2.7.2024 | Svátek má Patricie


Diskuse k článku

Kaplický a česká malá domů

Přízemní ubohost opět slaví triumf. Kaplického originální projekt Národní knihovny je odsouván z Letné na Strahov. Už toto konstatování zavání tragédií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
westík 17.10.2007 8:56

chobotnice

-zase jeden důvod,jak kopnout do ODS a Klause. Pokud ¨některým lidem vadí ,že V.K.má  ke všemu připomínky, nech't si tedy národ postaví do čela hluchoněmého- možná by opravdu  nejlepší by byl kůň /ostatně nebylo by  to v historii poprvé-Caligula/. Uznávám, že poznámka V.K.o tom, že bude bránit postavení chobotnice vlastním tělem   /tedy: pokud ji opravdu pronesl/ nebyla na místě. Je vrchním velitelem ozbrojených sil  a mohl by povolat dělostřelectvo

Psí vrah Čumil 17.10.2007 8:56

Jojo, pane autore, po dlouhé době mohu souhlasit.

Inu, co si naši milí Pražané navolili, to mají. Arogantní bezpáteřné "pragmatiky".  Pružnost samotného pana primátora je doložitelně více než podivuhodná. No, je to váš problém, milí Pražáci; ostuda ovšem typicky česká. Zdá se, že Praha od dávných historických časů skutečně není místem pro architektonické tvůrčí činy. Dobrá zpráva pro ostatní města státu i Evropy.

venca 17.10.2007 8:56

hmm, ty blaho,

po dlouhe dobe s Astonem souhlasim..:-)

I-Worm 17.10.2007 8:55

Mně to všecko tak nějak připadá

jako by ta odborná komis ňák nepochopila, kdo že má tu soutěž vlastně vyhrát, anebo, nedej pánbu, prostě při vyhlašování výsledku hrábla vedle. Jo, jo, to není jen tak, vypsat nějaké výběrové řízení tak, aby to vyhrál ten správnej favorit!

clay 17.10.2007 8:55

Kaplického architektura

se mi vůbec nelíbí a není ani příliš originální. Myslím ty jeho variace na kukaně. Ty sem přenesl z toho svého stadionu. Něco podobného je když jedete pobřežím z Fréjus do Cannes, tam je ve skalách hned několik domů-kukaní. Je to architektura scifipředstav tvůrců kulis z minulého století na úrovni Planety opic či StarTreku. Kdybych to neznal a měl hádat dobu vzniku, tak bych tuto architekturu zařadil do poloviny 20. století a ne na začátek století jednadvacátého. Tolik k "modernosti". Vztah k okolí. Viděl jsem hodně staveb, které přímo sousedí s památkovými a historicky cennými stavbami. K těm zdařilejším patří tančící dům, pravda, nejlépe působí z větší a střední vzdálenosti. Pyramida u Louvre je skvělá a cokoliv s Kaplického křivkama by bylo na tomto místě odpudivé. Jeho objekt, pokud by to už muselo být, bych v hmotově přijatelném měřítku umístil do nějakého lesoparku. Nebude se hodit ani k běžné zástavbě. O Kaplickém jsem si udělal obrázek a úsudek z jeho prohlídky domem, ve kterém žije. Už jsem to tu psal, že na mě působí jako supermoderní kriminál. Něco jako vnitřek bývalého Federálního shromáždění. Z této generace architektů už asi těžko něco zásadního vypadne. Co se týká soutěže, ani tam nebylo vše košér. Od složení poroty až po nedodržení mnoha podmínek soutěže. To, že zastupitelstvo zasáhlo proti stavbě kvituji a jsem rád, že jsem se včera od Béma dozvěděl, že hlasoval proti stavbě. Až dosud to bylo prezentováno, že byl na počátku stavbou nadšený a pak obrátil. Na Nově má být večer speciální pořad, kde Kaplický vyzval Béma k veřejné debatě. Těšme se.

rezy 17.10.2007 8:54

ale přesto jsem optimista

pokud jsme si dokázali zvyknout na budovu FS vedle muzea, dokážeme časem schroupnout i návrh pana Kaplického na Letné.

