1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

Nepřiměřená reakce

České ministerstvo obrany ve čtvrtek upozornilo Moskvu, že Praha je znepokojena "pokračující nepřiměřenou rétorikou Ruské federace vůči České republice" v souvislosti s plány na vybudování radaru amerického systému protiraketové obrany. Nu, on celý ten "případ" je nepřiměřený.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
libero 11.7.2008 9:55

Re: "Poznal jsem to v hospodě u piva, když jsme si o tom povídali. ...

Nespíš jste toho moc nenačetl o našich národních buditelích. Vesměs se scházeli a politizovali tamtéž.

Psí vrah Čumil 11.7.2008 10:01

Re: Re: "Poznal jsem to v hospodě u piva, když jsme si o tom povídali. ...

Když už vás, nebohé,libero, nic jiného nenapadá... No, co se dá dělat.

libero 11.7.2008 10:04

Re: Re: Re: "Poznal jsem to v hospodě u piva, když jsme si o tom povídali. ...

Mne napadá spousta věcí, nejen pajcování, nebohý Čumile.

Petr H 11.7.2008 9:51

Dnes asi nezbyde nic jiného

než se modlit.Občanskou válku Západu v roce 1914 také nezačal náš císař Vilém,který si za 25 vlády prior to 1914 nevystřelil ze špuntovky(a přesto je označován za warmonger).Bůh ochraňuj západní civilizaci.

vašek 11.7.2008 9:51

Co třeba

bývalý agent KGB "achotnik"  Palas?

libero 11.7.2008 9:49

"Je to obrovská škoda, že Rusko zůstává ve své slovanské zabedněné nedůvěře vůči Západu"

To je letitá byzantská tradice. Nebýt Svatopluka, mohli jsme se v tom koupat také. U Rusů je jedno, zda mají samoděržaví, komunismus, státní kapitalismus ......., nedůvěra k Západu a imperiální a mesiášské tendence jsou konstantní.

Puck 11.7.2008 9:45

Jenom zběžně

Pro :  ad 1. Ínstalací radaru vyhovíme spojenci jeho žádosti o spolupráci při obraně jeho území. ad 2. Přijímáme svůj díl odpovědnosti za další vývoj a jednoznačně se hlásíme k americké politice v oblasti bezpečnosti ad 3. Možnost podílet se na vývoji špičkových technologií - převážně ve vojenské oblasti ad 4 Přednostní zrušení víz da USA pro naše občany

Proti : ad 1.  Eskalace zbrojení, hlavně ze strany Ruska a zhoršení vzájemných vztahů  ad 2.  Postavení sdružení NATO do role diváka s tim, že v připadě konfliktu mohou členové sdružení poukazovat na to, že se jedná jen o dvoustrannou dohodu a záležitost se jich týká jen okrajově.  ad 3.  Vystavení občanů zvýšenému riziku zdravotnímu i teroristickému.

Jistě  se najde víc důvodů pro i proti, ale tak nějak by se měl problém předložit občanům. 

Gonzales 11.7.2008 9:49

Re: Jenom zběžně

Většinové "občany" tohle nezajímá. Ty se chtěj vyvalit na pláž s vychlazenym lahváčem a maximálně interesantní je pro ně aktuální sleva na kuřata v Makru. 

Puck 11.7.2008 9:54

Re: Re: Jenom zběžně

Nějak jste zapoměl, že diktatura proletariátu, je pryč. Svobodný občan nesmí nechat tak důležité problémy na libovůli několika mocných. 

libero 11.7.2008 9:58

Re: Re: Re: Jenom zběžně

Však také nenechávám.

Ale většinu opravdu zajímá více to kuře, bůček a lahváč.

Gonzales 11.7.2008 10:05

Re: Re: Re: Jenom zběžně

Ne to jsem nezapomněl. Jen nějak nevím s tím svobodným občanem. Kolik jich tak bude? Nebo jaký podíl z nich tvoří elektorát obskurní strany, kdy po sehrání divadla, se slovy "jau-jau", se našlo 29.000 voličů?

loula 11.7.2008 9:49

Re: Jenom zběžně

Souhlasím s vámi s vyjimkou jediné věci, ne že by se měl problém předložit, ale tako se měl předložit před půldruhým rokem.

libero 11.7.2008 9:54

Re: Jenom zběžně

Ad proti:

1.Rusko se vrací k imperiální politice, v tom radar hraje maximálně roli záminky.

2. NATO proklamuje ochotu k spoluúčasti - tedy vyjma Fica, ale to je nejspíš exot jako Zvorálek.

3. Zdravotní riziko bude asi jako svého času u "Mašterových paprsků smrti" na žižkovském vysílači. Uhýbat teroristům ještě nikdy nepřineslo dobrý výsledek.

loula 11.7.2008 9:59

Re: Re: Jenom zběžně

Myslím, že ten radar v tom roli určitě hraje, ale jen jako momentální impuls. Stačí se podívat na rozmístění vojenských základen na zeměkouli a na výši vojenských výdajů USA a Ruska.

Pete Brich 11.7.2008 10:02

To má stejnou vypovídací hodnotu, jako tvrzení TASSu v roce 1961, že na Kubě žádné sovětské rakety nejsou.

;-D;-D;-DPB

loula 11.7.2008 10:04

Re: To má stejnou vypovídací hodnotu, jako tvrzení TASSu v roce 1961, že na Kubě žádné sovětské rakety nejsou.

