29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

Nestandardní případ, nestandardní soud

Za čtrnáct dní vyslechnou čtyři obžalovaní z procesu se žháři z Vítkova rozsudek. Soud je v nezáviděníhodné situaci - pokud ovšem je nějaký soud někdy v záviděníhodné situaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 7.10.2010 12:43

Re: MALÝ DOTAZ

Pravda, tu nějací cikáni dostali, ale bílí také, takže jako argument to moc neberu.

R. Kujínek 7.10.2010 13:31

Re: MALÝ DOTAZ

jéžiši, na prezidentskou milost člověk nemusí být cikán, stačí bejt sportovec ,-)

V. Kolman 7.10.2010 13:15

Re: MALÝ DOTAZ

To co jste napsal jde ale klidně pane Kujínku obrátit. Asi takto.

Myslíte, že ti cikáni, co surově zmlátili do bezvědomí "bílého" kluka a ukradli mu mobil a všechno co mělo cenu, posuzovali, jestli platí za televizi a kdovíco ještě? Ne, vybrali si ho proto, že předpokládali, že má mobil a peníze a JE "bílý". "Svoje" lidi by nejspíš  neokradli.

     Smutné je, že byl-li spáchán zločin "bílými" na cikány - jsou toho plné noviny, rozhlas a TV, ale, je-li spáchán zločin cikány na "bílé", pak se to objeví v novinách (zprávách) na poslední stránce jen jednou, malými písmenky a ještě jaksi stydlivě. A někdy ani to ne.

     A také je smutné, že mnoho lidí dnes už považuje za NORMÁLNÍ, že cikáni neplatí nájem, za teplo, proud, vodné a stočné...........    

     Proč? Před zákonem jsme si přece všichni rovni. Bohužel - pouze teoreticky.

Z. Švrček 7.10.2010 13:58

Re: MALÝ DOTAZ

Vážený pane, nejde o to jak se oběť živila, ale jak se nyní živí. Ze záběrů z jejich nové domácnosti (porovnej s obdobím dřívějším) jsem viděl dobrou výbavu včetně ploché TV (LCD, či plazma) . Naproti tomu jsem nedávno sledoval v našich končinách případ, kdy Cikáni pobodali kluka, který na následky zemřel. Myslíte, že náš nerasistický stát dal rodině nějaké odškodnění, které by bylo tohoto činu hodno? Nikoliv. Proč také? Jak stát může za to, že se při rvačce někomu něco stane. Stát jej stejně jako malou Natálku předem ochránit neuměl a neumí. V nestejném následném přístupu však vidím jádro pudla, ne v takovém, či makovém oznámkování špatnosti těch zrůd, co řeší problémy zápalnou lahví. 

V. Heidlerová 7.10.2010 11:10

Re: MALÝ DOTAZ

A přitom jsou popelnice plné odpadků z potravin a jiných docela zánovních věcí, lidé jezdí auty neúsporně (jedna osoba), staví se baráky - na dně nemusí být nikdo, pokud nechodí chlastat a nekouří jak fabrika a dovede se uskrovnit. Pokud mají lidé na chlast a cigára, tak nemohu souhlasit, že jsou lidé na dně.

M. Prokop 7.10.2010 11:04

Re: MALÝ DOTAZ

Tipoval bych podpory, ale je to jen odhad.

Jinak souhlas.

R. Kujínek 7.10.2010 11:29

Re: MALÝ DOTAZ

já si to přesně nepamatuju, ale minimálně jeden z těch vrahů žil z podpory, jakou to má souvislost?

M. Prokop 7.10.2010 12:46

Re: MALÝ DOTAZ

Žádnou, ale to už píše pan Kolman.

R. Kujínek 7.10.2010 10:27

Paličství je jeden z nejhorších zločinů

Zapálit dům spícím lidem nad hlavou je odporná záležitost.

Paliči byli v dějinách vždy exemplárně trestáni.

Podle mě exemplární potrestání zaslouží.

Soud veřejný nebo neveřejný? To je přece jedno, ať je to tak nebo tak, vždycky se najde někdo, komu se to nebude líbit.

Já osobně si myslím, že veřejným procesem se nic nepokazí.

J. Anděl 7.10.2010 11:04

Re: Paličství je jeden z nejhorších zločinů

Psal jsem níže, že mi nepřijde zpravodajství o události správné. Jak pročítám diskuze, přemýšlím o tom a došel až k Vašemu příspěvku, musít to trochu poupravit.

