2.7.2024 | Svátek má Patricie


Diskuse k článku

Gigafactory aneb O postoji vlády

Evropsky významná továrna na akumulátory pro elektromobily by mohla vzniknout v Líních u Plzně, v areálu nynějšího letiště. Kde kdo se z toho může posrat. Jako vždycky, když se náhodou něco stane a hrozí nebezpečí, že by snad v Česku mělo vzniknout něco velkolepého, hranice Česka přesahujícího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Lazárek 21.10.2022 10:37

Můžu se zeptat, kolik toho třeba za měsíc najezdíte?

R. Nešpůrek 21.10.2022 10:43

1000 km.

Ale i v mém malém nájezdu platí fyzikální zákony. ;-)

S. Lazárek 21.10.2022 10:48

Pak se ptáte na něco, co přece musíte vědět sám, protože pak je vaše otázka lehce pitomá když necítíte, jak se vám pod zadkem chová auto v zatáčkách, při úhybných manévrech atd....

R. Nešpůrek 21.10.2022 11:08

Nejezdím tak, jak píšete. To nechávám mladým závodníkům.

Výška těžiště auta má vliv POUZE při naklánění auta v zatáčkách a při úhybných manévrech.

Vzdálenost těžiště od vozovky je důležité při rozkladu sil, které působí na jednotlivá kola. Samozřejmě, že nižší těžiště je lepší. To platí i u normálních aut. Problém nastane, když pŕí manévru překročite třecí sílu mezi pneu a silnicí a auto jde do smyku.Zasáhne elektronika (ESP) a možná to dopadne dobře a možná ne.

Kdyby bylo u elektroaut pouze nižší těžiště, tak je to PLUS a jsou lepší jízdní vlastnosti. - zatáčkách.

Ale zde vstupuje další nepříjemný faktor - velká hmotnost = velké setrvačné síly, která výhodu nízkého těžiště eliminuje a musí tak být použité lepší pneumatiky.

Podle mě, ač jsem v tom nejel, se elektroauto v zatáčce tak nenaklání (ani toto nemusī být pravda) ale musím mít lepší (dražší) pneu, jinak vlivem odstředivé síly bych skončil mimo vozovku.

Proč by tam potom ti konstruktéři dražší pneu dávali, kdyby těžké auto nezpůsobovalo problémy a mělo lepší jízdní vlastnosti ? ;-)

L. Novák 21.10.2022 10:46

On si zjevně nedokáže dát dohromady hmotnost vozidla se spotřebou energie nutné k jeho uvedení do pohybu. Nemá základní znalosti fyziky. V tom to je... :-P

S. Lazárek 21.10.2022 10:52

Spíš mi přijde že netuší praktický rozdíl mezi hmotností a těžištěm v chování auta na silnici.

R. Nešpůrek 21.10.2022 10:12

Jde HLAVNĚ o váhu a o rychlost, s jakou se tato “hmotnost” pohybuje. Fyzika 7.tř. ;-)

P. Jirkovský 21.10.2022 10:16

Rak to jste musel tu vaši 7. třídu vynechat. Hlavně co se týká "přenosu síly".

R. Nešpůrek 21.10.2022 10:22

Rád se nechám poučit. Prosím. Auto prostřednictvím pneumatik nepůsobí na silnici ? Nepřenáší na silnici sílu ? 8-o

S. Lazárek 21.10.2022 10:21

No právě pane Nešpůrku, tohle je fyzika 7 třída. Ubrzdit dvoutunový auto, to je opravdu věda. To aouto brzdí dobře, úplně stejně jako ostatní. Co tam z té fyziky ze 7.třídy máte dál?

R. Nešpůrek 21.10.2022 10:27

Musí být účinnější (větší) brzdy - nevýhoda. Musí být větší pneumatiky - nevýhoda ...

Musí brzdit dobŕe, ale za větší peníze. Nevýhoda.

Ještě jsem přišel na další výhodu. Tyto auta mají u nás z 99% firmy a tak mají odpočet DPH ... ;-)

S. Lazárek 21.10.2022 10:34

O tom tu ale diskuzi nevedeme, viďte?

R. Nešpůrek 21.10.2022 10:36

Marně hledám výhody.

