29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

Otvírák na oči

Protože všechno zlé je k něčemu dobré, aspoň se to tvrdí, zkusme najít něco pozitivního na situaci na našich silnicích a najmě pak na dálnici D1, spojující českou a moravskou metropoli. Šéf dopravní policie o situaci jednal s ministrem dopravy. Jako obvykle, když stát pro občany nic zásadního a konkrétního nedělá a dělat nehodlá, dostane se občanovi ujištění, že „situace je monitorována“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Andy 20.12.2005 7:41

Na dálnici peču, dva dny po sobě- to už těžko něco vyřešíte

 
to je jiná.
Zejména ta poznámka pana Grosse o omluvě, které by se měl dočkat.
Kdyby to tady náhodou četl, tak by mohl vysvětlit, za co by ta omluva měla být.
 
Mimochodem, ta věta :
"Gross požádal o prověrku Národní bezpečnostní úřad (NBÚ), která ho měla očistit, TV Nova však uvedla, že NBÚ prověřování Grosse na žádost Úřadu vlády zastavil."
nemá chybu. Jen tak dál, bratři a sestry. Důvěra především.
eTony, 20.12.2005 7:38

onlookere,

s těmi počty opatrně. Neuvedl jste odkud jede kamion do Mnichova, že nejede přes Rakousko.
Veselý 20.12.2005 7:36

Re: Jenže

Vy znáte zimní pneumatiky na náklaďáky? Dle zástupců silniční dopravy oni nic takového neznají (já jsem to také netušil). Mohl by jste dát typ, kde se dají koupit .
Vilda 20.12.2005 7:32

Re: Hned po ránu ...

Pane Musile, v tom s Vámi nesouhlasím. Vy neumíte předjet někoho, kdo jede 50? Taky mohl mít nějakou závadu...Jede prostě tak, jak mu dovednost a auto dovolí, aby se nenaboural. A pokud je to řidič a ne jen divoch, který má peníze a tak si koupil auto a řidičák - určitě vám uhne, jste-li rychlejší.
onlooker 20.12.2005 7:28

Re: kiraste,

A proč teda těch kamiónů u nás tolik jezdí? Protože kdyby tiráci jeli přes Rakousko na Mnichov tak by platili! Nevybraný poplatek je renta a to si na rozdíl od vás dovedou tiráci sakra spočítat.
rv 20.12.2005 7:22

Re: Re: kiraste,

Očekávám stejně radostné výkřiky o mýtném, až ho budou muset platit ne ti druzí, ale až ho budeme muset platit všichni. Navíc ke spotřební dani, silniční dani, dálniční známce a pod.
Jarda Musil 20.12.2005 7:09

Re: Re: Hned po ránu ...

Já Vás chtěl jen po ránu pozdravit - jsem rád, že žijete . Tak trochu k věci - já nesedám za volant, abych se "vyřádil" - to rozhodně ne (ani na bicykl). Ale prostě beru přírodu jako silného partnera a když si vymyslí sníh, tak se spíše snažím přizpůsobit tomu, že ten sníh je ... když byly u nás na Moravě povodně (samozřejmě s těmi Pražskými se to nedalo srovnat), tak jsme to prostě vzali tak, že jsou povodně a až nebudou, vylejeme vodu, opravíme baráky atd - ale rozhodně jsme nenadávali, že vláda nic proti povodním nedělá ...
Čili - když je sníh, tak se rozhoduji, zda umím jezdit natolik dobře, že nebudu ostatním dělat problémy tím, že tam, kde se jede 80km/hod, já pojedu padesátkou - to je totiž příčina většiny kolizních stavů - snad mi rozumíte. Ne každý má tak dobré nervy, aby tou padesátkou vydržel jet až do té doby, než ten, co to neumí rozjet na přiměřenou rychlost, havaruje a uvolní místo
eTony, 20.12.2005 7:04

kiraste,

tím, že u nás nebyl zatím vybudován systém mýtného, nemůžeme tuto chybu brát jako dotaci mezinárodní kamionové dopravy. Jen jako chybu vlády. V Rakousku a Německu to také tak nechápali, ale chtěli, aby se na opravě a údržbě také podíleli uživatelé dopravní sítě ve zvýšené míře. Zkrátka a dobře - stát chce vydělat nějaké to euro navíc.
Rpuť 20.12.2005 7:01

