26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Smíšené pocity

Nikoli novoroční projev, ale vánoční poselství vyslal prezident Miloš Zeman. Vymezil se v něm proti všem, převážně sympaticky. Vyhlásil konec blbé nálady, tu naordinoval veřejnosti Václav Havel, aby se přičinlivě osvědčil, že je opravdu jiný, zcela jiný než jeho povinně optimističtí předchůdci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Martinovská 28.12.2015 17:51

Re: TATÍNEK HOFMAN A MAMINKA MARTINOVSKÁ ZASE DOSTALI VÝPRASK

ano, masochismus asi.

P. Vandas 28.12.2015 18:09

Re: TATÍNEK HOFMAN A MAMINKA MARTINOVSKÁ ZASE DOSTALI VÝPRASK

Trapista. To bych bral. :-):-)

S. Lazárek 28.12.2015 17:24

Je klidně možné

že někdo z vrahů z Bataclanu, kteří sem přišli s ostatními imigranty, dostal na hranicích hrnek horkého čaje a třeba deku s tím, že ten, kdo mu toto poskytl, byl vnitřně opravdu bytostně přesvědčen, že z lidského hlediska koná dobře. Nějak se v tom všem nemůžu dobrat toho, jak to vlastně je a kdo tedy koná skutečné dobro a kdo si to jen myslí. Trochu mi to přípomíná jednu scénu ze Zachraňte vojáka Ryana.

M. Martinovská 28.12.2015 17:26

Re: Je klidně možné

Jestliže vrazi zneužili dobré lidi, dělá to z dobrých lidí zlé či blbé? Jestliže se někdo z Němců převlékl dejmě tomu za francouza kvůli špionáži, a oblafnul tak nějaké francouze, kteří mu pomohli, dělá to z těch pomáhajících francouzů zlé lidi? Nebo jen padli do léčky zlého, vychytralého nepřítele?

S. Lazárek 28.12.2015 17:29

Re: Je klidně možné

Ano, to je právě ta otázka, co si kladu. Udělal vojín Upham dobře, když nechal onoho Němce bez trestu, i když věděl, co spáchal? On svou chybu nakonec napravil, ale ten, kterému vrah z Bataclanu poděkoval za čaj a deku, ten už svůj "omyl" nenapraví.

M. Martinovská 28.12.2015 17:32

Re: Je klidně možné

Ano, ten svůj omyl nenapraví, a podle mně to z něj zlého člověka nedělá. 10 milionů čechů podlehlo léčce komunistů, taky tvrdili, že nebudou znárodňovat živnosti a pod. Co s nimi, pane? Komunisti pak dost škodili.

P. Hofman 28.12.2015 17:35

Re: Je klidně možné

Žádný omyl neudělali. Nebylo (a není) v silách nikoho, takováto nebezpečí předem odhalit.

S. Lazárek 28.12.2015 17:43

Re: Je klidně možné

Netvrdím, že dělá, to jsem nikde nenapsal a vidíte, sama jste došla k paralele, kde to všechno zkraje vypadalo v oukeji a nakonec, ejhle. Strašně rád bych se nakonec mýlil paní Martinovská, věřte mi.

M. Martinovská 28.12.2015 17:54

Re: Je klidně možné

Jenže hostorie se nikdy neopakuje stejně. Momentálně mám pocit, že to v Německu vypadá spíš ejhle a možná místy dopadne k oukeji. Jako už mnohde dopadá... víte přece, že novináři prodávají strach. O Česku se češi v cizině dočítali taky samý strašný zprávy, známý se bál na václavák po návratu z emigrace a pod.

S. Lazárek 28.12.2015 18:01

Re: Je klidně možné

Paní Martinovská, já vím, kam míříte, ale v Paříži objektivně zemřeli lidé rukou těch, kteří se tvářili jako ti, kteří od nás potřebují pomoc a my jim jí ve své naivitě a víře v člověka a jeho lepší stránky, poskytli. S jijich pozůstalými byste asi podobnou řeč vedla jen těžko.

P. Vandas 28.12.2015 17:31

Re: Je klidně možné

Ti "zneužití dobří lidé" věděli, že tato hrozba je pravděpodobná a tak nesou za jejich zločiny spoluodpovědnost. minimálně nedbalostní.

M. Martinovská 28.12.2015 17:34

Re: Je klidně možné

Kam zavřete Čechy, kteří podlehli léčce komunistů? Nebylo to minimálně nedbalostní? No Pankrác ještě má pár míst.. na chodbě...

