40

Re: Dnes o půlnoci.

 :-)) Cynik jste, sebestředný trochu taky, arogantní ne. Ale kdo není. O sobě z vrozenou skromností nepíši ....... :-))

M. Mařák 26.6.2012 21:41

Re: Dnes o půlnoci.

Tím se ale neliší skoro od žádného vrcholného politika, poslance, či senátora :-))))

M. Mařák 26.6.2012 21:55

Re: Dnes o půlnoci.

OK, od Vás to beru. Kam byste ho situoval?

M. Mařák 26.6.2012 21:57

Re: Dnes o půlnoci.

Ptám se milse.

J. Ryba 26.6.2012 21:40

Re: Dnes o půlnoci.

no jistě, komu by taky vadil, když to byl právě on, kdo nezabránil MUS, ačkoliv ještě mohl a měl a ačkoliv k tomu byl vyzýván...ostatně mu oposmluvně přihlížel Panprésor z křesla předsedy Parlamentu

J. Anděl 26.6.2012 22:15

Re: Dnes o půlnoci.

Ty stromy, některé vtipy a buranství mě taky baví. Ač nevím, nebudu-li někdy za jeho prezidentování schovávat hlavu do dlaní a říkat si: Pane to snad není možný, že tohle fakt tam a tam řekl a udělal :-))

R. John 26.6.2012 21:09

Ale stejně, co je tu chamradě,

  co se dere do funkcí, člověk  by skoro řekl, že bolševik podle chování tu snad byl 50 let disidentem, krutě pronásledovaným, jak někteří naznačují slovy, " já si ve straně nějakého pronásledování užil". :-))

P. Vandas 26.6.2012 21:19

Re: Ale stejně, co je tu chamradě,

 Jo. :-):-):-):

J. Tolman 26.6.2012 21:38

Re: Dnes o půlnoci.

:-))) Hlavu vzhůru. Může být i hůře.

M. Mařák 26.6.2012 20:38

Pan Anděl a vegani

Podíval jsem se na ten Váš odkaz, pane Anděli, no a přečetl jsem si i článek, na který reagoval.

Jsem toho názoru, že i rostliny jsou živé bytosti stejně jako lidé a zvířata. Umí mezi sebou komunikovat, komunikují dokonce i s živočišnou říší, umí se bránit proti útokům a dovedou i v sebeobraně zabíjet. Vegetariáni a vegani (pokud se neživí jen plody, které spadly ze stromů a tím, co našli na zemi a neutrhli, či neodřezali), jsou podle mne prorokové falešné víry. Jsou přesvědčeni o své morální vyjímečnosti, neboť nekonzumují jednu sortu živých tvorů, nebrání jim to však v tom, aby konzumovali jiné živé tvory.

Byl jsem dlouhou dobu vegetariánem, nakonec jsem se vrátil ke všežravosti.

R. John 26.6.2012 21:04

Já jsem také vegeterián

   Ale jen ráno , potom najedu někdy na držkovku ke sváče a je ze mne najednou masožravec, až se tomu sám divím. :-) 

J. Anděl 26.6.2012 21:13

Re: Pan Anděl a vegani

Začnu od konce, od Vaší poslední věty: v tomto aspektu to máme podobně, v tomto smyslu se tedy vyjadřuji zvenčí, tak jako Vy.

Souhlasím s tím, že někteří vegetariáni či vegani jsou pro tento dietní přístup přesvědčení o své morální výjimečnosti (a tak trpí pýchou), ale neznačkoval bych tak obecně všechny. Tak jako si to myslí někteří křesťané, pohané, pravičáci či individualisté, ale nelze to aplikovat na všechny.

