2.7.2024 | Svátek má Patricie


Diskuse k článku

Gigafactory aneb O postoji vlády

Evropsky významná továrna na akumulátory pro elektromobily by mohla vzniknout v Líních u Plzně, v areálu nynějšího letiště. Kde kdo se z toho může posrat. Jako vždycky, když se náhodou něco stane a hrozí nebezpečí, že by snad v Česku mělo vzniknout něco velkolepého, hranice Česka přesahujícího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Havelka 21.10.2022 10:07

@d.kovarova

Ona je tupá,tupá,tupá..

.@DanielaKovarova: „Můžeme mít gaye liberála, který navštěvuje speciální kluby, které mimochodem jsou6 vůbec zvláštní sortou míst. To jsou úplně oddělení lidé.“

S. Lazárek 21.10.2022 10:08

Je to kráva.

A. Renjascu 21.10.2022 10:11

MPA? No to jo, ale je to jen druhý nejvyšší ústavní činitel, takže to tak není vidět

S. Lazárek 21.10.2022 10:17

O té tu řeč není pane Renjascu, jste nepozorný.

A. Renjascu 21.10.2022 10:11

Kouzelné zrcadlo, pověz, kdo je v zemi zdejší ze všech lidí nejhloupější? Nic se nezměnilo, Markéto. Do tvých dvou let to ještě šlo... ale pak si začala mluvit."

P. Jirkovský 21.10.2022 10:14

Dejte to sem ještě pětkrát, třeba si někdo vzpomene na podobný hlouposti z Dikobrazu a zasměje se.

S. Lazárek 21.10.2022 10:19

Syndrom Dudík.....

A. Renjascu 21.10.2022 10:21

Copak někdo vám sahnul na váš svatý obrázek? Jinak by to samozřejmě byla sranda, kdyby to nebyla pravda

M. Varadinková 21.10.2022 10:56

Tupý jste Vy. Naskakujete na nenávistné polopravdy.

Ve skutečnosti řekla:

...Je jednoduché sypat homosexuály do jednoho hrníčku a hovořit o nich jako o jednorozměrné komunitě, tomu tak není. Je to barevná a různorodá skupina a pochybuju, že tady je někdo, kdo hovoří za ně jednotným hlasem. (...) Můžeme mít gaye liberála, který navštěvuje speciální kluby, které jsou zvláštní sortou míst, to jsou přece úplně oddělení lidé, takže směšovat je do jedné skupiny... Takže pokud někdo tvrdí, že mluví za celou komunitu, no tak to není pravda,“ uvedla mimo jiné Kovářová....

A to vyznívá úplně jinak, je to něco úplně jiného, než za co to vydáváte Vy, tupče. Prostě s Vámi manipulují dezinformátoři a dehonestátoři, kterým Vy všechno zbaštíte, a šíříte ty jejich dezinformace dál.

P. Diviš 21.10.2022 10:00

Popořadě:

Jakmile zaslechnu "velkolepého, hranice Česka přesahujícího", zpozorním. Může to být světová výhra, může to být lokální průser. Co z toho obvykle nevím bez podrobného zkoumání, proto píšu, že zpozorním.

Co by ze Škodovky bylo bez Pitharta, těžko říci. IMHO hlavní zásluhu měl tehdejší management, ač rozhodnutí bylo vládní. Co by ze Škodovka udělal Renault, těžko říci. Těžko i srovnávat s Daciií, které se také celkem daří, ale je prostě v jiných podmínkách.

Ke gigafactory a Plzni. Místo je pro Volkswagen, tedy investora, zajímavé, ale zdá se, že gigafactory není zajímavá pro místní obyvatele. Je taky otázka, zda tam je pro něco giga dost pracovních sil. Takže rozhodnutí není jen na vládě a Volkswagenu.

Se zbytkem celkem souhlas, celý ten koncept elektromobility je postaven na velmi technicky chabých, ale ideologicky vypjatých základech. A ano, auta jsou příliš a zbytečně velká. Jen bych se bál to řešit nějakými úředními limity, to opět zavání ideologií.

