Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
těším se na budoucnost
jako pomalu stárnoucí člověk s technickým vzděláním mám spoustu důvodů se na rozvoj zelené energetiky, které je elektromobilita nedílnou součástí, dívat s nedůvěrou. Nicméně, vzhledem k historické zkušenosti s naprosto nečekaným vývojem vědy a techniky v posledních dekádách, se těším na budoucnost.
Pro jistotu jsem si ale pořídil několik zemědělských příruček a kousek pole.
Re: těším se na budoucnost
Jsme z jednoho těsta vy a já! Opatrnosti není nazbyd a tak návratem ke kořenům, tedy k práci v sebeobživení se, je jediný možný způsob snížení přicházejících rizik. Ty příručky nejsou celkem k užitku, protože jsou v nich návody, jak používat zastaralá hnojiva a chemii, co nejsou k sehnání dnes. ;-)) Ale jestli si pořídíte i dobytek na chov(aspoň slepice), máte vystaráno s hnojením a bio produktováním. ;-))
Re: těším se na budoucnost
A sotva si hospodářství trochu zvelebíte, šoupnou vás do kolchozu.
Technickému pokroku
se nejlépe daří, když si jde svou cestou, řízen pouze neviditelnou rukou trhu, bez zasahování analfabetických politiků, zpovykaných analfabetickými novináři, obdivujícími analfabetické záškoláky.
Re: Technickému pokroku
A ještě bych dodal bez zasahování frikulínských ekonomů z "prestižních" škol, co kchatují kosty a vidí nejdále do příští účetní uzávěrky.
Nádherná a pravdivá věta
"Všechny, které Klausové nenávidí, spojuje jen to, že je Klausové nenávidí."
Erik Tabery
Re: Nádherná a pravdivá věta
Dá se to zkrátit na "Tabery nenávidí Klause".
Re: Nádherná a pravdivá věta
+ blbečkové hofmann, rychlý, václavíková........
Re: Nádherná a pravdivá věta
všichni, kteří nenávidí Klause, spojuje jen to, že nenávidí Klause.
Re: Nádherná a pravdivá věta
Jj. Tabery, mistr pera Blamáž. NOŽE A PLAMENY! Piš, barde, piš!
Re: Nádherná a pravdivá věta
"KDYŽ VÁS PREZIDENT NENÁVIDÍ"
Erik Tabery
Ten člověk má evidentně nějaký problém... :-D
Re: Nádherná a pravdivá věta
Měl by se stavit u Chocholouška, ale on tam dobrovolně asi nepůjde.
Pro lidi s humanitním a společenským
vzděláním, a oni jsou u moci, je vše jasné. Stačí aby líni technici a inženýři zabrali a problém je vyřešen. Přitom oni sami neumí naprosto nic, z čeho by lidé měli prospěch. Technický a technologický vývoj není potřeba popohánět, neboť se mohou najít řešení, o kterých dnes ani netušíme.
Když Germáni zešíleli a rozhodli se nahradit v krátké době
huhlí a jádro vrtulkami, skončilo to z nutnosti německo-ruskou plynovou aliancí. A to se ještě huhlí ani odstavovat nezačlo a jádro odstavilo jen zčásti.
Kam nás dovede další dobrodružství, které nárokuje další enormní zvýšení výroby elektřiny, se neví. Ani netuší.
Zřejmě Sibiř, v lepším případě.
Plyn
ale ten také není věčný. Prostě humanisti kecají do toho, čemu vůbec nerozumí.
Ti, kdo chtějí prosadit masový rozvoj elektromobility
naprosto zešíleli. Řekl někdo těm idiotům, že současné kapacity výroby elektřiny a rozvodná síť tenhle obrovský nárůst spotřeby nemůže unést? Počítá někdo s těmi hektary nových parkovacích míst u nabíjecích stanic ve městech?
Re: Ti, kdo chtějí prosadit masový rozvoj elektromobility
Řekl, ale... "Kolik aut zvládne nabít rozvodná síť?"
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-nabijeni.A190317_222210_automoto_fdv
...
"Současné sítě a jističe zkrátka nejsou stavěné na to, aby si v jednom místě najednou zapojilo do rychlonabíječky své stroje víc lidí."
Re: ...
