1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

Otvírák na oči

Protože všechno zlé je k něčemu dobré, aspoň se to tvrdí, zkusme najít něco pozitivního na situaci na našich silnicích a najmě pak na dálnici D1, spojující českou a moravskou metropoli. Šéf dopravní policie o situaci jednal s ministrem dopravy. Jako obvykle, když stát pro občany nic zásadního a konkrétního nedělá a dělat nehodlá, dostane se občanovi ujištění, že „situace je monitorována“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N. 20.12.2005 10:39

Re: kontrolovaný odstřel zavádět netřeba...

Stačí najet pneumatikou na kameny a předměty povalující se po dálnici - při rychlosti kolem 120 km/h a více je účinek velmi podobný...
jezevec 20.12.2005 10:35

Re: Re: Aston to precenuje...

upřímně řečeno - taky nechápu, proč mezi prahou a brnem nejezdí každou půlhodinu rola.
kdyby byla za pětikouli, nejezdil bych po d1 ani omylem.
Ruda 20.12.2005 10:34

Re: Souhlas s Rudou

Perfekt, presne tak jsem si to predstavoval!!!  
I kdyz prostrelenou gumou ohrozujes predevsim ostatni ridice, ja bych byl pro jednu mezi kukadla
jezevec 20.12.2005 10:32

O dálnici na Brno není třeba dlouze hloubat.

Řešení je známé již mnoho let:
1) přidělat k ni třetí, někde i čtvrtý pruh
2) dostavět hradeckou dálnici horem
3) udělat specielní zákon, že při kalamitě na dálnici bude odostavným pruhem jezdit invazní tank, a každéo kdo tam zastaví, srazí do příkopu
4) ředitele údržby, který nezvládne svoji funkci, odvolat a zavřít do basy
 
Béda 20.12.2005 10:31

Souhlas s Rudou

a tedy pro zpestření diskuze i jízd po D1 navrhuji zavést kontrolovaný odstřel (do pneumatiky) nehodných řidičů na vhodném úseku této dálnice. Výběr pro odstřel bude jednoduchý - kamioňáci zahrnuti všichni, ostatní vozidla pouze v případě, že to jsou "jednoválce" (tedy valí se tam jen jeden). Kandidát na odstřel bude natočen webovou kamerou a proběhne internetové hlasování zde na Psu o jeho potvrzení. Střelec bude vybrán losováním střídavě z obyvatel Brna a Prahy (nemusí být trvale hlášeni), podle toho, kterým směrem vetřelec bude mířit. Obyvatelé obou míst musí být současně účastníci zdejších diskuzí pod Psa. Statistiku úspěšnosti střelby povede Aston (beztak už o ničem jiném nepíše). Howgh.
eTony, 20.12.2005 10:28

Re: ale no tak,

Jistě, ale kamion  z Miskolce potom taky nemá důvod jest přes ČR. Úplně ze stejných důvodů jako ten ze Szombathelye.
Janus 20.12.2005 10:23

Re: Re: Re: Re: Situaci vyřeší jen příděly benzinu. Postupně snižované na minimum.

Člověče, huhu, já měl dojem, že už v socialismu nežijeme ... Tedy pokud Vámi uváděné "průvodní jevy" jakéhokoli nedostatku čehokoli v jakémkoli režimu nepovažujeme jen za výlučně "socialistické" vymoženosti (ono se např. za Protektorátu nešmelilo?).
pefben 20.12.2005 10:21

Re: Re: Re: doxo,

pefben 20.12.2005 10:20

Re: Dalnice

Pokud by vás bylo víc, soudruh Paroubek vám to určitě slíbí...
Jarda Musil 20.12.2005 10:18

Re: Musilovi Mloku

Já to v praxi cítím stejně jako Vy - ale tady je nějaká veřejná diskuze - a já se zkouším oprostit od toho, že mé priority jsou stejné jako priority všech občanů tohoto státu ... já osobně taky budu preferovat silnice před pastelkami (myšleno v pojetí 1000Kč prvňáčkům), ale vedle nás dvou je zde i mnoho jiných, kteří silnice přímo nemusí vůbec využívat - a pro ně je zase ta investice do silnic mrháním peněz z rozpočtu - a určitě si najdou způsob, jak dokázat že lze silnice financovat přímo z provozu těch co po nich jezdí ...
eTony, 20.12.2005 10:18

ale no tak,

ze Szombathely do Mnichova jet přes ČR, abych se vyhl mýtnému v Rakousku ? A prodloužit si tak dopravní cestu o 60 % ? V tom to asi nebude, tam bych si typl na nějaký "problém".
Zřejmě se vám můj nick líbí.
MLOK 20.12.2005 10:16

