1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

Mírný optimismus

V hodinách, kdy píši tyto řádky, agentury vydávají zprávy, o kterých by se dalo říci, že jsou mírně optimistické: většina řek už kulminuje nebo dokonce klesá, není důvod k znepokojení. Bohužel, máme důvod být znepokojeni i optimismem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Béda 31.3.2006 11:22

Re: 2 Béda

Jo, matně vzpomínám, aby neolizovali to zmrzlé kovové zábradlí, či co.
R 31.3.2006 11:21

Re: Jinak si dovoluji zopakovat výzvu ze včerejška,

Je to už asi deset let. co parta 4 vodáků se rozhodla za velké vody sjet na dvou raftech řeku Lubinu. Nasedli a po 500 metrech sjel jeden člun pod splav. Druzí se je pokoušeli dostat, jeden tam zůstal taky, druhý se dost potlučený nakonec odtamtuď dostal. Lubina má normální průtok tak stovky litrů za sekundu, tehdy tam mohlo jít tak 10 - 20  kubíků vody, v roce 97 tam mohlo jít tak  mezi 100 - 200  kubíků za sekundu, včera, co jsem viděl z mostu, tak do té stovky kubíků už taky moc nechybí.
PeS 31.3.2006 11:19

2 Béda

já měl jen na mysli ta opakovaná varování pana ředitele ve školním rozhlase - a pak tu hezkou scénu s letlampou... Jen tolik, nic víc...
Ladislav N. 31.3.2006 11:15

Re: Ach Bóóóóóóóže, vysvětlete (dnes opět) tomu troubovi Béďovi....

že vodní nádrž nedokáže zabránit průtoku vody v množství mnohonásobně větším, než je její vlastní objem. Včera jsme mu to tady vysvětlovali - a dnes to ten pitomec vypálí do diskuze zase... I v televizi podvrdili včera večer zástupci (povodí ?), že Vranovská přehrada byla vypuštěna na své biologické minimum.... :-(
Béda 31.3.2006 11:15

Re: Re: NoName

NoName, Hron, to je vodáky hodně oblíbená a na jaře i v létě sjížděná řeka, kam jezdí hodně vodáků i z ČR. Slováci začínají jezdit ve větších počtech už taky, jelikož to vodáctví začali objevovat. Osobně jsem nebyl. Zato jsem jel Prielom Hornádu přes Slovenský ráj. Moc hezké.
dino 31.3.2006 11:14

Re: Re: Re: bez ohledu nalevonapravo,

Ano, milý Krhúte, pokračují. Alespoň ta moje docela jistě - a pilně. Budu je pozdravovat  
Jarda Musil 31.3.2006 11:13

NoName

něco mi to říká - moje zákonná je od Malacek - přímo Plavecký Mikuláš - však to znáte - já sloužil jako legionář v Senici ... a na bicyklu je to slabých 30 km
Béda 31.3.2006 11:10

Re: taky se dá říct, že tady v Beskydech

Tož, to sou ti bodří Valaši. Jak není chalupa na kopečku, tak takového si žádná valašská krasavice nevezme.
Taky znám jednoho od Rožnova. Po povodních v roce 1997 říkal: "Tož, synci, odneslo nám to ze zahrady šopu (přeložím - kůlnu, zahradní domek na nářadí), ale připlavala jiná, nová, větší a lepší."
dino 31.3.2006 11:10

Re: Re: Re: doplněk

Krhúte, děkuji za zastání. Někdy se cítím unaven a sám....
dino 31.3.2006 11:07

Re: Re: doplněk

Já jsem sliboval, že už se nebudu čílit. Ale po sto první znova: určitě jste nemyslel ekologii jako exaktní vědní obor zabývající se vztahy v přírodních systémech, že ne? Určitě jste MYSLEL všelijaké ty zelené a nazelenalé ekologisty, kteří nezvládají ani elementární chemii a první větu termodynamickou, že? Protože jestli si to okamžitě, ale OKAMŽITĚ nepřestanete plést, tak... tak co vlastně? Je to Váš problém. Já jen že repetitio est mater studiorum - jen nevím, proč bych se právě já měl snažit být jejím otcem . Krásné jaro, a už mě neprovokujte, víte že jsem na ty ekologisty alergický. 
Čumil 31.3.2006 11:06

