29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

Velká výzva

Premiér Andrej Babiš se netají svým rezervovaným přístupem k evropskému, zvláště pak německému třeštění kolem elektromobility. V pondělí se vládní představitelé setkali se zástupci automobilového průmyslu. Podle Babiše vláda nepočítá s finanční podporou pro nákup elektromobilů soukromým osobám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 19.3.2019 7:31

Re: Nechme to na mladejch

Jo, a generace mladých blbů, co neumí spočítat ani trojčlenku zase naletí na každou blbost, co jim kdo nakuká. Jsou to úplně stejní idioti jako ti dědci a báby, co si kupují hrnce na splátky. A úplně stejně jim to nic dobrého nepřinese. :-P

J. Fridrich 19.3.2019 6:26

Evropa má cíl - zpátky na stromy a do jeskyní..

Evropa má cíl - zpátky na stromy a do jeskyní..

" EVROPA: Snění o renesanci EU " - Musíme si ale uvědomit, že tento neblahý vývoj v EU je PŘEVAŽUJÍCÍ v posledních cca 10-15 létech a je dán tím, kdo vede nyní EU, Německo, Francii a další země Evropy k rozvratu a zkáze. On ten vrávorající a blekotající Juncker s pomatenou svazačkou Merkel a nedospělým a fantazírujícím Macronem nebudou udávat směr vývoje Evropy navěky.. Změny se již rýsují - a někde i proběhly. Například Rakousko vede kancléř Sebastian Kurz, který ač nejmladší premiér Evropy je moudřejší, než ta celá squdra těch levicových šílených experimentátorů, co z Bruselu, Berlína a Paříže vedou Evropu k rozvratu a zkáze..

“SVĚT: Rady paní Vereny - paní Brunschweiger uvádí, že každý lidský tvor zatíží každoročně světovou atmosféru 58,6 tunami kysličníku uhličitého, co si jen tak nezodpovědně vydýchává do povětří“Nejvíce se divím tomu, že tato dáme ještě není v péči nějakého silného ošetřovatele na psychiatrické klinice. Tam už snad na ni čeká ta její kolegyně bojující za Atlantikem ještě výrazněji - ta chce zakázat-zrušit v celé Americe automobilovou a leteckou dopravu a zbořit všechny dnes stojící budovy v USA - a postavit nové, čistě ekologické..

P. Boublíková 19.3.2019 6:41

Re: Evropa má cíl - zpátky na stromy a do jeskyní..

Šílené. Reálné odhady lidské produkce CO2 jsou cca 1 kg denně. (Kolik jídla sní člověk za den? Kolik z toho je čistý uhlík? Molekula CO2 má zhruba trojnásobnou hmotnost než atom uhlíku.) Tedy méně než 400 kg za rok.

M. Klas 19.3.2019 8:14

Re: Evropa má cíl - zpátky na stromy a do jeskyní..

Spíše otázka, kolik sní bezvodého 100% stravitelného a rozložitelného jídla, aby to kilo CO2 vyprodukoval (cca 300 - 400g?). Ještě za předpokladu, že se všechen požitý uhlík uvolní jako CO2, což také není pravda.

V. Kotas 19.3.2019 6:17

Astone, dnes

za 1* !

J. Holíček 19.3.2019 6:43

Re: Astone, dnes

Jo.

M. Mařák 19.3.2019 6:14

Elektromobil nabitý za pár minut

s autonomií 500 km:

https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/pravnuk-ferdinanda-porsche-ukazal-elektromobil-ktery-se-temer-cely-nabije-za-par-minut-1356910

M. Mařák 19.3.2019 6:16

To jsou podle mne začátky,

ale hysterie a obchod se strachem jsou samozřejmě jednodušší...

R. Langer 19.3.2019 6:21

Re: To jsou podle mne začátky,

Hm, jako vtip dobré, jinak slabší... :-D

P. Boublíková 19.3.2019 6:33

Re: Elektromobil nabitý za pár minut

"blíže nespecifikovaný nový typ akumulátorů" - copak to asi bude? A jaká rozvodná síť zajistí tak obří dobíjecí příkon? http://www.auto.cz/autosalon-zeneva-2019-piech-mark-zero-akceleruje-100-km-h-3-2-80-dobiji-mene-nez-5-minut-128121

R. Langer 19.3.2019 7:36

Re: Elektromobil nabitý za pár minut

Vždyť to jsou naprosté blbosti, ale to technický analfabet absolutně není schopen vyhodnotit.

