30.6.2024 | Svátek má Šárka


Diskuse k článku

Kaplický a česká malá domů

Přízemní ubohost opět slaví triumf. Kaplického originální projekt Národní knihovny je odsouván z Letné na Strahov. Už toto konstatování zavání tragédií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kanuk 17.10.2007 4:59

Re: Re: Re: Re: iregularity

Před 70 léty bych určil prcička - ženský rod, podle vzoru žena.

Martin 17.10.2007 4:59

Re: Re: Tančící dům

:-DR^

souhlasim, je to jemne a nearogantni, mozna tak knihovnu v jeho stylu a misto tanciciho domu nejakej hezkej pozlacenej palac :-D

zíralek 17.10.2007 4:52

Re: Tančící dům

není nad podnikatelské baroko, že?;-D

Michael 17.10.2007 4:51

Obsah celkem OK

Jen mi připadá že si vybíráte nejkontroverznější témata, aby byla sledovanost a diskuze co největší, že!? Takže pak chápu Vaše razantní závěry posledních dní. Že by bylo třeba peníz na novou motorku?

Kanuk 17.10.2007 4:47

Tančící dům

Jeden z několika hnusů, které v Praze znám

Jerry 17.10.2007 4:45

Re: Skutečně pravý důvod proč ne Kaplický.

Zblbnul jsem,ale jsem vcelku neškodný.

Zírálek v.r. - levou přední.

zíralek 17.10.2007 4:19

Skutečně pravý důvod proč ne Kaplický.

Zatím je to tajné.

Byl jsem ve spořitelně. Válel se tam na zemi papír. Říkal jsem si, zas nějaká reklama na prachy zadarmo.Chtěl jsem to dát do koše, co je tam na ty reklamy. Jenže ouha, do očí jak by mi bejsbolovou pálkou. Zahlédl jsem tučný nápis, tajná zpráva z hradu. Stále jsem na pochybách zda ji zveřejnit. Aby vás co to čtete, nemuseli zastřelit. Nevím kdo to tam ztratil, ale tuším. Macek si šel vybírat tantiémi a už se mu to nevešlo do kapes. Tak tu zprávu vyhodil. Tak tady je.

Pracovní název: Mohu-li do globálna, mohu i do architektury.

Do dvou týdnů můj tým poradců a JÁ, vypracujeme návrh národní knihovny. Do té doby je nezbytné zdiskreditovat Kaplického projekt a zvláště jeho.  Jemně naznačit zastupitelům za ODS, že ten návrh opravdu ale opravdu není vhodný. Těm natvrdlejším snad bude stačit vzkaz přes média, že se chci na obranu toho claimu tam přivázat. Bémovi jsem jemně naznačil, jaký má mít názor. Trochu se cukal, tak mu to můj poradce Macek na chodbě vysvětlil. Můj návrh je levný a už to tu kdysi bylo, takže odzkoušený. Určitě mi ho můj tým poradců a určitá skupina obyvatel schválí. Dokonce má plus, že nevadí zakrytí výhledu na hrad. Neboť hrad jsem JÁ. Navrhuji postavit obří bilbord s mým portrétem. Stejně všude vysím, tak mohu i tam.Na soklu by mohl být nápis, národ tobě. Jsem skromný, na tom opravdu ale opravdu netrvám. Za ten bilbord by se dali schovat nejen mé vybrané spisy, ale i naštosovat, když to vezmu globálně, všechny knihy světa. Samozřejmě kromě Al Goreo plagiátů. Vedle mých mouder, by skutečně ale skutečně neměli tlít.

V. K. pravou zadní.;-D

Martin 17.10.2007 3:59

Re: Ale no tak,

co je spatneho na strahove ? hmm nerikal pan bem jeste pred nedavnem toto ? "Pokud bychom chtěli tu chobotnici jinde, museli bychom vyhlásit novou soutěž."  :-D

Olinka 17.10.2007 3:57

Ale no tak,

Astone..ten architekt se jmenuje Gehry, Frank Gehry ;-)...a co je špatného na Strahově (nebo kdekoli jinde) ?

Martin 17.10.2007 3:35

Re: Bemovsko Kaplicke Hadanky

a druha jak je mozne, ze dnes spekuluje s moznosti presouvani blobu, kdy jeste pred casem tvrdil

"Pokud bychom chtěli tu chobotnici jinde, museli bychom vyhlásit novou soutěž."  :-D

Václav L. 17.10.2007 3:32

Prevít.

Není nad stranickou disciplínu, a takový stranický úkol,to je pěkný prevít,že!

68 17.10.2007 3:25

Re: Re: Jak může přispěvatel 68 tvrdit,

To bych ještě chápal, Honzík je docela běžné a rozšířené jméno. Ale tohle?

