18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

Nepřiměřená reakce

České ministerstvo obrany ve čtvrtek upozornilo Moskvu, že Praha je znepokojena "pokračující nepřiměřenou rétorikou Ruské federace vůči České republice" v souvislosti s plány na vybudování radaru amerického systému protiraketové obrany. Nu, on celý ten "případ" je nepřiměřený.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Halladin 11.7.2008 2:32

Re: Halladine:

Tahle válka by nebyla o tankových divizích.....

Rusové se bojí jiného scénáře. Americký útok pozemními , námořními a leteckými střelami s plochou dráhou letu, které jsou kolem Ruska, a má jich být 6 - 7 tisíc.  Ty mají bodovými útoky jak jadernými, tak klasickými náložemi  zlikvidovat velení a strategické síly Ruska.  Co přežije, zachytí rakety v Polsku a na Aljašce. Ovšem je otázka, jestli by si Rusové riskli s pár raketami zaútočit, a riskovat odvetu plnou silou amerických strategických sil.A Rusům by nezbylo než kapitulovat. Na tankové bitvy by nedošlo, dokonce ani na okupaci Ruska ne...

Ruská obrana proti nízkoletícím raketám s plochou dráhou letu je zatím děravá. Takže vyrábějí tolik S 400, kolik můžou, a opevňují jimi důležité oblasti. To je ta asymetrická odpověď. Ovšem je to stojí peníze, které by radši neutratili.

Vasekpasek 11.7.2008 2:57

Re: Re: Halladine:

Především, kdyby USA chtěli Rusy zničit, učinily by to mnohem dřív, ještě v době, kdy jejich převaha byla naprosto jasná (tj. v době, kdy disponovaly jadernými zbraněmi a SSSR nikoliv). Moje přesvědčení je takové, že ke konfliktu těchto dvou zemí nedojde, ale je jasné, že toto vyslovuji pouze jako svůj názor.

Halladin 11.7.2008 3:05

Re: Re: Re: Halladine:

Brzy po WWII by to bylo psychologicky neúnosné - po tom , jak angloamerické média pěly chválu na chrabré Rusy a o Stalinovi se psalo jako o strýčkovi Joe. A lidé už měli války dost...

No a Amíci jich neměli dost- těch jaderných bomb. A  Rusové mělí až moc divizí v německu a jinde...

Vasekpasek 11.7.2008 3:12

Re: Re: Re: Re: Halladine:

Ano, já s tím souhlasím. Nicméně přesto si myslím, že tehdy byly možnosti zničit USA daleko lepší a "bezpečnější", než jsou nyní. A taky si (zřejmě právě proto) myslím, že o to nejeví ani nijak velký zájem a že jim jde především o vlastní klid.

Halladin 11.7.2008 3:20

Re: Re: Re: Re: Re: Halladine:

Proto stěhují základny na Východ ?:-D:-D:-D:-D

Vasekpasek 11.7.2008 3:25

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Halladine:

Jo, právě proto. Kdyby udělaly západní velmoci totéž ve třicátých letech s Německem, měly by taky klid (a veřejné mínění by se zřejmě taky bouřilo).

Halladin 11.7.2008 3:40

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Halladine:

Jenže to Německo bylo opravdu hrozba. Ovšem Rusko není. Prostě na to dnes se svými lidskými a vojenskými zdroji nemá. Německo na tom bylo ekonomicky blbě. a doufali, že si válkou pomůžou.Kdyby Hitler nezačal válku, tak se Německo finančně zhroutí.

