7.6.2024 | Svátek má Iveta, Slavoj


Diskuse k článku

Nepřiměřená reakce

České ministerstvo obrany ve čtvrtek upozornilo Moskvu, že Praha je znepokojena "pokračující nepřiměřenou rétorikou Ruské federace vůči České republice" v souvislosti s plány na vybudování radaru amerického systému protiraketové obrany. Nu, on celý ten "případ" je nepřiměřený.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jarda 11.7.2008 6:08

je to jednoduché

my zde budeme mít radar, možná budou Poláci mít rakety ... Rusové postaví radar na Kubě i s raketama ... Iránci budou mít rakety, které doletí až na moji zahrádku :-)) ... výroba zbraní zůstane zachována a ekonomická krize se zase o pár let oddálí - fšichni budou spokojeni :-)))

fany 11.7.2008 7:04

Re: je to jednoduché

Blbnete na entou. Proč by to rusové dělali? Takovou pitomost by možná zvládli za doby Brežněva, ale nyní?

Doporučuji občas sledovat CNN či jiné stanice a číst zahraniční tisk. Ten náš je o ničem. Rusové mají podobné radary (někde jsem četl, že možná výkonější) kolem hranic bývalého SSSR. Například na západní hranici (Belorusko, Ukrajina) jsou dva a o něco severněji další. Jejich záběr je dost veliký na to, aby ochránily hlavně Rusko. Pro tyto radary, které hravě sledují co se děje i nad Evropou, nikdo neprotestuje. Třeba nějaký Tamáš by se nenašel?

PS: S tou Kubou to nebyl váš dobrý počin, patrně to vezmete zpět a vymluvíte se na špatnou ranní kávu a nebo že sousedi dlouho do noci špásovali.;-)

jarda 11.7.2008 7:17

Re: Re: je to jednoduché

tak jo ... příště už nebudu tak složité fóry umisťovat na tuto diskuzi :-)))

jarda 11.7.2008 7:19

Re: Re: Re: je to jednoduché

možná se pletu, ale neřešil jste před lety toho Petra s Pavlem (součet menší než 14) ??? :-))

jarda 11.7.2008 7:24

Re: Re: Re: Re: je to jednoduché

jo ... pletu se ... to byl(a) rezy ...

loula 11.7.2008 7:22

Re: Re: je to jednoduché

Ano, samozřejmě, Rusko má radary, které pokryjí celou Evropu, stejně jako je má USA ( např. v severní Anglii). tady jde o něco jiného, že dosud existující radary a strukturu dosud existující protiraketové ochrany Ruska i USA pokrývala nějaká smlouvy. Radar v Brdech a rakety v Polsku tuto smlouvu prolamují, proto Rusové řvou.

fany 11.7.2008 7:27

Re: Re: Re: je to jednoduché

No nevím, ale o radarech v Bělorusku se na CNN mluvilo v souvislosti s novým umístěním a novou technologií, která patří ke špičce. Pochybuji, že by si Rusové běželi pro souhlas za Atlantik;-)

Dokonce na jednání v Rusku toto bylo zmíněno a Rusové nějak pak přestali tlačit na inspekce. I když původně skoro souhlasili s tím, že oni budou dělat inspekce n Brdech a amící v Bělorusku a podobně. Pak prý od toho Rusové vycouvali. Proč?

jarda 11.7.2008 7:31

Re: Re: Re: Re: je to jednoduché

no ... upřímě ... na CNN toho také nakecají :-(((

loula 11.7.2008 8:01

Re: Re: Re: Re: je to jednoduché

Nevím, proč, ani nevím, jak to s tím jednáním okolo vzájemných kontrol vlastně bylo. Stejně jako nevím, proč Amíci nepřijali Putinovu nabídku společné protiraketové obrany pomocí radaru v Gabale ( z vojenského hlediska má vzhledem k darebáckým střátům výhodnější posici než radar v Brdech). Myslím, že hlavní překážkou, proč Rusové vycouvali z kontrol radaru v Brdech byl především nesouhlas Česka, které se sice těchto jednání nezúčastnilo, ale jasně řeklo, že stálou kontrolu Ruska v Brdech nepřipustí, a maximálně je ochotno jednat o kontrolách občasných,předem ohlášených a projednaných.

MZ 11.7.2008 8:29

Re: Re: Re: Re: Re: je to jednoduché

Takže Rusové nás nakonec respektují víc než náš "spojenec" USA...... A výhrůžky jsou skutečně jen divadýlko pro mužiky (což beru jako paralelu našim čtenářům Blesku a hltačům Nováckých estrád).

