Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Velká výzva
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Hlosta 19.3.2019 7:48Re: těším se na budoucnost Jsme z jednoho těsta vy a já! Opatrnosti není nazbyd a tak návratem ke kořenům, tedy k práci v sebeobživení se, je jediný možný způsob snížení přicházejících rizik. Ty příručky nejsou celkem k užitku, protože jsou v nich návody, jak používat zastaralá hnojiva a chemii, co nejsou k sehnání dnes. ;-)) Ale jestli si pořídíte i dobytek na chov(aspoň slepice), máte vystaráno s hnojením a bio produktováním. ;-)) |
J. Jelínek 19.3.2019 7:53Re: těším se na budoucnost A sotva si hospodářství trochu zvelebíte, šoupnou vás do kolchozu. |
M. Varadinková 19.3.2019 7:37Technickému pokroku se nejlépe daří, když si jde svou cestou, řízen pouze neviditelnou rukou trhu, bez zasahování analfabetických politiků, zpovykaných analfabetickými novináři, obdivujícími analfabetické záškoláky. |
J. Vavrochová 19.3.2019 8:31Re: Technickému pokroku Stručné a výstižné! |
J. Zima 19.3.2019 9:30Re: Technickému pokroku A ještě bych dodal bez zasahování frikulínských ekonomů z "prestižních" škol, co kchatují kosty a vidí nejdále do příští účetní uzávěrky. |
P. Hofman 19.3.2019 7:35Nádherná a pravdivá věta "Všechny, které Klausové nenávidí, spojuje jen to, že je Klausové nenávidí." Erik Tabery |
R. Langer 19.3.2019 7:37Re: Nádherná a pravdivá věta Cože? |
M. Varadinková 19.3.2019 7:40Re: Nádherná a pravdivá věta Dá se to zkrátit na "Tabery nenávidí Klause". |
P. Manda 19.3.2019 7:42Re: Nádherná a pravdivá věta + blbečkové hofmann, rychlý, václavíková........ |
P. Manda 19.3.2019 7:43Re: Nádherná a pravdivá věta všichni, kteří nenávidí Klause, spojuje jen to, že nenávidí Klause. |
J. Kombercová 19.3.2019 7:48Re: Nádherná a pravdivá věta Jj. Tabery, mistr pera Blamáž. NOŽE A PLAMENY! Piš, barde, piš! |
R. Langer 19.3.2019 8:14Re: Nádherná a pravdivá věta "KDYŽ VÁS PREZIDENT NENÁVIDÍ" Erik Tabery Ten člověk má evidentně nějaký problém... :-D |
J. Zima 19.3.2019 9:28Re: Nádherná a pravdivá věta Měl by se stavit u Chocholouška, ale on tam dobrovolně asi nepůjde. |
D. Polanský 19.3.2019 7:31Pro lidi s humanitním a společenským vzděláním, a oni jsou u moci, je vše jasné. Stačí aby líni technici a inženýři zabrali a problém je vyřešen. Přitom oni sami neumí naprosto nic, z čeho by lidé měli prospěch. Technický a technologický vývoj není potřeba popohánět, neboť se mohou najít řešení, o kterých dnes ani netušíme. |
I. Kellner 19.3.2019 7:29Když Germáni zešíleli a rozhodli se nahradit v krátké době huhlí a jádro vrtulkami, skončilo to z nutnosti německo-ruskou plynovou aliancí. A to se ještě huhlí ani odstavovat nezačlo a jádro odstavilo jen zčásti. Kam nás dovede další dobrodružství, které nárokuje další enormní zvýšení výroby elektřiny, se neví. Ani netuší. Zřejmě Sibiř, v lepším případě. |
D. Polanský 19.3.2019 7:34Plyn ale ten také není věčný. Prostě humanisti kecají do toho, čemu vůbec nerozumí. |
J. Vintr 19.3.2019 7:20Ti, kdo chtějí prosadit masový rozvoj elektromobility naprosto zešíleli. Řekl někdo těm idiotům, že současné kapacity výroby elektřiny a rozvodná síť tenhle obrovský nárůst spotřeby nemůže unést? Počítá někdo s těmi hektary nových parkovacích míst u nabíjecích stanic ve městech? |
J. Fialová 19.3.2019 7:27Re: Ti, kdo chtějí prosadit masový rozvoj elektromobility Řekl, ale... "Kolik aut zvládne nabít rozvodná síť?" https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-nabijeni.A190317_222210_automoto_fdv |
J. Fialová 19.3.2019 7:29... "Současné sítě a jističe zkrátka nejsou stavěné na to, aby si v jednom místě najednou zapojilo do rychlonabíječky své stroje víc lidí." |