ucitelas 17.10.2007 8:53

Re: Souhlas

Nesouhlasím ,ten článek je emoční až hamba.protože to však číst nebudete tak se nenamáhejte odpovídat.Vy Radime!

emil 17.10.2007 8:53

a jsme zase u toho

Kdo nesouhlasí s námi, je český šmejdil, popř. další nadávky. Hergot, to máte patent na rozum ?

hrouda 17.10.2007 8:53

Malá výhrada

A čeští příposerové z ODS stříhají ušima a triumfují. S tímto konstatováním nemohu tak úplně souhlasit. Vždyť ODS dnes jen papouškuje to, co řekl její guru - VK. Nevadí jí mrakodrapy, nevadí jí, že by Praha nebyla na seznamu UNESCO (Topolánek). Nepřekvapilo by mě, kdyby ODS chtěla pozemek využít pro nějakého svého sponzora, který dotuje nadaci pana premiéra. Řekl jsem, že s konstatováním nemohu tak úplně souhlasit. Dovolil bych si Vaši větu upravit: A čeští lháři a poserové z ODS stříhají ušima. Ale to soudní lidé vidí již dlouho ......

Marcela 17.10.2007 8:50

Re: Re: Astone, To jste vedle

Mluvíte jako Kaplický, ten je taky samý bolševik, rok 53, pronásledování a pod.

Samuel de Champlain 17.10.2007 8:48

Re: Rozdíl mezi Tančícím domem a knihiovnou je dost podstatný

Dulezite upozorneni. Turnovsky je zastydly postkomunisticky debil ktery by nad vytvorem na privatnim pozemkem slintal i kdyby to byla hromada howen.

vladimír314 17.10.2007 8:47

Re: Mozna by to i byl archtektonicky skvost

Jardo, situace je už dál a teď nejde o architekturu knihovny jako takovou. Jde o to, že když se standardní cestou dospěje k nějakému rozhodnutí, někdo nějakou řádně vypsanou soutěž vyhraje (a Bém byl v komisi!) tak pak je dost hrůzné, když se tentýž člověk v důsledku nějakých neznámých mafiánských tlaků (Hrad?, Skanska? Sparta?), pokouší silou svého politbyra toto, řekněme odklepnuté a schválené rozhodnutí zvrátit kvůli nějakejm prachům. Nikdo by se asi nechtěl vracet do doby, kdy o kultuře rozhodovali kulturtrégři nějakých stranických aparátů.

Von 17.10.2007 8:47

Re: Re: Re: Ono je to složitější.

Pardon - patří to příspěvek výše! Ale to oslovení snad to říká samo.

Ivanhoe 17.10.2007 8:46

Chobotnice je sice zajímavá a neotřelá

ale tím to končí. Je ošklivá sama o sobě, a při současném pohledu na Pražský hrad přímo hnusná. Je to optický smog nejvyššího stupně. V blízkosti historického centra nejen Prahy, ale jakéhokoli města se statutem městské památkové rezervace (sám v jednom takovém bydlím, takže vím, co píšu) nemá co dělat. Svěřit rozhodování o tak velké stavbě na tak exponovaném místě mezinárodní porotě, tedy lidem, kterým může být srdečně ukradeno, jak naše hlavní město vypadá jako celek, a posuzují jen novátorství samotného díla (nesporně velké, to nepopírám, jen tvrdím, že ne vše nové je eo ipso hezké) je pitomost. Porota měla být ryze česká, a případní architekti v ní měli být jen inženýři, posuzující účelnost, a nikoli umělci, hodnotící pouze umění pro umění, stejně jako to dělají umělečtí módní návrháři, jejichž kreace můžou být jak hezké, tak ošklivé, chodit však se nedá v žádných. Najmenovat porotu ze zahraničních umělců (se slabým zastoupením našich, kteří v součtu nic neovlivní) znamená říkat si o průšvih; řekli jsme si, a máme ho. Teď si můžeme vybrat: chobotnici a zničenou Prahu, nebo nechobotnici a zničenou pověst. Tertium non datur.Rv

Samuel de Champlain 17.10.2007 8:46

Re: Re: Re: Ono je to složitější.

http://www.samueldechamplain.com/Zcela jiste ne, vyjadruji svuj nazor. Oba designy povazuji za zhuverile. Zhuverile ne samy o sobe ale ve vztahu ke svemu okoli respektive k duchu Prahy. Jsou to krecovite pokusy (v pripade Tanciciho domu Havla, v pripade knihovny Kaplickeho) si postavit svuj vlastni pomnik.

