9.6.2024 | Svátek má Stanislava


Diskuse k článku

Lidé, sviťte

Je to zdánlivá prkotina, ale jde o život. Rozbíhá se debata, zdali mají chodci nosit na obleku reflexní prvky, jakmile se setmí. Veškerá racionalita poporuje reflexní proužky. Můj tatínek vždy vzpomínal na záblesk přezky na chodcově aktovce, který ho přiměl k vybočení, jinak kdo ví, jak by to dopadlo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kavalír 22.10.2015 9:24

Re: Je to to samé jako s přilbou.

Asi by ste byl první, kdo by řval, že jako kuřák ("adrenalíňák" a pod.) musíte platit vyšší zdravotní pojištění a považoval to za útok na vaši svobodu. Zdanění cigaret do toho netahejte, z toho zdravotní pojišťovny nic nemají

P. Broda 22.10.2015 9:32

Re: Je to to samé jako s přilbou.

No vidíte. A čí asi je chyba že stát z daní z cigaret a alkoholu nic nedává zdravotním pojišťovnám. Stejně tak jako nejdou peníze z palivové daně na cesty které jsou v katastrofálním stavu?

Kuřák když je tak blbý že dotuje stát svými penězi tak ať to dělá! Umře dřív a státu se uleví protože mu nebude muset vyplácet důchod!

Teoreticky by tedy stít měl kouření spíše podporovat! :)

A. Richter 22.10.2015 10:06

Re: Je to to samé jako s přilbou.

Kuřák umře stejně jako nekuřák. Jak pravil Winston Chrchl:"Věřím jen statistice, kterou si sám zfalšuji".

Před WW2 hulili lidi o 106 a rakovina plic byla sporadická. Po pokusech s jadernýma pumama v atmosféře dramaticky stoupl její výskyt.

=> Může za to kouření.

.... *8-DD

P. Broda 22.10.2015 10:18

Re: Je to to samé jako s přilbou.

Ono to tak nějak je. Kde se asi poděla všechna ta radioaktivita? Když vím že ze Sahary písek doletí až k nám že ano Nicméně kouřit je hloupost. Viděl jsem žíly které byly tak zkornatěné že na CT byla jejich barva stejná jako barva páteře. A každý cévař potvrdí že dělat bajpás na takové žíle je horor.

M. Prokop 22.10.2015 9:38

Re: Je to to samé jako s přilbou.

Ne, proč?

To jsou socialistické představy o důvodech "řvaní".

Ovšem výše pojistného by měla být věcí domluvy mezi pojišťovnou a pojištěným, podobně jako povinného ručení.

M. Mýval 22.10.2015 9:43

Re: Je to to samé jako s přilbou.

Pouze bych zvýšil spoluúčast u léčení následků kouření, zejména u lidí, kteří přes zdravotní problémy  pokračují

P. Broda 22.10.2015 9:26

Re: Je to to samé jako s přilbou.

To jsou víceméně kecy...Stejně tak můžu namítat že sportovci, kteří si přivodí úraz nebo skončí s opotřebenými klouby či jinými nemocemi pro sport typické na vozíku by se měli připojistit protože si to zavinili sami. Zakažme tedy vše! Tučné jídla! Sladké jídla! Alkohol! Tabákové výrobky slazené nápoje,sport. Protože když je někdo blb tak je ho třeba chránit aby se nepřežral, nepře-chlastal nepře-kouřil neu-sportoval! Protože pak za nemoci s oněmi výše zmíněnými aktivitami zaplatíme my všichni! Pak už zbývá nám nesvéprávným božím hovádkům aby nám dali do uší sluchátka kde se bude ozývat státem řízený příkaz.... nádech.....výdech.....nádech .....výdech .....nádech ....výdech.....nádech.....výdech.....nádech ......výdech......nádech .....výdech.....nádech....................------------------------------------------------------------------------------------------memento...."občan uregulovaný k smrti!

P. Hlosta 22.10.2015 7:03

Musíte mít rozum, když ho jiný nemá! ;-)

Já pamatuji z dětství, že byl tak slabý provoz na vesnici, až jsme se běželi dívat, když jelo auto. V zimě koňský povoz táhli koně s rolničkama. Nebylo to pro efekt, ale z bezpečnostního důvodu. Saně nebylo totiž slyšet a sníh tlumil dusot kopyt. Dnes je silniční provoz tak hustý, že pro hukot není výstraha zaregistrovatelná. Všichni můžeme být chodci a v tom hluku nevnímat jedoucí auto. Taky světelné efekty neúčinkují, když je jich hodně a stále. Pak je na řidiči, který se má trvale soustředit na řízení, aby eliminoval nebezpečné situace. Chodec je vlastně mimo. Řidič mimo být nesmí. Řídí nebezpečnou zbraň totiž. Ale i řidič není Bůh, aby byl dokonale soustředěný v každém momentu. Takže když chodec pro svou bezpečnost udělá cokoliv, je to jen jeho plus. Plus také pro řidiče, protože ten se nedostane kvůli němu do kriminálu.