Re: Jaroušku,

Nojo, AeroKarle, co je to platná celá ČT, když pan superlídr, jak se zdá, je ještě méně populární, než celý ministr zdravotnictví...
Ladislav N. 31.3.2006 11:02

Re: ...i komunisté mohli mít v něčem pravdu ... :-D

Pravda je, že komunisté na konci své éry vládnutí totalitními metodami pochopili, že na likvidaci tržních vztahů nemají dost energie a moc zahodili a nechali povalovat se na ulici, aby sami začali hospodařit jako soukromí kapitalisté... Takže když dnes se někdo tváří jako komunista, plácá nesmysly jako komunista a brání se pojmenování "komunista", nejspíš to v palici nemá úplně v pořádku...
krmič 31.3.2006 11:01

Re: Re: sníh, poodně, pojišťovny ...

Střechy, ze kterých sklouzává sníh a ulamují se rampouchy, ohrožují chodce. Je to fakt problém. Naopak z ploché střechy (panelák) sníh zaručeně nesklouzne. Pokud je tato dostatečně dimenzovaná, vydrží, no problem. Ani se ten sníh nemusí odstraňovat, ze šikmých střech z výše uvedených důvodů ano. (Mluvím o většině území ČR, ne o horských oblastech, kde bylo letos sněhu až 3 metry.)
NoName 31.3.2006 10:57

Re: NoName

Je to jen ze Slovenska, Hron, to je taková slovenská řeka, o kterou se dokonce ani s Maďarskem nemusíme dělit
NoName 31.3.2006 10:55

Re: Jaroušku,

Nedrážděte ho , nebo to sem postne ještě potřetí a počtvrté 
Jarda Musil 31.3.2006 10:55

NoName

za tu češtinu se omlouvám - v tom případě Vám to jde docela dobře (teda pokud to není jen ze Slovenska) ... já nikdy netvrdil, že zákon něco vyřeší - spíše naopak - tím samozřejmě myslím jen ty zákony právnické - přírodní - to je úplně jinak. Bohužel mnoho lidí, kteří jsou na rozhodujících místech (byli důležitější než ostatní , proto tam jsou), si myslí, že právě ty juristické zákony stojí nad těmi přírodnímy (abych Vám udělal radost)
Čumil 31.3.2006 10:55

Re: Re: Re: Re: Zdravím, Čumile.

NoName, o to se vůbec nebojím. Názory pana Musila jsou možná poněkud rázovité, ale já s nimi vcelku sympatizuji... :-)
PS: S tím názvem příslušného rektorátního pracoviště jsem se nejspíš zbodl. On je to úřad, který MU zajišťuje rozvoj mezinárodních styků, vědeckých výměn a podobných důležitostí, nezbytných k rozvoji poznání. To víte, je třeba průvanu, jenž vyvětrá lokální zaprděnost...
Béda 31.3.2006 10:53

Re: NoName

Tož, já bych to odpustil, když má základy u toho Hronu...
AeroKarel 31.3.2006 10:53

Jaroušku,

místo opakování té litanie poskytněte raději nějaké vysvětlení včerejšího hlasování Moravcova Speciálu, prosím. Špatná SMS, největší nárůst během diskuse .....
R 31.3.2006 10:52

taky se dá říct, že tady v Beskydech

měli předkové cit i pro vodu. Stačí se podívat tady na místní řeky, Ostravici, Lubinu, Lomnou nebo třeba Bečvu na horním toku. Když je tam normální stav vody, tak voda teče cca 1 /3 rěčiště, zbytek je suché koryto.  Když voda zaplní koryto, tak na každou stranu je ještě snížená říční nivelace, na každou stranu místy až na další šířku koryta. A nakonec je minimálně na jednom břehu někdy na obou pobřežní lužní les o šířce 50 - 100 metrů. A teprve potom jsou baráky.
Když se vypravím třeba do jižních Čech, tak za normálního stavu má řeka plné koryto  a 5 metrů od koryta metr nad úrovní hladiny vody stojí baráky.  Takže v Čechách stoupne průtok v řece 20 - 50 x a už to bere ty baráky. Tady na Moravě v podhůří stoupne průtok  100 - 500 x  a pořád se nic neděje, snad až nejdřív někde na rovině v Ostravě.
 
