5.7.2024 | Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje


Diskuse k článku

Snadná odpověď

Prezident Václav Klaus odpověděl na otevřený dopis padesáti celebrit, které po něm žádají podporu referenda. "Nevím, zda signatáři otevřeného dopisu žádají referendum, nebo žádají-li odpověď NE," konstatoval diplomaticky. Samozřejmě, že žádají "Ne". Klaus se musí diplomaticky tvářit, že to neví. Byl by padlý na hlavu, kdyby to nevěděl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Dear Jelen 14.7.2007 17:35

Co ma delat ?

Stat v cele mas a se zanicenim spilat Blairovi a Bushovi ,ze nas zatahli na pokraj atomove valky ,a von si czurak pretahuje kuzicku ve Vídni v Hotelu Grand za delnicky penize !!!

Pete Brich 14.7.2007 18:20

Re: Co ma delat ?

Pracujici lid mu to přeje. Brainwashing agentury hlásí, že ČSSD spěje k vítězství!

PB

ps 14.7.2007 18:29

Re: Re: Co ma delat ?

konečnému nebo konečníkovému?

Jenda 14.7.2007 18:36

Re: Re: Re: Co ma delat ?

Hele buzno ps vlez si už do svého konečníku.

ps 14.7.2007 18:42

Re: Re: Re: Re: Co ma delat ?

Poraď mi jak? Ty to určitě budeš vědět, starý vlezdoprdeIisto.

Realista 14.7.2007 17:03

Vše je jinak!

Americká i naše reprezentace nám i všem okolo tvrdí, že zařízení je namířeno proti raketám Severní Koreje a Íránu letícím na Ameriku. Zatímco u pana Bushe neznalost zeměpisu asi nikoho moc nepřekvapí, pan Topolánek a ministr zahraničí by mohli klidně už podávat demisi, vždyť i malému dítěti, které se koukne na atlas, je jasné, že z Koreje do Ameriky se přes Prahu neletí, nelétalo a létat nebude. Naopak zcela chápu reakce Rusů. Jen naivní stát si bez povšimnutí nechá za humny vybudovat systém pokrývající půl jeho vzdušného prostoru a bude se tvářit, že se nic neděje. Politika naší a Americké vlády je velmi nebezpečná a veskrze militantní. U Bushe to je logické. Je se zbrojařskými kruhy velmi úzce spjat. A tak se dostáváme k pravým důvodům těchto snah o radar. Poté, co válka s terorismem je pomalu zastaralé téma, a jak většina prozíravější části populace tušila, ovoce nepřináší, nýbrž naopak - terorismus je na vzestupu. Válka v Iráku u konce atd. Mimochodem toto byl důvod i pro tzv. válku s terorismem. Vzpomínáte si, jak během pár dnů po útoku na New York Bush protlačil zcela nesmyslně parlamentem 54 milliard dolarů na zbrojení a jak další násobky posléze následovaly na vyvolané války? Nyní jde o identickou motivaci. Kolik by stálo pozitivně rozvíjet vztahy i s tzv. nepřátelskými režimy, podporovat demokracii a humanitu? Ve srovnání se zbraněmi skoro nic, fungovalo by to, ale není zájem. Je jasné proč. Skutečný důvod pro radar je nenápadně vyvolat další kolo zbrojení, a pořídit tak zbrojnímu průmyslu zakázky zase na pár let dopředu. O to skutečně jde. Jen se naskýtá otázka, jaký na tom může mít zájem naše politická reprezentace. Buďto je tak zabedněná, a nemá tam co dělat, anebo si tyto "vojenské" akcie před pár lety, kdy se Bush postraral o to, že půjdou velmi hbitě nahoru, pořídili také. S informacemi, které měla jen elita, vás upozorňuji, že byste si je pořídili také.

Ivan Nový 14.7.2007 17:08

Realisto,

k čemu Rusko potřebuje konvenční útočný potenciál? K tomu, aby obsadilo ruské enklávy na Litvě či Estonsku a uhájilo je proti EU?

vlk 14.7.2007 17:09

Třeba. Sám píšete, že Rusku je třeba odebrat jeho strategické suroviny silou :-P

Ivan Nový 14.7.2007 17:27

vlku,

ne to jsem nenapsal. Ovšem co se stane, když Rusko dodávky do EU znenadání zastaví a jejich obnovení bude něčím podmiňovat. Nebude to už válečný akt, ze strany Ruska? Bude. Co pak? Bude třeba kapitulovat? Může EU dopředu takové řešení připustit? Pak to ale znamená, že EU má omezenou suverenitu. Buď se EU musí smířit s omezenou suverenitou, kterou teď má, díky závislosti na ruské ropě a plynu a nebo musí být ochotna o ty (nasmlouvané) dodávky bojovat i silou.

vlk 14.7.2007 17:32

Ne, to jste opravdu napsal bez omezujících podmínek.