Technická civilizace pokročila. Pro světelný smog nevidíme hvězdy. Pro hlukový smog neslyšíme varovné zvuky. Doprava koliduje s chodci a pravidla provozu jsou už překombinovaná až mnohdy do nelogičnosti. Na silnicích denně umírá takové množství lidí po celém světě, že je to horší než válka. Kdo má rozum, ten nějaký zákon o nošení výstražných prvků na oblečení, nebo reflexních vest, neodsuzuje jako omezující výmysl. Holt je jiná doba vážení! Už nejezdí koně se saněmi a rolničkami. Už to fičí devadesát po okresce, ačkoliv je náledí, bez posypu, nebo srajda rozbředlého sněhu. Za volantem sedí blb, co si myslí, že jeho auto je dost drahé, aby bylo blbu vzdorné. VY musíte mít rozum!

P. Schuster 22.10.2015 8:08

Re: Musíte mít rozum, když ho jiný nemá! ;-)

Na blbce lze narazit všude i za volantem. Proti tomu žádné antireflexní prvky nepomůžou. Ještě horší jsou v provozu začínající bezhlučné elektromobily, které pro nás starší jsou taky velkou hrozbou.

M. Prokop 22.10.2015 9:04

Re: Musíte mít rozum, když ho jiný nemá! ;-)

Nic proti rozumu, ale vy píšete, že musí být zákon. Nemusí, pokud se užívá ten rozum.

J. Kavalír 22.10.2015 9:16

Re: Musíte mít rozum, když ho jiný nemá! ;-)

Pro rozumné nemusí. Pro blbce ano, i když to mnohdy není moc platné. Pak je to alespoň polehčující okolnost pro řidiče.

D. Polanský 22.10.2015 6:49

Jsem nekuřák, ale tvrdit, že kdo kouří je

hlupák, by mě nenapadlo ani ve snu. Pak by hloupé mohlo být souložit každý den, zavedli bychom normu, že max. pouze 3x atd. atd. atd. A najednou by tu byl uniformovaný občan. Děs a hrůza.

I. Schlägel 22.10.2015 7:41

Re: Jsem nekuřák, ale tvrdit, že kdo kouří je

Pokud někdo vášnivě kouří a zároveň to důrazně zakazuje svým dětem, je hlupák. Že si to kvůli své závislosti neuvědomuje, ho neomlouvá.

J. Myslivec 22.10.2015 8:07

Re: Jsem nekuřák, ale tvrdit, že kdo kouří je

To je sice pravda, ale hlupákem není!!! Kouření nerovná se být hlupákem.

I. Schlägel 22.10.2015 10:21

Re: Jsem nekuřák, ale tvrdit, že kdo kouří je

Samozřejmě že rovná. Ničit si zdraví za vlastní peníze je hloupost nejhrubšího zrna. Proč by to jinak kuřáci zakazovali vlastním dětem?

J. Myslivec 22.10.2015 8:07

Re: Jsem nekuřák, ale tvrdit, že kdo kouří je

Souhlas!!!

J. Kavalír 22.10.2015 9:19

Re: Jsem nekuřák, ale tvrdit, že kdo kouří je

Jen hlupák si za vlastní peníze ničí zdraví.

B. Rameš 22.10.2015 10:13

Re: Jsem nekuřák, ale tvrdit, že kdo kouří je

Reakce je určena pro příspěvky níže.

Je pozoruhodné, s jakou samozřejmostí označuje většina lidí někoho, kdo dělá věci jemu nepochopitelné, za hlupáka. Evidentně by tito myslitelé byli rádi, kdyby byli všichni stejní, a to zejména názorům toho každého myslitele vyhovující. Mně ta představa upřímně děsí. Čekal bych, že jako autor sci-fi bude mít podobné pocity i Aston, ale patrně nikoli.

A propos, chlastám a hulím pětatřicet let a jsem ochoten si to s kýmkoli zde rozdat v IQ testu.

F. Žůrek 22.10.2015 6:48

Lidé, nechoďte pěšky! Jezděte autem!!!

Ano, chodci jsou problém, ale problémem jsou také řidiči. Lepší člověk má lepší auto (dokonale pancéřované) atd. Nazdar!

A. Richter 22.10.2015 10:37

Re: Lidé, nechoďte pěšky! Jezděte autem!!!

Myslím, že se mýlíte. Že by minderwertigkeitskomplex?