Mistr Jan Hus 11.7.2008 6:07

Tak Slované jsou zabednění, Astone? A ty jsi kdo, Židonegr?

A Vondra není opilec? ;-D

Lea 11.7.2008 5:18

Rusové

si stěžují,že se rozchází postoj Američanů vůči nim ve slibech a činech. US jim údajně přislíbily plnou a stálou účast na základně u nás. Protože my budeme až ti poslední,kteří určují pravidla hry,máme zaručeno,že kolem bílé bubliny nastanou ještě pěkné tanečky. Přičemž se lehce můžeme dostat do situace,kdy na nás budou tlačit jak US,tak státy EU,abychom se se zachovali jako mírotvorci a s pobytem Rusů u nás souhlasili.

fany 11.7.2008 7:10

Re: Rusové

Leo stále čtete BL? Kašlete na to a občas se koukněte na jiné tiskoviny. Rusové používají jen taktickou rétoriku, ale jinak jsou neškodní. Oni by totiž museli recipročně pustit kontrolory z USA na své radary, které mají na západní hranici (Bělorusko, Ukrajina...)

PS: Nemotejte se od věcí, kterým žena nerozumí. Vypadá to pak směšně. Tedy nic proti Vám, ale puste se raději do obhajoby socbolševiků, to Vám šlo lépe.;-)

ginANDtonix 11.7.2008 4:21

Proc se Rusko nezapoji je jasne.

Za A se musi rehabilitovat v ocich vlastniho lidu -- za posledni 4 petiletky hralo podradnou ulohu a dokonce mu muselo na preziti pujcovat nepratelske Nemecko. Pro obycejne Rusy leta masirovane komunistickou propagandou je jiste Nemecko stale uhlavni nepritel. Dekadentni narod, ktery napred musel byt zkrocen hrdinnou Stalinovou armadou a pote se dal na zvracenou cestu kapitalismu za podpory nepratelske imperialisticke mocnosti USA.

Za B, Rusko citi, ze Zapad ztraci silu: Amerika se oslabila fiaskem v Iraku a neduhy vlastni ekonomiky. Evropa nikdy silna nebyla a Rusku se uspesne podarilo jeji politickou scenu otravit dlouhodobou podporou levicovych az anarchistickych smeru, zejmena pod vejickou ekologickych smeru (podpora Ceskym i Nemeckym zelenym, predseda zeleneho kabinetu Schroder odmenen vysostnym mistem v ruskem polostatnim podniku, jiz nepokryta podpora antiradaroveho sentimentu v Cechach atd.), coz m.j. vede k ekonomicke (surovinove/energeticke) zavislosti Evropy na Rusku v dobe, kdy se svet riti do

 energeticke krize.

Za C Rusko prestalo potrebovat jakoukoliv pomoc Zapadu. Suroviny zacaly za poslednich nekolik let prinaset astronomicke zisky a je jasne, ze to tak bude pokracovat v blizke a  stredne vzdalene budoucnosti. Navic, sice rozhodne ne demokratickou cestou, ale Putin prece dokazal srovnat chaotickou Ruskou spolecnost do late a veci tam zacinaji jakz takz fungovat.

Neexistuje jediny duvod, proc by se Rusko melo zapojovat do nejake jalove spoluprace se Zapadem a proc by melo zaujimat utlocitny postoj vuci Cesku. Rusko se opet v Evrope muze chovat jako slon v porcelanu s tim rozdilem, ze brzy nebude zadna protisila, ktera mu bude stat v ceste. A Zapad a predevsim Evropa by se sebou mela rychle neco udelat (predpokladam, ze je kazdemu jasne, ze lezeni Rusku do rite je ta nejrychlejsi cesta do zahuby).

s.p. 11.7.2008 4:52

Re: Proc se Rusko nezapoji je jasne.

Rusko se ma v prve rade starat o problem posunu cinskeho etnika na Sibir. cca 2 miliony rocne.Vrele doporucuji zajezd magistralou Irkutsk - Vladivostok. Pokud se to zmenilo za posledni dva roky co jsem tamtudy projel nevim. Na Ruske strane trivialni vystavba spina a lenost zatim co  z Ciny svetelkuji moderni mesta vcetne reklam na HFC a McD.

Na druhe strane se ruskym generalum nedivim, kdo by zil v takovem prostredi a branil fluidnimu nepriteli, kteremu nejake "ukazy z Moskvy" jsou u zadku! Rusko nejen ze ma namydlene schody z podstatnou casti sveho teritoria, ale i s uvazovanim vlastnich lidi, kteri momentalne se motaji v prostoru Sibire jako "nudle v bande".

