2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Langrovo vejce

Je to jednoduché jako Kolumbovo vejce. Ten se s tím taky nepáral, udělal křach a vejce stálo na špičce. Nakřáplé. Ministr vnitra Langer se stejně jednoduše zbaví odpovědnosti za výtržnosti na fotbalových stadiónech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mislead 8.4.2008 7:42

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmmm ...

evidentně se mýlíte.

AndyO 8.4.2008 7:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmmm ...

aha.

Vul 8.4.2008 8:01

Re: Re: Re: Re: hmmm ...

Vy pane kolego jste snad jediny koho by napadlo, neuznavat naklady na zajisteni bezpecnosti zakazniku, divaku na sportovnim stadionu, jako nutne naklady na provozovani komercni sportovni cinnosti.   To je uplne stejne jako naklady na hasici pristroj,  nebo  na vybudovano nouzoveho vychodu .  Jak vas neco tak hloupeho vubec mohlo napadnout.

Mislead 8.4.2008 8:17

Re: Re: Re: Re: Re: hmmm ...

za otázkou byl emotikon neboli smajlík - nevím, jak jinak vyjádřit nevážně myšlené psané

Antonín Kofroň 8.4.2008 5:59

Dohnat a předehnat!

Nejsem si jistý, zda policajti v Česku mají povoleno dělat melouchy, ale například v USA mají na stadionech pořadatelskou službu placenou stadionem skládající se se převážně z policajtů po službě, ať v civilu, nebo v jejich uniformách.  Pořadatel je zodpovědný za pořádek ;-P a policajti mezi pořadatelstvem mají jednak dostatečnou odbornost, a druhak i autoritu zatýkat. Autoritu zavírat do vězení má ale soud, který musí schválit do 48 hodin i každé zadržení.  Tak to funguje v pravním státu. Možná, že by to mohlo fungovat i v Česku.

K mudrování o importu nežádoucích jevů bych řekl jen jedno: jako ve všech sociálních jevech jsme nějakých dvacet let za těmi od nichž tyto neřesti importujeme, tak jako jsme byli za západem ve všem dvacet let pozadu už v roce 1968. A tento "náskok" si dodnes, hlavně v myšlení, udržujeme. Takže nyní docházíme i v neřestech a jejich potírání tam, kde byli na západu před dvaceti lety.

baltahsar 8.4.2008 8:03

Re: Dohnat a předehnat!

Policista po službě může v americe z melouchu i zatýkat? Tak to maj dobrej šolich 8-o

Fafa 8.4.2008 17:36

Balthasare:

V Emerice muze z melouchu zatykat i civilista. Jmenuje se to citizen arrest. Pravda, policajtum po sluzbe to vetsinou jde lepe nez tem civilistum. Taky k tomu mate odkaz.

http://www.ncga.state.nc.us/EnactedLegislation/Statutes/HTML/BySection/Chapter_15A/GS_15A-404.html 

Nekdo 8.4.2008 13:55

Re: Dohnat a předehnat!

Jenze srovnavat pomery na stadionech v USA a v Evrope je pomekud mimo misu. Vytrznosti jake se deji pomalu kazde ligove kolo u nas tam prakticky neexistuji. Rodiny s detmi tam bezne chodi i na hokej. Cele je to pojimano jako zabava. Ze si policajt po sluzbe privydela poradatelskou sluzbou je pak v uplne jine rovine, nebot se neocekavaji zadne strety a jedna se spise o organizaci. V teto souvislosti je zajimavy diametralni rozdil v chovani fanousku v Britanii (udajne kultivovane) a v USA (udajne spolecnost nasili).

Jinak to vubec nesouvisi s tim, jestli jsme "pozadu za Zapadem". Vytrznosti se deji vsude v Evrope od Italie po Anglii. Mimochodem v roce 1968 jsme nemohli byt 20 let pozadu, naopak pres vsechny skody zpusobene bolsevikem jsme na tom byli vzhledem k priznive povalecne situaci jeste relativne dobre a kdybe se to tehdy povedlo, mohli jsme eru komunismu prestat bez vetsi ujmy. Dalsich 20 let uz bylo prilis.