.... *8-D

P. Hofman 22.10.2015 6:13

Good morning Böhmen und Mähren

Jednou z naprosto prioritních rolí státu je ochrana životů a zdraví svých občanů.

To neznamená jen, že stát zřizuje armádu a policii, či staví nemocnice, ale rovněž, že se pečlivě stará i o prevenci v těchto sférách. Proto stát, který dělá agresivní politiku vůči sousedům, je stát nezodpovědný, neb své občany zatahuje do války. Stejně tak stát, který nevydává doporučení, ba i nařízení, jak mají občané chránit své zdraví, je státem fungujícím špatně.

Jak takový stát vypadá, můžeme velmi názorně sledovat u mnoha států afrických či blízkovýchodních. A v takových státech by nikdo z nás asi žít nechtěl.

A to nemluvím o tom (což každý moc dobře ví), že prevence je vždy daleko levnější, než sanování následků !!!

S. Donát 22.10.2015 8:26

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Pokud si někdo chce ničit zdraví, nechť tak činí. Státu je do toho prd. Zdraví člověka není snad majetkem státu?

M. Prokop 22.10.2015 9:07

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Kdyby jen zdraví, u Hofmanů. Třeba i děti. :-P

P. Boublíková 22.10.2015 4:29

Reflexní vesty všem chodcům

samozrejme celodenne a všude, kde se jejich noha dotkne silnice, a je vymalováno. Vsadim boty, že to tak časem dopadne.

Prozatím nebývají pořádně osvětlení ani cyklisté - jedna mrnava odrazka na zadním blatníku není moc vidět.

P. Hofman 22.10.2015 6:18

Re: Reflexní vesty všem chodcům

Chodec se vstupem do vozovky stává účastníkem silničního provozu. Proto by bylo normální (a zcela jistě potřebné), když se řidiči aut i cyklisté musí řídit nějakou vyhláškou, aby jisté podmínky byly stanoveny i pro chodce. Auta už dnes musí svítit i ve dne !!!

P. Hlosta 22.10.2015 6:24

Re: Reflexní vesty všem chodcům

Sem jel dnes z noční, pršelo a potkal jsem v křižovatce cyklistu, neosvětleného, celého v černém. Po chvilce mi na přechodu vlezl málem pod auto naprosto neviditelný chodec v černém a šedém. Šlo patrně o lidi jdoucí do práce, když bylo půl šesté. V obou případech, kdybych je srazil, byla by vina na mně. 

Chodec i cyklista si neuvědomují, že jsou v takovém psím počasí neviditelní v šedém, nebo černém oblečení. Takže by měli aspoň dávat bacha, jestli auto je registruje. Navíc svítit světly u kola je povinnost a odrazky na něm také.

Starost státu v tomto případě kvituji s povděkem, že chtějí ochránit mou nevinu. Mohli by to sice udělat úpravou zákona jinak, ale to by se zneužívalo. Kdo má zájem o svou bezpečnost, ten si reflexní nášivku pořídí. Kdo je blb, ten se cítí bezpečný i bez nášivky, obleče se tmavě a vyrazí do deště na neosvětleném kole, případně se hrne do přechodu pro chodce, aniž by měl šajn, jestli ho řidič vůbec může v té slotě vidět. Vždyť je právo na jejich straně! Tak se nechají i zabít. ;-)

P. Hofman 22.10.2015 6:52

Re: Reflexní vesty všem chodcům

Ono to má ještě jiný aspekt: Když bude uzákoněno, že chodec vstupem na vozovku musí splňovat nějaká kritéria, znamená to pro vás, jako šoféra, jistotu, že když ho srazíte "neosvětleného", bude prokázání viny daleko jednoduché. Takhle byste se spoluzodpovědnosti nevyhnul.

A další věcí bude, že se obce budou muset začít daleko víc zabývat bezpečnými chodníky, aby občané museli co nejméně vstupovat do komunikace.

A jelikož se pak toho budou moci chytnout i pojišťovny, lidi si daj bacha, aby vstupovali na vozovku neoznačení !!!

P. Hlosta 22.10.2015 7:09

Re: Reflexní vesty všem chodcům

Tak jak je vyhláška zákon pro řidiče, tak je tendence stvořit pro chodce předpis, který by byl zákonem, když se chodec pohybuje v dopravní situaci. Chápu, že to mnohý nedokáže vstřebat, ale já jsem pro!

D. Green 22.10.2015 8:13

Re: Reflexní vesty všem chodcům

Měl jste se dobře učit a nemusel byste jezdit na noční a ještě v takové "Bruntáli". :)))) Neberte to jako invektivu, vaše raníčky zbožňuji.

S. Donát 22.10.2015 8:29

Re: Reflexní vesty všem chodcům

Jaká vyhláška?