30.6.2024 | Svátek má Šárka


Diskuse k článku

Kaplický a česká malá domů

Přízemní ubohost opět slaví triumf. Kaplického originální projekt Národní knihovny je odsouván z Letné na Strahov. Už toto konstatování zavání tragédií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jarda 17.10.2007 6:55

Re: Re: Skutečně pravý důvod proč ne Kaplický.

:-))   ... náhodou ... až na ty chyby v pravopise je to docela výstižný popis charakterových vlastností VK :-))

Kasal 17.10.2007 6:53

Dálniční uzlík

Váš komentář je psán s notnou dávkou emocí. Já se domnívám, že onen dálniční uzlík nebude "čouhat" nad zemí, aby byl konkurencí pro Hradčany.

ll 17.10.2007 6:49

Velikán Neff a trpaslík Klaus

Není nad skromnost. Článek je psán úderně, po bolševicku chce se říci, ale jaká slabota  proti razanci textu redaktorky MfD Cíglerové. To byla ta pravá stoka nenávisti, urážek a nadávek. Ano v MfD, kterou Hvížďala, Neff a kol. tak úspěšně privatizovali.

cekon 17.10.2007 6:42

Pan Kaplický udělal chybu

místo napodobování zvířecího lejna, měl napodobit to svoje. Celý svět by nám ho záviděl!

Alča 17.10.2007 6:38

Před třiceti lety jsme měli

 na maturitní stužce  "Jen to je ztraceno, čeho se sami vzdáme" a koukám, že to platí dodnes...Rv

Alfons 17.10.2007 6:35

Jsou na blobu dořešené nerezové okovy

na nichž bude připoután prezident? Chce to změnu projektu. Radní s tím můžou mít problém. Samozřejmě okovnu esteticky zastřešit malým blobíkem.:-D

Martin 17.10.2007 6:34

Re: Re: Fotka

Zůstal trčet uvázaný na lanech těsně pod 50 metry.

kdybyste si precetl jednu z prvnich vet, tak byste se mozna neobtezoval pobourenim jak je ten balon nizko, nebo martisek a mlada fronta lzou ? :-D

Žulový Aston 17.10.2007 6:33

Re: Re: Kaplického blob je strašný

No jo, komunisti s Tanzanií, ale Václav Cimrman Klaus i s Chorvatskem. To tady mohli komunisti zůstat.

Martin 17.10.2007 6:30

Re: Re: Fotka

pardon, ale nemluvite pravdu - presneji ohledne data ano ale ne ohledne toho co je na fotkach

tuto seanci organizoval pan martisek, jeden z nejvetsich odpurcu kaplickeho stavby a jedine ceho se tykalo ukonceni bylo to, ze seance trvala kraceji nez zamyslel. Martisek nikdy netvrdil, ze jeho ukazka byla nepovedena. Jste chytrejsi nez on, ktery test povazoval za v poradku ?

Navic asi vubec neznate okoli, smycka na spejcharu je hloubeji nez okraj Letne a navic o nejakyho pul kilaku dal a tam by mel stat blob. A ono to pak totiz vse odpovida jak vizualizaci tak Martiskovu pokusu.

Majkkl 17.10.2007 6:29

Často se to nestává,

ale tentokrát bezvýhradný souhlas!!

eTony 17.10.2007 6:26

Re: mount everest je také jediny

na to jste přišel sám, a vlastní hlavou ?

Kleopatra 17.10.2007 6:22

Re: Kaplického blob je strašný

prohrávat s někým je tady zřejmě tradice. Jestli se nepletu, komunisté prohráli i s Tanzanií! Tak proč to divení?;-P

takyodbornik 17.10.2007 6:22

Mily Astone

Jeli jedna stranka ktera je primo vlastni moderni architekture (do ktere, doufam i podle Vas, Kaplickeho navrh plne zapada) je to prave velmi casta nepritomnost "vztahovosti k mistu" (place relatedness) takove architektury.

Z toho duvodu, takoveto stavby zpravidla nevychazeji ze sveho mista a jsou sebestredne. Proc je tomu tak, to je alespon na jednu knizku. Ja se tim zabyvam jiz ctvrt stoleti a stale se mam co ucit. Takze architektonicky navrh pana Kaplickeho pripadnym presunem na jine misto mnoho neztrati, ani neziska. To, ze bude vadit mene lidem snad pomuze i k tomu aby verejne penize padly na jeho stavbu, misto na neco jineho.

