29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

Velká výzva

Premiér Andrej Babiš se netají svým rezervovaným přístupem k evropskému, zvláště pak německému třeštění kolem elektromobility. V pondělí se vládní představitelé setkali se zástupci automobilového průmyslu. Podle Babiše vláda nepočítá s finanční podporou pro nákup elektromobilů soukromým osobám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 19.3.2019 8:42

Re: Budoucnost aut

Problémy se rychleji neřeší tím, že si to přejete. I když je to hezká představa. ;-)

J. Franke 19.3.2019 7:15

Re: Budoucnost aut

Vidím to stejně.

R. Langer 19.3.2019 7:28

Re: Budoucnost aut

Tak to vidíte hodně špatně. :-D

V. Novák 19.3.2019 7:45

Re: Budoucnost aut

Jak chcete vyrábět vodík využíváním odpadního tepla z jakýchkoli elektráren?

R. Langer 19.3.2019 8:47

Re: Budoucnost aut

Oni ho nechtějí vyrábět, oni chtějí, aby "se to rychle vyřešilo". ;-)

J. Zima 19.3.2019 9:20

Re: Budoucnost aut

Na to, že jste motoristický fanda toho víte o technice a fyzice hodně málo, že píšete takové hovadiny. Vy jen asi auta rád řídíte, ale jak fungují moc nevíte, že?

J. Nový 19.3.2019 6:39

Uvidíme

Uvidíme, co vymyslí vědci světa. Problém ekologického provozu je v tom, že ekologické zdroje (fotovoltaiky) nefungují v noci, kdy se právě převážná část elektromobilů bude nabíjet.

Takže se nabízí dva způsoby:

1. Natáhnout dlouhá vedení napříč Zemí, aby se mohly dobíjet auta vždy z fotovoltaické energie druhé polokoule

2. Použít fotovoltaickou energii na elektrolýzu vody a věnovat se motorům na vodík, při jehož spalování by opět vznikla voda. Tím by se urychlilo tankování na úroveň současného času na benzínkách při tankování pohonných hmot, ovšem stále by tady bylo nebezpečí nehod, kdyby ten vodík chytl.Jinak si neumím představit, co to udělá s elektrickou sítí, až budou v noci napojeny tisíce, desetitisíce elektromobilů na nabíječkách, vypne alektřina a po opravě jí zas budou nahazovat.

A hlavně, co se stane, když nepůjde celou noc, aute se nedobijí a lidé nebudou moci vyjet.

V. Kotas 19.3.2019 6:48

Re: Uvidíme

Budou chodit pěšky, příroda i oddychne. Ještě by to chtělo to samé u letadel.

J. Zima 19.3.2019 9:16

Re: Uvidíme

Jo, kdyby to bylo tak jednoduché, tak už by se to budovalo, protože to by zapadalo do zelených fantasmagorií. Jenže vedení kolem Země, schopné přenést potřebné výkony jsou utopie vzhledem ke ztrátám a supravodiče při normální teplotě jaksi nejsou v dohledu. A přečtěte si něco o potížích při manipulaci s vodíkem, jak se skladuje a jak vypadají nádrže. Pokud by se to dostalo do běžného provozu, tak odhaduju jen v ČR 10 explozí týdně při dopravních nehodách a chybné manipulaci, nehledě opět k celkovým ztrátám při elektrolýze. Asi nevíte, že dnes se vodík vyrábí téměř výhradně chemickým štěpením z uhlovodíků.

J. Nový 19.3.2019 9:28

Re: Uvidíme

I to vedení el. energie jde dopředu:

https://www.idnes.cz/technet/technika/nejsilnejsi-a-nejdelsi-vedeni-sveta-tesla-edison-stejnosmerny-stridavy-proud.A190118_121921_tec_technika_mla

A že se dnes vodík vyráví štěpením? To je možné, ale neznamená to, že to zítra nebude jinak.

J. Zima 19.3.2019 11:17

Re: Uvidíme

Četl jste ten článek pořádně? To není žádný "breakthrough". Je to zvýšení účinnosti přenosu asi o 1/3 za cenu vysokých nákladů a možných problémů při provozu způsobených extrémním napětím. Je také otázka, jestli do celkové účinnosti započítali i účinnost těch AC/DC měničů.

Co se týče toho vodíku, tak největší problém není jeho výroba. Na odlehlých místech, kde je přebytek energie např. z lokálních vodních zdrojů by to šlo i tou elektrolýzou i když je to technologicky náročné. Jde hlavně o další zpracování a manipulaci. Jen stlačení do podoby použitelné pro pohon aut stojí cca 25% energie, která je v příslušném objemu obsažena. Nádrže jsou těžké, kvůli silným stěnám, protože (možná k vašemu překvapení) vodík silně proniká skrze stěny, protože má malou molekulu. Manipulace při přepouštění je obtížná a vyžaduje speciální zařízení kvůli bezpečnosti. A na závěr si představte dopravní nehodu náklaďáku na vodíkový pohon, když ta nádrž vybuchne.