Eva D. 8.4.2008 17:46

Re: Re: Dohnat a předehnat!

R^R^R^

AndyO 8.4.2008 5:51

je to naopak nápad výborný a jak to tak podle příspěvků vypadá

myslí si to zleva zprava skoro každý,Astone. Vzácná chvilka.

Stačí, že Policie se stará místo obcí o parkování auťáků a dělá pořadatelskou službu při různých demonstacích a protestech. Ty policejní manévry kvůli neonáckům a jejich střetům s anarchisty jsou taky pěkně drahá záležitost- ono kdyby měl pořadatel takovou zodpovědnost za pořádek, že by byl přímo trestně zodpovědný on, pokud by nastal nějaký čurbes nebo rvačky, tak by se hoši a děvčata místo malování transparentů a leštění kanad víc snažili.

A pak by konečně mohla Policie honit zloděje.

Milánek 8.4.2008 7:10

Re: je to naopak nápad výborný a jak to tak podle příspěvků vypadá

SOUHLAS

baltahsar 8.4.2008 8:02

Re: je to naopak nápad výborný a jak to tak podle příspěvků vypadá

A proč by měla policie honit zloděje zadarmo? Každej si přece má svuj majetek zabezpečit, to je jen o zodpovědnosti, stejně jako si má ten pořadatel zabezpečit pořádek. Policii zrušit, a snížit daně, nejmíň o čtvrt procentního bodu ;-D a vůbec, záchranky taky budou jezdit jen proti platbě předem, každej se má o svoje zdraví starat a neriskovat při sportu ani v silničnim provozu. Vlastně by se moh zrušit celej stát a civilizace, zelený budou pro, s modrejma v jednom šiku jak ve vládě 8-o

AndyO 8.4.2008 8:17

Re: Re: je to naopak nápad výborný a jak to tak podle příspěvků vypadá

evidentně se mýlíš.

J.G. Pašek 8.4.2008 5:40

Zvýšit cenu vstupenky . . . .

aby byly prachy na mzdy dozor-policajtů, které majitel klubu musí najmout podle počtu prodaných vstupenek  . . . 

Jarda 8.4.2008 6:15

Re: Zvýšit cenu vstupenky . . . .

nebo snížit platy tak zvaným profesionálním fotbalistům typu Řepka, Horvát, a pod. kteří svým chováním na hřiští někdy tyto skupiny tak zvaných fanoušků podporují

drak 8.4.2008 4:24

Řešení už existuje, stačí ho napodobit

Je poněkud smutné, že co se importu pitomostí či vysloveně nežádoucích jevů jako je např. zrovna toto diskutované řádění fotbalových fanoušků musíme dohánět světové dění tak rychle a tak intensivně ale bohužel je to pro naši současnost dost typické. Nějak se nemohu zbavit pocitu, že ze zmíněných pitomostí či jevů vysloveně nežádoucích snad nevynecháme ani jediný zato těch věcí naopak žádoucích jako kdybychom se štítili, ty jim v tom zahraničí raději ponecháme netknuté.

Domnívám se, že tak jak to z logiky věci plyne by náklady na zajištění pořádku měl nést především ten, kdo inkasuje vstupné a potažmo ten, co ho platí. Je-li to málo ať si najde sponzory nebo vstupné zvýší. Proč by zabezpečení fotbalových zápasů měl ze svých daní platit kdokoliv jiný, koho fotbal v podstatě nezajímá? Dost na tom, že člověk kvůli těm zápasům kolikrát uvízne v nějaké dopravní zácpě.