V mé soukromé hitparádě nejneuvěřitelnějších příspěvků NP tento sedadil do té doby vedoucí příspěvek, ve kterém jistý nyní již sporadicky se vyskytující nick doporučoval zcela vážně nezkušeným řidičům před jízdou na sněhu panáka na kuráž...

Ivan Nový 14.7.2007 17:47

vlku,

problém je, že soupeření je založeno na neočekávaných reakcích protivníků, soupeři se snaží vzájemně se zaskočit :-))) Spíše jde o to, zda je možný přímý konflikt Rusko versus EU. Pokud bude transatlantická vazba dost silná tak, ne. Pokud bude slábnout, tak se Rusko bude snažit ten uvolněný prostor vlivu vyplnit, no a jak? Energetickým vydíráním. Což posílí i EU jednostranně deklarovaná nepředstavitelnost konfliktu Rusko versus EU. EU musí dělat ramena stejně, jak je dnes dělá Rusko. A potichu budovat svoji nezávislost. No, to ale v EU není možné, protože západ EU si neuvědomil, že rozšířením se stal bezprostředním sousedem Ruska a nemá s tím zkušenosti, takže teď budeme procházet obdobím mnoha chyb, které v budoucnosti budeme draze napravovat.

vlk 14.7.2007 17:48

To ale píšete o něčem jiném :-)))

Ivan Nový 14.7.2007 17:53

vlku,

ne o tom samém.

vlk 14.7.2007 17:56

Opravdu?

Nijak tam nevidím onu povinnost Ruska prodat nám suroviny za cenu, ketrou si sami určíme pod pohrůžkou násilného odebrání :-)))

Ivan Nový 14.7.2007 18:10

vlku,

to jste ale napsal vy, ne já. Rusko má jen jedinou povinnost dostát smlouvám, které podepíše. Stejně tak ruské firmy. Pokud to nedodrží nastane situace, kterou bude nutno řešit. A ta situace nastane tehdy, až si Rusko bude přát konflikt. Jste si jist, že si to přát nikdy nebude?

vlk 14.7.2007 18:22

Ne. Vy jste si jist, že bude?

A žádnou smlouvu jsem osobně neviděl a nejsem si jist, že by dojednavači byli tak pitomí...;-)

AndyO 14.7.2007 18:08

Re: že se vměšuji

ozbrojený boj o dodávky ropy mezi EU a Ruskem jsou samozřejmě šílenost, ale právě té má předcházet politika EU, která se musí snažit diversifikovat svá rizika závislosti na jednom zdroji. Oklikou se tedy dostáváme k významu vlivu v převážně muslimských, ropou nacpaných zemích a zase k těm amíkům. Rozhádat Rusko s muslimy je podmínka- to se docela daří Rusku i samotnému, což Putin ví a snaží se rychle vyřešit tak, aby měl krytá záda. EU tuhle celkem přehlednou situaci komplikuje svým kolabujícím systémem podpor - sama neví, co má dělat, jen doufá, že na ni něco zbyde a tak lavíruje, aby nepopudila ani jednu, ani druhou stranu. Ve finále samozřejmě ostrouhá právě ta panenka v koutě...nemohu říci, že ač obyvatel EU, mne to nějak zvlášť bude líto- nic jiného si ten, kdo nedokáže stát rovně, nezaslouží.

vlk 14.7.2007 18:16

Ano, s tím spíše více než méně souhlasím.

A potom je to už o individuáních prioritách. Nijak mi neučarovala strategie přiměřené obrany - spíše když mi někdo škodí, starám se o to, aby to podruhé nezkusil a nemá cenu si nic zastírat, jediným opravdovým argumentem je síla (my spíše nevěřící to máme s tím Božím soudem vachrlaté:-). Ale kdo s čím zachází, s tím také schází a proto vždy upřednostňuji obranu, byť řeba v míře neadekvátní. Má to však jednu nevýhodu - preventivní války se do tohoto schématu špatně montují...

AndyO 14.7.2007 18:28

Re: Ano, s tím spíše více než méně souhlasím.