S. Lazárek 28.12.2015 17:36

Re: Je klidně možné

Tak příkrý bych snadnebyl, ale kdybych já byl ten, kdo to udělal a pak bych toho člověka třeba na fotce poznal, žilo by se mi s vědomím, koho jsem to vlastně na prahu "svého" domu přivítal a obdaroval, asi dost těžko.

M. Martinovská 28.12.2015 17:39

Re: Je klidně možné

No a zase na druhé straně tedy píšete, že to neznamená odmítnout úplně všechny lidi. Podívejte, klent azylového domu umlátil druhého dřevěným hranolem, protože mu dlužil za pervitin. Mezi bezdomovci a klienty azylových domů ej pár alkoholiků, zlodějíčků, narkomanů. Dá se očekávat násilné chování, dochází k němu. Přesto jsou organizace, keré jim pomáhají, Někdo tomu klientovi jistě nabídl čaj.

S. Lazárek 28.12.2015 17:46

Re: Je klidně možné

Já jsem taky za mé éry v nemocnici pomáhal lidem, kteří by si spíš než pomoc, zasloužili pěstí do zubů. Ano, byl jsem za to placen, to je pravda, ale tohle mi slzy do očí fakt nenažene.

Pokud je ovšem potřeba zřizovat další a další zařízení, kde se lidi, kteří sem šli tisíce kilometrů, budou taky řezat dřevěným hranoly kvůli pervitinu, OK, vždycky se najde někdo, kdo jim ošetří rány.

M. Martinovská 28.12.2015 17:56

Re: Je klidně možné

Výborně, ale není přece cílem je mít v těch zařízeních, cílem je dostat je do života a zařízení jsou porstředkem především k dlouhému prověřování.

P. Klouda 28.12.2015 17:32

Re: Je klidně možné

Z těch, kteří pomáhali do onoho dne, kdy se zjistilo už bez pochyb, že mezi migranty jsou teroristé (a kolik jich jimi je ve skutečnosti, to tajné služby jenom odhadují), to blbé nedělá. Ale dělá to přinejmenším nemoudré... z těch, kteří sem imigranty pouštěli i po onom listopadovém víkendu nadále bez co nejkvalitněšího prověření a zaregistrování. Trestuhodně nemoudré.

J. Václavíková 28.12.2015 17:28

Re: Je klidně možné

A z toho důvodu, že se tito teroristé kamuflovali mezi opravdovými uprchlíky, myslíte, že máme vyhodit všechny? Anebo je pořádně prověřit a prověřené pak přijímat a integrovat?

Další věc. Bylo tu mnoho emocí ohledně návrhu EU, jež chtěla převzít tyto kompetence od států, které to z různých důvodů nezvládají. Souhlasíte s tímto předáním kompetencí, nebo vidíte alternativu?

S. Lazárek 28.12.2015 17:31

Re: Je klidně možné

Ne, jen od začátku tvrdím, že EU stále neumí oddělit zrno od plev a proto se děje to, co se děje. Já totiž žil v bláhovém domění, že EU tyhle věci umí a je na ně připravena. Neumí, nebyla a ani není.

Já vím....je potřeba, musíme, mělo by se.....ano, ano.......

J. Václavíková 28.12.2015 17:33

Re: Je klidně možné

Ptám se na konkrétní opatření, jak na to. Jste pro, nebo proti předání kompetencí?

S. Lazárek 28.12.2015 17:41

Re: Je klidně možné

Nevím paní Václavíková. Jsem proto, aby příslušní jasně identifikovali, kdo si pomoc Evropanů zaslouží a kdo je pro mně a mou rodinu potencionálním nebezpečím a to se neděje. Když jdu k zubaři s bolavým zubem, taky je mi kulový po tom, co mi v té puse udělá, jen chci, aby mě nějak zbavil problému. Na to jak on študoval a já si ho za to platím. Tak by to podle mého soudu mělo fungovat.

P. Klouda 28.12.2015 17:38

Re: Je klidně možné

Integrovat někoho, kdo se převážně integrpvat nechce ~ jedno z mylně předpokládaně kouzelných slůvek schvalovačů bezbřehého přijímání: Integrace, a pak Integrovat; ach jo, to je jak z pohádky o Smolíčkovi a jezinkách.

Ne, neexistují v Evropě "vítači" a podobně ošklivě nálepkovaní lidé obdaření růžovou optikou. Ve skutečnosti to jsou Smolíčkové, a ostatní kolem nich (a ve společnostech EU mnohdy i "pod nimi"...) mají smůlu.

