1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

Mírný optimismus

V hodinách, kdy píši tyto řádky, agentury vydávají zprávy, o kterých by se dalo říci, že jsou mírně optimistické: většina řek už kulminuje nebo dokonce klesá, není důvod k znepokojení. Bohužel, máme důvod být znepokojeni i optimismem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pavla B. 31.3.2006 9:11

Re: Re: bez ohledu nalevonapravo,

Slinice jsou silnice.
Rudý Baron 31.3.2006 9:11

Re: Ježísikriste,

Ve "Skopčácku" by znělo líp !
 
To od "S" měla být narážka na "SS" ???
 
a jinak, na vodu a oheň jsou přece specialisté Rammstein, takže se s tím spíš vypořádá jejich mega"FEUERWEHR" auto, ne ?
 
p.s. neznáte-li klip "Benzin", pak se omlouvám, musí Vám to přijít jako blábol...
krhut 31.3.2006 9:11

Re: Re: bez ohledu nalevonapravo,

My jsme ty sysli krmili před 40 lety a další generace studentů v tom zřejmě pokračují. Proto se udrželi.
šimon klein 31.3.2006 9:05

Re: sníh, poodně, pojišťovny ...

jardo - na pojišťovny se vykašlete, to tady bylo už včera a aktuální to bude až odpluje voda, ale - co říkáte TýVý pořadu pana VeMena, jak to poeticky nazýva Pavel Kořenský - hezké, že ???
ok 31.3.2006 9:04

Re: sníh, poodně, pojišťovny ...

V severnich Cechach se odnepameti stavely strme strechy, ze kterych snih sam sklouzne, neudrzi se na nich. Ted se ovsem bez ohledu na pamatkare povoluji i v oblastech s tradicnimi strmymi strechami strechy stredoceske, ze kterych snih nesklouzava. Nici to "image" oblasti, ty stredoceske domy se do severnich Cech vubec nehodi, a strechy "nefunguji".
Jo jo, chytremu napovez, bl.bec se divi.
NoName 31.3.2006 9:03

Re: sníh, poodně, pojišťovny ...

Je. A práce uklízečů sněhu ze střech je rozhodně užitečnější než pojišťováků. A proto společnosti nezbývá nic jiného, než nastavit, ať už zákonem, nebo společenským tlakem platové poměry tak, aby byli v relaci lékař-učitel--uklízeč sněhu ze střech-X-Y-Z-popelář-pojišťovák.  Kde je potřeba postavit hráze proti současným povodním jste náhodou před čtvrt rokem neříkal ?
OldaS 31.3.2006 9:01

Re: P.S.

Podívejte se na web povodi http://www.povodi.cz Když se kouknu na stavy na přehradách tak mi rozhodně nepřipadá že by byly nachystáni na velkou vodu. Většinou byly hladiny někde mezi hladinou stálého nadržení a mazimální zásobní hladinou.
Konkrétně Vranov : Hladina stálého nadržení:331.45 [m n.m.], Maximální zásobní hladina:348.45 [m n.m.], Stav od 2.3.2006 do 25.3.2006 byl cca 340 [m n.m.]  tj. dalo se jit o 8 metrů níž nevím jaký to představuje objem ale i ten by mohl pomoct. nevím proč si Povodí Moravy a.s. schovávalo vodu, že by pro provoz elektrárny? Tedy pokud na Vranově nějaká je. 
krhut 31.3.2006 9:01

Re: Re: doplněk

Omyl! Ekologie je věda o vztazích mezi živými organismy a přírodním prostředím. Není totožnás ochranou či s něčím takovým. Ideologií je Ekologismus, ale to je o něčem jiném. Bohužel to zní podobně a tak si to spousta lidí plete (nejvíc novináři a jiní s humanitním vzděláním). Nebojme se avšak!
Vilík 31.3.2006 9:00

Povodně jako spojenec ČSSD?

