13.6.2024 | Svátek má Antonín


Diskuse k článku

Registrované parlamentní kejkle

Už sama procedura hlasování o zákonu o registrovaném partnerství dokazuje ošidnost celé věci: ať se kdo na návrh dívá z jaké strany chce, musí připustit, že jde o zákon průlomový a vpravdě revoluční. Přitom i procedura závisela o pověstný vous, který má jméno Pavel Hojda. Díky tomu, že tento poslanec na poslední chvíli prohlásil, že se spletl a špatně hlasoval, dosáhli sociální demokraté odkladu definitivního hlasování na středu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MK 15.3.2006 7:58

Re: Re: Pavlo, ja si muzu predstavit co chci,

A ci je to prijem? Platim statni instituci. Financnimu uradu. Kam ty prachy jdou? Nestatu?
Dana 15.3.2006 8:10

Re: Re: Re: Pavlo, ja si muzu predstavit co chci,

Finanční úřad jen daně vybírá. A ty co vybere, rozesílá příjemcům podle zákona. A příjemcem daně z emovitostí je obec, ve které se nemovitost nachází. Takže zrušit daň z nemovitostí - a co dát obci místo ní?
Pavla B. 15.3.2006 8:17

Dík za vysvětlení,

ještě mi prosím Vás napište, jestli se k daňovému přiznání (společné zdanění manželů) povinně přikládá příloha č. 1, i když mají oba manželé příjmy jen ze závislé činnosti. Ta příloha je v přiznání tak sugestivně přiložena.... :-)
Nešlo by dát obcím třeba daň (z příjmu) z pronájmů? Pronajímané nemovistosti jsou také na území obce.
MK 15.3.2006 8:30

Re: Re: Re: Re: Pavlo, ja si muzu predstavit co chci,

No ja si myslim, ze pro obec neni dan z nemovitosti rozhodujici prijem. A je jedno, jestli dam obci dan primo, nebo pres statni rozpocet. Vetsinu penez cerpa z nej a tudiz i obec je pro me zastupcem statu.
ehad 15.3.2006 8:03

Dano, jako ze jsem uplne mimo, nebo blbej, nebo ze muj komentar je mimo?

Neni. Ale klidne si lpete na formalitach.
Pavla B. 15.3.2006 8:11

Morální x nemorální

To je vždycky dost subjektivní. Tedy můj subjektivní názor - je nemorální platit daň z majetku, na který si člověk nebo jeho předkové uškudlili, namísto aby si peněz nějakým konzumnějším způsobem užili (a pak se třeba dožadovali bydlení v obecním bytě za regulované nájemné).
ehad 15.3.2006 8:17

Morální x nemorální

Pavlo, a kdo Vam zaplatil silnici k domu? Kdo rozvody vody, kanalizace, elektriny ? A dalo by se pokracovat (skoly, hasici, policie - neco je hrazeno ze statniho rozpoctu, ja vim). Vy nic z toho nechcete mit ve sve obci?
Pavla B. 15.3.2006 8:19

Re: Morální x nemorální

Ovšemže ano, ale proč se na těchto nákladech nepodílejí i ostatní uživatelé - bydlící v obecních nebo družstevních bytech?
ehad 15.3.2006 8:22

Tohle nevim.

Oni se nepodileji? V druzstevnich bytech - tam si myslim, ze urcite ano. V obecnich nevim.
Pavla B. 15.3.2006 8:25

Re: Tohle nevim.

Sorry, omyl, jako družstevníci skutečně nějakou daň z nemovistosti platíme. V obecních bytech určitě ne - to by platila obec obci, není-liž pravda. No dobrá - solidarita..... (s tím se mi fakt nechce polemizovat).
Emrys 15.3.2006 8:22

Re: Nemorálnost daně z nemovitostí

Daň z nemovitostí je trest za to, že jsi ty a tví předkové vydělané peníze neprochlastal, ale investoval do zvelebení obce.
Za to každoročně budeš trestán patřičnou finanční pokutou - pardon - daní z nemovitosti.
MK 15.3.2006 8:33

Re: Pavlo, ja si muzu predstavit co chci,

Kdyby to tak bylo, nadsene s Vami souhlasim. Akorat to smerovani nam nejak nejde :).
ehad 15.3.2006 7:33

Proc by se mela platit dan za vlastnictvi neceho?

Ze by pro to, ze stat poskytuje ochranu toho vlastnictvi? ;-)
MK 15.3.2006 7:57

Re: Proc by se mela platit dan za vlastnictvi neceho?

Jakou ochranu mi stat poskytuje? Pokud hypoteku nezaplatim, zadny stat to za me neudela. A nevlastnim prece jen nemovitost, je spousta veci, ktere se daji zcisit daleko snadneji a zadnou dan z nich neplatim. A nikdo nevi, kde konkretne penize z teto dane konci. Ostatne jako u vseho. Tam kde to nejvice hori, tam to zalejeme "rezervami" z rozpoctu. Ale projedte se po severni Morave a zjistite, ze na zalevani der v cestach toho zas tak moc nezbylo...
ehad 15.3.2006 8:04

Napriklad pravni?

MK 15.3.2006 8:35

Re: Napriklad pravni?