K tomu zminenemu "Jancicimu domu" se da rici temer to same i kdyz tam jakasi vztahovost k mistu byla od zacatku. Rohova zastavba, podstatne prekracujici stavebni caru i hladinu okolni zastavby. Avsak, obzvlaste prevyseni te hladiny se od rohovych staveb da ocekavat. Ale barak to nebyl tak velky rozsahem, byl na mene "vystrcenem" miste a take jeho primy soused Vasek I. pritlacil.

Kdyby ale to tenkrate nevyslo, a Milunic (Gehry bylo jenom prilepene "svetove" jmeno) to postavil nekde na rohu na Pankraci, tam by tim architektonicky barak prilis neutrpel. Naopak, nekde uprostred sediveho Jizniho mesta by jeho pritomnost byla jiste pro sve okoli prinosnejsi. To same se jeste muze stati i navrzenemu knihovnu.

To co se nyni deje jenom potvrzuje, ze architektura je umenim velmi verejnym (a to nejen kdyz se stavi za verejne prachy) a proto take je i zrcadlem spolecnosti doby sveho vzniku. Diky tomu muzeme i trochu porozumet dobam davnym, tem stavejicim katedraly i dobam mene davnym, stavejicim a temer hned i bourajicim Stalinuv pomnik, nebo stavejicim zcela cizorody, ale presto nadherne zapadajici Plecnikuv kostel na Kralovskych  Vinohradech ci, jen pulstoleti pozdeji, ten zizkovsky trojpyj, v jeho tesnem sousedstvi. O tempora ! O mores ! ;-)

Sedrman 17.10.2007 6:20

Re: co byste chtěli od samolibých velkoobčanů

co tím chcete říct ? Nějaké zmatené, ale barevné. Jako blob. Jestli potřebujete omalovánkový barák, tak napište Kaplickému, ať vám ho postaví na náměstí. Můžete se pak převléci za Tinky Winky  a tančit okolo.

sergeant 17.10.2007 6:20

Vsechno je jinak

Vzhledem k tomu, ze nevim ja (ani 99% diskuteru), jak to vsechno bylo opravdu - pocinaje vyhlasenim, prubehem souteze, vyberem a rozhodnutim poroty, stejne nasledujicim cirkusem, myslim si, ze pravdu ma kazdy a nikdo. Nazory muzeme mit, ale tim to konci. Rozhodne neni nutne, hezke a na miste se kvuli tomu tady hadat a byt sprosti jeden na druheho - stydte se!!! Davno je rozhodnuto a my do toho nemame co kecat; proboha lidi< PROCITNETE A PRESTANTE SE NECHAVAT VYPROVOKOVAT... Vsechno je jinak !!!!;-O

Miroslav Zikmund 17.10.2007 6:19

Re: Fotka

Až na to, že včera nebylo 22.května, ale 16.října a že balon nebyl zelený, ale bílý. Na obrázku, na který odkazujete navíc není balon rozhodně ve výšce 48m, což je výška Kaplického knihovny (tedy 16-ti podlažní dům) a v textu se praví, že pokus museli ukončit kvůli povětrnostním podmínkám. Mám ze včerejška fotky a na nich je balon výrazně výš a celý nad stromy včetně koše.

karel 17.10.2007 6:18

mount everest je také jediny

pane Béme jistě víte že je Mount Everest je také jediny a jedinečný a určitě by jste nechtěl aby byl jinde.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kleopatra 17.10.2007 6:18

Tedy Astone!

Proč ten afekt? Co jste dělal proti tomu, když komunisté protkali Prahu dálnicí přímo jejím středem? Ani jsem si nevšimla, že byste tehdy takto vehementně protestoval! Vždy se najdou zanícení ohájci i zanícení odpůrci, ať se jedná o cokoliv. Jde jen o to, která strana má navrch. Podstatné je, zda mohou svůj názor svobodně vyjádřit. Tak klídek, aby Vás netrefilo! Přeji hezký den.R^

karel 17.10.2007 6:16

co byste chtěli od samolibých velkoobčanů

:-D;-(;-€(Y):-/;-(hurá do světa malé zemičky s velkými kecy/pokecy/neboli pokecání.opět vítězí česká velkomalost.

Žulový Aston 17.10.2007 6:11

Kaplického blob je strašný

a nedivím se panu prezidentovi, že je zhnusen jeho barvou, kdyby ale pan Kaplický navrhl blob v barvě modré, tak by to byla určitě nejkrásnější stavba v Praze.

PS: Česko prohrálo hlasování o zvolení nestálého kandidáta  RB s Chorvatskem. Děkujeme pane prezidente, už prohráváme i s Chorvatskem. Dobro došli.