Ještě mám další. Parkování zadara v Praze.

S. Lazárek 21.10.2022 10:39

Dvě nepopiratelné jsem vám popsal. Klidně hledejte dál, já nebudu, elektroauto bych si zatím nekoupil, takže mě víceméně nezajímá.

R. Nešpůrek 21.10.2022 10:48

Tu akceleraci jsem vám poradí já a to nižší těžiště může mít vliv max. na naklánění auta v zatáčkách.

Ale to platí pouze do chvíle, dokud vás pneu udrží na silnici. ;-)

A protože to je problém, musí mít i pro toto elektroauta lepší - dražší pneumatiky.

Proč by to ti konstruktéři dělali ?

S. Lazárek 21.10.2022 10:54

No jo vlastně, tu jste mi poradil vy.....

Bože, ty to vidíš!:-)

R. Nešpůrek 21.10.2022 11:12

Bože, ty to opravdu vidíš :

S. Lazárek 21.10.2022 9:43

Jízdní vlastnosti elektroaut jsou skvělé, ale taky mi přijde divné jezdit na baterce s volantem jejíž výroba je zatím všechno možné, jen ne eko. Snad si s tím správným pohonem aut v budoucnosti nějak poradí:-)

reagovat

nahlásit příspěvek

R. Nešpůrek 21.10.2022 9:47

Dovolil bych si vyměnit “vlastnosti” za “vlastnost”. A to je pouze větší akcelerace.

O další nevím. Pomůže někdo ? ;-)

;-D;-D;-D

S. Lazárek 21.10.2022 11:14

Ztráta času.....

R. Nešpůrek 21.10.2022 11:15

Máte pravdu. Nemáte argumenty, tak je to ztráta času. R^

J. Vintr 21.10.2022 10:27

Tuhle "nevýhodu" by šlo u aut se spalovacím motorem snadno odstranit nějakým závažím. Ale který blázen by to dělal ....

R. Nešpůrek 21.10.2022 11:14

Lazárek. Měl by si to nechat patentovat. ;-D;-D;-D

P. Diviš 21.10.2022 10:03

Na to poradění jsou potřeba nezkreslené vstupní údaje. Dotace a kvoty údaje zkreslují, zákazy a příkazy ještě více.

R. Langer 21.10.2022 10:29

Nejsou. Takové jízdní vlastnosti mají všechna takhle drahá auta. ;-)

P. Odložil 21.10.2022 9:43

noční bruselský summit tzv. Evropanů zase nepřinesl nic nového. Lídři se prej akorát shodli, že příště se už určitě dohodnou. Společné nákupy - nic, zastropování - nic .....ale odhodlání a jiskru v oku mají stále !!

R. Nešpůrek 21.10.2022 9:44

Více Evropy - méně plynu.

K. Křivan 21.10.2022 9:54

Co takhle kdyby se dohodli, že půjdou společně do (_!_) ??? A to hned !

J. Fridrich 21.10.2022 9:38

Po včerejším jednání jedné ze stran Pětikolky - KDU-ČSL jsem chtěl napsat, že dělají blbce z občanů, ale to by byla chyba, oni dělají blbce ze SEBE. Proč ? Dnes ráno máme informaci, že včera jednali o tom jejich kandidátu na ministra Petru Hladíkovi TŘI hodiny, tedy až do večera. Hned v další větě bylo řečeno, že se jednoznačně všichni shodli na tom svém původním kandidátovi Hladíkovi z Brna, kterého šetří policie a má ZAPEČETĚNOU svoji kancelář.. Tak TŘI hodiny jednají o svém JEDNOZNAČNÉM, a u všech jednajících jasném a bezproblémovém kandidátovi...? Proč na to tedy potřebovali ty TŘI hodiny, když to bylo tak jasné ?

K. Novák 21.10.2022 9:40

Protože nemají Vůdce a nejsou stranou jednoho muže!!:-/

J. Štěpán 21.10.2022 10:09

Jak může být pět poslepovaných stran v koalici stranou jednoho může?;-D

K. Křivan 21.10.2022 9:44

"..oni dělají blbce ze SEBE..." To vůbec nemusí. Oni BLBCI jsou !