Rusko je na tom ekonomicky velmi dobře. Jeho vláda je pragmatická, nemají žádné komunistické, či jiné ideje, které by je hnaly  do váky.

bambamore 11.7.2008 6:09

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Halladine:

Samozrejme, Halladine, "snem" USA je ovladnout Rusko! To by museli mit stejne mysleni jako ruske vedeni a vy. Kdyz ctu, jak Rusove ztratili Pobalti, Ukrajinu, stredni Asii, tak se mi z takoveho mysleni dela zle. Predevsim tato uzemi nabyli okupaci, at uz za cara ci bolseviku. Zrejme smyslite stejne jako Putin, kdyz prohlasil, ze nejvetsi tragedii pro Rusy v 20. stoleti byl rozpad SSSR (a ne nastoleni bolsevismu). Presto nas zde ujistujete, ze Rusko nema nyni expansivni umysly, ktere mel komunisticky SSSR. Nezdate se mi vsak na rozdil od Kacky hloupy, takze vas povazuji za dezinformatora ve prospech Ruska.

Lovap 11.7.2008 7:57

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Halladine:

"...Rusove ztratili Pobalti, Ukrajinu, stredni Asii, tak se mi z takoveho mysleni dela zle. Predevsim tato uzemi nabyli okupaci, at uz za cara ci bolseviku."

Ako sa to líši od USA, ktoré značnú časť svojho územia takisto získali vojnou? Mám taký dojem, že Texas, Nové Mexiko a Kalifornia neboli americké územia ... A čo taká Kuba, Filipíny, že ...

Kyselý Sven 11.7.2008 11:28

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Halladine:

A vy jste někde slyšel, že Texasané nebo Nový Mexičané se chtějí od USA odtrhnout? Já ne, ale zato jsem sledoval jak od SSSR utíkal kdo mohl. V čem to asi bude?

Kačka 11.7.2008 0:49

Re: ..vláda nezvládla komunikaci s občany ...

No, nezvládla, ani se o to nepokusila. Má nás za hlupáky, kterým může nakukat, co se jí zlíbí.

bambamore 11.7.2008 5:57

Re: Re: ..vláda nezvládla komunikaci s občany ...

Je-li vetsina obcanu zaslepena jako vy, tak vlada alespon usetri penize, kdyz se nenamaha.

berg 11.7.2008 6:39

Re: Re: ..vláda nezvládla komunikaci s občany ...

vám už nakukali jiní a divím se všem, kteří mají trpělivost s vámi diskutovat

Dr.Sid 11.7.2008 0:22

Kdo asi ?

Vondra rekne nekdo, Paroubek rekne ze Vondra je opilec a idiot.

No tak kdo asi ? (Y)

Anezka Vosmahlikova 11.7.2008 0:22

A co se nad tim Ruskem deje, ze se to nesmi videt?

Po celou delku studene valky mel SSSR velkou spionazni stanici u Havany, vcetne radaru a mikro-

vlnych anten, ktere sledovaly cely jihovychod USA, vcetne ovsem Floridy a Mexickeho zalivu.

Kdykoliv na Cape Canaveralu cokoliv civilniho ci vojenskeho startovalo z pevniny nebo z ponorek

tak priplula z Havany ruska rybarska lod plna radaru a anten a vse pozorne v dohledu z floridskych

brehu pozorovala a zaznamenavala. A nikomu v USA to nevadilo. Konecne to snad Putin okolo roku 2002 zrusil, protoze se mohl vice a levneji docist v Aviation Week & Space Technology.

Anezka Vosmahlikova 11.7.2008 0:24

Re: A co se nad tim Ruskem deje, ze se to nesmi videt?

Aha, asi tady nemam mackat ten "Enter" knoflik a ono se to samo vyformatuje? To jsou mi noviny.

Mrazivý dech 11.7.2008 0:38

Re: A co se nad tim Ruskem deje, ze se to nesmi videt?

 a ty rybářské lodě vždy na dohled od letadlovek USNAVY:-D

Anežka Vosmahlíková 11.7.2008 0:57

Re: Re: A co se nad tim Ruskem deje, ze se to nesmi videt?

Ne, zadne letadlove lodi nejsou potreba, kdyz se zkousi SLBM nebo startovalo Apollo. Ty sovetske rybarske lodi, ale byla to spise jedna, byly v mezinarodnich vodach mimo zakazane/dopadove zony (z raketoplanu spadnou dve pomocne rakety) a nahravaly si telemetrii. Zadna spionazni hysterie se nekonala.