Exemplárnost je z hlediska informativního (demonstrativní zdůraznění, že "tohle opravdu ne") na místě.

Mé výhrady se týkají dvou oblastí:

a) exemplární potrestání by nemělo zahubit šanci na nápravu, pokud existuje. Od určitého bodu je toho moc.

b) jakýkoliv exemplární čin by neměl škodit, tj. umocňovat a rozmnožovat zlo mezi lidmi.

J. Anděl 7.10.2010 11:06

Re: Paličství je jeden z nejhorších zločinů

Ale to jsou ode mě asi trochu takové obecné kecy, tak pardon..

M. Prokop 7.10.2010 11:10

Re: Paličství je jeden z nejhorších zločinů

a) Nemělo. Ale jak na to? Co jsem tak zaslechl, je rozdílnost rozsudků způsobena právě tímhle, odborníci zkoumali možnost nápravy. Některé prohlašují za nenapravitelné. Detaily nevím, ale úkol je to zřejmě obtížný. Také někteří alespoň trochu vinu uznali a omluvili se, jiní ne.

b) To je tak obecné, že těžko říci. Každá hůl má dva konce a který bude prospěšnější je těžko odhadnout.

V. Heidlerová 7.10.2010 11:13

Re: Paličství je jeden z nejhorších zločinů

Veřejný proces ano - ale také s příslušníky snědé menšiny, která se dopouští trestních činů. By by to výchovný proces pro cigány samotné - není možné, aby se nadále chovali tak, jak se chovají. Já se nepřu o trest paličství, který je odsouzeníhodný, ale o rovnost občanů bez rozdílu rasy.

R. Kujínek 7.10.2010 11:32

Re: Paličství je jeden z nejhorších zločinů

to se musíte obrátit na televizi

J. Schwarz 7.10.2010 10:18

Zdejší "média" si

bohužel drží vysokou laťku "objektivity" z padesátých let.

H. Míčková 7.10.2010 10:13

veřejné procesy s nacisty

jsou a byly  v Německu běžné,proč by neměly být  i dnes  s novodobými nacisty ..

J. Schwarz 7.10.2010 10:19

Re: veřejné procesy s nacisty

I s komunisty by nebylo od věci jednat po komunisticku - co vy na to?

Z. Bureš 7.10.2010 10:37

Re: Myslíte to tak . . . .

. . . . že bychom z nich udělali červánky : Vyhnali je na kopec . . . . a rozstříleli je na mraky ???

Tak to já jsem také pro !!!

J. Schwarz 7.10.2010 10:51

Re: Myslíte to tak . . . .

Dělat z nich červánky - to asi ne, stačí mi ty přirozené. Ale co takhle poslat je na třicet let do lochu za ideologickou diverzi, podrývání kapitalistického systému či zradu Lidu, přiznat jim "důchod" ve výši Kč 2000 či zbavit je občanství a přinutit je k emigraci do KLDR? Minimálně ty, kteří podobnou komunistickou praxi dodnes hájí - např. strojvůdce dostal v padesátých letech "důchod" 200 Kčs, protože "sloužil kapitalistům". Myslím, že pravověrný komunista by měl pokorně přijmout rozsudek šibenice od nějaké "trojky", která by slučovala funkce prokurátora, soudce i kata, ne?

Z. Bureš 7.10.2010 11:04

Re: Myslíte to tak . . . .

Já to myslel samozřejmě ironicky . . . . . . i když oni by s námi uměli zatočit tak nějak "po bolševicku" . . . . že by nám ani oči pro pláč nestalily !!!

V. Heidlerová 7.10.2010 11:14

Re: veřejné procesy s nacisty

Tak v tomto případě velice souhlasím - NA LUCERNY! Bez soudu, jak v Maďarsku 1956 blahé paměti.

Z. Bureš 7.10.2010 10:23

Re: Paní Míčková . . .

. . . rasistou se člověk nerodí - ale stává !!! A to na základě svých osobních zkušeností !!!

Mám na Vás otázku : Bydlíte, nebo bydlela jste někdy . . . . . . vedle cikánů . . . . v bytě či v rodinném domku ???

Tento hrůzný čin se stal - mimo jiné - i proto, že naše společnost si pěstuje tzv. "rasismus naruby" !!! Totiž - kdo v této zemi řekne pravdu o způsobu života cikánů . . . . tak je okamžitě nařčen z rasismu !!!

 A zde bude zakopaný pes !!! Až se zde bude stejně měřit "černým i bílým" - bude dobře !!! Když se ale podívám na činnost Kocába, Petra Uhla a dalších "rádoby-lidumilů . . . . . chce se mi těžce zvracet !!!