Houmr 17.10.2007 8:45

Anóbrž úchvatno by žralo i peníze

ze mne vyždímaných daní, myslím, že by mělo být stavěno ne pro ohromování genialitou architekta, ale jako knihovna. Možná, že po odstěhování "Technické knihovny" z Klementina, která má nové prostory, by za mnohem méně peněz šlo upravit pro daný účel Klementinum a nová budova by nebyla potřebná.

dr Turnovský 17.10.2007 8:45

Re: Re: Re: Re: KNIHOVNA se mi líbí....ostatně jako většina věcí od Kaplického

hm...

Jaara 17.10.2007 8:45

Re: Ano

Helenko, miluji vás!

Lea 17.10.2007 8:45

Topolánek se nechal slyšet

že problém NK je virtuální. Není na pořadu dne,protože prioritou vlády je Klementinum a museum.

Von 17.10.2007 8:44

Objektivita!

Doufám, že všichni, kteří zde neustále kritizují Astonovo "modré" vidění, aspoň zde uznají, že to s tou jednobarevností Astona není tak hrozné!

jarda 17.10.2007 8:43

Re: Re: Re: KNIHOVNA se mi líbí....ostatně jako většina věcí od Kaplického

no, jen to dochtore, že o tom, co je důležité může rozhodnout jen trh - dochtor rozhodně ne :-)))

Buvol 17.10.2007 8:42

Re: Re: ODSáci jsou příšerní maloměštáci, kteří vidí za vším jenom prachy!

Mám ti říct, co by sis měla vypláchnout ty ?

Von 17.10.2007 8:41

Re: Re: Ono je to složitější.

Pane francouzský šlechtici - jak vidno máte perfektně zmapovanou světovou architekturu "niemandů"!

jarda 17.10.2007 8:40

Re: Re: Mozna by to i byl archtektonicky skvost

Ale ja se nerozciluju, me se to jen nelibi.

jarda 17.10.2007 8:40

Re: Hm.knihovna

no možná spoléhal na Dalíka ... nebo na Melčáka s Pohankou ... a nic ... možná kdybychom měli moře? :-)))  - to by byla dobrá výmluva ...

jarda 17.10.2007 8:38

Re: Re: Mozna by to i byl archtektonicky skvost

(rozlišovat IP :-)) ... to máte pravdu ... jenže to zatím ani ODS neumí vyřešit ...

Helenka 17.10.2007 8:37

Ano

Mě se tančící dům i knihovna líbí :-) Přes svoji extravagantnost tyto stavby neztrácejí příjemný vzhled.

V jiných městech se staví všelijaká monstra a nikdo proti nim ani nešpitne.Vezměme si třeba snahu o vybudování mrakodrapu v Praze, je to jako vypustit gina z láhve.

Za pár let se může stát, že tu bude město obchodně-industriální, podobné spíše Hong Kongu. Podle mého názoru má architektura v člověku vytvářet příjemné pocity, nepůsobit chladně a odtažitě, bez ohledu jaký má účel.

jarda 17.10.2007 8:36

Re: Re: Re: KNIHOVNA se mi líbí....ostatně jako většina věcí od Kaplického

no - to se financuje až z daní ... a ty nejsou nic moc - spíše jen u těch v závislé činnosti :-((

Radim 17.10.2007 8:35

Souhlas

Astone, díky. Naprosto souhlasím, jsem rád že jste podlehl emocím a napsal text tak jak jste ho napsal. Do písmene podepisuji. Ale takovéhle reakce na Kaplického návrh se daly čekat, včetně úrovně velké části příspěvků čtenářů vašeho článku. Ještě jednou, díky. Pro případné reakce na můj komentář, nenamáhejte se, nebudu je číst ani na ně odpovídat.

cca2 17.10.2007 8:35

že se na to

p. architekt nevy...e a nenechá zaprděné burany co si o sobě myslí že jsou pupek světa ať si postaví něco ve stylu "panelák z Jižního města"