Pane Musile

Ono existuje něco jako Gaussova křivka. Malá i velká rychlost není dobrá. Dobrá je rychlost optimální. Nechoďte na mne hned s nulovou rychlostí. Pokud jedu takovou rychlostí, abych mohl před případnou překážkou (s ohledem na stav vozovky) bezpečně zastavit, je vše O.K. Ta rychlost se případ od případu liší. Problém je v tom, že subjektivní mínění o tom, která rychlost je tou optimální, se ale jedinec od jedince liší. Také nejásám, když se musím ploužit za někým, kdo jede pomaleji než by vyhovovalo mě. Ale proto mu ještě nebudu nadávat a zlobit se na něj. On prostě jede dle jeho mínění bezpečnou rychlostí. A AŽ TO BEZPEČNĚ PŮJDE, předjedu ho a pojedu dál "svojí" rychlostí. Přeji i Vám příjemné vánoce, veselého Silvestra a úspěšný celý příští rok.
jkotek 20.12.2005 10:15

Re: Na dálnici peču, dva dny po sobě- to už těžko něco vyřešíte

No vzhledem k tomu, ze BIS uz v roce 2003 (pred volebnim sjezdem CSSD) informovala, ze u Grosse existuji vyznamna bezpecnostni rizika (coz se nakonec potvrdilo), tak uz jen kvuli jim nemuze proverku dostat.
Jarda Musil 20.12.2005 10:13

Re: Re: vnucujete vládě, aby řešila zrovna tu Vaši potřebu Ladislave

To je z Vaší strany stále dokola - prostě se musíte zbolševizovat ve volbách ...  - jiné řešení nenajdete. Každý má své priority - já jiné než Vy - já Vám nevnucuju své, Vy nevnucujte svoje mně. Daně nejsou k tomu, aby se za ně řešily problémy, které jdou vyřešit bez přehnání rozpočtem - na to je zde trh. Jdou silnice vyřešit bez přehnáním rozpočtem? - Tak to udělejme, nejdou - tak se smiřme s tím, že občas můj pohled na použití daní bude jiný než Váš . Pojišťovna také Váš díl povinného ručení použije i na jiné účely ...
huhu 20.12.2005 10:08

Re: Re: Re: Situaci vyřeší jen příděly benzinu. Postupně snižované na minimum.

a k tomu samozřejmě černý trh, černé ceny, úplatky, známosti, šmelina - průvodní jev reálného socialismu
Ruda 20.12.2005 10:08

Re: Nevím, co říkají statistiky, ale tvrdím, že za 90% problémů

Sel bych do toho, kdybych jezdil v CR :-) Mel bych ale problem odolat potrestani tech kretenu. Az povoli kontrolovany odstrel, tak se vratim zpatky...Ona situace na dalnicich neni celoevropsky ruzova, kazda socka ma dnes auto a mysli, ze mu patri levy pruh. Je nas zkratka moc. Jak lidi, tak aut.
MLOK 20.12.2005 10:03

Musilovi

Nemyslím si, že se chovám stejně, jak naznačujete. Volby jsem (po "sametu") nevynechal ani jedny! A je trochu rozdíl mezi populistickém "pastelkovném" a silniční sítí! Bez těch pastelek se konec konců lze i obejít, ale bez fungující silniční sítě nikoliv. Ta slouží bez rozdílu všem. Nebo jste snad bačou samozásobitelem a nenakupujete v obchodech zboží, které je potřeba odněkud někam dovézt?
eTony, 20.12.2005 10:03

Re: Re: Re: onlookere,

Z Miskolce musíte do Budapesti, pak na Gyor, v podstatě je to jediná cesta, která přichází v úvahu  (přes Slovensko je to o ničem), pak na Bratislavu a po dálnici už ČR a dále. Ze Sombathelye je to to samé. Když se to oplatí objet z Miskolce, oplatí se to i ze Sombathelye. A když se to neplatí z Miskolce, neoplatí se to ani ze Sombathelye. Ze Szombahelye do Mosonmagyaronváru je to něco kolem 100 km, a tam se oba kamiony potkají a cesta je společná... Takže tohle nebyl dobrý příklad ...  
Jura Jurax 20.12.2005 10:02

Re: Re: Re: Situaci vyřeší jen příděly benzinu. Postupně snižované na minimum.