Béda 31.3.2006 10:51

Re: Re: Jinak si dovoluji zopakovat výzvu ze včerejška,

Tak čo, Mara, umyjeme ty dzeci, alebo si urobíme nové...
Béda 31.3.2006 10:49

Re: 2 Béda

Ano prosím. Ale nevzpomínám, že by tam probírali velkou vodu...
maYda 31.3.2006 10:48

Re: KONEC TRŽNÍ DEVASTACE PŘÍRODY

Pardon, Viléme, já netušila, že jde o kritiku,já se domnívala, že jde o fór na téma " jak se psalo v Rudém právu". ZA kritiku bych považovala něco, o čem lze diskutovat, ale jsou věci, o kterých diskutivat nelze. kdyže byl zaveden totalitní trh, na čí příkaz, ke kterém,u dni a kterým zákonem? Ni a uznejte, že věta o utopení se v utopii je stylistická prela, bohužel argumentačně a věcně má hodnotu naprosto nulovou. Jinak, kdyby mi lékař zakázal kouřit, tak bych mu řekla, že si měl pořádně přečíst dokumentaci nebo udělat pořádně anamnézu a šla radši vyhledat jiního, který si tu anamnézu udělá pořádně a předávací dokumentaci přečte. Jsem totiž celoživotní nekuřačka. Z komunismu bych ho neobvinila, z toho, že je trouba a neprofesionál ano. Já ostatně neobvinila Vás osobně z komunismu, já jsem jen napsala, jak Váš příspěvěk působí. Jestlipak má tržní totalita na svědomí taky devastaci životního prostřdí v bývalém Sovětském Svazu?
NoName 31.3.2006 10:48

Re: NoName

Jardo, já pro změnu nejsem rodu českého, takže se s i/y občas netrefím. Sice to teoreticky chápu, ale y na konci slovesa mi prostě vadí, my to tak nemáme
NoName 31.3.2006 10:46

Re: NoName

Ale to jenom dokazuje, že sebelepší zákon to  neřeší ...
PeS 31.3.2006 10:46

2 Béda

jen dotaz - viděl jste film "Obecná škola"?
NoName 31.3.2006 10:46

Re: Jinak si dovoluji zopakovat výzvu ze včerejška,

A já jenom zopakuju v reakci na výzvu vtip z r. 1997: Stojí dvě děcka na mostě přes rozvodněnou Moravu v Uherském hradišti a upřeně hledí do vody. Když to vidí hlídkující policajt, jde se jich okamžitě zeptat, co tam dělají. A děcka říkají, že je matka poslala čekat na babičku z Otrokovic ... Tak to snad tento rok nebude tak zlé ...
Jarda Musil 31.3.2006 10:45

NoName

V Mesitu to spadlo proto, že na střeše skladovali perlit, no a po třech dnech dešťů to bylo docela podobné letošnímu problému se sněhem - inu, lidé jsou nepoučitelní ...
Jinak mám pocit, že budovy a střechy jsou rodu ženského  - ale nikdo není neomylný - teda mimo mě (chtěl jsem Vám pro radost napsat "mně", ale nevím jesti byste to pochopil )
NoName 31.3.2006 10:40

Re: Re: Re: Zdravím, Čumile.

Opatrně, aby Vás náhodou Musil nezařadil někam k pojišťovákum ... Kdo vlastně ví, jaký je přínos nějaké fakulty nebo katerdy mezinárodních vztahů pro společnost, doktory a učitele, že ano 
krmič 31.3.2006 10:40

Re: Re: Dnes mírný optimismus stranou,

Tady neprší ani v noci nepršelo, nebo jen zcela nepatrně (severní Morava). Ani radar nic neukazuje. Náš ani polský.