4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

Tři dny stávky

Dovedete si představit, že by stávkovali majitelé železářství? Nebo obchodníci se zeleninou? Nebo že by se zavřely na tři hodiny obchody s botami? Já si to dovedu představit. Kdyby existoval socialisticky řízený obchod s botami, ke konfliktům by došlo velmi snadno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mysch 16.1.2006 14:07

asi chtej

jeste vetsi marzi.
jonáš 16.1.2006 14:34

Re: asi chtej

No možná se jim nevyplatí prodávat aspirin za dvacet, když nemůžou dodávat i vzácný masti za litr -- a to je právě otázka, z jakýho základu ta marže pochází.
Rpuť 16.1.2006 14:04

gwerte - protože většina lidí, stejně jako vy nezná kontraindikace a prodejce u pumpy není povinnen to znát!

Kontraindikace:
přecitlivělost na salicyláty, chorobná krvácivost, chirurgické zákroky spojené s větším krvácením, vředové nemoci, dna, bronchiální astma u dětí, v některých případech v těhotenství.
 
Kantor 16.1.2006 14:09

Re: gwerte - protože většina lidí, stejně jako vy nezná kontraindikace a prodejce u pumpy není povinnen to znát!

Tak to by bylo lepší na každou krabku acylpoše dát nápis o tom, že jeho přežíráním se je možno onemocněti rakovinou, jako u cigaret, ne?
Jaryna 16.1.2006 14:19

Re: gwerte - protože většina lidí, stejně jako vy nezná kontraindikace a prodejce u pumpy není povinnen to znát!

Je pravda, že pumpař není povinen znát kontraindikaci, ale u každého léku je příbalový letáček a ten je nutno si přečíst. Jinak se předpokládá, že každý zná svůj zdravotní stav, tedy co smí a co nesmí. Volně prodejných léků je dost a kupuje si je většina lidí a konečně i lékárník dobře poradí a dále už si většina pacientů léky připlácí a někdy je to dost slušná cena....Jen drogoví závisláci to mají zadarmo, myslím si ,že se pojištovna pěkně prohýbá pod tímto proplácením.......
qwert 16.1.2006 14:40

Re: gwerte - protože většina lidí, stejně jako vy nezná kontraindikace a prodejce u pumpy není povinnen to znát!

Už jsem si ty seznamy stáhnul ze stránek SUKL ( Státní ústav pro kontrolu léčiv ). Acylpoš je ve volným prodeji - na seznamu volně prodejných léčiv . Asi to brzo začnu ve večerce cpát do regálů. Druhý seznam - vyhrazených léčiv - to už je trochu pakárna, sice rovněž ve volném prodeji ale s podmínkou kurzu pro prodejce a registrace. To přijde na regál později. Teď ještě musím zjistit, zda budu oprávněn používat zelený kříž jako symbol "lékarny" (nebo to bude LEKÁRNA od leknout se :o)).
Čumil 16.1.2006 13:43

Hm, tady to má dnes vysoce odbornou úroveň, tak jen drobný postřeh laika -

ono tomu, jehož život je závislý na jakýchsi patácích, ani tak nezáleží na počtu těch, kdo jsou s to mu ty patáky podat, jako na tom, aby měl těch patáků dost k životu. Jinak lékáren, podobně jako jiných provozoven, není nikdy dost. Ideální stav je na každého obyvatele jedna lékárna. Ale mohou hrát i přesilovku, nic proti tomu.
Tak hezké odpoledne vespolek.
Ivan Nový 16.1.2006 13:49

Čumile, myslet na patáky teprve až je potřebujete je pozdě,

ale je to takové socialistické :-)))
Čumil 16.1.2006 13:54

Re: Ale božíčku, pane Nový, zkuste chvílemi mezi produkcí svých manter taky číst,

na co vlastně reagujete. Ale máte nesporně pravdu, po neděli obyčejně vskutku náleduje pondělí a po pondělku úterý. Myslíte, že i tento týden bude středa? :-)
Béda 16.1.2006 13:55

Re: Hm, tady to má...

Čumile, jen lehký nesouhlas. Ideální stav lékáren je takový, aby lékárníkům zůstaly jejich příznivé mzdové relace, a ještě mohli hrát mariáš ve třech. Podobně, jako je tomu v hospodách. Jest ovšem pravdou, že v hospodě to platí ne na personál, ale na hosty a lépe je jedna hospoda na čtyři mariášníky. Ten mariáš ve čtyřech je opravdu královská hra.
Čumil 16.1.2006 13:57

Hm, Bédo, to už je na mne příliš vysoká teorie.