Halladin 11.7.2008 1:01

Re: Re: Re: A co se nad tim Ruskem deje, ze se to nesmi videt?

No ono tady nejde o špionážní hysterii.

Anežka Vosmahlíková 11.7.2008 1:15

Re: Re: Re: Re: A co se nad tim Ruskem deje, ze se to nesmi videt?

A tak co ma ten zly radar Rusku udelat? Koukat se jak startuji zkusebni rakety z Plesetsku a leti na Kamcatku nebo do Pacifiku? Anebo ze z Uralu vyletlo nekolik desitek ci stovek opravdovych raket a miri pres severni pol na Ameriku?

Hmm, to prvni je mnohem zajimavejsi pozorovat z Pacifiku kde to dopada a to druhe ze zhora, z vesmiru.

Cesko opravdu neni raketovym pupkem sveta - s vyjimkou letu Teheran-Londyn, ci severozapadni roh Iranu-Glasgow, ten by snad vedl panu Foldynovi primo nad decinskym zamkem.

Halladin 11.7.2008 1:24

Re: Re: Re: Re: Re: A co se nad tim Ruskem deje, ze se to nesmi videt?

Ten radar má především za úkol řídit antirakety, což nějak vynecháváte. A protože Rusko není schopno napadnout USA, a nebýt při tom zničeno, vzniká otázka, proč Amíci zbytečně utrácejí peníze, na něco, co vůbec k obraně nepotřebují.

Navíc, i kdyby se Rusové zbláznili, a zaútočili jako první, asi by úplně nejdřív zničili radar a rakety v Polsku (tedy - pokud tam budou.)

Takže ono to vypadá, že Amíci vůbec nepočítají s tím, že by Rusové zaútočili jako první, ale že se naopak chystají jako první zaútočit oni.

Tak to vidí Rusové - a přirozeně se jim to nelíbí.

kdosi 11.7.2008 8:18

Re: A co se nad tim Ruskem deje, ze se to nesmi videt?

A vy, paní Vosmahlíková, jste celou tu dobu na Kubě byla a všechno jste si psala do notýsku, i to, kam se radary "koukaly" z rybářské lodi! To povídejte vrabcům, třeba vám uvěří !

Kyselý Sven 11.7.2008 11:03

Re: Re: A co se nad tim Ruskem deje, ze se to nesmi videt?

V čem že to paní Vosmahlíková nemá pravdu? Ruská radarová základna byla v Lourdes od 60-tých let. Tuším, že už ji soudruzi zrušili.

Mrazivý dech 11.7.2008 0:20

do bruselu!!!

poslat toho ruského špioná z lihového domu do brusele(Y)

M. Gebauer 11.7.2008 0:17

Dnes je...:

11. 7. 2008

Oplaťme jim onen hanebný počin z doby více, než čtyřicetileté!

Náhlé přistání "létajících pevností" na Šeremeťěvu, či Vnukovu by si určitě nevšimli _ jak to bylo tenkrát s tím Němcem na "Krasnoj Ploščaďi"? Izaelci by nám mohli poskytnout vyčpělé instrukce, jak to udělali tenkrát v Ugandě, no, prostě, to by muselo vyjít!

Škoda, přeškoda, že jde o fantasmagorie....

Škoda!

Halladin 11.7.2008 0:09

PanVomdra

by měl pana Paroubka žalovat za nactiutrhání :-D

Šumavák 11.7.2008 0:53

Proč? Psi štěkají a karavana táhne dál.....

Halladin 11.7.2008 0:54

Re: Proč? Psi štěkají a karavana táhne dál.....

Proč ? Třeba by se opakovala kausa vesecká :-D:-D:-D:-D:-D

Šumavák 11.7.2008 8:38

Re: Re: Proč? Psi štěkají a karavana táhne dál.....

A kdyby to dostal jiný soudce?;-P