30.6.2024 | Svátek má Šárka


Diskuse k článku

Gigafactory aneb O postoji vlády

Evropsky významná továrna na akumulátory pro elektromobily by mohla vzniknout v Líních u Plzně, v areálu nynějšího letiště. Kde kdo se z toho může posrat. Jako vždycky, když se náhodou něco stane a hrozí nebezpečí, že by snad v Česku mělo vzniknout něco velkolepého, hranice Česka přesahujícího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Odložil 21.10.2022 10:44

to se nevylučuje ...doučit, trdlo !

O. M. 21.10.2022 10:32

Astone, ono to s tou fabrikou je takové všelijaké. Ona má být fakt veliká a kruciální otázkou je, zda pro svou činnost bude v míatě mít dost vody (a zda zbyde i na ostatní). Osobně bych místo pro tu fabriku viděl spíš někde v místě severočeských dolů (nabízí se lokalita zavřené elektrárny Prunéřov I, nejspíš by to ovšem znamenalo pohnout se stavbou D7 (na druhou stranu, železniční spojení tam je). Komplikací je, že to nepatří státu, takže je to na jednání VW se soukromými vlastníky (v případě té EPRU s ČEZem), kdežto líňské letiště má stát tady a teď a může ho nabízet.

M. Varadinková 21.10.2022 10:32

Dobré příměry: kolonie 2. řádu (zhruba v polovině desáté minuty), pěšák na cizí šachovnici ( od 25. minuty)

https://www.pokec24.cz/nezarazene/nebudme-pesaky-na-sachovnici-mocnych-video-dulezite-sirte/

L. Novák 21.10.2022 10:51

A proto se z Varadinkové stala rusácká Putinova propagandistická děvka. Rv

M. Varadinková 21.10.2022 11:07

Je vidět, že jste si to neposlechl, jinak byste nemohl napsat takovou blbost.

Soudíte evidentně podle sebe, Vy jste za komoušů musel být rusácká děvka, nyní jste americká děvka.

Ale lepší příklad, než děvka, je ten pěšák. Já nechci být pěšákem ani bílým (americkým) ani černým (ruským). Nechci být pěšákem na cizí šachovnici, který na tu cizí velmocenskou hru doplatí.

To Vy si jiný způsob bytí, než být něčím pěšákem (děvkou), vůbec neumíte představit.

L. Novák 21.10.2022 11:24

Na sledování hloupých odkazů na videa (bez textu) nemám čas. ;-)

P. Odložil 21.10.2022 10:26

Jako obvykle ...mnoho povyku pro nic.

Stejně, jako se bude těžit uhlí ještě min. 100let, tak stejně dlouho budou minimálně fungovat i spalovací motory. Takže klídek ....ta elektrická šidítka budou možná vedle nich fungovat, pro ty bohaté hlupáky.

Ale to nás již trápit nemusí ......

J. Vintr 21.10.2022 10:22

Dnes už si elektromobil může koupit jen člověk, kterému vůbec nezáleží na penězích. Ke všem nevýhodám elektromobilů přibyly i vyšší provozní náklady než mají spalovací motory. Je tedy pravda, že tuhle nevýhodu můžou páni poměrně snadno odstranit tím, že zdraží benzín a naftu....

P. Odložil 21.10.2022 10:22

ministerstvo vnitra utratilo přes 8milionů, za propagaci datových schránek pro občany, jejichž povinnost od Nového roku však vzápětí zrušilo.

Kolik stojí současná mediální masáž na úspory energií se asi nikdy nedozvíme?

Depáá kucí, pořád vám to nejde. Dnes se vyplatí investovat pouze do revoluce !!

L. Novák 21.10.2022 10:34

8 milionů je ve vládních výdajích naprostý pakatel, navíc datové schránky sníží náklady na poštovné určitě o víc, než je těch 8 milionů. Kdo pracuje s Internetem doma a má základní PC gramotnost, má pro něj datová schránka řadu výhod.

F. Doušek 21.10.2022 10:40

Je to zkrátka jouda.

P. Jirkovský 21.10.2022 10:13

Majitelé ojetejch dieselovejch Fabii se trápí nad miliony elektroaut, to by se jeden skutečně posral.

L. Novák 21.10.2022 10:23

Spousta lidí jezdí v automobilech nakoupených za méně než 200 tisíc Kč, u mnoha i pod 100 tisíc, které mají na nutné dojetí do práce a za nákupy. Představa, že by tihle lidé měli milionové částky na nákup elektromobilů, je směšná. Vláda jen vyvolává další problémy do budoucnosti, které bude muset řešit, přestože nedokáže vyřešit ani ty jednodušší, s nimiž se potýká dnes... Hlavně loajalita k EU/EK a Německu...

S. Lazárek 21.10.2022 10:28

Já jsem k elektroautům taky trochu skeptický ale taky si pamatuju, že před čtvrt stoletím stál mobil tolik co nový auto.

P. Odložil 21.10.2022 10:38

ééééé ?? .....stasi, ty jsi zase celou noc prochodil ??

L. Novák 21.10.2022 10:39

Jistě. Ale telefonní mobilizace byl od začátku výnosný byznys a zákazníci byli ochotni za mobilní telefony utrácet dobrovolně vysoké částky. A nikdo při tom nemusel zakazovat pevné linky, ty byly vy/potlačeny ekonomickým soutěžením na trhu.

Mobilní telefony přinesly zcela novou kvalitu, nesrovnatelnou se státem nařízenou a masívně dotovanou elektromobilitou.

