29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

Smíšené pocity

Nikoli novoroční projev, ale vánoční poselství vyslal prezident Miloš Zeman. Vymezil se v něm proti všem, převážně sympaticky. Vyhlásil konec blbé nálady, tu naordinoval veřejnosti Václav Havel, aby se přičinlivě osvědčil, že je opravdu jiný, zcela jiný než jeho povinně optimističtí předchůdci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vandas 28.12.2015 16:50

Re: Vánoce

Neargumentujte se mnou prostřednictvím urážek, které jsem nikdy nepoužil.

M. Martinovská 28.12.2015 16:57

Re: Vánoce

Někdo. Promiňte, ale napsala jsem jasně, že někdo jiný. Vy jste s ním pokud vím souhlasil.

P. Vandas 28.12.2015 17:13

Re: Vánoce

Nesouhlasil.

M. Martinovská 28.12.2015 17:41

Re: Vánoce

Pardon, našla jsem si to, máte pravdu.

M. slavík 28.12.2015 16:43

Re: Vánoce

Ano, krávy.............

J. Anděl 28.12.2015 16:44

Re: Vánoce

Njn, schody taky neřešej, kdo po nich chodí. A asi bych z nich nedělal mravní vzor.

Já na půlnoční nebyl, i přes radu pana Neffa, nikdy mi to, přiznám se, nic neříkalo. A to proti Ježíškovi ani křesťanství nic nemám.

Je dobře, že jste narození Ježíše oslavili radostně :-)

M. Martinovská 28.12.2015 16:50

Re: Vánoce

Působím snad poněkud zavile? Upozorňuju, že se sem chodím trochu hádat, ven z bublin. Krávy v mém příspěvku byly to úplně nejméně podstatné, snad myšleny namísto některých lidí. To víte, Peňás tu před časem psal o nenávistných sluníčkářích, někdo - asi pan Lazárek nebo vy - to vztáhl i na diskutéry, mně se to trochu dotklo, protože neuvedli příklady. Myslel (Peňás) snad Šiklovou, knížete, jánevim koho? To jsou ty hromadné zlé odsudky nějakých lidí, které nejmenujeme. Koho myslel z těch nenávistných sluníčkářů pan Lazárek, nevím, a koho vy, to taky nevím.

J. Anděl 28.12.2015 17:02

Re: Vánoce

Já bych do těch krav asi nerýpal, ale upozornila jste mě, že se sem schválně chodíte trochu hádat :-).

Já tu citoval Peňáse a uvedl jsem, že na Psu oceňuji, že tu nejsou uzavřené bubliny. Na stránkách třeba Facebooku jsou. Tam narazíte i na nenávistné příspěvky.

Třeba existuje takový NO HATE kreslený vtípek: uprostřed jsou na něm dobří, pomáhající lidé. Vlevo je stan s hodnou maminkou v šátku a hodným tatínkem, maminka má v náručí hodné miminko. Hodný, pomáhající člověk, jim dává chléb. Nalevo je zlý skinhead s baseballovou pálkou. Hodný, pomáhající a nenávistiprostý člověk, mu dává mozek. Text k tomu je nějak ve smyslu "každému podle jeho potřeb".

Možná vám to tak nepřipadne, ale mně takovéhle schematické rozlišování vadí a považuji ho za vzorný příklad mně osobně nesympatického sluníčkářství. Možná ne sám o sobě, ale když sklouznete na tu správnou facebookovou stránku, kde je takových věcí spousta a celá řada hysterických výkřiků, mám z toho zkrátka nepříjemný pocit svazáckého tábora.

M. Martinovská 28.12.2015 18:38

Re: Vánoce

aha, tak to já neznám. ten vtip jsem teda asi viděla. No jo, všude jsou lidé různé. na fcb, jsem si právě říkala, že jsou většinou lidi, co se víc znají a tak spolu víc souhlasí - můžou se i někdy potkat...

J. Anděl 28.12.2015 19:36

Re: Vánoce

Jo, všude jsou různé. Všude.

Na Facebooku se všichni neznají, i když mnozí uživatelé tak začínají a např my starší u toho občas skončíme. Ale skrze sdílení příspěvků a "lajkování" se spojují lidé s podobnými zálibami a názory a na tématických stránkách to pak vypadá, že všichni ostatní mají stejný názor. Pokud se vám něčí názory dlouhodobě nelíbí, můžete si ho vyřadit z přátel a časem, při troše snahy, lze skončit v oné pověstné bublině. samozřejmě to se děje a dělo i bez Facebooku, tam mi to jen připadá obzvlášť snadné.