Ostatně dědeček hrával raději taroky... :-)
eTony 16.1.2006 14:00

Bédo,

ideální stav počtu lékáren ( jakož i ostatních druhů podnikání ) je v závislosti na uspokojení potřeb. Tento počet není pevně dán, je pohyblivý. Z toho vyplývá jeden poznatek - pokud se zvyšuje poptávka po lékárnách, jejich počet roste a naopak. Tento vztah není možno REGULOVAT direktivně "zhora".
Opak vede ke zestátnění, a to už tady bylo.
Béda 16.1.2006 14:06

Re: Bédo,

eTony, "uspokojování potřeb všeho lidu" to je přeci po spirále dolů. Poptávku po lékárnách tu zvyšuje například i Šumavák. Avšak i on usoudil, že ve své hájovně, či kde to sídlí, mít lékárnu nebude.
eTony 16.1.2006 14:11

Re: Re: Bédo,

Hm, udělal jsem chybu, snažil jsem se to vyjádřit vaším slovníkem. Opravuji : pokud roste poptávka po této zdravotnické službě, počty lékáren se zvyšují a naopak. Za zrušením direktiv a regulace si však stojím.
Šumavák 16.1.2006 14:13

Chyby Bédo !! Já nepožaduji zvýšení počtu lékáren !

Já požaduji jejich rovnoměrné plošné rozdělení po republice tak, aby i pražáci měli do lekárny stejně daleko jako já! Jsme si snad všichni rovni a máme mít rovný přístup k lékům !! Takže ty dvě hodiny chůze jsou fiar návrh , ne?
Béda 16.1.2006 14:15

Re: Chyby Bédo !! Já nepožaduji zvýšení počtu lékáren !

Šumaváku, fajn, souhlasím. Ovšem potom mám na Vás prosbu, zajistity pro pražáky ty koně. Protože Vy byste určitě na tom koni jezdili a my tady chudáci pěšky za vozem.
jonáš 16.1.2006 15:05

Re: Re: Chyby Bédo !! Já nepožaduji zvýšení počtu lékáren !

Jo a naopak, dostanete přiděleno 129 aut různých hlukových i smradových kategorií, aby vám tam jezdily dokola kolem baráku -- v rámci vyrovnávání rozdílů mezi městem a venkovem, podle usnesení XVII sjezdu ODSM. Vždyť hluk je příznakem života, jak pravil moudrý profesor. Smrad taky, a nemůžete si to monopolizovat jen hnojem.
NoName 16.1.2006 14:02

Re: Re: Hm, tady to má...

Vy jste vážně idiot. Ale že jste to Vy, nabízím Vám možnost být celý den v lékarně a sledovat, kolik lidí přijde, kolik je tam práce, co všechno se tam dělá... Co říkáte ?  Berete ? Je to teda od 7.30 do 18.00, ale předpokládám, že to pro znalce Vašich kvalit bude brnkačka.
Béda 16.1.2006 14:10

Re: Re: Re: Hm, tady to má...

Koukám, že došly argumenty. Za znalce se nepovažuji. Podle intenzity Vašeho diskutování soudím, že práce je tam asi stejně, jako nyní u mne.
NoName 16.1.2006 14:13

Re: Re: Re: Re: Hm, tady to má...

Reagoval jsem na Vaše "Ideální stav lékáren je takový, aby lékárníkům zůstaly jejich příznivé mzdové relace, a ještě mohli hrát mariáš ve třech". Těžko na takovou hovadinu napsat něco jiného.  
Medv 16.1.2006 13:32

Pacienti

Není pravda, že je pacientovi jedno co mu lékař předepíše za lék. Jenže pacient nerozumí medicíně a neví, že k tomuto léku existuje jiná alternativa. Také neví, že když pravidelně bere lék A, že nesmí brát lék B, jinak bude mít do roka a do dne problémy s ledvinami, játry a pod a bude muset brát ještě lék C. Většinou důvěřuje svému lékaři, protože:
1. Medicína je pro něho španělskou vesnicí.
2. Kdyby nebyla, tak se vyléčí sám
3. A ani to nemůže, protože sám si léky předepsat nemůže.
4. Ne každý lékař ví, že lék A nelze kombinovat s lékem B a tak stejně na ten lék C jednou dojde.
5. Lékař ani nemůže předepsat lék D, který s lékem A, protože překročil jakýsi limit a bude muset něco platit ze svého a pacient stejně nevím, že mu tímto uškodí - vždyť co on o tom ví. V rámci lékařské solidarity mu stejně nikdo neřekne, že problémy, které nastanou vznikly použitím špatného léku.
6. Jak lékař dokáže musí předepat lék D, když má překročený jakýsi limit a chce mít čisté svědomí a platit pacientům léky se mu nechce?
Tento systém začíná být příliš složitý. To je poslední stupeň před zhroucením. A přitom možná existuje  jednoduché řešení. Jenže nejlepší řešení je to, na které přijdeme až potom co vyzkoušíme všechna složitá. Lidská mysl tak funguje.
Mysch 16.1.2006 13:38

no, lekar obvykle vi,

co jeho pacient uziva. a taky vi, ktery lek se s kterym jak snasi. kdyz to nevi ma na stole asi 8cm tlustou knihu a taky pc program rote liste. tam to je.
a taky lekarnik to vi. je uplne normalni, ze mi v lekarne, kdyz tam prijdu s recepty reknou, tyhle dva leky nemuzete brat ale soucasne.
prave od toho jsou lekarny. v superhyper by vam to ale opravdu nikdo nerek.
Šumavák 16.1.2006 13:30