I. Mertl 28.12.2015 17:51

Re: Je klidně možné

A jak Vy, pane Kloudo, víte, kdo se integrovat chce a kdo nechce. Oni, v naprosté většině (a dokažte mi, že tomu tak není, protože pak by všichni muži IS a podobných islamistický teroristických bojůvek museli být nezi uprchlíky, a proč by riskovali život a k boji tak potřebné zdraví?), prostě v naprosté beznaději opuštějí po měsících marného čekání na zázrak uprchlické tíbory a směřují tam, kde očekávají budoucnost, nějakou. Druhý odstavec bez komentáře.

P. Klouda 28.12.2015 18:47

Re: Je klidně možné

Nu, pane Mertle, samozřejmě s tím nemám žádnou zkušenost od nás. To asi téměř nikdo. Ačkoliv... ~ učil jsem před řadou let tři děti ze tří uprchlických arménských rodin. Jen jedna se snažila nežít v jakémsi náznaku gheta, zbylé dvě naopak. Ačkoli ke všem jak těm dětem, tak jejich rodičům se každý ve škole i na různých úřadech choval slušně. Otec jedné z dívek naopak docela ignoroval sociálku. Ale jistě, to jsou jen tři rodiny, a je to už patnáct let. Dnes člověku nezbývá než "pracovat" s informacemi od sousedů. A nebo od Francouzů, Britů či Švédů ~ řekl byste, že převážná část jejich muslimského obyvatelstva, které už na to nějaký ten rok mělo, se integrovala? Já tedy ne. Samozřejmě, že můžete namítnout, že "pracuji" jen se zpostředkovanými informacemi. A budete mít pravdu. Stejně tak "pracuji" se zprostředkovanými informacemi, že na Středním východě dochází k tomu, o čemž se už desítky dozvídám, že tam k tomu dochází. A věřím tomu ~ nejedu tam, abych se přesvědčil, zda někdo "trochu" nepřehání. A stejně tak věřím lidem se zkušenostmi ze zmíněných evropských zemí ~ např. v případě Británie panu Kurasovi.

"Asi" tak.

P.S. Dokažte mi Vy, že oni přišedší do Evropy v naprosté většině opouštějí své domovy a poté uprchlické tábory v naprosté beznaději coby uprchlíci před pronásledováním či před válkou. ~~ Vím (doslova), čeho jsou schopni i Češi, naskytne-li se šance využít krizovou situaci. A to jsou naši vlastní spoluobčané, a tedy náš vnitřní problém. Potřebuje snad Evropa neodhadnutelný počet lidí TAK MOC odlišné kultury s problematickým vztahem k jinověrcům i bezvěrcům?..

J. Václavíková 28.12.2015 17:52

Re: Je klidně možné

Tak se Vás za nás Smolíčky ptám- co navrhujete? Já se znovu pokusím svou představu popsat, dám to nahoru.

P. Klouda 28.12.2015 18:49

Re: Je klidně možné

Paní Václavíková, už jsme se o svých představách bavili ~ právě my dva. A Vy se mě znovu po cca dvou týdnech ptáte na mou představu. Pokud by Vás moje odpověď opravdu zajímala, někam byste si ji už tehdy zkopírovala, či prostě zapamatovala. Ale Vy se ptáte znovu, což je pro mě signál, že Vás fakticky moje odpověď nezajímá. "Asi" tak.

D. Švik 28.12.2015 17:44

Re: Je klidně možné

V buddhismu rozlišujeme mužskou energii- to je aktivní soucit a ženskou energii, to je intuitivní moudrost. Soucit jsou nohy a ruce, co udělají potřebnou práci. Moudrost je srdce a hlava, které vědí jak a co udělat. Ano není to vždy jednoduché pochopit v celém kontextu co a jak udělat. Obzvlášt v dnešní "informačně technologické" společnosti, kdy dominantním rušivým pocitem je zmatenost. Soucit bez moudrosti se stává opičí láskou, moudrost bez soucitu chladným intelektualizováním. Všem do Nového roku přeji co nejméně zmatenosti, co nejvíce moudrosti a soucitu.

H. Balzám 28.12.2015 18:00

Re: Je klidně možné

Óm ! :-)

D. Švik 28.12.2015 18:09

Re: Je klidně možné

Spíš bych navrhoval mantru moudrosti Om ara paca nadi, která dá lidem moudrost pochopit, že kam šlápne islám, tam sto let tráva neroste :-)

K. Berka 28.12.2015 17:21

z webu Janica9

Co je nejcennějším zdrojem v podmínkách tržní ekonomiky: nafta, země, pracovní síla, kapitál ...?

Nejcennějším zdrojem je – HLUPÁK!!! A protože se hlupáci rodí v přírodě poskrovnu, jen zlomek procenta, je třeba je vyrábět ve velkém. Dnes tato výroba začíná už v mateřské školce.

Valentin Katasonov