R. Kujínek 7.10.2010 10:31

Re: Paní Míčková . . .

Je jedno, jestli se rasistou člověk rodí nebo stává, v každém případě je rasista odporný jedinec.

Třeba já zažil nesnesitelné sousedy, zažil jsem vyloupení, zažil jsem i násilný útok.Možná jsem měl štěstí, možná smůlu, ale pokaždé to byl bílej člověk.

A já se nestal rasistou a nevykřikuju, že bílí jsou svině :-)

Zevšeobecňovat se nemá, né každej cikán je zločinec a né každej bílej anděl.

M. Prokop 7.10.2010 11:14

Re: Paní Míčková . . .

Problém je vůbec. kdo vlastně je rasista? Také ten, kdo vyžaduje rovné zacházení se všemi? Jak se to týká cikánů, začnou někteří křičet o rasismu.

Také ten, kdo konstatuje, že většina cikánů se práci spíše vyhýbá a jejich kriminalita je ve srovnání s jinou populací několikanásobná?

Také ten, kdo konstatuje, že jazykově handicapovanější Vietnamci se dokáží zapojit, pracovat a vychovávat děti snáze, než dlouho zde usídlení a přiznejme si, protěžovaní, cikáni?

Všichni tito bývají označováni za rasisty, IMHO neprávem. Rasy a jejich rozdíly existují. Jistěže statistické rozdíly.

V. Kolman 7.10.2010 14:46

Re: Paní Míčková . . .

Tak v tomhle s Vámi pane Kujínku bez výhrad souhlasím.

     Vzato statisticky - u cikánů je četnost delikvence mnohonásobně (bije to do očí!) vyšší, nežli u "bílých".

     P.S. - Osobně znám jednoho férového a pracovitého cikána. Zajímavé (ale vcelku pochopitelné) je, že se straní ostatních, bordelářským a zahálčivým způsobem žijících cikánů.

V. Kolman 7.10.2010 10:38

Re: Paní Míčková . . .

Pane Bureši, myslím, že Vám rozumím.

      V této republice (a patrně také v evropské unii) je již dlouho naprosto chybně používán termín "rasismus" za stav, kdy slušní lidé nesouhlasí a mají oprávněný vztek proto, že jiná skupina agresivních a práci se vyhýbajících lidí žije na jejich úkor ze sociálních dávek a navíc jim znepříjemňuje život "bordelem" kolem jejich bytů a domů (viz Chánov), nočním řevem, krádežemi, občas i fyzickým napadáním.........

     TO ALE v žádném případě NENÍ RASISMUS! To je oprávněné vyjádření nespokojenosti.

Z. Bureš 7.10.2010 10:41

Re: Paní Míčková . . .

Pochopil jste mne velmi správně !!!

Bohužel . . . . Kocáb, Uhl a další mají jiný názor, který nazývají rasismem ! 

V. Novák 7.10.2010 10:58

Jedna věc je být rasistou a druhá pokusit se o vraždu.

Vhodit několik Molotovových koktejlů do domku, kde spí lidé, JE pokus o vraždu a jako takový má být posuzován - bez ohledu na zdroje nenávisti, které k němu vedly.

Prokazování rasistického motivu je obtížné a pokud se děje i na základě takových pitomostí, jako triko s letopočtem 1907 (údajně první použití nacistické svastiky), je kontraproduktivní. Ostatně, co to je "první použití svastiky"? Svastika je všelidský symbol přinejmenším od neolitu. Hrůzný význam mu dal až německý nacismus jako státní ideologie.

Ti kluci se pokusili o vraždu. Pokus o vraždu se posuzuje jako vražda. V daném případě nejsou polehčující okolnosti, pachatelsví je snad dostatečně prokázáno - trest v horní půlce sazby nebo výjimečný je na místě. Ať jsou rasisti nebo ne.

P. Boublíková 7.10.2010 12:11

Re: Jedna věc je být rasistou a druhá pokusit se o vraždu.

Souhalsím s vámi do slova. Zkoumáním triček se celá ta hrůza jenom rozmělňuje a odvádí se pozornost úplně jinam...  Kdybych si  koupila tričko s číslem 1907 tak by mě vůbec nenapadlo, že je nějak závadné...

M. Prokop 7.10.2010 11:06

Re: Paní Míčková . . .

Ano, může to být těžká zkušenost .......

Nicméně, nezdá se, že by ji prožil některý z těch čtyřech konkrétních pachatelů.