Jinak máme samozřejmě do značné míry štěstí, že nemusíme znovu vynalézat kolo, které již vynalezeno bylo, v tomto případě se stačí poohlédnou do Velké Británie, která podobný problém řešila a dá se říct, že ho má úspěšně za sebou. Takže tak jako tam, stačí patřičně zpřísnit normy na to jak mají být zabezpečeny stadiony s počtem míst větším nežli X a jakým minimálně parametrům musí vyhovovat tam instalovaný kamerový systém, který zajistí to, že anonymita davu, na kterou se výtržníci spoléhají, se stane v minulostí. No a samozřejmě, že bude žádoucí patřičně zkontrolovat či upravit i trestní zákon. Jakmile se pak podaří s velkým mediálním humbukem poslat za katr na delší dobu (aspoň 2 - 3 roky) několik desítek takovýchto „dárečků“ tak nepochybuji o tom, že výtržnosti na stadionech se stanou minulostí.

siskin 8.4.2008 4:17

Vsak cas prijde.

Jako vse co prichazi ze za Zapadu, i fotbal a sport celkove, se ovlivni a zkulturni az casem. Bohuzel, kluby neveri, ze lidi by prislo vice a zaplatili by, nez chuliganu, co jen nici. Bez chuliganu by se prijem navysil o prumerne 100 mil. i vice.  Je opravdu lepsi divak hajzl, co jen rozbiji nebo rodina s dvetmi detmi, co si jeste nakoupi suvenyry? Pripada mi, ze i kdyz se vsechno casem zmeni podle zapadniho zvyku, trva to 20 let vyplnenych pseudo rozumy, ze si to umime udelat po svem a lepe.

tomas pansky 8.4.2008 4:05

... potesila me debata za timto clankem ... Astone, poznava se, kdy jste vyrostl ...

Konecne je videt, ze dostavame rozum.  Uz nejsme jen cvicene opice, ktere tleskaji za banan.  Ano pratele, vetsina z vas to uz rekla prede mnou: fotbalove kluby kasiruji zisky, musi tedy prevzit zodpovednost za sve podnikani.  Snaha fotbaloveho svazu prenest zodpovednost za poradek na stat je nerest prezita z dob rude garnitury.  Pan Kostal nezapre rudou stavu ve svem mysleni.  Diky panu Langrovi dochazi k dalsimu malemu narovnani nasich hrbetu..... Astone, nevim cim to je, ale casteji a casteji obhajujete "rude" mysleni.

Milánek 8.4.2008 7:06

Re: ... potesila me debata za timto clankem ... Astone, poznava se, kdy jste vyrostl ...

SOUHLAS, SOUHLAS !

jurijv 8.4.2008 11:13

Re: ... potesila me debata za timto clankem ... Astone, poznava se, kdy jste vyrostl ...

Také souhlasím. Dalším problémem, kdy asistuje policie, jsou různá divoká ,ohlášená shromáždění. Proč si neplatí zároveň doprovod policistů, ať již jde o anarchisty či různé holohlavé blbečky? Proč nemusí hradit škodu, kterou způsobí? Ať to jde na vrub pořádajícího.

Alfons 8.4.2008 2:44

To si říkáte příznivci sportu?

Víte o kolik by stouplo vstupné na fotbal, kdyby si tam majitelé stadionu měli platit svoji ochranku? Zeptejte se Košťála. :-D A zvyšovat vstupné je nesociální. Košťál a jeho kumpáni by neměli na chleba.

MGM 8.4.2008 8:27

Re: To si říkáte příznivci sportu?

Nepleťte si příznivce sportu s příznivci mafiánských struktur sportovních činovníků. Příznivci sportu si chodí začutat do pronajaté tělocvičny a ne rvát se "v přímém přenosu" bulvárních televizí.

Ladislav N. 8.4.2008 2:36

Astone, proč by z veřejných peněz měla být zajišťována bezpečnost soukromých výdělečných podniků...