Žádná bytost nechce být zkonzumována. Ubližování živým tvorům má své následky. Ty následky se liší podle subjektivně vnímané míry utrpení. O tom, jaká je subjektivní míra utrpení pampelišky, které utrhnete list do salátu, mrkve, kterou vytrhnete celou, obilí, které ve zralosti pokosíte, škeble, kterou zaživa hodíte do vařicí vody či nějakého savce na jatkách, se můžeme bavit donekonečna. Zastánci všežravosti budou zdůrazňovat, že i rostliny cítí (a to je pravda), zastánci vegetariánství budou tvrdit, že utrpení zvířat (možná těch s vyvinutější nervovou soustavou) je větší (na tom podle mě taky něco je). A že když říkáte, že kdo jí rostliny, tak může jíst i maso, tak proč nejíst rovnou i lidi...

Je jisté, že nejíst maso, opovrhovat lidmi a třeba jim ubližovat či omezovat je ve svobodě je zcestná metoda. Jíst pouze rostliny a milovat všechny živé bytosti a pomáhat svým bližním podle mě není špatná cesta (i když nebudu zde tvrdit, že je to povinnost).

M. Mařák 26.6.2012 21:39

Re: Pan Anděl a vegani

Maso a ryby jsem dlouho nejedl z duchovních důvodů, ale nakonec jsem zjistil, že všemi živoucími bytostmi, tedy i rostlinami, proniká stejná energie, dala by se třeba nazvat dech Boží, čchi, tao a tak podobně.... No a tak jsem se vrátil ke všežravosti. Když už tedy mám škodit živým bytostem, tak se u toho alespoň dobře nažeru. Co se týče kanibalismu, tak nevím, jak bych se zachoval v momentě nějaké vyhraněné existenciální krize, ale nemohu vyloučit, že by instinkt sebezáchovy nezvítězil nad morálkou.

Jak to třeba vidíte s rostlinnými klíčky, které bychom mohli považat za malé rostlinné děti. Podle mne by mohla existovat příčinná souvislost mezi mrtvými Němci nakupujícími v  bio prodejenách (E-coli) a tím, že rostliny něco hodně naštvalo.

J. Ryba 26.6.2012 21:48

Re: Pan Anděl a vegani

do Severní Korey vozí humanitární organizace mražené maso, aby děti, které celý rok živí zelím, měly aspoň v zimě trochu masa, protože jsou už na nich pozorovatelné známky duševního zaostávání....

J. Anděl 26.6.2012 22:10

Re: Pan Anděl a vegani

Já myslím, že jsou v tomto ohledu dvě odlišné věci: akt zabíjení a akt konzumace mrtvého těla. Ty ne vždy souvisejí. Ostatně nejen proto, ale i proto byli a jsou řezníci či kati. To se týká hlavně toho kanibalismu, kde asi vidím rozdíl u obětí havárie letadla v horách (film Přežít) a mezi zabitím člověka za účelem jeho konzumace.

Já tam zatím určitý rozdíl pořád vidím, je možné, že s vývojem to zase uvidím jinak. Zatím prostě pořád mám dojem (i přes tu jednotnou energii, prostupující vše), že je rozdíl ve vědomí kytky, stromu, skály, Země, bezobratlých, ptáků, savců atd... Vím, že se mi za život už několikrát změnilo vidění světa a vím, že zdaleka nejsem v cíli.

Klíčky. Vajíčka (zejména oplodněná). Zajímavé...

Já o tom jenom četl, takže můžu spekulovat. Nevím, co se doopravdy odehrálo. Něco málo bizarností už jsem zažil či viděl, ačkoliv co jsem založil rodinu a stal se otcem, je všechno v mém životě podstatně více na zemi. Takže se ani nedějí neobvyklé věci. Možné mi však pořád připadá všechno. A určitě by mi nepřišlo divné, kdyby někdo řekl, že někoho zabila jeho pýcha. Ale nevím, jak to bylo, vůbec nevím, jací byli ti lidé. Hodně naštvat, to podle mě musí být víc, než sníst porci klíčků, to bychom už tady nebyli. Takže co by udělali?