Vypadá to, že si opět vládní ČSSD včele s Paroubkem nad povodněmi mnou ruce, jak jim to před volbami pěkně vychází,  že teď lidé budou mít úplně  jiné starosti, než se ptát na jejich zlodějny, podvody, machinace a další špinavosti, kterých sice přibývá jak na běžícím páse, ale té vody je naštěstí přece jen víc...  
Pavla B. 31.3.2006 8:59

Re: Re: Re: P.S.

V tomto případě ale měli dobrý odhad. Kromě toho měli informace od hydrometeorogogeoleogů a jedné babky z Bítova.
ok 31.3.2006 8:59

Re: Re: doplněk

Nemate pravdu. Globalni oteplovani se projevuje zvysenym mnozstvim energie v systemu. System je pak "divocejsi", coz vidime v nekolika poslednich letech velmi dobre. System ma dost energie na to, aby prenesl tuny snehu (nebo vody) nad stredni Evropu.
Zkratka "globalni oteplovani" se muze klidne projevovat jako "lokalni ochlazovani". Nejde jen o teplotu, meni se cela rada dalsich parametru, meni se smer proudeni vzduchu, smer proudeni vody v oceanech.
 
NoName 31.3.2006 8:59

Re: Re: Re: P.S.

Třeba by to odteklo za tři týdny ... A třeba ... Je to přibližné
Jarda Musil 31.3.2006 8:58

sníh, poodně, pojišťovny ...

Před čtvrt rokem byla diskuze o sněhu na střechách - já navrhoval odklízet ze střech, oponenti se oháněli špatnými EU noramami a pojišťovnami ...
Teď povodně - včera jsem "kontroloval" stav vody Moravy v mém rodném městě, které si docela užilo před devíti lety (bylo to více než tři centimetry sněhu a u Muzea čtyři ) ...  podařilo se postavit hráze - a tam, kdy už by bez nich včera byla voda, je stále sucho ... no - posuďte sami - není to užitečnější než vyplňovat formuláře pojišťovny?
 
Rudý Baron 31.3.2006 8:57

vždyť ještě pořádně

nelilo.
 
Jestli začne, tak z toho bude humanitární katastrofa. U nás na Hradecku je Labe rozlité tak, jak tři dny po starttu ještě nikdy nebylo. Bereme-li za své, že průser začal prvním teplým a slunečným  jarním dnem v pondělí...
 
Lituji, ale vidím to dost černě, zvlášť jestli z nás vítr neodfoukne tu oblačnost...
Pavla B. 31.3.2006 8:57

Re: bez ohledu nalevonapravo,

Ano, slinice vypadají jako sportovní základna Karlovy university v Albeři. Vysvětlení pro Ty, kdož v Albeři nebyli: je to jedna z mála lokalit v ČR obydlená velkým množstvím zákonem chráněných syslů.
NoName 31.3.2006 8:56

Re: Re: P.S.

Novináři jsou největší odborníci, podle novin např. za pár měsíců umřeme všichni na ptačí chřipku. 
Jimmi 31.3.2006 8:55

Re: Re: P.S.

Já tedy nevím, ale v povodí každé řeky leželo určité přibližně odhadnutelné množství sněhu (tedy vody) a přinejhorším by mi to do těch rybníků nedoteklo během dvou dnů ale třeba během dvou týdnů.... ale doteklo. Na jaře se takhle rychle tající sníh neodpařuje....
Pavla B. 31.3.2006 8:52

Re: P.S.

Ne, nevěděl. Totéž se týká jižní Moravy - sice se v novinách pořád psalo o abnormálním množství sněhu v povodí horního toku Dyje, ale Vranovská přehrada zůstala skoro plná.
Andy 31.3.2006 8:50

nu,

jsem, narozdíl od všech ostatních, evidentně, v oblasti vodního hospodářství absolutní neznalec, takže přenechám diskusní pole vám, ale těm ohroženým vodou v obýváku přeji, aby zůstali v suchu a těm, co už si namočili papuče, aby jim brzo uschly.
Čímž nemíním ty, kteří se namočili do korupčního hnoje.- ti ať se v něm pokud možno utopí,.
NoName 31.3.2006 8:50

Re: P.S.