M. Berka 28.12.2015 16:10

Zemanův projev

je plně OK. Jediné, co mu je možno vytknout, to udělal Karel S. - vánoce zmínit měl... Politická korektnost spočívá v tom, že jeden politik neřekne druhému, že je debil, ale řekne, že je psychicky nemocný.

Podstatu věci to nemění, jenom formu...

R. Brzák 28.12.2015 16:10

ad pan Janyška - "...Lidské životy ochraňuje zvenčí...

...pouze zákazové jediné právo... právo soukromé, které platí v oblasti pro všechny stejně. ...jím nejsou ze socialistických prstů vycucaná tzv. práva lidská..."

Nabývám dojmu, že jste si natolik zvykl na svou roli opovědníka vůči všem názorům bez esenciálního podílu kompozitní teorie, že se přete i ve věcech, které Vám nikdo nerozporuje.

Hovořím-li o ochranitelství, nehodnotím je jako potřebné či funkční. Popisuji-li potřebu "ochranitelů" uplatnit co největší moc nad svým světem, rozkrývám přitom základní kámen úrazu jakýchkoliv snah organizovat svět proti lidské přirozenosti. Tím je strach takto konajících. Je-li ten jejich důvodem pro vytváření systémů moci, ať už z důvodů ochrany sama sebe, nebo pro ochranu slabších a potřebných, nemohou vlivem vlády svého strachu nad svou myslí do analýzy konkrétní situace zahrnout co nejširší okruh souvislostí dané situace. Proto bude jejich "řešení" přinejmenším z dlouhodobého hlediska nefunkční, ne-li rovnou kontraproduktivní. Je to logické - ve strachu uplatňujeme dva typy reakcí - útěk a útok. Toto omezení ale člověka a jeho možnosti degraduje.

Opakem strachu a naši mysl od jeho omezujících vlivů osvobozujícím postojem je láska. Láska jako princip přijetí všeho ve svém životě, včetně sebe sama se svými dočasnými nedostatky, na které se ale právě díky lásce k sobě sama otevřeně mohu podívat. Přijetí a pochopení vlastních chyb pak teprve povede k možnosti sebe žádoucím způsobem měnit - tedy dospět.

M. Berka 28.12.2015 16:13

Re: ad pan Janyška - "...Lidské životy ochraňuje zvenčí...

Strach je užitečná vlastnost - umožnila lidem přežít miliony let. Bojím se, že láska tuto schopnost historicky neprokázala...

M. Martinovská 28.12.2015 16:17

Re: ad pan Janyška - "...Lidské životy ochraňuje zvenčí...

Strach z revanšistů (nereálného ohrožení) nám v 50. letech umožnil přivinout se těsně do náruče SSSR a jeho poradců. Strach ještě nikdy žádnou válku nevyhrál... zbabělost je jenom ubohá, nic víc.

P. Boublíková 28.12.2015 16:21

Re: ad pan Janyška - "...Lidské životy ochraňuje zvenčí...

Tak se toho Ruska tolik nebojte.

M. Martinovská 28.12.2015 16:25

Re: ad pan Janyška - "...Lidské životy ochraňuje zvenčí...

Vtip je v rozeznání reálného ohrožení od nereálného. Izrael je ohrožen reálně a strach a- ale především reálný odpor - právem stmeluje společnost. Kdekdo po takovém stmelení touží. Neradím nikomu jen "bát se" Ruska - spíš vidět jeho kroky, rozumět jim a snažit se dělat něco proti nim.

P. Boublíková 28.12.2015 16:34

Re: ad pan Janyška - "...Lidské životy ochraňuje zvenčí...

Ano, v tom je ten vtip...

M. Berka 28.12.2015 16:24

Re: ad pan Janyška - "...Lidské životy ochraňuje zvenčí...

Hovoříte o jedné věci v horizontu 50ti let, já o vývoji člověka. Zbabělost a strach jsou různé věci...

J. Kulheim 28.12.2015 16:35

Re: ad pan Janyška - "...Lidské životy ochraňuje zvenčí...

"Strach ještě nikdy žádnou válku nevyhrál... zbabělost je jenom ubohá, nic víc."

Zlatá slova. To bychom měli říkat mladým mužům v nejlepších letech, kteří odcházejí ze své vlasti a nechávají tam svoje rodiny. To by měli svoje rodiny chránit a bojovat za svobodu. Zbabělost je skutečně ubohá.

M. Martinovská 28.12.2015 17:04

Re: ad pan Janyška - "...Lidské životy ochraňuje zvenčí...

