1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

Otvírák na oči

Protože všechno zlé je k něčemu dobré, aspoň se to tvrdí, zkusme najít něco pozitivního na situaci na našich silnicích a najmě pak na dálnici D1, spojující českou a moravskou metropoli. Šéf dopravní policie o situaci jednal s ministrem dopravy. Jako obvykle, když stát pro občany nic zásadního a konkrétního nedělá a dělat nehodlá, dostane se občanovi ujištění, že „situace je monitorována“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N. 20.12.2005 9:36

Re: A proč teda těch kamiónů u nás tolik jezdí?

Protože od toho silnice jsou. Že české vlády od roku 1990 nebyly schopny zavést účinné kontroly zatížení nákladních aut a jejich technického stavu, je blbost českých voličů i vlád z ní vzešlých.
A.D. 20.12.2005 9:34

Re: onlookere,

Když to není zavedením mýtného v sousedních zemích a jeho NEzavedením u nás, tak jak vysvětlíte ten markantní nárůst kamionové dopravy na našich dálnicích? Ke kterému došlo prakticky vzápětí po startu současného systému mýtného u sousedů?
Dost divná náhoda, řekla bych..
Jarda Musil 20.12.2005 9:34

Re: Re: Re: doxo, ale Mloku

Mloku, ale Vy se chováte úplně stejně - pro někoho jsou dobré pastelky , pro jiného dálnice - vnucujete vládě, aby řešila zrovna tu Vaši potřebu - a od toho jsou demokratické volby - přijďte - vhoďte - uvidíte!
Ladislav N. 20.12.2005 9:32

Re: Ponižuje mě, jaké z lidí dělají voly.

Oni je z nich nedělají, na tohle voli slyší... a volí.
Ladislav N. 20.12.2005 9:30

Re: No Astone,

Šimonovský už se projevil schválením idiotského bodovacího systému pro řidiče - za neškodné banality přehnaný přísný trest, za kritické ohrožování ostatních účastníků silničního provozu mírný nebo žádný trest... A tak je to se všemi papaláši, co si "vozí prdel" na účet daňových poplatníků se zvláštními výsadami přednosti a vlastní auto nemají nebo jim stojí doma v garáži...
Béda 20.12.2005 9:28

Re: Astone, ukažte se.

Renato, mám za to, že Aston je nezávislý tak akorát na oné místnosti.
MLOK 20.12.2005 9:27

Re: Re: Re: Hned po ránu ...

Nechci bejt "šťouravej", ale nemá nakonec ten louda, plížící se "nedůstojnou" padesátkou větší rozum, než většina "machrů", kteří to přece znají a jedou 80km/hod? Jak dokazují téměř každodenní záběry hromadných karambolů, mýlili se! V cíli byli (pokud vůbec přežili!) mnohem a mnohem později, než kdyby jeli tou tolik proklínanou padesátkou.
I-Worm 20.12.2005 9:22

Re: doxo, udělá se to ve třech etapách

1. podrobné propočítání, kolik peněz bude potřeba 2. následuje zdanění benzinu a provozu na komunikacích, aby se získaly prostředky. 3. vybrané peníze se použijí na zmrazení platu poslanců a na volební kampan'
Béda 20.12.2005 9:22

Aston přestává býti novinářem,

jelikož od Velké říjnové psí revoluce plácá páté přes deváté a vůbec není aktuální (včera byl úvodník v podstatě o tomtéž). A D1 už dávno přestala být dálnicí. Navrhuji zrušit povinnost dálniční známky na této "dálniční" komunikaci. Howgh.
Lada 20.12.2005 9:21

Dalnice

Budu volit tu stranu, ktera bude mit v planu dokonceni dalnicni site do dvou let.
František 20.12.2005 9:20