P. Hofman 19.3.2019 6:28

Nechme to na mladejch

Ta naše generace zaprděnejch bab a dědků, kteří se osypou z každé novinky, která zatím není stoprocentně domakaná, jim už nic dobrého nepřinese.

J. Holíček 19.3.2019 6:39

Re: Nechme to na mladejch

A proč. Mladí vědí houno a pořád to jsou potomci zaprděnejch bab a dědků. Geny se nezapřou.

P. Hofman 19.3.2019 6:55

Re: Nechme to na mladejch

Mladí tý dnešní době a jejímu budoucím vývoji rozumí daleko víc, než my, kterejm už vlak pomalu, ale jistě ujíždí.

J. Holíček 19.3.2019 7:11

Re: Nechme to na mladejch

Nám sice vlak už dávno ujel, ale na rozdíl od většiny mladých dnes jsme žili reálně. Těm mladejm financujeme jejich virtuální život.

A kdo jim ho vytvořil? :-))

P. Hofman 19.3.2019 7:18

Re: Nechme to na mladejch

No nevím. Mí mladí poznali už takový kus světa, o kterém jsem já za bolševika jenom snil a jezdil po něm prstem na mapě. A maj takové školy, o kterých jsem za mlada pomalu ani netušil, že ve světě existují, natož abych snil o tom, že je vystuduji.

Já mám sice zkušenosti, které oni ještě mít nemohou. Ale v tom vlaku, který vidím jak mi ujíždí, sedí oni.

R. Langer 19.3.2019 7:33

Re: Nechme to na mladejch

Vzdělávejte se, a vlak vám ujíždět nebude.

J. Holíček 19.3.2019 7:34

Re: Nechme to na mladejch

Tomu rozumím. Myslím ale, že podstata tkví v tom, že nám hasnou kognitivní funkce, vypadávají nám slova a špatně si vybavujeme, potřebujeme viagru...

Ale, ještě pořád si dokážu něco naprogramovat. To mí mladí neumí, zato se perfektně vyznají v Androidu, který jim ovšem někdo naprogramoval. Ten už mně nebaví, protože mi je prakticky k ničemu.

Do Ameriky, Asie a Afriky jsem se dostal až po devadesátém roce, ale tam už jsem je vzal s sebou. Dneska se courají beze mně, já už se na to jen spokojeně dívám, ale když potřebují spravit elektriku nebo něco na autě, tak po ruce jsem já.

Hezký den, musím do světa. :-))

J. Zima 19.3.2019 7:43

Re: Nechme to na mladejch

No jo, cestují (většinou za peníze rodičů), mají školy o kterých se nám ani nesnilo (sociální antropologii, genderová studia apod.) a sedí ve vlaku, který se zeleno-gendero-alternativními hesly na rtech ujíždí do (_!_). Bohužel málokomu z nich to dochází.

R. Langer 19.3.2019 7:32

Re: Nechme to na mladejch

Spíš tomu nerozumíte vy, za ostatní laskavě nemluvte. :-P

V. Kotas 19.3.2019 6:39

Re: Nechme to na mladejch

Na kterých ? Snad ne na těch z politických neziskovek ?

J. Nový 19.3.2019 6:41

Re: Nechme to na mladejch

Je fakt, že ti kteří si pořídili fotovoltaické elektrárny se max. osypali z těch krásných dotovaných peněz, které jim to přineslo.

J. Anděl 19.3.2019 6:45

Re: Nechme to na mladejch

Jojo, nechte to na nás :-)

P. Hofman 19.3.2019 6:53

Re: Nechme to na mladejch

No, zrovna ty, co ztrácí drahocenný čas mládí na psí diskuzi důchodců, jsem až tak na mysli neměl.

J. Anděl 19.3.2019 8:04

Pochopitelně že ne všechny, jen ty správné :-)

M. Varadinková 19.3.2019 7:16

Re: Nechme to na mladejch

Na těch záškolácích, co nevědí, že CO2 není znečištěním, ale nezbytnou součástí atmosféry zajišťující existenci života na Zemi? Na těch, co se sice vyznají v desítkách různých vymyšlených nových pohlaví, ale neznají elementární fyzikální zákony a pod pojmem fotosyntéza si představují smradlavou chemičku?

J. Franke 19.3.2019 7:19

Re: Nechme to na mladejch

Jsou i jiní, nebojte se.

J. Fialová 19.3.2019 7:32

Re: Nechme to na mladejch

Z Macka: "Jeden ze středoškolských učitelů: Studenti rádi bojují za zachování deštných pralesů, ale aby zalili kytky na chodbě, to nikoho z nich ani nenapadne."

R. Langer 19.3.2019 7:34

Re: Nechme to na mladejch

Jo, jednoho znám. :-D

I. Kellner 19.3.2019 7:22

Re: Nechme to na mladejch

Blb Klaus nemůže psát o oteplování, páč k tomu nemá vzdělání.

Zatímco záškoláci mají. Nebo alespoň někteří, jak se právě dovídám.