Je úplně jedno, v kde a jak se budou elektromobily nabíjet, vždycky to bude obrovský problém. Všechny elektrárny v propojené soustavě musí vyrobit v každém okamžiku tolik elektřiny, kolik cení soucet spotřeby všech spotřebičů momentálně zapojených do sítě. Zároveň každá část sítě musí přenést požadovaný elektrický výkon. Pokud se v jednom okamžiku požaduje po elektrárnách víc energie, než jsou schopny vyrobit, znamená to obrovský problém. Znamenalo by to, že by poklesly otáčky generátorů a na to by reagovaly jejich ochrany vypnutím. Tím než se ještě víc přežily ostatní generátory a vypnuly by se také. Totéž platí o rozvodné síti, jejíž každá část má jištění proti přetížení. Pokud je situace v síti napjatá, může se vypnutím jedné části přenést přetížení na další části a může zkolabovat celá síť. Znovu "nahodit" totálně vypnutou elektrickou síť může trvat i několik dní. Takže za ten blbý napad s elektromobily zaplatíme všichni.
Dobré ráno z prosluněné Svobodné Republiky Králický Sněžník
Vodík. Víc neřeknu, i když vím, že budoucnost patří aluminiu z Humpolce.
Re: Dobré ráno z prosluněné Svobodné Republiky Králický Sněžník
Myšlenka dobrá, technické problémy velké... :-(
19. století
Železnice bude plašit dobytek a krávy nebudou dojit ....
I tenkrát bylo plno mudrlantů.
Re: 19. století
Ano, a tehdy jim ti, co znali fyzikální zákony také říkali, že melou blbosti, stejně jako vám to říkáme dnes. Mudrlanti. :-P
Jojo, samej zelenej magor.
Tůdle jsem mluvil s jedním, co říkal, že slyšel vo telefonu, kterej se vešel do kapsy u košile a za pár korun se s ním dalo volat po celým světě. Jak říkám, magor.
Re: Jojo, samej zelenej magor.
Vážně? O tom jsem slyšel už na začátku minulého století. A co jako? A proč by to měl být magor?
Re: Jojo, samej zelenej magor.
A zase jeden. Ještě napište, že neschopní inženýři nejsou schopni zvyšovat výkon a snižovat spotřebu u aut stejným tempem jako se zvyšuje výkonnost procesorů a kapacita pamětí. Alternativně můžete napsat o ropné lobby, která tomu brání.
Budoucnost aut
Jsem motoristický fanda. Sleduji od mládí pravidelně Svět motorů a Automobil, občas i jiná periodika, mám několik auto-moto encyklopedií a rozsáhlou, už uzavřenou sbírku utříděných výstřižků (nemá někdo zájem?). Také sdílím názor, že hybridy a zejména elektroauta jsou jen přechodná etapa a jako palivo budoucnosti vidím vodík, tedy palivové články. Kdyby se tudy investovaly stejně obrovské peníze co do elektroaut, už bychom byli mnohem dál. Vodík by se dal z vody vyrábět nejen z větrníků a solárů, ale i využíváním odpadního tepla z a-elektráren (70% energie odchází nevyužito do atmosféry) a dokonce z farem už existujících bakterií. Kdyby se dál cíleně modifikovaly (GMO), mohly by "pracovat" už řádově efektivněji.
No a absurdní situaci s množstvím individuálně vlastněných a provozovaných aut, které v průměru 95% času tráví stáním a tedy jen překáží, v dohledné budoucnosti (30-50 let) postupně nahradí automatické vozy různých kategorií, provozovaných v systému car-sharing, to vše doplněno automatizovanou hromadnou dopravou (autobusy-trolejbusy-tramvaje, vlaky-metro, letadla). Tedy žádné řidičáky, žádné starosti. Kdybych měl nějaký vliv, podporoval bych toto.
Fandové budou samozřejmě dál pečovat o svoje veterány a obdivovat jejich krásu v muzeích.
Dobrý den.
Re: Budoucnost aut
Ano, vidím to přesně tak, jako vy v druhém odstavci. Diskuze o tom, zda hybrid či elektro, vodík nebo nic z toho, je zajímavá, ale tento problém bude vyřešen rychleji, než dnes vůbec tušíme.