M. Mařák 19.3.2019 7:41

Re: Elektromobil nabitý za pár minut

Vy asi neumíte číst, nebo jste líný si přečíst odkaz, jenž jsem použil k argumentaci.

R. Langer 19.3.2019 8:07

Re: Elektromobil nabitý za pár minut

No, já vám říkám, že to ani nemusím číst a vím, že je to v praxi nerealizovatelná blbost. Co na tom nechápete?

A. Pakosta 19.3.2019 8:18

Re: Elektromobil nabitý za pár minut

Zcela typické je to, že tak převratnou novinku - nabití za pár minut na 80% kapacity - na tom autosalónu návštěvníkům NEPŘEDVEDOU. Proč asi, he?

J. Hruška 19.3.2019 5:54

Inflace.

Prosím, napište sem někdo, kolik stojí kilowathodina elektřiny z nabíjecí stanice. Peníze zmůžou všechno.

R. Langer 19.3.2019 6:05

Re: Inflace.

Tak třeba když ji budete napájet například "levnou ekologickou" elektřinou ze slunce , tak jenom cca na 12,50 za kWh (když tedy zrovna nebude pod mrakem). Myslíte že bude stát nějak jinak než vsechny ostatní kWh, které platíte? ;-)

J. Hruška 19.3.2019 6:17

Re: Inflace.

Babiš mluví o elmobil. bez dotací. Kolik se musí nacpat grešli do stojanu aby z něj v teklo aspoň na sto kiláků. Prosím má někdo zkušenost. Asi, asi ne.

R. Langer 19.3.2019 7:37

Re: Inflace.

Zkuste se zeptat v Norsku. ;-)

A. Stárek 19.3.2019 7:22

Re: Inflace.

Jsem přesvědčený, že u dobíjecích stanic bude elektroměr s jinou (výrazně vyšší) sazbou. Bude potřeba nahradit výpadek příjmů z daní na PHM. Ale možná, že když budete auto dobíjet doma přes současných 230V/16A (celou noc), tak vás ještě chvíli nechají žít ;-)

L. Šarina 19.3.2019 5:48

V EU se blbne

a to tak že někomu se něco zdá ve snu a druhý den to chce realizovat.Co je na baterie,nebo lépe řečeno na její pohon" je na baterky" a co je na baterky stojí za prd! Automobilky blbnou,protožr techničtí inženýři blbnou z předpisů ekologických fanatiků ,kteří žji s toho že křičí potřebujeme čistou energií ale jak se vyrobí a bude disribuována nikodo neví!

R. Langer 19.3.2019 5:57

Re: V EU se blbne

Jako obvykle Zelení sedmilháři v téhle věci těžce lžou a podvádí. Vzpomeňte si všichni na jejich poslední (úspěšnou) kampaň o ekologické elektřině ze slunce ZADARMO, ze které byli všichni tak nadšení, i když energetici (i já) tehdy tvrdili, že je to nesmysl, a potom se podívejte na své vyúčtování za elektřinu za posledních deset let. A tohle vás s "elektromobilismem" čeká nanovo, bude to nejen neuvěřitelně drahé - a zase to nebude fungovat. Stejně jako ty OZE.

J. Hruška 19.3.2019 6:06

Re: V EU se blbne kolem Temelína.

Političtí Ing.navrhli dobíjecí stanici o výkonu 1MW pro 4 auta za 10minut na dojezd 120 km po dálnici. Zkráceno.

R. Langer 19.3.2019 6:23

Re: V EU se blbne kolem Temelína.

Tak samozřejmě ten, kdo si myslí, že fyzikální zákony se dají odhlasovat, může navrhovat co ho napadne, v tom není problém... ;-)

J. Zima 19.3.2019 7:28

Re: V EU se blbne kolem Temelína.

To je v EU přece obvyklý postup. Já bych to ještě rozšířil např. uložil bych povinnost členským státům zvyšovat každých pět let účinnost Carnotova cyklu o 10%. Nedodržení nařízení samozřejmě přísně sankcionovat.

R. Langer 19.3.2019 7:54

Re: V EU se blbne kolem Temelína.

Ano, to je dobrý příklad...

A. Pakosta 19.3.2019 8:04

Re: V EU se blbne kolem Temelína.