L. Novák 21.10.2022 10:09

R^ Elektromobilita je ideologický výplod, v žádném případě ne přirozený vývoj technického pokroku a ekonomické racionality. Ostatně jako všechna hloupost vnucovaná nám násilím z Německa, resp. EU/EK. V Německu si zakážou nebo z bezpečnostních důvodů omezí a tím i zdraží výrobu a využití lithia, takže VW samozřejmě hledá únikovou cestu z problému, který má doma. A nejspíš k nám vyženou i zpracování (možná i těžbu) lithia. Po částech, salámovou metodou... Až se z toho nebudeme moci vyvléct kvůli obřím dotovaným investovanám částkám peněz...

J. Hejduk 21.10.2022 9:57

To me fascinuje. Jeden z vlady rekne, ze mame moc energeticky narocny prumysl a ze by ty podniky mely zkrachovat. Pak planuji takovou velkotovarnu. Jak jse energeticky narocna, to nevim.

Z druheho soudku - cetl jsem na internetu, kolik letist se zlikvidovalo kvuli podobnym projektum. Je opravdu nutne tohle letiste zlikvidovat a budovat pobliz jine?

Vsichni chteji stavet vice mene "na zelene louce". Neco zbouret a misto toho postavit neco jineho - to nikdo nechce. Jak dopadneme, kdyz se zabere ohromne mnozstvi zemedelske pudy. Kdyz ty firmy budeou chtit zvednout kotvy, tak prevezou jen stroje a zabrana mista budou chatrat. Delal jsem v Mnichove, ted v Lipsku. Projel jsem velkou casti Nemecka kvuli instalacim. Nemci si takto svoje pole nezastavuji!!!!!!!!!!!!

I. Schlägel 21.10.2022 9:51

Rychlo nabíječky: třífázové napětí 400 V, příkon 481 kW, proud 700 A. Připojení vodičem s průřezem tramvajové kolejnice. Investice do nových elektráren a do nové distribuční i přenosové sítě v řádu bilionů.

Solární panely se stoprocentní účinností: na jedno nabití jednoho auta postačí 1631 (?) panelů, které se vejdou na jednu středně velkou louku. Milión elektroaut potřebuje solární elektrárny s plochu 3262 km čtverečních. Při nabíjení mimo léto by byla potřeba plocha 30 tisíc km2, tj. 35 % rozlohy ČR, pokud nezafouká. A 3 miliony aut? Možná to mám špatně, rád si nechám poradit.

A. Renjascu 21.10.2022 9:57

Aut je registrovaných téměř 6 milionů

A. Renjascu 21.10.2022 10:06

Souhlasím.

V ČR je registrováno cca 6 milionů aut. Při jejich kompletní výměně to znamená více než zdvojnásobit výrobu elektrické energie jen pro ČR (počítáno pre malé elektromobily, velikostně jako Škoda Citigo), kompletní výměnu rozvodné sítě (tolik mědi snad ani není:-)), kompletní výstavbu nabíjecích stanic, ztráty při dopravě energie, ztráty při nabíjení, ztráty energie pokud auto nejezdí (a to poměrně významné 6-10% za deset dní), neustálé vození 500 i více kilogramového závaží, malý dojezd, nedostatek surovin (lithia a kobaltu) pro kompletní výměnu aut a natož pro cyklicky opakovanou, omezená životnost baterie, ztráta "druhého" života vozidla, těžba kobaltu je ve většině případů založená na dětské otrocké práci a těžba lithia ve velkém také není žádný ekomed, bezpečnostní rizika při havárii i vyprošťování...