Vrele doporucuju udelat si par vyletu za Ural a jeden se nestaci divit, jak rychle Moskva ztraci kontrolu nad regionem, ktery je vlastne zdrojem mozneho ruskeho uspechu.BTW co se tyce "neorusu oligarchu", tak ti se houfne zabydluji vsade jinde nez v "matusce Rosiji" staci se porozhlednout na Riviere, pripadne v Arizone na hranicich Nevady a nebo v Karibiku. videno na vlastni oci.

Jestlize panu Parubkovi poradil betonovy Foldyna s komunistou Filipem jak postupovat v Rusku, dopadne stejne jako dopadl v Cine podle rady tech dvou expertu 8-o

Luboš 11.7.2008 2:58

Ahoj Astone :-)

Opilcům obvykle důkazy chybí ;-)

Raničák 11.7.2008 2:45

Vše jsou jen preventivní rozehrávky.

Ono nejde vůbec o stávající stav. Jde jen o předběžné rozehrání dalších možných partií. Tedy co se Ruska a Ameriky týče. To co se odehrává na naší scéně, to je jen bitva levice s pravicí. Topolámek má těžce problematickou vládu a Paroubek usiluje o zvrácení sil na svou stranu. Každá rána dobrá! Lidé vnímají hrozby z Ruska, hrozby Amerikou, hrozby terorismem, hrozby kapitalismem i socialismem. To vše je ale mimo mísu. Nejde vůbec o žádnou hrozbu, jde jen o body u voličů.

Radar bude, protože je to zájem USA, NATO, EU i Česka! Rusové budou štěkat, ale nic moc nenadělají. V Česku se kvůli tomu popere levá s pravou a vítěz vstoupí do vlády. Tedy přejí si tento vliv radarové konfrontace ti, kteří s ní pracují. Tamáš a spol. na tom vydělají, levice má proti čemu bojovat a nemusí ani prstem hnout ve vlastním stvoření smysluplného programu strany.

Daleko důležitější pro Česko by byla jeho ekonomická prosperita, tedy program opozičních stran. Takový program, aby byl akceptovatelný i pravicovými voliči. Protože jedině tak porazí levice patovou situaci v nových volbách.

Je v tom ale jeden háček. Dosud se nedá zjistit, zda na takový postoj a takové řešení vůbec, levice má!!!

Halladin 11.7.2008 3:27

Re: Vše jsou jen preventivní rozehrávky.

Ona ČR za socanů neprosperovala ? A za Klausovy vlády prosperovala ? :-D

ginANDtonix 11.7.2008 4:28

Re: Re: Vše jsou jen preventivní rozehrávky.

Za Klausovy vlady CR neprosperovala. Pouze se dostavala z predlistopadove zumpy na civilizovanou uroven. Za Zemana se ta tendence vyrazne zpomalila. Topolanek se to snazi tlacit nahoru co muze (reformy), ale nema na to silu (reformy nejsou dukladne) a za Paroubka se to podle vseho zacne do zumpy vracet. Volnym padem.

loula 11.7.2008 8:46

Re: Re: Re: Vše jsou jen preventivní rozehrávky.

Ano, vzpomínám: "Česká ekonomika by potřebovala více Kožených"

ginANDtonix 11.7.2008 18:59

Re: Re: Re: Re: Vše jsou jen preventivní rozehrávky.

Jakkoliv se mi Kozeny hnusi, vubec na nem nezalezi. Ten clovek ukradl par milionu, mozna par desitek a je dozivotne na uteku (pokud ho dostanou za katr, jenom dobre). Soc. dem nam tahala a tahat bude z kapes miliardy a bude si vozit zadky ve vladnich limuzinach.

Copak ten rozdil nevidite? Kde vas ucili pocitat? Mate zakladni osmiletou skolu?

pepa 11.7.2008 19:00

Re: Re: Re: Re: Re: Vše jsou jen preventivní rozehrávky.

co cekate kdyz je ekonomii uci cumil ;-(

s.p. 11.7.2008 2:02

je jenom jeden prvek

a to podstatny - s Rusem nebo Amikem?

Radar ci sklad bot pro USMC je zastupny problem. Nesmysl vykriku - jsme radi ze odesli jedni, nelezte sem druzi, by mozna mel opodstatneni na polynezskych ostrovech, i kdyz i tam .....