M. Mařák 26.6.2012 22:19

Re: Pan Anděl a vegani

Co je pro Vás aktem zabíjení, třeba i to, že utrhnete květinu? Rostliny mezi sebo komunikují,  dokáží se bránit a mohou být nebezpečné, trochu populárně jsem to popsal tady:

http://www.punk.cz/index.asp?menu=3&record=14087

J. Anděl 26.6.2012 22:34

Re: Pan Anděl a vegani

Ano, třeba i to. Ale z výše uvedeného asi je zřejmé, že tam vidím určitý rozdíl mezi utržením květiny, zašlápnutím brouka, zabitím psa a zabitím člověka.

Nicméně pokud možno nešlapu na brouky, neplácám z nudy v hospodě mouchy plácačkou a snažím se nezapomínat se a netrhat kytky jen tak pro nic za nic. Tím nechci říct, že jsem proto něco víc, jen to, že i když se domnívám, že tam je rozdíl, nevidím ten rozdíl v měřítku 1 - hodné života a 0 - bezvýznamné a nehodné života.

Nemám ale na všechno jednoznačný názor. Co řezané (trhané) květiny ve váze? Mně osobně to nic nedává, tak to nedělám, ale když to někomu dělá radost, mám to soudit? Není to určitě horší, než nosit věci z kůže či kožešin, nebo mít na zdi lovecké trofeje. Každý zkrátka dělá, co umí, jak a kam má zaostřené vědomí, jak moc vnímá. Stejně je to jenom kvalita našeho vědomí a činů, co pak ovlivňuje naší budoucnost, ne to, jestli správně odsoudíme ostatní podle nějakých spekulativních pravidel, takže byť to nějak vnímám, nehodlám z toho dělat dogma či normu pro druhé. A já mám dost špíny před svým vlastním prahem...

Odkaz si otevírám a přečtu, děkuji.

M. Mařák 26.6.2012 22:52

Re: Pan Anděl a vegani

Souhlasím s tím, že každý žije tak, jak to cítí, a neměl by z toho svého vnitřního pocitu "života v pravdě" dělat nějaké dogma pro ostatní.

M. Mařák 26.6.2012 22:54

Re: Pan Anděl a vegani

Proto je mi blízký třeba Lao-ć, tradiční liberálové a F.A.Hayek.

J. Ryba 26.6.2012 22:39

Re: Pan Anděl a vegani

vy jste evidentně utrpěl nedostatek bílkovin...

J. Anděl 26.6.2012 22:54

Re: Pan Anděl a vegani

Tak jsem si to přečetl. Mám podobný názor, nebo do malé míry i zkušenost se životem rostlin.

Ovšem všimněte si, že rostlina ve Vámi zmiňovaném příkladu vylučuje toxiny postupně, čímž se brání úplné konzumaci. Naproti tomu pes či kráva se asi bude bránit okamžitě v případě,že si budete chtít odříznout kousek masa. Takže tam právě vidím ten rozdíl. Ale nepopírám, že se ta rostlina brání.

Slyšel jsem o dietě, inspirované šimpanzy, spočívající v konzumaci plodů (ovoce) a zelených listů (a možná nějakých těch brouků). Viz. heslo Boutenko. Tam jde také o to postupně měnit zelené rostliny, protože každá má do jisté míry nějaké toxiny, které opakovanou konzumací začínají škodit.

M. Mařák 26.6.2012 22:59

Re: Pan Anděl a vegani

Mohamedán, pane Anděli, se ptá drže v jedné ruce malý kamínek a v ruce druhé velký kámen: "Jaký je mezi nimi rozdíl? No a jak je to s hříchem?"

J. Anděl 26.6.2012 23:03

Re: Pan Anděl a vegani

No, možná pozná ten rozdíl, když mu nejdřív hodí na hlavu ten malý kamínek, a pak ten velký kámen.

Co je velký hřích a co malý, to nechci tady posuzovat (to, že na to mám nějaký názor, není totéž, jako bych tvrdil, že vím, že to tak je). Ale je mi jasné, že něco má mírně nepříjemné důsledky, něco více nepříjemné důsledky a něco fatální důsledky. A že v průběhu života se na jednu stranu ty důsledky časem čistí (odžívají), na druhou stranu sčítají, záleží, jak rychle přibývají a jak jsou vážné.