Martin 17.10.2007 3:24

Bemovsko Kaplicke Hadanky

par dni po vyhre Kaplickeho

"Věřím, že Národní knihovna bude za pár let sebevědomě, ale i citlivě dokreslovat pražské panorama a stane se dalším obdivovaným skvostem pražské architektury..."  :-D

A jak mohl jako jediny protestovat proti Kaplickeho navrhu (to tvrdil dnes ve zpravach), kdyz ten porota vybrala jednohlasne a navic za sebe vyslal cloveka, to asi vzdy zustane zahadou, kterou mohou pochopit pouze tibetsti mnisi z Nepalu. :-D

zíralek 17.10.2007 3:23

Re: Jestliže dávní kritici našehoTančícího domku

;-D

68 17.10.2007 3:20

Jestliže dávní kritici našehoTančícího domku

kvůli Havlovi později lízali misky ztuchlé rýže někde v koutě (ani se neví kde přesně), jak je v úvodníku řečeno, nedovedu si představit co a kde a kvůli komu budou lízat dnešní kritici tolik potřebného zařízení, jakým je nesporně nová knihovna. Nechci domyslet, co ti budou nuceni lízat. A kde a z čeho! Jenže jim to patří (šedesátosmičko IP 85.71.145 !).

zíralek 17.10.2007 3:16

Re: ale pane Kubine

To byl jen pomílený, oni mu to na sekretariátu strany rozmluvili;-D

zíralek 17.10.2007 3:10

Dole nějakej Kubín,

připisuje svá moudra. Takže Kubíčku, naši architekti možná mají za sebou víc projektů jak Kaplický. Hlavně to podnikatelské baroko co zasvinilo venkov.:-P

zíralek 17.10.2007 3:07

Re: Jak může přispěvatel 68 tvrdit,

to vás tady bude jak Honzíků;-D

Martin 17.10.2007 3:03

ale pane Kubine

Proc pan Bem hned po ukonceni souteze neprohlasil, bohuzel vyhrala zakazka ktera nemuze na miste stat podle uzemniho planu. Navic pry byl celou dobu proti ?

Ale jako clovek co byl celou dobu proti zaroven rozhodl jednomyslne  pro kaplickeho a po jeho vyhre byl z blobu nadsen a rikal jak ma rad odvazna reseni.

zíralek 17.10.2007 2:53

Re: ale Astone ....

Jen melete důvody těch zastupitelů. Kaplický zadání respektoval a proto také vyhrál. Že se chtěl tatík přivazovat, to skutečně ale skutečně s územním plánem nesouvisí;-D

Tomáš Kubín 17.10.2007 2:50

Re: Re: Dokumentární portrét českého architekta a zakladatele londýnského studia Future Systems Jana Kaplického. Film je dialogem režiséra a architekta o současnosti, zelených budovách, nerealizovaných snech, či o špatných lavičkách, stejně jako o sv

Navíc ódu natočila paní Fuchsová, osoba Kaplickému více než blízká.

68 17.10.2007 2:49

Jak může přispěvatel 68 tvrdit,

že umístění dotyčné knihovny je nevhodné, je vskutku do nebe volající! Je tomu právě naopak! To místo bez takové knihovny nemá žádný význam, je prázdné a  bylo by lépe, kdyby bez té knihovny raději vůbec neexistovalo. Takhle se mýlit. (A co je to vůbec zač, ten šedesátosmička? Je vůbec v branži?)

Tomáš Kubín 17.10.2007 2:49

Re: Dokumentární portrét českého architekta a zakladatele londýnského studia Future Systems Jana Kaplického. Film je dialogem režiséra a architekta o současnosti, zelených budovách, nerealizovaných snech, či o špatných lavičkách, stejně jako o svobod

Jojo, oslava sebestředného rádobygénia, který má za sebou méně realizací, než průměrný český architekt doma. Proboha, vždyť pan Kaplicý je jeden velký trapas!!!!!

Tomáš Kubín 17.10.2007 2:47

Re: Astone, To jste vedle

Naprostý souhlas.

Tomáš Kubín 17.10.2007 2:47

ale Astone ....

Astone, to je přece blbost! Celé to výběrové řízení bylo špatně, Kaplický ve své arogantní nabubřelosti nerespektoval zadání a stejně kupodivu vyhrál. Soutěžilo se něco, co podle územního plánu stejně na místě nemůže stát. A tak dále. Prostě to bylo zmastěné od začátku. Kecy o Klausovi a pražské ODS jsou směšné a pod tvou úroveň, Ondřeji!

zíralek 17.10.2007 2:41

Re: Tajne sluzby CR pronasleduji emigranty!

zas někdo něco prásk:-/

kacir 17.10.2007 2:37

Re: Astone, To jste vedle

ta zpráva zní jako z  ruské agentury ITARTAS ;-D

68 17.10.2007 2:30

Re: Re: Re: Tak jak za ůsvitu,

R^

TAS 17.10.2007 2:28

Astone, To jste vedle

Mýlíte se, "dopravní uzel" na Letné je docela podstatný k vytvoření dopravního systému v Praze. Kaplického knihovna zdaleka nemá stejný význam, v jejím případě jde spíše o architektonický exces těch typů architektů, kteří neuznávají okolní prostrředí a hledí s despektem na urbanismus. Takových počinů máme v Praze již také přehršli (Porozhlédněte se třeba po Karlově náměstí). Nemusíte "zneuznanému géniovi" podlézat. Není géniem a jeho návrh je spíš politováníhodný.