Nevím, co říkají statistiky, ale tvrdím, že za 90% problémů

mohou řidiči a provozovatelé kamionů. Napište sem, prosím, kdo z Vás nikdy nezažil od kamionu : - naremplování na svodilo, - blokování volného pruhu při zipování, - zablokování všech pruhů ( i tří či čtyř ) i tam, kde je to zakázáno značkou, - vjetí do dráhy předjíždějícímu bez ohledu na vzdálenost a rozdíl rychlosti, - předjíždění s rozdílem rychlosti 1m/30 sec. trvající několik minut, - odstavování kamionu bez označení, - jízda třicetitunového monstra na letních ojetých pneumatikách za sněhu a náledí, - ucpání objízdných tras podél D1 kamiony, které se tam technicky nemohou vejít, atd ... Rúzné tabule a kamery budou pro kočku, protože tito tzv. profesionální řidiči se na ně vykašlou. Navrhuji vytvořit spolek nás tzv. neprofesionálních řidičů osobních vozů, kteří absolvujeme Brno-Praha "jenom" 3x týdně a pojďme dokumentovat, jak se ta hovada tirácká na D1 chovají. Stačí si někde v autě připevnit kameru ( opěrka hlavy, palubka ), před vyjetím zapnout nahrávání a pokud se podaří zaznamenat nějakou zhůvěřilost, shromáždit záznamy a s těmi pak prudit na webu, na policii, v televizi ... Kameru má dnes hodně lidí, kazetky 120min stačí. Půjde do toho někdo ? F.
MLOK 20.12.2005 9:16

Re: Re: doxo,

Nebo nedávat "pastelkovné" a jiné přiblblé (jinak to nelze nazvat) kostičky házené plebsu a raději opravovat silnice/dálnice. Kdyby nic jiného, tak už jenom to "pastelkovné" je dostatečným důvodem, abych nevolil KSČSSD. Ponižuje mě, jaké z lidí dělají voly. Ovšem, a to je nejhorší, ostatní strany nejsou o moc lepší. Bohužel.
Renata D. 20.12.2005 9:14

Astone, ukažte se.

Astone,  kdepak je na Psu informace , případně i Vaše vyjádření k tomu, jak Vás ve včerejších Lidovkách spláchnul Váš milovaný prezident za rozhovor s ním. Ale ta Vaše omluva se Vám povedla, něco tak patolízalského se od nezávislého novináře jen tak nevidí.
Marty 20.12.2005 9:10

Re: Re: Jenže

Jsou země kam Vás bez zimních na náklaďáku nepustí (Skandunávie). Problém je, že nákup zimních na jednu soupravu vyjde na cca 100 000,-.
Olina 20.12.2005 9:07

Naše silnice

Ono těch důvodů bude povícero.Vedle špatného stavu dálnice a někdy bezohledného chování řidičů si myslím,že to bude asi i nedostatek strojů,které se starají o zimní údržbu.Vždycky mně rozesměje,omlouvám se za ten výraz,když odpovědný pracovník tvrdí,že nasadili veškerou techniku a silnice podle toho nevypadá.A teď nemluvím jen o D1.Taky si myslím,že by policie neměla dělat jenom akce Kryštof,ale jít si stoupnout a dálnici a kontrolovat stav vozidel a případně usměrňovat dopravu,jestliže dojde ke kolizi.Případně je možné uzákonit pravomoc Policie odstavit vozidlo,jetliže není schopno zimního provozu.A ty poslední opatření až tak moc nestojí a mohly by situaci dost zlepšit.
Bubik 20.12.2005 9:06

pro Kantora

Nápad krajského hejtmana z Vysočiny jsem slyšel včera - více techniky do údržby, informační systém, světelné značky, kontrola technického stavu kamionů, lepší policejní dohled. Ministr Šimonovský svoje nápady presentoval nedávno: rozšíření D1 na 6 pruhů, odstranění středních svodidel na více místech, body pro řidiče. Co myslíte, čí nápady jsou lepší? Ministr je ovšem ve vládě......
Jarda Musil 20.12.2005 8:54

Re: Re: Re: Re: Hned po ránu ... Petře

Petře, nemusíte se samorozčilovat, myslím to přesně tak, jak jste to napsal i Vy ... když nemusím - nejedu, když neumím přizpůsobit jízdu stavu silnice a provozu  - nejedu ... když tedy neumím jet takovou rychlostí jako jede většina - nejedu
mackie 20.12.2005 8:39

Re: Re: doxo, Dálnice lze stavět i ze soukromých zdrojů

stačí dořešit výběr mýtného pro konkrétní úsek. Investoři by se našli. Problém je výběr tras a územní řízení.
Petr 20.12.2005 8:36

Re: Re: Re: Hned po ránu ...