Fleischer 17.10.2007 6:04

Národní knihovna

Já si národní knihovnu představuji jako seriozní instituci, která by měla mít seriozní budovu. Stavba dle p. Kaplického je podle mínění HROZNÁ a nehodí se ani někam na pražskou periférii. V tom zcela vyjímečně souhlasím s naším panem prezidentem.

Sedrman 17.10.2007 6:03

Re: Dole nějakej Kubín,

buď rád, že máš co stavět, lopato.

Sedrman 17.10.2007 6:00

to je ale hysterický úvodník

tragédie, ubohost, pohrdáníhodní lidé, poserové. Nejlepší je ta miska ztuchlé rýže. Astone, vy už jste stejný magor jako Žako, ale ten není tak pompézní. Pan Kaplický se může právem cítit být uražen, ale vy si ty bláboly nechte od cesty. Tančící dům, kdysi oslavovaný jako něco, co změní tvář Prahy je dnes jen stejně zaprášený barák na nábřeží, zázrak se nekonal.   Dálniční uzlík bude stát stejně, hlavně kvůli vám, abyste si mohl do Prahy vozit zadek ze Zvole.

sKoba 17.10.2007 5:46

A co je na té Kaplického drahé hrůze jako hezkého?

Z takových "kulturních" počinů je mi vždycky dost trapně. Jediné, co na tom na dálku spatřuji, je Kaplického ego a snaha pražáků být "světoví" za peníze zbytku republiky.

Vyhazovat státní peníze za něco tak ošklivého v době, kdy jsou zadluženi i ti, kteří se ještě nenarodili, mi připadá už jako úplná zhovadilost. Navíc kdyby měli páni architekti stavět za svoje, byly by ty jejich pomníky daleko skromnější ....

KIri 17.10.2007 5:41

Re: Jakkoliv

SOUHLAS  R^ R^ R^

josef 17.10.2007 5:41

opět jeden moralista,

který plive na jiné a nevadí mu, že sám je tunelář, který se podílel na rozkradení vydavatelství Mladá fronta společně se žvanilem Hvížďalou.

Martin 17.10.2007 5:32

Fotka

http://zpravy.idnes.cz/balon-nad-letnou-simuloval-sporny-projekt-knihovny-fyr-/praha.asp?c=A070522_124034_praha_anv

tady mate kdyz se martisek pokousel dokazat, jak to strasne bude videt a prekazet :-D kazdej si muze krasne udelat nazor na to jak to ohromne rusi panorama prahy :-D

Tino 17.10.2007 5:25

Probůh! Toto bolí.

 Politiku do všeho a za každou cenu. Že Astone? No, vono to sype. Národ to miluje, tak proč to neprodat po politické linii.

 Jen mi to připadá hodně komerční. :-/

Miroslav Zikmund 17.10.2007 5:20

Když scházejí argumenty, nastupují urážky.

V demokratickém systému už to tak prostě chodí, že lidé mohou mít na věc různé názory a architektura má prostě tu smůlu, že zasahuje všechny, ať chtějí nebo nechtějí. Znám spoustu lidí, co se jim Kaplického knihovna nelíbí, a jsou to lidé, kteří mají k architektuře vztah. Je snadné a přitom hloupé, dělat z nich hned zapšklé konzervativce.

Je dobře, že moderní architektura má své zastánce, ale není dobře, když se prosazuje uráženectvím a nadávkami. A hlavně zaslepenectvím. Bohužel je evidentní, že média, která se v jiných případech na soutěž s tak podezřelým průběhem vrhnou jak supi, tak v tomto případě si pochybností raději moc nevšímají a bagatelizují je. Ale je to už tak mezi našimi novináři zařízené, že nejsou schopni racionálního odstupu. Mají prostě raději ty dobře prodejné příběhy a tady se jim jeden přímo nabízí - světoznámý architekt versus pražští zastupitelé. Ani se o tom nemusí příliš přemýšlet kladný i záporní jsou předem daní.

Včera jsem viděl nad místem, kde má knihovna stát pověšený balon. Viděl jsem to z dálky, od Palackého mostu a nevím tudíž, zda to bylo ověření, do jaké míry bude panorama narušeno nebo to prostě byla jiná akce. V televizi jsem nic nezaznamenal. Ví o tom někdo něco (možná, snad, nějaký novinář)?

psalm69 17.10.2007 5:17

Koukam

vyhrat neco v Cechach jeste zdaleka nic neznamena......proc ta soutez tedy byla? Budto budeme vysledky soutezi respektovat, nebo uz zadne vyberove rizeni  nikdy nepodnikejte a rovnou to zadejte svym kamosum.................