29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

Velká výzva

Premiér Andrej Babiš se netají svým rezervovaným přístupem k evropskému, zvláště pak německému třeštění kolem elektromobility. V pondělí se vládní představitelé setkali se zástupci automobilového průmyslu. Podle Babiše vláda nepočítá s finanční podporou pro nákup elektromobilů soukromým osobám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 19.3.2019 5:25

Astone, máte pravdu, elektromobilní fantasmagorie

zaplavila svět, a lidé bez technického vzdělání se nechají zblbnout, aby souhlasili se zákazem vozidel na spalovací motory. Kam tenhle šílený vývoj hnaný zelenými podvodníky povede, raději nedomýšlet...

V. Kotas 19.3.2019 6:26

Re: Astone, máte pravdu, elektromobilní fantasmagorie

Kam to vede, nám zelení podvodníci předvedli už s igelitem/plastem a bionaftou. Dnes i s lesy v ČR.

J. Vobr 19.3.2019 4:44

A CO AUTA NA KLÍČEK ???

To by nešlo ???

:-)))

L. Novák 19.3.2019 5:12

Re: A CO AUTA NA KLÍČEK ???

Koloběžky to jistí... :-P

L. Šarina 19.3.2019 5:49

Re: A CO AUTA NA KLÍČEK ???

A na setrvačnik s kopce? :-)

R. Langer 19.3.2019 6:00

Re: A CO AUTA NA KLÍČEK ???

To by šlo. A do kopce by to tahali koně. To by bylo ekologické poměrně dost. ;-)

P. Rajman 19.3.2019 4:14

Jak u Hradce se zadovkama

Kdo ví, jak by dopadla prusko-rakouská válka roku 1866, kdyby rakouská generalita zavedla do výzbroje pěšáků zadovku od českého puškaře Sylvestra Krnky?...Babiš si hraje na moderního a konzervativního zároveň. S tímhle agrárním přístupem může brzy dopadnout jako u Hradce. Jinak řečeno, může celý český průmysl pěkně pohnojit. Ale Češi mu jeho autentické postoje věří. Dobře souzní s jejich germanofobním vidęním světa. Co vy na to Škodováci, Mošnováci a další?

L. Novák 19.3.2019 5:08

Re: Jak u Hradce se zadovkama

Jo, už se všichni hrneme stát frontu na elektromobily TESLA v ceně řádově 35 tisíc USD... s problematickými vlastnostmi. Děkuji, nechci.

Jakékoliv dotace na elektromobilitu a dobíjecí stanice jsou zjevným ekonomickým nesmyslem stejně jako nesmyslná podpora OZE, která vede hospodářství ke kolapsu a plní kapsy zelených podvodníků.

J. Holíček 19.3.2019 6:56

Re: Jak u Hradce se zadovkama

O tom se ví už dávno. Jenže kardinální je otázka: Proč je nezavedli? (Rakušáci.)

J. Zima 19.3.2019 7:22

Re: Jak u Hradce se zadovkama

Můžete nám prosím prozradit jaké máte technické vzdělání, případně jaká je vaše profese, že se tak zasvěceně vyjadřujete k elektromobilitě?

A. Pakosta 19.3.2019 7:40

Re: Jak u Hradce se zadovkama

Pane Zimo, není bohužel jasné, na koho Vaše otázka směřuje, když jste nepoužil oslovení. Já například mám titul strojního inženýra v oboru dopravních strojů. Ale jak už na začátku podotkl pan Kremla, ty hlavní a nepřekonatelné problémy elektromobility vysvětluje fyzika na úrovni základní školy (ano, na úrovni ZDŠ před čtyřiceti lety, dneska se to už asi neučí). Zákon zachování energie, práce rovná se výkon krát čas, a k tomu pár dat z praxe, kolik výkonu potřebuje dnešní auto při jaké rychlosti - to je všechno.