žádná preventivní válka neexistuje. Každá válka má svůj konkrétní cíl - neexistuje výjimka. To, že ji někdo nazývá preventivní je jen PR. Stejně tak i válka v Iráku, na kterou zřejmě narážíte není preventivní, reaguje na určité události a snaží se je řešit.  Ta válka je součást určitého plánu a nemohu říci, že bych ten plán pokládala za a priori špatný. Realizace se ale vymkla aktérům z ruky, protože nevzali v úvahu míru humanistické žvanivosti okolního světa. Vojáci vážně nejsou dobří stratégové na poli kavárenských povalečů.

vlk 14.7.2007 18:35

Doufám, že alespoň Vy chápete,

že nejen uznávám politiku síly jako jedinou oprvadu funkční v případě, že není žádná silnější autorita, která by si vymyslela a hlavně byla schopna prosadit nějaké pojetí práva. Co mne fascinuje je zcela nezvládnutý (a to máte pravdu) PR. Marketingové chyby nakonec obrátí všechnu snahu vniveč a výsledek bude ještě horší...

Při vědomí toho, že se tady jen tak bavíme a naše netové války nemají absolutně žádný vliv na realitu si dopřávám ten luxus bavit se poukazování na to, co podle mne více škodí než prospívá :-)))

AndyO 14.7.2007 18:38

Re: Doufám, že alespoň Vy chápete,

chápu. Bohužel.

herdekbabka 14.7.2007 17:38

Re: vlku, omyl nebude to válečný akt - ropu a plyn může každý vývozce dodávat

komu a jak chce - viz tržní prostředí. Se svým nerostným bohatstvím může každá krajina hospodařit jak chce. Holt rusové jsou si toho vědomi a nedivím se že toho chtějí použít. Holt není každej stát máčka jako my/ viz třeba náš cukr/. V minulosti nejlepší pěstitelé a vývozci - nejen v Evropě  a cukr už teď dovážíme, zrovna tak jako chmel - taky se chmelnice zrušily a dováží se ze západu chemický - /koukněte se na složení piva/ no a maso a další - je to všechno stejně --- chce to  posuzivat v globálu. 

Ivan Nový 14.7.2007 17:50

herdekbabo,

však také EU naši suverenitu omezila, jsme závislí na tom, co si eurokrati vymyslí. Ale proč by se EU mělo chovat jako vazal Ruska? Ze strachu z nevypočitatelného souseda?

Taras 14.7.2007 17:11

Vše je pořádku! Zase napíšeme zvací dopis a bude :-)

Pete Brich 14.7.2007 17:12

"Skutečný důvod pro radar je nenápadně vyvolat další kolo zbrojení, a pořídit tak zbrojnímu průmyslu zakázky zase na pár let dopředu. O to skutečně jde."

EU má co dělat, aby zisky ruského zbrojního průmyslu dohnala.

Maršálové přicházejí a Realisté jim něčím řídkým hnědým značkují cestu.

PB

Fafa 14.7.2007 17:24

Re: Vše je jinak!

Realisto, kdyz uz mate ten globus pred sebou, tak se podivejte, kudy se leta z Ruska do Ameriky. Napoveda, pres Brdy to nebude. ;-D

Jiří K. 14.7.2007 16:58

První velké vítězství mírového radaru - hurá, vivat!!

Rusko opouští smlouvu omezující zbraně ...

A pak že radar nebude fungovat, že je k ničemu! A přitom teď takovýhle výsledek a to ho sem ještě ani nezačali montovat. O něčem takovém se nám donedávna ani nesnilo!

Lze si vůbec představit pozitivnější výsledek pro naši bezpečnost? Lze vůbec nalézt pozitivnější vklad pro bezpečnost a spolupráci mezinárodní? 

Nebylo už dost toho zbabělého a nudného odzbrojování? Není už nejvyšší čas znovu začít budovat ty krátkozrace zrušené tankové divize? To je veskrze praktická a užitečná věc, taková tanková divize na plných stavech, to musí každý inteligentní člověk uznat. Není už načase znovu pořádně zmodernizovat a dovybavit raketojaderné arzenály? Alespoň pořádně zaměstnáme ty zlobivé vědce a hned je přejdou roupy s nějakým oteplováním a nesmyslnými opatřeními proti němu. Taková moderně vyzbrojená a silná armáda se spoustou supermoderních jaderných zbraní je mnohem lepší a potřebnější investicí pro dnešní dobu, to přece ví každé malé dítě.

Dobrý den, Hujeři radaroví, tak jsme se moc brzy dočkali ...RvRvRv

Pete Brich 14.7.2007 17:02

Kromě domečku s bílou kupolí, jehož celá obsluha se vejde do jednoho dopravního letadla,

tu pořádnou základnu armády USA potřebujeme jako sůl!!

PB

AndyO 14.7.2007 17:02

Re: První velké vítězství mírového radaru - hurá, vivat!!

předpokládám, že skutečnému Jiřímu K. někdo zase ukradl nick. Takové blbosti tu píšou jen kradači.

Jenda 14.7.2007 17:07

Re: Re: První velké vítězství mírového radaru - hurá, vivat!!

Vy své blbosti píšete sama nebo Vám někdo šoustavně krade nick?