Dovolil bych si myšlénečku, návrh

Když už je tedy dle názoru Ratha and his boys těch lejáren moc a musí se stav snížit, tak proč se k tomu c.a k. systému nevrátiti úplně??? Je také třeba rozhodnout kde budou a kde ne! C.a k.byrokrcie také rozhodovala o stavech hřebců na připouštění (>>koně pro vojsko) ale současně bylo nařízení, že stanice musí být rozmístěny tak, aby tam žádný sedlák s tím koněm nemusel jet déle než dvě hodiny. Tedy bratru ca. 15 km.To bych aplikoval na lekárny, s tím, že člověk ujde ca 4km/h a tedy musí být co 8 km jedna lekárna! Tím by se rozložení zrovnoměrnilo(také by bylo jasně definované a kontrolovatelné kriterium pro umístění lékáren), nám by se ulevilo a pražákům by ještě pořád zůstala výhoda, že by těch 8 km k nejbližší lekárně nemuseli pěšky, ale mohli použít třeba metro. A JE TO !
jonáš 16.1.2006 13:37

Re: Dovolil bych si myšlénečku, návrh

Sem vám to psal dole, člověče -- resuscitujte pláňák, stejně je ten barák na nábřeží pro OÚ Prahy 7 zbytečně velkej. Musíte to ale poradit Tlustýmu, ať to tam připíše -- stejně tim všichni prošli, než si je Waltr stáhnul do tý svý zašívárny.
Béda 16.1.2006 13:37

Re: Dovolil bych si myšlénečku, návrh

Šumaváku, věřte, že do tej šumavskej horní dolní s dvaceti obyvateli žádný tržní mechanizmus lékárnu nevykouzlí. Prostě ten trh vše nevyřeší. Právě jste to sám prokázal. Jinak dotaz, co to je za nemoc, ta s tím "koněm", co to tam na Šumavě máte.
Šumavák 16.1.2006 14:07

No nevím, nevím. Zatím nám tu ten "TRH" tu lekárnu zařídil.

Otázka je , zda to teď ten "NETRH" nezatrhne. Vzhledem k tomu, že paní magistra denně dojíždí a platí nájem za prostory, mám docela obavy....
Ivan Nový 16.1.2006 13:27

Socialismus nefunguje, protože jeho selhání je vykládáno jako málo socialismu.

:-)))
NoName 16.1.2006 13:25

Pro nalevo, Jardu Musila a další znalce, zkusím znovu vysvětlit...

V ČR si sedne komise na ministerstvu, dohodne ceny léčiv s výrobci, určí marži pro distributory a lékárny. Do kategorie léčiv s předepsanou cenou patří prakticky všechno, takže iluze o cenotvorbě v lékárnách zůstane iluzí, i kdyby se Jarda Musil rozkrájel. Tyto léky pak předepisuje lékář. Tento systém se nějak nastaví a nějak funguje, můžeme se bavit, jestli dobře nebo špatně. Pak se objeví Rath a zjistí, že se utrácí moc a rozhodne, že na vině jsou lékárníci, protože jsou moc bohatí (už za tento argument by ve slušné zemi dostal po tlamě) a mají  velké marže. Žádné analýzy o ceně léků od výrobce  (té ceně, kterou vyjednává ministerstvo, takže ji může ovlyvnit), žádné velké diskuze o tom, kolik léků a jak účelně doktoři předepíšou  (protože Rath je doktor).  Žádné analýzy o tom, za jakých podmínek může řekněme lékárna rozumne fungovat. Žádné zbytečné čísla, prostě se bolševicky označí jedna skupina za viníka a při neustálém opakování argumentů o majetcích lékárníků se vyhrožuje dalším snížením marže, přesunem výdeje na doktory atd.  Takže lékárníci, kterých jedinou šancí pro tvorbu ceny je nevyužívat maximální marži (nijak vysokou vyhledem k Evropě, o které soudruzi rádi mluví), se stanou hlavním viníkem. Ne úplatní uředníci, kteří vyjednají vysoké ceny, ne doktoři, kteří předepisují léky v množství větším než malém... A pořád dokola a dokola...
Béda 16.1.2006 13:32

Re: Pro nalevo...

NoName, jen malou poznámku, zde není označována jedna skupina za viníka. Prostě se probírá dané téma. Ono například bychom mohli začít i u pacienta. Také jsem si vyslechnul v MHD rozhovor dvou starších paní, když se trumfovaly, kolik vyšetření za daný den stihly a co všechno jim bylo předepsáno. Obecně by se mělo hledat řešení, a to komplexní, tedy reforma.
NoName 16.1.2006 13:40

Re: Re: Pro nalevo...

No, diskutuje se o kde-čem, ale pokud poslouchám génia 1 a génia 2 (Paroubek, Rath), tak viníkem jsou lékárny a Musílková, to nepopřete... Ani to nadšené vzrušení v davu, že konečně došlo na "reformy" a "zbohatlíky". Mimo to jsou lékárníci zatím první a jediní, kdo to cítí na vlastní kapse, zatím co ostatní teprve diskutují. Takže je jejich rekakce celkem pochopitelná, ne ?