Inu - jde na to ta vláda od lesa. Když nám EU nepovolila ty poplatky,

tak si počkáme, až nám ten asfalt kamiony vygumují kompletně. A pak už tu, zaručeně, nikdo jezdit nebude Chichichichi
Lze se i nadíti, že za stav našich silnic budeme EU řádně pokáráni a Rakušané nám zablokují hranice, protože to přece není možné, aby si jeden tak ničil pneumatiky, když si jede v sobotu nakoupit a na oběd.
kirast 20.12.2005 6:57

Re: kiraste,

Postavte se chvíli nad dálniční přejejezd a počítejte, kolik kamiónů cizích poznávacích značek projede pod vámi za hodinu. Víte, kolik by zaplatili za průjezd Rakouskem? A to jsou ty peníze, které naše vláda věnuje na kamionovou mezinárodní dopravu.
Emil Kopčil 20.12.2005 6:55

Pendolino

Tak já jsem "pendolinem" už jel, a doufám, že dvakrát - poprvní a naposledy !
Naklápění vozů sice funguje dobře, ovšem polovina cestujících sedí proti směru jízdy (kochají se pohledem na opěradlo půl metru před nosem) a  ti, kteří mají dokonce nohy, si je samozřejmě nemají kam dát.
Máte-li větší zavazadlo, necháte je u dveří, a celou cestu se těšíte, že tam možná zůstane.
Aby rozdíl mezi první a druhou třídou nebyl (kromě ceny) jenom v barvě sedadel, nejsou ve druhé třídě zásuvkách 230V.
Kdyby měly vyšší opěradla, byly by staré "pantografy" asi pohodlnější.
Jiné rychliky z Ostravy už nejezdí, takže D1 se má nač těšit.
Rpuť 20.12.2005 6:53

Re: Hned po ránu ...

Musile, tak vy tak??? Autem
P.S. Možná Vám to uniklo, ale většina lidí, když sedne za volant, tak nikoli s úmyslem si zajezdit rallye - i když, vždycky se najde dost volů
Dušan 20.12.2005 6:48

Jenže

silnice si ucpávají lidé sami. Denně jezdím do práce do Jihlavy, jel jsme i v sobotu večer když dálnice stála a okresky i 3. tříd byly pluhované a sjízdné. Bezproblémově.
Ale včera ráno byly ucpané kamiony a osobními auty na letnich pneumatikách. V každém stoupání kamion. Ptal jsem se jednoho řidiče kamionu, jestli má zimní pneumatiky nebo řetězy - odpověď? Ne.
Vrchol byl řidič osobního auta, který se mě na kopci ptal, jestli si myslím, že to na letních a bez řetězů sjede dolů.....
 
Takže to není jen o silničářích. Včera jsem jel do práce 15km hodinu a půl. Ne kvůli silničářům, ale kvůli nezodpovědným lidem bez zimní výbavy.
 
Dušan
Jarda Musil 20.12.2005 6:42

Hned po ránu ...

Blahopřeji Rputi - že se včera úspěšně projela mezi ?Prahou a Plzní a to dokonce obousměrně . Musel to pro ni být zřejmě nadlidský výkon. Dnes jsem jel autem, silnice pěkně pod sněhem, jakýsi poctivec jel asi padesátkou - no, když neumí jezdit, ať sedí v pytli před televizí - už od rána dávají zprávy o sjízdnosti silnic . Jestli Vám něco říká jméno Sivík? Jezdil rallye - šotolinu zásadně na hladkých gumách - inu, kdo umí - umí .
eTony, 20.12.2005 6:41

kiraste,

to nemyslíte snad vážně, že naše vláda dotuje kamionovou dopravu tím, že nevybírá poplatky za používání dálnic.
Vláda nedotuje silniční nákladní dopravu vůbec. Nebo snad máte pocit, že stát dotuje soukromé dopravní firmy ?
R 20.12.2005 6:35

Re: Situaci vyřeší jen příděly benzinu. Postupně snižované na minimum.

kirast 20.12.2005 6:12

Naše vláda na dálnici především dotuje kamionovou dopravu

mezinárodních přepravců. Tím, že od nich nevybírá příslušný peníz a používání a opotřebovávání dálnice. Způsobila to špatně vedenými přístupovými rozhovory při vyjednávání vstupu naší republiky do EU. Když si to (pozdě) uvědomila, byla vykázána EU (především Rakouskem) tam, kde nyní jsme. Je třeba nezapomínat ač by se to mnohým hodilo.
Otakar 20.12.2005 5:01