Ano, a ty rakety tam kupodivu byly, a začaly se stahovat. Ale probůh, kde se vzaly rakety v Turecku, které se začaly stahovat ve stejnou dobuj ako ty kubánské?

Pete Brich 11.7.2008 10:24

Ale, ale, loulíčku. Zkoušejte to raději s někým, kdo hulí trávu a má Che Gevaru na prsou.

;-)PB

loula 11.7.2008 10:29

Re: Ale, ale, loulíčku. Zkoušejte to raději s někým, kdo hulí trávu a má Che Gevaru na prsou.

Máte pravdu, nebudu to s vámi zkoušet, rakety byly na Kubě, ale v Turecku nebyly. Rusko vyvíjí zbrojní systémy, ale Američané nic podobného nevyvíjí. Ano, máte pravdu, zahazuji tričko s Che Guevarou už pádím koupit si modré brýle.

Puck 11.7.2008 10:00

Re: Re: Jenom zběžně

A to už je opět propaganda. Rusko reaguje možná nepřiměřeně, ale určitě ne imperiálně vůči ČR. Myslíte, že by se v případě konfiktu nenohly z odpovědnosti vykroutit, když jde o bilaterální smouvu ?  Rizika hlavně v oblasti Brd zůstanou stejná ?

Puck 11.7.2008 10:02

Re: Re: Re: Jenom zběžně

, že by se evropské státy, sdružené v NATO, nemohly vykroutit z odpovědnosti, když jde o bilaterální smlouvu ?

Ypsilon 11.7.2008 10:33

Re: Re: Jenom zběžně

NATO se vyjadřuje poměrně  zdrženlivě a rozhodně NESPĚCHÁ. Viz prohlášení J. H. Scheffera na summitu v Bukurešti, kde mluvil o postupné "natoizaci" této části protiraketové obrany.

Pete Brich 11.7.2008 9:57

Máte pravdu. Mírumilovné Rusko se úplně vybodlo na zbrojení a najednou jim s nebe spadly nové zbraňové systémy.

Chudáci. Takhle je nebe diskreditovat!!;-D;-D;-D

A ostatní má stejnou vypovídací hodnotu.

PB

loula 11.7.2008 10:02

Re: Máte pravdu. Mírumilovné Rusko se úplně vybodlo na zbrojení a najednou jim s nebe spadly nové zbraňové systémy.

Ano, to je fakt, on když Bůh shazoval nové zbranové systémy na USA, tak jich skutečně pár, asi 15x méně, spadlo na Rusko. prostě se pán Bůh netrefil.

Xaver 82.117 11.7.2008 10:01

Těch důvodů pro a proti lze samozřejmě jmenovat víc.

Proto mi nevadí, když je někdo proti radaru, pokud si ale uvědomuje právě taková pro a proti. Já jsem pro radar s respektováním těch proti argumentů. Jak ale někdo začna řvát radar fuj, nebo radar hurá a ještě k tomu přidá rajčatové argumenty, tak to je OBOJE špatně.

loula 11.7.2008 10:07

Re: Těch důvodů pro a proti lze samozřejmě jmenovat víc.

Ano, Xavere, souhlasím. Bohužel, jak někdo píše výše, většině lidí více vyhovuje řvát radar fuj nebo radar hurá, a nejsou ochotni zamysle se nad jiným názorem.

Xaver 82.117 11.7.2008 10:20

Jo, bohužel....

To jsou nejlepší nositelé hesla "Kdo nejde s námi, jde proti nám". Vlevo, vpravo vsjo ravné...;-)

Roy Boehm 11.7.2008 10:16

Re: Jenom zběžně

K těm Vašim pro: ad1) Aniž bychom sami byli chráněni. Ad2) Hlásíme se k politice, kterou nejsme schopni nijak ovlivnit, natož vytvářet.  Ad3) No, dejme tomu. Byť to bude znamenat pouze vývoz mozků, či vynálezů, za dumpingové ceny. Ad4) Pokud Vám fakt, že si vízum můžete vyřídit přes internet, po zodpovězení ještě většího počtu vlezlých dotazů, a přesto Vás může každý imigrační úředník v US poslat hned z letiště zpátky domů, připadá jako jejich zeušení, pak ano. Já si bezvízový styk představuju trochu jinak (viz třeba Švýcarsko).

Pete Brich 11.7.2008 9:42

"Jiří Paroubek, který se v vyhnul setkání s americkou ministryní zahraničí cestou do zahraničí, měl dost rozumu, aby se distancoval od provokačního přijetí ruského generála v Lidovém domě ..."

Roko, Zaorálek a Hašek si dělají alibi zaměřováním cílů pro Iránské rakety v Izraeli, ale vůbec se nedistancovali, Astone!!

V přímém přenosu z Izraele Roko několikrát opakoval, že by přátelům z Lihového domu doporučil jiné datum a místo pro tuto besedu s bývalým sovětským (nyní ruským) generálem. Máme tedy tomu rozumět tak, že mnohem vhodnější by byl 21.srpen a velitelství sovětských vojsk v Milovicích?

PB

loula 11.7.2008 9:52

Re: "Jiří Paroubek, který se v vyhnul setkání s americkou ministryní zahraničí cestou do zahraničí, měl dost rozumu, aby se distancoval od provokačního přijetí ruského generála v Lidovém domě ..."

Pokud se nepletu, tak ten generál byl hlavním vyjednavačem o radaru s Američany za ruskou stranu. Takže když nevadil Američanům jako vyjednavač, tak myslím, že je nejvíce kompetentní k tomu, aby sdělil ruské stanovisko k problematice.