To jsou jen některé problémy související s umělým protlačováním elektromobility, která by bez dotací a bez ostrakizace i daňové penalizace a administrativní šikany vůbec neměla šanci se v tomto stavu prosadit

L. Novák 21.10.2022 10:18

Je naprosto hloupé předpokládat, že by 6 mil. už tak drahých aut se spalovacími motory v ČR by bylo možné nahradit extrémně drahými elektromobily, jejichž ceny dále rostou a není k nim vyráběn dostatek levné elektrické energie, která by byla schopna nahradit energii dovážené ropy využívané ve svých produktech k pohonu spalovacích motorů. Představa, že by zdrojem mohly být drahé a málo účinnné Občasné Zdroje Energie je nesmyslná a v rozporu se zdravým rozumem. Kritických studií na toto téma bylo zpracováno dostatek. Vlády a politici je ignorují a ženou nás svou hloupostí do ještě většího energetického průšvihu, než máme dnes.

J. Minarčík 21.10.2022 9:49

Že my se musíme k vůli každé blbosti požrat,nemám podklady -neřeším,gigafaktory se dá využít vždy ikdyby el.auta padly,letišť máme až moc,germáni tu budou cpát výrobu-oplatí se,zakážete jim to?-půjdou vedle,jen ti rudozelení teroristi-na ty si dejme bacha,šílenci co furt a do všeho kecají a hlavně překážejí!8-o

L. Novák 21.10.2022 10:30

Bacha si musíme dávat na zelené šílence, kteří hlásají "klimatickou katastrofu" a vynucené nesmysly schovávají za vyvolaný strach lidí z ní. Elektromobilita je zjevně produktem "zelených mozků", včetně masívně dotované výstavby podobných "gigatováren". Takže ano, v tomto smyslu si na ně dávat pozor musíme. Ale neděje se tak. Viz škody, které napáchala lidovecká blbka Hubáčková jako MŽP.

S. Lazárek 21.10.2022 9:43

Jízdní vlastnosti elektroaut jsou skvělé, ale taky mi přijde divné jezdit na baterce s volantem jejíž výroba je zatím všechno možné, jen ne eko. Snad si s tím správným pohonem aut v budoucnosti nějak poradí:-)

R. Nešpůrek 21.10.2022 9:47

Dovolil bych si vyměnit “vlastnosti” za “vlastnost”. A to je pouze větší akcelerace.

O další nevím. Pomůže někdo ? ;-)

S. Lazárek 21.10.2022 9:51

Já vám pomůžu rád. To auto sedí jako přišitý, protože má skoro tunu baterií pár cenťáků nad asfaltem. Já mám sice čtyřkolku, ale tohle je úplně něco jiného. Něco podobného jsem v autě zažil, když jsem řídil supersport.

R. Nešpůrek 21.10.2022 9:55

To, že je auto těžké jako “prase” vůbec neřadím k výhodám.

Je to velké mínus - spotřeba, pneumatiky, brzdy ... Rv

S. Lazárek 21.10.2022 9:55

Hmm, tak nic.

R. Nešpůrek 21.10.2022 10:00

Já si myslím to stejné. Kromě akcelerace NIC .

S. Lazárek 21.10.2022 10:03

Napsal jsem vám co má ještě, jen jste to nepochopil. Nejde přece o váhu ale o tom, kde má auto těžiště.....

R. Nešpůrek 21.10.2022 10:10

Těžiště je nízko. Ale je tak těžké, že je problém ho ubrzdit. V zatáčce vám nízké těžiště také nepomůže, když pneumatiky vzniklé síly nepřenesou do silnice.

Pohybující se hmota (u aut) = problémy.

S. Lazárek 21.10.2022 10:16

Ne, to opravdu není pane Nešpůrku.

R. Nešpůrek 21.10.2022 10:24

Fyzika pane Lazárku... Energie, hmotnost, rychlost s druhou mocninou ... ;-)

S. Lazárek 21.10.2022 10:31

Zpět k tématu Einsteine. Elektromobil má proti autu se spalovacím motorem dvě nepopiratelné výhody: akcelerace a jízní vlastnosti. vzhledem k uložení baterie nízko nad vozovkou. To jsem poznal na vlastní kůži. Druhé mocniny si tu řešte s kým chcete.

R. Nešpůrek 21.10.2022 10:35

A co vám to nízko umístěné těžiště umožňuje ? Zkusíme to bez druhých mocnin.