Pane Hruško - ono by to ale fungovalo:

pro 4 auta jeden megawat, to je 250 kW pro jedno auto. Za deset minut mu tedy předáte 40 kWh energie. Auto pojede těch 120 kilometrů čtyři hodiny - motor bude odebírat 10 kilowatů příkonu. (Jediné co zbývá vyřešit, je ten napájecí kabel nabíječky pro 250 ampér při napětí 1000 voltů)

Za takovéto parametry mechanické dopravy by Vám na začátku dvacátého století líbali ruce! nezapomeňte, že první dálková jízda benzínového vozu (Bertha Benzová 1888 - zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Bertha_Benzov%C3%A1 ) na vzdálenost asi 110 km trvala 14 hodin - motor vozu měl výkon asi 0,5 kW - i kuchyňský tyčový mixér má dneska víc!

Já osobně bych to bral i dneska - při rychlosti 30 km za hodinu by nehodovost prakticky vymizela, auta by nemusela vozit metráky bezpečnostního vybavení a lidé by se mohli zase rozhlížet po krajině. Na dlouhé cesty by pak jezdili vlakem, případně letadlem.

A námořní doprava znovu objeví plachetnici. Její plachty budou pokryty fotovoltaickými články, které cestou přes moře naberou ze slunce energii pro manévrování lodi v přístavu.

J. Hruška 19.3.2019 9:10

Re: V EU se blbne kolem Temelína.

Běžné auto po dálnici musí cválat aspoň těmi 120km/hod.A k tomu potřebuje aspoň těch 40kW. Když projede 4000 ekokraxen za hodinu, trojčlenku si spočtěte sám. Jaký mají výkon Dukovany? Jak to chcete protáhnout kolem dálnice? Kolik těch stáčíren šťávy by muselo být z Prahy jen do Brna? Kdyby jedna vrtule na elektriku měla výkon 100 kW, kdyby,! Na jeden m2 svítí sluníčko výkonem asi jeden kW, kdyby,! tisíc m2 dálnice ze skla odsud až posud, každých 100 m pořád samé sklo solárních panelů, labirint světa a ráj srdce. Matika je svinstvo.

A. Pakosta 19.3.2019 12:11

Re: V EU se blbne kolem Temelína.

Pane Hruško, já s Vámi ale nejsem v rozporu - až na ten labyrint, ten bych s měkkým nepsal. V mém příspěvku ukazuji, že to může fungovat, ovšem jen tehdy, pokud se vzdáme těch 120 km/h na dálnici a spokojíme se s třicítkou - to je právě ta matika, jak píšete. V jiném příspěvku se zmiňuji o současných sociálně-technických parametrech naší civilizace - a tím mám na mysli především ohromnou (a podle mne nesmyslnou) závislost na dopravě ohromného množství zboží sem a tam a na každodenním cestování milionů lidí na velké vzdálenosti. K tomu každý potřebuje své vlastní auto, které většinu své (zbytečně navíc krátké) životnosti prostojí, v lepším případě v garáži, v tom horším pak na ulici. To je vlastně jediný parametr, který by nahrával elektromobilům - z fyzikální podstaty věci plyne, že elektrické auto dnešní koncepce musí významně delší dobu strávit u nabíječky, než na silnici. Snad to technikům brzy dojde a zavedou do e-aut výměnné baterie. Tak jako se kdysi na delší cestě přepřahali koně, budou se jednou u "e-pumpy" prostě vyměňovat baterie: necháte tam svou vybitou a vyfasujete jinou, nabitou. Stejně to dneska děláme například s tlakovými lahvemi na plyn. To pak bude otázka pár minut, a pojedete dál. Na stanicích se pak bude permanentně dobíjet velké množství výměnných baterií. To už by snad bylo technicky řešitelné, ovšem celkový odebíraný příkon těch nabíjecích stanic bude enormní - rozhodně nad možnostmi dnešních elektrických rozvodů.

J. Strakoš 19.3.2019 5:27

My se k tomu hlásíme, ale proč?

Hlásíme se k tomu, ale tak nějak i navenek pochybujeme, že je to dobře. Tak proč se k tomu sakryš hlásíme? Proč nemůžeme být ti první, kdo řeknou, že za současného stavu vědy to prostě nedává smysl a prostě se hlásit přestaneme?

Takhle to opravdu připomíná, že můžeme rozhodovat o tom, kdo bude v transportu, ale ne, zda vlak vůbec vypravíme.

V. Kotas 19.3.2019 6:23

Re: My se k tomu hlásíme, ale proč?

Vono nám tak trochu nic jiného nezbývá. Ale je tam dobře podotknuto, zda je to dobře rozmyšlené. To by nám předvedly tak 2zimy za sebou , takové jako měly letos v Americe, jen trochu delší.