J. Vintr 19.3.2019 8:19Re: ... Je úplně jedno, v kde a jak se budou elektromobily nabíjet, vždycky to bude obrovský problém. Všechny elektrárny v propojené soustavě musí vyrobit v každém okamžiku tolik elektřiny, kolik cení soucet spotřeby všech spotřebičů momentálně zapojených do sítě. Zároveň každá část sítě musí přenést požadovaný elektrický výkon. Pokud se v jednom okamžiku požaduje po elektrárnách víc energie, než jsou schopny vyrobit, znamená to obrovský problém. Znamenalo by to, že by poklesly otáčky generátorů a na to by reagovaly jejich ochrany vypnutím. Tím než se ještě víc přežily ostatní generátory a vypnuly by se také. Totéž platí o rozvodné síti, jejíž každá část má jištění proti přetížení. Pokud je situace v síti napjatá, může se vypnutím jedné části přenést přetížení na další části a může zkolabovat celá síť. Znovu "nahodit" totálně vypnutou elektrickou síť může trvat i několik dní. Takže za ten blbý napad s elektromobily zaplatíme všichni. |
J. Franke 19.3.2019 7:10Dobré ráno z prosluněné Svobodné Republiky Králický Sněžník Vodík. Víc neřeknu, i když vím, že budoucnost patří aluminiu z Humpolce. |
R. Langer 19.3.2019 7:25Re: Dobré ráno z prosluněné Svobodné Republiky Králický Sněžník Myšlenka dobrá, technické problémy velké... :-( |
D. Polanský 19.3.2019 7:32Vodík to je jenom fráze, podobně jako svět bez válek. |
A. Trick 19.3.2019 7:0719. století Železnice bude plašit dobytek a krávy nebudou dojit .... I tenkrát bylo plno mudrlantů. |
R. Langer 19.3.2019 7:26Re: 19. století Ano, a tehdy jim ti, co znali fyzikální zákony také říkali, že melou blbosti, stejně jako vám to říkáme dnes. Mudrlanti. :-P |
P. Jirkovský 19.3.2019 7:00Jojo, samej zelenej magor. Tůdle jsem mluvil s jedním, co říkal, že slyšel vo telefonu, kterej se vešel do kapsy u košile a za pár korun se s ním dalo volat po celým světě. Jak říkám, magor. |
R. Langer 19.3.2019 7:27Re: Jojo, samej zelenej magor. Vážně? O tom jsem slyšel už na začátku minulého století. A co jako? A proč by to měl být magor? |
J. Zima 19.3.2019 9:23Re: Jojo, samej zelenej magor. A zase jeden. Ještě napište, že neschopní inženýři nejsou schopni zvyšovat výkon a snižovat spotřebu u aut stejným tempem jako se zvyšuje výkonnost procesorů a kapacita pamětí. Alternativně můžete napsat o ropné lobby, která tomu brání. |
P. Kučera 19.3.2019 6:57Budoucnost aut Jsem motoristický fanda. Sleduji od mládí pravidelně Svět motorů a Automobil, občas i jiná periodika, mám několik auto-moto encyklopedií a rozsáhlou, už uzavřenou sbírku utříděných výstřižků (nemá někdo zájem?). Také sdílím názor, že hybridy a zejména elektroauta jsou jen přechodná etapa a jako palivo budoucnosti vidím vodík, tedy palivové články. Kdyby se tudy investovaly stejně obrovské peníze co do elektroaut, už bychom byli mnohem dál. Vodík by se dal z vody vyrábět nejen z větrníků a solárů, ale i využíváním odpadního tepla z a-elektráren (70% energie odchází nevyužito do atmosféry) a dokonce z farem už existujících bakterií. Kdyby se dál cíleně modifikovaly (GMO), mohly by "pracovat" už řádově efektivněji. No a absurdní situaci s množstvím individuálně vlastněných a provozovaných aut, které v průměru 95% času tráví stáním a tedy jen překáží, v dohledné budoucnosti (30-50 let) postupně nahradí automatické vozy různých kategorií, provozovaných v systému car-sharing, to vše doplněno automatizovanou hromadnou dopravou (autobusy-trolejbusy-tramvaje, vlaky-metro, letadla). Tedy žádné řidičáky, žádné starosti. Kdybych měl nějaký vliv, podporoval bych toto. Fandové budou samozřejmě dál pečovat o svoje veterány a obdivovat jejich krásu v muzeích. Dobrý den. |
P. Hofman 19.3.2019 7:14Re: Budoucnost aut Ano, vidím to přesně tak, jako vy v druhém odstavci. Diskuze o tom, zda hybrid či elektro, vodík nebo nic z toho, je zajímavá, ale tento problém bude vyřešen rychleji, než dnes vůbec tušíme. |