Tak lépe při ruce máme spoustu lidí v nejlepších letech, kteří nehájili naši zem proti tankům SSSR v r. 68, já jim to vůbec nevyčítám, bylo by to tehdy složité ale zdá se mi, jako že vy ano.

R. Brzák 28.12.2015 16:22

Re: ad pan Janyška - "...Lidské životy ochraňuje zvenčí...

Omyl. Láska - konkrétně láska k životu svému a svých blízkých - nám umožnila nalézat cestu ke spolupráci se všemi dalšími lidmi, což je, krom našeho nejlepšího nástroje přežití, jímž je analýza rozumem, základním kamenem přežití lidstva. Rozum však používáme omezeně (nebo se tomu říká tunelové vidění), když jsme pod vlivem svého strachu. Strach je pouhým informováním o potenciálním nebezpečí v dané situaci. Jistě, v případě okamžitého ohrožení života se mu zcela v souladu s instinktem odevzdáme - a utečeme, či zaútočíme. Avšak vždy, když je čas se zamyslet, prvním krokem je oprostit se od svého strachu - jinak se příliš zaměřujeme jen na jeden aspekt situace. To vede z dlouhodobého hlediska spíše k neúčinnému, nebo rovnou ke kontraproduktivnímu "řešení". Strachu se pak oprošťujeme pomocí náhledu na strach - tedy pochopením a přijetím, že máme strach. A to lze jen tehdy, když se máme natolik sami sebe rádi, že si připustíme i svou nedokonalost či křehkost - projevující se strachem. Láska je opakem i lékem na strach.

M. Martinovská 28.12.2015 16:28

Re: ad pan Janyška - "...Lidské životy ochraňuje zvenčí...

Ano, díky.

J. Anděl 28.12.2015 16:49

Re: ad pan Janyška - "...Lidské životy ochraňuje zvenčí...

Máte pravdu, díky lásce lidstvo již dávno vymřelo :-D

M. Martinovská 28.12.2015 15:59

Tady to taky vládne?

Když je politická korektnost něco tak příšerného, obludně chorobného a lživého, to se tím necháváte ovládat i tady na Psu? Snažím se chápat, co to je. Aby to nebylo jako ostré odsudky fašizující a jánevimajké pražské kavárny, bez vyjádření, co to vlastně ta kavárna tedy je. No a pokud politická korektnost nevládne tady na psu, v jakých vyjádřeních tato smrtelná příšerná choroba vás nebo koho omezuje? Co chcete říct? Tak to prosím řekněte, klidně vynechte pár písmen, pokud systém nepustí, nebo se bojíte banu?

J. Václavíková 28.12.2015 16:02

Re: Tady to taky vládne?

Zkuste nahlédnout dál do diskuze, trochu jsme tu terminologii už provětrali :-)

P. Hofman 28.12.2015 15:55

Zemanův projev

...je totální ubohost, ten člověk naprosto přestal být soudný. O vánočním poselství ani vidu ani slechu. A ten závěr, za ten by se ani Hitler či Kim Čong-un stydět nemuseli:

"Tahle země je naše. A tahle země není a ani nemůže být pro všechny."

Tenhle president se takovými zbytečnostmi, jako jsou demokracie, ústava či základní lidská práva a svobody, vůbec nezdržuje.

J. Václavíková 28.12.2015 15:59

Re: Zemanův projev

Jen v jednom nemám zcela jasno. Plete páté přes deváté schválně, anebo je už tak dezorientován? Teď konkrétně mystifikace země- Země, ale dělá to tak běžně. Řekla bych, že spíš vědomě.

P. Hofman 28.12.2015 16:01

Re: Zemanův projev

Jsem přesvědčen, že ve své sebestřednosti a celkové zchátralosti si už do huby nevidí.

Zatím pro Kreml dobrý. Ale do dalších voleb ještě daleko. Možná ho pak Putin vystřídá (kandidátů se nabízí dost).

M. Martinovská 28.12.2015 16:02

Re: Zemanův projev

Ale tady v diskuzi sklízí Zeman úspěchy i u některých bývalých odpůrců. Jak málo stačí... Nejde o žádné reálné ohrožení, a nacionalistická nota "Čechy jsou naše" zaboduje. Všechny sviňárny jsou odpuštěny, jak tu někdo psal.. lži, sprostota, nic nevadí, hlavně když je "náš" a "řekne to na plnou hubu", že my dobří a oni zlí...

J. Václavíková 28.12.2015 16:05

Re: Zemanův projev

Také mě to zaráží. Přirovnala jsem jej ke krysaři, to myslím vystihuje jeho roli.