...typu fotbalové zápasy? Zisk shrábnou organizátoři a náklady budou platit občané, kteří na fotbal mezi uřvané agresívní magory nechodí?8-o

lucina pes 8.4.2008 1:45

Ty kluby, o něž se jedná

nežijí ze vstupného, dotace státu jsou pro ně (vítanou) maličkostí, žijí z reklam, prodeje vysílacích práv  a prodeje hráčů. Vůbec je nezajímají diváci, tím méně slušní. Naopak hulákající rowdies podle nich k fotbalu patří, je to akčnější pro TV přenosy.  Hráči mají kulisu řevu, "kotel", jako povzbuzující drogu, bez níž by "nepodávali výkon". Dokonce si nejsem jistá, jestli pro své fans kluby nemají nějaké slevy nebo výhody. Prostě je to další habaďůra. Politici si rádi u fotbalu přihřejí své povadlé preference a ega, ale ve své podstatě je vrcholový fotbal něco jako dotovaný hambinec, kde na pořádek dohlíží policie za peníze daňových poplatníků.

Jirka13 8.4.2008 2:16

Re: Ty kluby, o něž se jedná

Žádné kluby nežijí ze vstupného, neboť by při třítisícových návštěvách museli činovníci i hráči chodit přes týden se sběrem. Dotace státu tam moc nejsou. Něco platí Sazka a jinak nic, to jste mimo. Ostatní je z reklam, co si vykopou v pohárech a vykšeftují za hráče. Je pravdou, že kupodivu jim ty maléry moc nevadí a mají pocit, že to trochu k fotbalu patří. Ale v okamžiku, kdy jim cukne první velký sponsor, tak uvidíte, jak budou najednou státotvorní.

Jirka13 8.4.2008 1:42

Oni si ten problém navzájem podstrkují.

Nejsou pitomí, dobře vědí jak s tím zacvičili v Anglii. Tam 15 let byly nejobávanější fanoušci a dneska tam můžete na fotbal s čtyřletým dítěte. V debatě byla úžasná reakce toho Košťála, jak popuzeně řekl, že taková opatření na všechny stadiony by dohromady stála 60 mio a že by se musel podílet stát. Což už je skutečně drzost. Za jakéhokoliv mičudu trefícího pitomu jsou ochotni zaplatit kluby desítky milionů, ale co se týče bezpečnosti, to se musíme na Košťála složit všichni. Ten finanční konsensus kluby a policie dřív nebo později přijít musí, jinak bude mít vláda problémy. A je to velmi jednoduché. Jestli každý týden mluvčí MV vyčíslí co stála asistence policie, stane se to takovým politikem, že budou navrhovat v parlamentu zákony jako říčný. A ty kluby najednou se vstřícnými návrhy přijdou samy. A je to opravdu jako s rockovými koncerty. Tam ne, že by neměla policie pohotovost, ale 90% práce spočívá na najaté ochrance.

Milánek 8.4.2008 7:03

Re: Oni si ten problém navzájem podstrkují.

SOUHLAS

Eva D. 8.4.2008 17:43

Re: Oni si ten problém navzájem podstrkují.

Když ono by chudáku panu Košťálovi ubylo.....

ZW 8.4.2008 1:22

A co policie v supermarketech?

V supermarketech se krade ostošest. Neměla by tam být také trvale přítomná policie, aby chránila majetek? NE! Supermarkety si platí svoji vlastní ochranku, která má právo (tak jako kterýkoliv jiný občan) zadržet přistiženého pachatele do příjezdu policie. A všichni dobře víme, že ochranka tuto roli zvládá nadmíru účinně, někdy dokonce i víc, než by bylo zdrávo. Když to jde v supermarketech (a také na koncertech, na diskotékách nebo při ostraze firem), proč to nemůže fungovat na stadionech? Že by to něco stálo? Ano, a co má být? Možná by pak pořadatele začalo více zajímat, jak agresivnímu řádění blbečků na stadionech předejít. A možná by se pak nestalo, že po derby šla obě mužstva poděkovat právě před kotel svých nejagresivnějších "fanoušků".

exalted 8.4.2008 1:09

Nakopat!