No jo, ale taky se může stát, že upustíte moc ... Není to absolutně exaktní věda a pokud např. na přehradách bude v létě voda chybět, protože byli vodohospodáři moc opatrní, můžou být klidně obviněni ze sabotáže ve prospěch ODS a proti socialistickémudemokratickému zřízení
Honza 31.3.2006 8:49

Re: Re: Mírný optimismus? Pitr nabízí Barkové osm milionů na složení kauce

Staník by se zaručil,ale dalšího Vika nenašel
Jimmi 31.3.2006 8:46

P.S.

Ve zprávách mě zaujala zpráva, že v JČ jsou všechny rybníky kromě Rožmberka plné. To nikdo nevěděl, že bude jarní tání? Myslím, že kdyby se všechny rybníky částečně upustily, jeich celková kapacita by povodním hodně ubrala a škody by žádné nenastaly.....
NoName 31.3.2006 8:45

Re: Re: Re: Re: bez ohledu nalevonapravo,

Ano, tak by to mělo být. Ale zaslechl jsem v rádiu, že vodohospodáři z ČVUT se postavili za postup Povodí. Ale jak píšete, pokud se potvrdí, že došlo k zásadním pohybením, ať se z toho důsledky vyvodí. Ale ne takhle.
Jimmi 31.3.2006 8:43

Mokro, sucho, mokro sucho......

Říká se tomu tuším pluviál a opakuje se to každých ca 105 až 110 let, jak dokládají mnohosetleté záznamy z kronik aj. Prostě víc prší. Takže za padesát let zaseč bude sucho a Astonové to zase bez znalosti věci budou komentovat ve svých úvodníkách. Pokud samozřejmě do té doby globální oteplení (na rozdíl od Ivana Breziny ho považuji za dostatečně prokázané).
V Praze jsou vždycky větší problémy s velkou vodou od středu města výše proti proudu (pominu-li střed hisroricky přímo u vody vystavěný). Je to hodně proto, že se staví v záplavových územích a hladina se tím zvedá. Nejnověji Rohanský ostrov, tam se nemělo stavět vůbec nic. Ale prachy neukecáš.........
NoName 31.3.2006 8:41

Re: Re: Mírný optimismus? Pitr nabízí Barkové osm milionů na složení kauce

A kdyby se přidal Tvrdík ... Taky ministr, skvělý manager ... To by bylo víc než záruka celé uliční organizace KSČ a SSM dohromady ...
honzak 31.3.2006 8:41

Re: Re: Re: bez ohledu nalevonapravo,

on má hrázný deník. A tam je veškerá manipulace zaznamenaná. A služební hovory jsou nahrávané. Zatím jsou to jen tvrzení politických panáků proti tvrzení mluvky povodí. Předpokládám, že se to brzy vysvětlí. Když vyhraje povodí, tak se to zamete pod stůl. Když prohraje, budou mít socani body a změní se manipulační řád, jako na Vltavské kaskádě po roce 2002.
Jaryna 31.3.2006 8:40

Jedno je jisté,

když napadne tolik sněhu a posléze do toho zase prší, tak je jasné, že se s kterýmkoliv povodím nebude něco v pořádku. Naskytne se otázka, zda ochrana před povodněmi od r. 2002 byla dokonalá? Nebyla, nejsou peníze!!!!!
NoName 31.3.2006 8:39

Re: Mírný optimismus? Pitr nabízí Barkové osm milionů na složení kauce

Mne spíše překvapilo, že se za Barkovou nezaručil Gross osobně. Společenská záruka od bývalého premiéra má svoji váhu, ne ?
Jarda C. 31.3.2006 8:37

Lepší ochrana území před dopady povodní

by jistě byla možná. Např. kdyby se do protipovodňových opatření investovaly ty obrovské prostředky, kterými je vybraným skupinám obyvatelstva průběžně dotován jejich bezstarostný život, plný zábavy - bez nutnosti pracovat.  
Pepa 31.3.2006 8:31

Re: Ani se těm odbnorníkům nedivím, Astone?

Já si myslím že za to mohou kuřáci.