4.7.2024 | Svátek má Prokop


Diskuse k článku

Gigafactory aneb O postoji vlády

Evropsky významná továrna na akumulátory pro elektromobily by mohla vzniknout v Líních u Plzně, v areálu nynějšího letiště. Kde kdo se z toho může posrat. Jako vždycky, když se náhodou něco stane a hrozí nebezpečí, že by snad v Česku mělo vzniknout něco velkolepého, hranice Česka přesahujícího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Nešpůrek 21.10.2022 8:49

Zafungoval tak, že původní elektromobily vytlačily automobily se spalovacím motorem.

J. Hejna 21.10.2022 8:57

Jednoznačná formulace: byly vytlačeny.

F. Kusák 21.10.2022 9:01

Tak pokud se podíváte na čínské e-shops, tak ty ceny jsou mimořádně příznivé. Proč by také měl být běžný elektromobil vlastně drahý, k tomu přeci není důvod. Drahé jsou zatím jen ty baterie, ale cena trvale klesá. Je to ale hlavně věcí dojezdu. Ovšem to samé platí o malých fotovoltaických elektrárnách, třeba do dosud povolovaných 10 kWp nebo TČ.

A. Samková 21.10.2022 8:32

Nemáme dálniční ani železniční síť? To je vtip, že? Kdykoli vyjedu z domu, míjím několik dálničních i obchvatových stavenišť. Furt je to málo? Nedáme pokoj, dokud nebude zalita betonem každá mez? A pak asi začne další kolo. Dálnice nad dálnicemi a obchvaty obchvatů. Dále se všude dočtete, že ČR má nejhustší železniční síť v EU. ?!

L. Polehla 21.10.2022 8:34

R^

T. Hraj 21.10.2022 8:44

Podíváte-li se na mapu ČR a Německa, je zřejmé, že hustota našich dálnic je nižší. Souhlasím, že není vůbec třeba dosahovat té německé. Stačilo by celkem málo (a je to velmi potřebné) a sice dokončit hlavní tahy: D11 z Hradce do Olomouci, z Hradce do Polska, D3 a D4 na jih a udržovat vše v dobrém stavu. Možná jsem na něco zapomněl.

Ano i já jsem se ve škole učil, že ČR má nehustší síť železnic v Evropě. Ale taky bylo hned dodáno, že je to ještě z Rakouska Uherska. Podle toho ty tratě také vypadají. Takže náklady na obsluhu a údržbu jsou velmi vysoké a při tom využitelnost velmi pokulhává. Osobní železniční doprava je dlouhodobě hezký i když drahý koníček českých daňových poplatníků.

D. Polanský 21.10.2022 8:46

To víte, u nás je veliká obliba v betonování.

V. Kuhaj 21.10.2022 8:31

My bychom chtěli být průmyslovou zemí, ale nechceme tady továrny. Chceme pracovní příležitosti, ale nechceme tady něco, čemu ajťák Bartoš říká pohrdavě "montovny". Z našich peněz se postavily jaderné elektrárny, ale my si elektřinu z nich vyrobenou kupujeme. Nechtěli jsme se bát návratu totality pod jařmem jiné mocnosti, tak jsme volili strany, které teď připravují zákony proti "desinformátorům" a bez kolektivizace EU nedají ani ránu. Co přijde příště? On ten Volkswagen může svou motnovnu lusknutím prstu přesunout do jakékoli jiné země, kde za to budou rádi. Jakož i každý jiný velkovýrobce.

J. Ganaur 21.10.2022 8:33

Snad to udělá!:-)

T. Hraj 21.10.2022 8:50

To si opravdu nepřejte!

V. Kuhaj 21.10.2022 8:54

Tak pracuje tam asi třicet tisíc lidí. To už by byla doce velká rána do kožichu. Proč to chcete?

V. Novak 21.10.2022 8:43

Bartoš není "ajťák", ale přemoudřelý knihovník.

J. Fridrich 21.10.2022 8:27

"Kde by mohla vláda zvýšit daně. Neřesti a bydlení jsou první na ráně. Ekonomické špičky sepisují pro vládu seznam daní, které je žádoucí zvýšit." -

Není to omyl ? Vždyť Pětikolka šla před rokem do voleb se svým programem, kde na prvním místě bylo, že zvyšovat daně NEBUDE.