Muzete to konkretizovat? Jakou pravni ochranu my poskytuje obec ci stat u byto v osobnim vlastnictvi zatizeneho hypotekou u nestatni banky?
ehad 15.3.2006 8:39

Katastr nemovitosti,

policejni ochrana, soudni ochrana napr. pri sporu o vlastnictvi pozemku - sousedske spory. Byl to jen priklad. Tech sluzeb je vic. Viz. napr. Dana dole.
MK 15.3.2006 8:41

Re: Katastr nemovitosti,

Ano, v tom se shodneme. Abyste pochopil, ja si rad za sluzby statu zaplatim, ale rad bych to mel ponekud pruhlednejsi. Maskovani policejni ochrany ve sporech dani z nemovitosti mi prijde trosku zvlastni. Ale jinak chapu, co jste mi chtel rict. Dan z nemovitosti ale preci neni jedina dan, kterou platim :)
ehad 15.3.2006 8:51

Ja taky nechci platit dane ... :-))

Na druhou stranu si dokazu predstavit, ze po snizeni ostatnich dani, se dan z nemovitosti zvysi prave kvuli financovani techto sluzeb. Taky by to mohlo trochu rozhybat trh s bydlenim. :-)
MK 15.3.2006 8:46

Re: Re: Napriklad pravni?

mi :) Boze, po ranu ani pravopis nefunguje :)
Aleš Procháska 15.3.2006 8:21

Re: Re: Proc by se mela platit dan za vlastnictvi neceho?

Já myslím, že by se daň z nemovitostí měla zvýšit. Průměrně o tolik, aby se tím vyrovnal výpadek daně z převodu nemovitosti která by se zároveň měla zcela zrušit. Stát by měl na oplátku za placení daně poskytovat určité služby - například, že majitel by měl jistotu, že si na pozemku bude moci postavit stavbu kterou chce a že to nebude záležet na blahosklonnosti stavebního odboru. Nebo že bude dodržen územní plán platný v okamžiku kdy si nemovitost kupoval a že mu za dva roky nepostaví za barákem dálnici.
stan 15.3.2006 8:25

Re: Re: Proc by se mela platit dan za vlastnictvi neceho?

Ani v Čechách středních moc nezbývá, zvláště po letošní zimě.
Dana 15.3.2006 8:17

Re: Proc by se mela platit dan za vlastnictvi neceho?

Ehade, říká vám něco slovo "solidarita"?  A daň z majetku je právě takovou solidaritou, kdy ti, co něco mají a jsou bohatší, přispívají něčím málo těm, co nic nemají.  U daně z nemovitostí to je například tak, že z výnosu té daně obec platí své náklady - údržbu místních komunikací, veřejné sovětlení, školství, dopravu a vůbec vše, co její občané - všichni - potřebují. Kdo by to jinak měl platit? Ostatně - víte, kolik ta daň vůbec dělá? Navíc jsou státy, kde se platí nejen z nemovitého majetku, ale i z movitého - třeba automobilů...
ehad 15.3.2006 8:19

Dano, to je nejakej renonc tohleto ...

ja jsem celou dobu PRO zachovani dane z nemovitosti. Dokonce jsem polemizoval s eTonym v tomhletom. Ja se jen ptal, zda ODS planuje ZVYSENI teto dane prave s ohledem na financovani vseho co jste vyjmenovala!
Pavla B. 15.3.2006 8:22

Jo,

právě včera jsem podala daňové přiznání - daň z nemovistosti 32.- Kč. To se teda obec poměje. :-)
Majitel RD 15.3.2006 8:43

Nejsem bohatší,naopak si všechno platím a dotace nemám!

A nemám teplo za 5(prstů) procent DPH, všechno plná DPH, nikdo mi nedá dotaci na zateplení a za to, že se sám starám a opravuji jsem ještě NAVÍC TRESTÁN DANÍ Z NEMOVITOSTI, zatímco paneláčníci si se svými naleštěnými autíčky jezdí na chalupy a chaty a smějí se mi. JE TOHLE NORMÁLNÍ ???
MK 15.3.2006 8:49

Re: Nejsem bohatší,naopak si všechno platím a dotace nemám!

Budte klidny - my jako SVJ v panelaku na zatepleni zadnou dotaci nedostali - procento pridelenych dotaci je celkem smesne a vetsinou to schramstnou velika druzstva, ktere vedi, kde pritlacit.
Josef 15.3.2006 10:57

Re: Nejsem bohatší,naopak si všechno platím a dotace nemám!

Majiteli RD a proč si to teda s těmi lidmi z paneláku nevyměníte? Měl byste po starostech a mohl jezdit v nablýskaném autě! Neříkejte, že by se o Váš RD nenašli zájemci.
KaM 15.3.2006 21:38

Re: Nejsem bohatší,naopak si všechno platím a dotace nemám!

jenom paneláčníci ve státním. Družstevní si platí všechno (i daň) sami.
jakovy 15.3.2006 11:37

Re: Daň z nemovitostí

Nemovitosti zrušit, jsou nemravné.
Koukněte k Tuaregům, jak klidně přenášejí své stany (z velbloudí strti ! - luxus, zdanit !!)