S. Lazárek 21.10.2022 10:42

Pokud do elektropohonu automobilky investovaly buď pod tlakem byrokratů nebo o své vůli miliardy tak si buďte jistý že budou dělat všechno proto aby i tohle byl výnosný byznys a ne jen z okna vyhozené peníze.

L. Novák 21.10.2022 10:54

Jenomže na uzavření obchodu musí být vždycky dva. A nezáporný efekt z toho vyplývající pro obě starny. Což u elektrodebility zatím nehrozí a bez masívních dotací se nehne z místa.

S. Lazárek 21.10.2022 10:56

To jistě a proto musí automobilky nějak zapracovat na tom, aby se lidem koupě takového auta vyplatila. Já bych si ho teď nekoupil ani náhodou, za deset let to ale možná bude superkauf, kdo ví.

L. Novák 21.10.2022 10:59

To jsou jenom bludné představy. Ceny surovin i energií (včetně elektrických aut) rostou a inflace okrádá lidi o úspory i reálné příjmy. Sotva budou ochotni utrácet za nesmysly jako drahé elektromobily.

S. Lazárek 21.10.2022 11:01

Je to klidně možné, já si budoucnost odhadovat netroufám, každopádně těch peněz je nainvestovaných opravdu hodně a akcionáři automobilek je budou chtít zpět.

A. Renjascu 21.10.2022 10:41

Úplně první mobil Motorola stál v roce 1973 necelých 4 tisíce dolarů. Ani jsem netušil, že to si pamatujete

S. Lazárek 21.10.2022 10:45

Nepsal jsem o první mobilu ale o tom, kolik cca stál mobil před čtvrt stoletím. Jste nepozorný pane Renjascu.

A. Renjascu 21.10.2022 10:57

Tak to stál ještě méně a určitě to nebyla cena auta. Ale samozřejmě hromadná výroba produkty zlevňuje, pokud jsou dostupné suroviny. To ovšem v tomto případě jisté vůbec není, ale spíše to vypadá, že dostupné nejsou a nebudou

R. Langer 21.10.2022 10:27

Kdepak, nad těma se trápí Zelení bolševici z Brusele, ostatním jsou nějaké nepoužitelné předražené zmetky u prdele, soudruhu. ;-D

P. Jirkovský 21.10.2022 10:30

Helejte komoušku, zkuste si přečíst diskusi a zjistíte, že tady těch utrápenejch jsou tři prdele. Ale to byste nesměl bejt tak tupej, aby vám to došlo.

J. Anděl 21.10.2022 10:35

Mám zatím ojetý a dosluhující benzín nefábii. Ještě si asi koupím jeden, než se vyjasní spolehlivost ojetých elektroaut. Nějaké levnější nové auto bych si asi při troše snahy a velké touze koupit mohl, ale nejsem fanda a nikdy jsem nechápal, jak s něčím tak drahým může vůbec někdo vyjet na silnici a proč si za to nekoupit něco užitečnějšího nebo proč se kvůli tomu zadlužit.

Na druhou stranu v těch pár situacích, kdy auto používám, jsou všechny jiné varianty extrémně méně pohodlné až složité, takže úplně se ho vzdát nechci. Veřejná doprava mimo MHD po městě stojí za prd. Narvaný, dlouhý intervaly, nic večer či o svátcích... Nedávno jsem odkudsi hledal dopravu večer do Prahy. Šlo to. V osm večer bych nasedl, v devět ráno druhý den bych byl doma. Dobrý výkon na osmdesát kilometrů. Samozřejmě je to kvůli přestupům, takže to pak vyjde přes noc.

Takže chystané změny na trhu mě trochu trápí a remcat holt budu, protože stávající stav mi vyhovuje. Spolehlivé vozítko s dojezdem 200km bych asi klidně měl i v elektrice, pokud bude dobíjení použitelné. Zatím mi tak nepřipadá.

P. Jirkovský 21.10.2022 10:48

Ale to je přece něco jinýho než jsou "úvahy" místních národohospodářů nad miliony aut a gigafarikou na baterky. Já auto mít musím, protože i do krámu je to pěšky na půl dne (pro mě teda i s pobytem na ARO aspoň dva dny). Auto si taky budu muset koupit, ale už jen na pár let, takže je mně to taky tak nějak jedno, tohle ještě jezdí a neprší do něj. Ale abych si tejral hlavu věcma, jako kde a kdy se budou ty miliony neexistujících aut nabíjet - to už bych radši přemejšlel nad tím, jak využít mezery mezi plaňkama u plotu.

J. Anděl 21.10.2022 11:04

Jo to chápu. Já v Praze kolem svého bydliště koukám, kde jsou nabíječky. Nějaké tu jsou, ale těch aut je zatím pár a skoro vždycky už se tam nějaké auto nabíjí, ale vždycky je tam zatím také alespoň jedno stání volné.

Ono třeba i nějaké funkční řešení bude, ale zatím to vypadá takhle ve městě opravdu složitě. Alespoň v porovnání s pumpou, kde máte vyřízeno třeba za 5 - 10 minut včetně nákupu časopisu a kytky.

Takže mě to sice přímo netrápí, ale od koupě elektrovozítka by mě to vedle ceny taky odrazovalo.

Ale napadá mě,že by to mohla být příležitost pro nové podnikání. Třeba takovej kadeřník - přestěhuje se k elektrodobíjecí stanici a čekající zatím ostříhá a udělá jim trvalou :-)

J. Štěpán 21.10.2022 10:36

Co vám brání? Sevřené svěrače?;-D