Je to výsledek naší ignorance

Je to i výsledek způsobu vládnutí a filosofie vládního rozpočtu.Pokud budeme financovat štědrými sociálními dávkami asociální živly, kterým se nechce dělat, přistěhovalce, kteří se na nás přišli přiživit,nejrůznější nevládní organisace,které nikdo nepotřebuje,tak nebudeme mít nikdy peníze na slušnou dálniční síť, jako mají třeba v Německu. Je to i otázka donucení řidičů kamionů, aby dodržovali dobu odpočinku, nepředjížděli se vzájemně, měli odpovídající technický stav vozidel, aby policie - celníci ve větší míře kontrolovali přetíženost vozidel a hlavně abychom si konečně nechali tranzit kamionů přiměřeně zaplatit a nedělali blbce celé EÚ.Různé "zelené" rady ohledně hromadné dopravy, děkuji nechci - sociálního inženýrství jsem si za 40 let užil dost..Daleko důležitější je zajistit nepřetržitou přítomnost dopravní policie a její účinnou službu veřejnosti na dálnicích, protože současná absence její přítomnosti na dálnicích a silnicích vůbec, kromě řešení nehod a akcí "kryštof"je do budoucna dost nepřijatelná.
68 20.12.2005 4:56

Re: Re: dostat dopravu z aut nekam jinam. Treba na vlak

Nešlo by něčím rozšířit všechna úzká místa? Jako odblokovací opatření proti zablokování?
68 20.12.2005 4:51

Situaci vyřeší jen příděly benzinu. Postupně snižované na minimum.

Zadny div! 20.12.2005 2:20

D1 je nemocna silnice. Silnice bez dozoru.

Hodne se da zlepsit.
Mente obcas maximalni dovolenou rychlost - podle situace - svetelnymi tabulemi.
Tim snizite stress pod kterym jsou ridici.
Doprava musi byt plynula - ne spechat a stat - spechat a stat !
 
Ladislav N. 20.12.2005 1:52

Re: dostat dopravu z aut nekam jinam. Treba na vlak

Když se ucpává dálnice, tak je to kvůli nějakému úzkému místu, které provoz zablokuje. U železnice je to přesně to samé, už dnes není schopna dodržovat jízdní řád. Kdyby se kamiony naložily na dráhu, tak by to dopadlo mnohem hůř.
Ladislav N. 20.12.2005 1:45

Socialisté těch 100 miliard ročně ze spotřebních daní z paliv a maziv rozdají voličům,

místo aby je investovali do infrastruktury a jejího zabezpečení. Tak to bylo a je... demokradi :)
kcg 20.12.2005 1:36

Re: Aston to precenuje...

Souhlas, pan Aston je zda se ponekud auto-centricky. Problemem totiz neni v pristave/prestavbe sirsi dalnice (sirsi cesta => vice aut => ucpana cesta), problemem je dostat dopravu z aut nekam jinam. Treba na vlak. No a v tomto smeru nam situace na D1 muze pomoci (ucpana cesta => mene aut). Jen je problem, ze se privatizace CD tak zoufale vlece a ze stat v ni napachal spoustu chyb. :-( Karel PS: Ale to pendolino se mi libi a IMHO je to proti autu docela fofr a myslim, ze jeste bude. I kdyz se s nim asi nesvezu tak jako pred rokem v nemecku z berlina do hannoveru (vzdalenost 250 km) za jednu hodinu (presneji receno 59 minut), ale doufam bude aspon tech slibovanych 160km/h jezdit...
CS 20.12.2005 1:01

Aston to precenuje...

Podle me je vetsine obyvatelstva u zadku, co se deje na D1, jelikoz ji stejne malo pouzivaji - ja treba 1 nebo 2 za rok. To socani a opozice dobre vedi... navic soucasne problemy nejsou ani tak problemem samotne silnice jako debilnich ridicu. Kdyby existoval severni dalnicni tah, tak by byl ucpan stejne jako D1.
baca 20.12.2005 0:54

je to pravda...

S Astonom naprosto suhlasim. Z vlastnej skusenosti mozem povedat len tolko, ze D1 pouzivam v pripade krajnej nutnosti. V podstate jazdime s rodinou do byvaleho Ceskoslovenska tak raz za rok, ale po poslednej skusenosti na D1 sme sa rozhodli pouzivat radsej vlak z Prahy do Ostravy kde ma manzelka rodicov.
Na vozovkach panuje stav krajnej arogancie az z toho mrazi. Pokial mate lepsie auto tak sa mozete hrozit reakcie starsich "skodovkarov" no a pokial mate starsiu skodovienku nech vas Boh ochranuje pred aroganciou soferov silnych aut. Pritom by stacilo len trosku tolerancie a mala davka trpezlivosti. Ved v hroboch sa nalezime dost dlho, tak naco sa ponahlat, ze?