On většinou kdo nemusí nejede.Pan musil by chtěl asi mít silnici jen prosebe.Takže za nabourání může ten kdo nejede na nejvyšší povolenou rychlost.A já myslel že se má rychlost přizpůsobit stavu vozovky.No pořiďte si radši vrtulník tam vám nikdo nebude překážet.
eTony, 20.12.2005 8:34

onlookere,

co je to za termín - vyrovnaný rozpočet s propadem ?
eTony, 20.12.2005 8:31

Re: Re: onlookere,

onlookere, myšlení nechte na dopravcích a nenuťte svá vnuknutí cizím. Být maďarským dopravcem a jet z Miskolce do Mnichova, také jedu přes ČR a nejen, že to je téměř gratis, ale je to nejkratší cesta, dopravce ze Szombathely to určitě neudělá. O Turcích snad jen tolik, do Rakouska je mnohdy nepustí díky různým nedostatkům.
onlooker 20.12.2005 8:30

Re: doxo,

z vyrovnaného rozpočtu a propadem při rovné dani to ale nevidím jako reálné ... Jedině se zadlužit ještě vic!
onlooker 20.12.2005 8:24

Re: onlookere,

Ale no tak, stačí se kouknout na převahu tureckých a maďarských tiráků a myslet.
Jarda Musil 20.12.2005 8:20

co se tak poučit v Chorvatsku?

Není mi jasné, jak Chorvati dokáží vybudovat 380 km dálnice s tunely a mosty za dva roky - ale jde to. Když to pak srovnávám s našimi vítězstvími "dalších 15 km" za pět let, tak si připadám jak v době "zemědělci sklidili" ...
Kantor 20.12.2005 8:08

No Astone,

že za rostoucím počtem křížků jsou politici a katastrofální stav D1, to je snad vtip nebo Grebeníčkovština.A taky bys měl vědět, že nejen ministr Šimonovský, ale i krajští hejtmani mají svoje nápady.
eTony, 20.12.2005 8:07

doxo,

rozumným řešením by bylo vybudovat nebo modernizovat dopravní síť stávající, která odpovídá nárokům na ni kladené. Je jasné, že jsou u nás stávající podmínky dlouhodobě neúnosné. Ať chceme nebo ne, vzhledem k naší geografické poloze, budou na naši dopravní síť kladeny velké nároky, a to nejen našimi dopravci. Dnešní stav silniční dopravní sítě je nutno přičíst vládě, která na to úplně dlabe a začíná hasit " požár lesa s kýblem v ruce".
Jarda Musil 20.12.2005 8:01

Re: Nic naplat - brněnská dálnice je beznadějně zastaralá

 nic Vám nebrání - pusťte se do toho
doxa 20.12.2005 7:53

Nic naplat - brněnská dálnice je beznadějně zastaralá

Jediné rozumné řešení je vybudovat souběžně s ní novou dálnici, odpovídající nejmodernějším špičkovým parametrům.
Jarda Musil 20.12.2005 7:45

Re: Re: Hned po ránu ...

Díky za reakci - myslel jsem to tak, že by se každý měl před jízdou rozmyslet, zda nebude příčinou kolizních stavů (a případně tu jízdu odložit). Je to podobné, jako předjíždění se kamionů na dálnici rychlostí o dva km/hodinu vyšší než předjížděný ... je to nezodpovědné.
Čili - on se sice nemusí nabourat (jak píšete), ale velmi zvyšuje riziko nabourání pro dalších padesát řidičů ... v tom je ten problém. A s tím uhýbáním - tihle Vám neuhnou nikdy.
Saudský arab 20.12.2005 7:44

Re: Re: Aston to precenuje...

D1 už bych nerozšiřoval, všechno bych směřoval na hromadnou dopravu. Je třeba si zvykat, ropa rychle ubývá a autama se za chvíli budou moci prohánět jen opravdu velcí boháči...