Ostatni vse jsou blaboly, Bud ceska narodni spolecnost zustane v naruci dubiska, nebo se odtrhne od panslavistickeho hura vlastenceni a premosti se na Atlantik ...... ostatni vse jsou nesmysly a zvasty. To se nemusi libit, ovsem takova je realita dnesniho sveta.

derik 11.7.2008 2:21

Re: je jenom jeden prvek

Cesko je clenem NATO a EU. (S tim uz nic nenadela ani Paroubek ani Zaoralek ani Filip.) Radar umozni posileni transatlantiche vazby. Pro budoucnost bude lepsi kdyz USA , EU, a Cesko  budou mit dobre vztahy s Ruskem.

ginANDtonix 11.7.2008 4:55

Re: Re: je jenom jeden prvek

NATO neni Rusku (a Cine) rovnocenna vojenska sila a EU (a US) brzy nebude Rusku (a Cine) rovnocenna ekonomicka sila (k cemuz Paroubek a Zaoralek samozrejme pomohou.dostanou-li se k moci). Takze je to jedno.

Jedina nadeje je, ze Cesko bude aktivne spolupracovat v ramci Evropy a s USA na vlastni bezpecnosti. Radar je toho malou soucasti. Jedina cesta ktera nevede do zahuby je utahnout opasky, odhodit zbytecne zateze (zelenou politiku, socialni politiku), zacit tvrde makat (vytvorit silnou a stabilni ekonomiku a dosahnout nejvyssiho stupne technologicke vyspelosti) a za vydelane penize poridit spickovou obrannou technologii.

Je potesujici, ze Topolankova ODS tim smerem v podstate miri, je skoda ze zeleni ve vlade tomuto snazeni hazi klacky pod nohy a je nezmerna hruza, ze Paroubkovi bolsevici tohle poslou ke dnu a vydaji se (=vydaji nas) s nadsenim do zahuby.

petr 11.7.2008 5:33

Re: Re: Re: je jenom jeden prvek

ginANDtonix  meleš neuvěřitelné bláboly

vlasta 11.7.2008 6:20

Re: Re: Re: Re: je jenom jeden prvek

Sledujete, petře, jak je to zvláštní? Díváme se na jednu a tutéž věc,  Vy říkáte "černá", a já říkám "bílá".

vlasta 11.7.2008 6:18

Re: Re: Re: je jenom jeden prvek

R^

derik 11.7.2008 1:24

Neprimereny komentar

Astone, skodite dobre vec tim ze davate neprimerene a spatne priklady. Protiraketovy radar je neco uplne jineho nez dosavadni radary v ceske armade. To je jeste ubozejsi nez Vase vcerejsi argumentace se zamkem na dverich. Planovany radar umi sledovat detaily hlavic a na zaklade toho predvidat jejich dalsi let. Podivejte se na mapu. Zjistite ze ruske kosmodromy Kapustin Jar a Plesetsk jsou podstatne bliz nez Iran. Pokud by Rusko testovalo manevrujici hlavice tak by radar poskytoval velmi uzitetecne poznatky. Proto melo Rusko velky zajem na trvale pritomnosti sveho pozorovatele. A kdyz to bylo zamitnuto tak se opravdu muze citit byt pozkozeno. Pokud by totiz slo o obranu Evropy, tak by radar mel byt spis v Bulharsku nebo Turecku (clenske staty NATO). Z Iranu do Bulharska je to zhruba stejne jako z Polska do Bulharska, takze cast Evropy stejne nebude chranena.

Jednoznacne jde o podporu USA a jeho zajmu. Coz je jen dobre, protoze je to nas spojenec ktery nam v minulosti pomahal. Vyhral studenou valku a osvobodil nas od komunistickych diktatoru. Dalsi vyznam radaru je "mit doma" USA jako protivahu moznym excesum socialisticky byrokratu v EU. Skoda, ze to Topolanek degradoval prislibem ratifikace Lisabonske smlouvy. A skoda ze nekteri zbytecne rozdmychavaji protiruske vasne. Rusko je vyznamny partner EU a bude jen dobre kdyz to tak zustane. Do zalezitosti clenskeho statu NATO a EU nema co mluvit, ale pokud citi obavy, tak melo mit moznost mit sveho trvaleho pozorovatele. A dnesni Astonuv komentar nic nevylepsi.

derik 11.7.2008 1:32

Re: Neprimereny komentar

A samozrejme, treti vyznam radaru je ze bolsevikum sklapne a Paroubek, Zaoralek, atd. skonci se svou trapnou a skodlivou alternativni zahranicni politikou