R. Langer 19.3.2019 8:19

Re: Jak u Hradce se zadovkama

Pan Zima mluví na pana Rajmana, ne na vás.

B. Baron 19.3.2019 3:08

No co, stejně jsem si chtěl na stáří pořídit koně.

R. Langer 19.3.2019 5:38

Re:

Tak to děláte dobře, ten, na rozdíl od elektromobilů, dává skutečně ekologickému myšlení a životu nějaký smysl. Ale kůň je zároveň dost drahý a časově náročný koníček, na rozdíl od plechové popelnice.

J. Pokoutný 19.3.2019 6:58

Re:

a hlavně prdí metan! Takže také zakázat!

F. Žůrek 19.3.2019 2:47

Cesta lidstva by měla vést ke skromnosti

L. Novák 19.3.2019 5:09

Re: Cesta lidstva by měla vést ke skromnosti

Jo, ale každý musí začít sám u sebe. :-P

R. Langer 19.3.2019 5:40

Re: Cesta lidstva by měla vést ke skromnosti

Ano, a proto by rozhodně mělo odmítat takové neekonomické a neekologické hlouposti jako je elektromobil.

M. Mikulec 19.3.2019 2:44

Mně nevadí,

když se evropská unie zasebevraždí. Už aby to bylo. Těch volovin, jako boj s fotosyntézou, už bylo dost. Poslouchají jen sami sebe nebo odborníci už vyhynuli na inkluzi ?

P. Rajman 19.3.2019 4:21

Re: Mně nevadí,

Hlavně, žebmáte jasno, kde je zlo a kde Češi.

R. Langer 19.3.2019 5:46

Re: Mně nevadí,

Tak ten, kdo má v hlavě mozek, to pozná zcela snadno. Ten zbytek zřejmě musí poznat zase na vlastní kůži, kde soudruzi z NDR udělali chybu. Já si to ještě pamatuji a o repete nemám zájem, děkuji.

A. Pakosta 19.3.2019 7:31

Re: Mně nevadí,

Pane Mikolče, můžete mi objasnit, jaký BOJ S FOTOSYNTÉZOU máte přesně na mysli?

A. Pakosta 19.3.2019 7:41

Re: Mně nevadí,

Pardon, pane Mikulče, omlouvám se za zkomolení Vašeho jména.

J. Uzel 19.3.2019 15:25

Re: Mně nevadí,

boj proti CO2

T. Flaška 19.3.2019 1:25

Akumulátory to neřeší

Pokud by byly akumulátory, které se nabijí za 5 minut a auto mělo dojezd tak 400km, musel by mít kapacitu tak 50 kWh. Tedy nabíjecí příkon by byl 600kW. Na jeden akumulátor (jedno auto, jedno nabíjecí místo). Prostě to fyzikálně nejde.

A. Holík 19.3.2019 3:48

Re: Akumulátory to neřeší

Tak tak. Do mesta ale super. Kratky dojezd nevadi. Rekuperace je ve meste nejefektivnejsi. A nabijeni pres noc nizkym proudem postacujici.

Jestli podporu, tak malym mestskym elektromobilum.

P. Boublíková 19.3.2019 5:07

Re: Akumulátory to neřeší

Ani pomalé domácí nabíjení nemusí být bez problémů - leckde není na požadovaný příkon dimenzovaná síť. https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-nabijeni.A190317_222210_automoto_fdv

M. Klas 19.3.2019 8:00

Re: Akumulátory to neřeší

Na sídlišti se těžko připojím do domácí zásuvky na nabíjení přes noc, to jde na venkově.

P. Rajman 19.3.2019 4:24

Re: Akumulátory to neřeší

Vaší pozbámce "na jedno auto, jedno nabíjecí místo" rozumím asi jako na jedno auto jeden tankovací stojan. Mohl byste ji trochu rozvinout?

P. Kremla 19.3.2019 5:36

Fyzika pro 2. stupeň základních škol. Tam začněte a neplkejte tady nesmysly.