Jojo, ale protože doprava být musí, nastoupí volské potahy. Jsou ekologické, neboť odpad se recykluje, a volů je u nás dostatek.
Jarda Musil 20.12.2005 9:58

Re: Re: Re: Re: Hned po ránu ... Mloku

Z pozice toho loudy to tak určitě bude, jen to ale zkuste domyslet do konce a dojdete k "bezpečné" rychlosti blížící se 0km/hodinu. No a když tedy budou všichni stát, pak mohli zůstat doma - a ad absurdum - nakonec vlastně ty silnice vůbec nebudou potřeba   Veselého Silvestra
Ladislav N. 20.12.2005 9:55

Re: vnucujete vládě, aby řešila zrovna tu Vaši potřebu Ladislave

Pastelky rozhodně nejsou tím, o co by se měla vláda starat. Populisté socialisté jenom uplácejí své hloupé voliče. To není o odpovědném hospodaření... A o "zdravotních škodách" a jejich komopenzaci pište, až zjistíte, jak vláda použila miliardy vybrané na spotřebních daních za cigarety a alkohol...
Ladislav N. 20.12.2005 9:48

Re: Re: Re: dostat dopravu z aut nekam jinam. Treba na vlak

Až pochopíte, co je to "úzké místo" (třeba to, kde se opravuje zfušovaná komunistická dálnice), tak si dejte žádost o příspěvek do diskuse....
Ladislav N. 20.12.2005 9:47

Re: autama se za chvíli budou moci prohánět jen opravdu velcí boháči...

Vládě ještě zbývá zrušit vysoké zdanění ropných produktů - a ejhle, ceny budou třetinové...
Jarda Musil 20.12.2005 9:46

Re: Re: vnucujete vládě, aby řešila zrovna tu Vaši potřebu Ladislave

Ladislave, tomu já rozumím, ale asi bychom nikde nenašli závazek této vlády (asi ani jiných), že takto vybrané daně použije jen přesně na výstavbu (údržbu) silnic. Ono by to asi ani celé nemohlo být takhle použito, neboť objektivně provozem aut vznikají i jiné škody (zdravotní, příroda, vyvlastnění pozemků ... a možná bychom se dostali i k mínusovým hodnotám). Prostě - většinu této částky bych očekával použitou na ty silnice, ale rozhodně by mělo zbýt i na ty "pastelky" - aby ty silnice měl kdo navrhnout
Jaryna 20.12.2005 9:45

Re: Je to výsledek naší ignorance

Otakare, plně s vámi souhlasím, je to tak a ne jinak...Nemá žádnou cenu si na těchto stránkách nadávat, jak to dělají někteří diskutéři. Chyba není v nás, obyčejných lidech, ale v lidech, kteří disponují s našemi daněmi........
Ladislav N. 20.12.2005 9:44

Re: Re: Situaci vyřeší jen příděly benzinu. Postupně snižované na minimum.

AŤ ŽIJE NEDOSTATKOVÉ PŘÍDĚLOVÉ HOSPODAŘENÍ KOMUNISTŮ A SOCIALISTŮ (ruku v ruce)!
Ladislav N. 20.12.2005 9:41

Re: Jsou země kam Vás bez zimních na náklaďáku nepustí (Skandunávie).

Nalistujte si včerejší diskusi na tohle téma. Pak pochopíte, jakou jste napsal blbost.
Ladislav N. 20.12.2005 9:38

Re: vnucujete vládě, aby řešila zrovna tu Vaši potřebu

Jenomže on ji má předplacenou v nehorázných daních za ropná paliva a maziva, oprávněně očekává, že to vláda neprožere...
Béda 20.12.2005 9:37

Re: Astone, ukažte se.

Pro po ránu pomaleji přemýšlivo chápající:
ona místnost = WC (pro anglicky mluvící "dabljú sí)