R. Nešpůrek 21.10.2022 8:32

Tak jako každá vláda, za každého režimu - podle abecedy :

Alkohol, Benzín, Cigarety, Diesel, Energie, Fšecko ... ;-)

J. Fridrich 21.10.2022 8:36

Tak znova - " Vždyť Pětikolka šla před rokem do voleb se svým programem, kde na prvním místě bylo, že zvyšovat daně NEBUDE. "

R. Nešpůrek 21.10.2022 8:38

Sliby se slibují a blázni se radují. A někteří je i volí.

P. Hák 21.10.2022 8:45

Tak tenhle slib nedodržela. Čekal jste něco jiného?

J. Fridrich 21.10.2022 9:22

Vlastně ne. Ale je toho víc co nedodržela. Přidám její nerozhodnost, pomalost a neřešení dnešních palčivých problémů, tedy rekordní výše inflace, zvyšování cen i u komodit a služeb kde k tomu není tak jasný důvod, nestydaté marže některých výrobců, a hlavně obchodníků atd. atd. Vlády našich Evropských sousedů toto řešili před několika měsíci a pro své občany lépe. My máme vládu změny ZMĚN.

P. Hák 21.10.2022 10:39

Přesně tak. Ten chaos je důsledkem nepřipravenosti na vládnutí. Oni nebyli vůbec mentálně naladěni na převzetí zodpovědnosti.

J. Fridrich 21.10.2022 10:58

Ano, ale kantůrek Fiala se rád a žoviálně usmívá do kamer, jak kdyby vše pod jejich vládou perfektně fungovalo... Al není tomu tak.

P. Hák 22.10.2022 8:04

A ví, že to nefunguje? Nežije v nějaké mediální bublině? Už je v té politice dlouho.

J. Fridrich 22.10.2022 8:08

Jen velmi málo, a to těch největších politiků se dovedlo obklopit PRAVDOMLUVNÝMI rádci... On k nim nebude patřit.

P. Hák 22.10.2022 10:17

Taky mi to tak připadá.

P. Kubáč 21.10.2022 8:07

Pojem "Gigafactory" vymyslel Elon Musk aby přesvědčil finančníky investovat do jeho výrobny baterií.

Princip bateriové "Giga" factory je že to je mnoho desítek "regular"factories = standardních výroben LiIon článků pod jednou střechou. Muskovi tyto výrobny dodal japonský National / Panasonic aniž by na nich spočinula kapka mistrova génia.

Nemuseli bychom tedy stavět "Giga" factory velikosti vojenského letiště, kdyby u VolksWagenu nejeli na stejné marketingové vlně a byli by ochotní "giga" rozdělit na více fabrik rozumné velikosti.

Přece jenom v Nevadské poušti se megalomanský projekt více ztratí než v česku, kde průměrná vzdálenost vesnic je 2,7 kilometru - řádově srovnatelná s délkou výrobní haly.

Z. Lapil 21.10.2022 8:32

A co doprava? Nepřijde vám poněkud blbé mít "od ponku k ponku" 10-20-50-100 kilometrů?

R. Nešpůrek 21.10.2022 8:34

Giga lze zmenšit na Mega nebo Kilo ...

P. Spáčil 21.10.2022 8:06

Tak na Novinkách píší, že počet míst placených státem se má zvýšit o 7961.

To je ta změna, co sliboval Fijala?

J. Rybník 21.10.2022 8:08

Má se investovat do udavačů, takže to ta změna bude. Asi už nebudou dělat na švarce, ale na hlavní poměr.

T. Hraj 21.10.2022 8:53

;-D;-D;-DR^R^

P. Čech 21.10.2022 8:30

Fijaly by se tak měli zeptat voliči jeho předvolební koalice SPOLU. Jenže to oni neudělají. Jsou to totiž ovčané politických stran, onu koalici tvořících. A ti nepřemýšlí, jen dělají to, co jim "jejich" politické strany káží.