30.6.2024 | Svátek má Šárka


Diskuse k článku

Gigafactory aneb O postoji vlády

Evropsky významná továrna na akumulátory pro elektromobily by mohla vzniknout v Líních u Plzně, v areálu nynějšího letiště. Kde kdo se z toho může posrat. Jako vždycky, když se náhodou něco stane a hrozí nebezpečí, že by snad v Česku mělo vzniknout něco velkolepého, hranice Česka přesahujícího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Nespurek 21.10.2022 11:49

A kudy se DO tanku dostane ?

V. Čermák 21.10.2022 11:27

Aston kecá. Továrna na lithiové baterie může vzniknout jinde, mimo funkční letiště v Líních, které by tím bylo zbytečně zničeno. Tedy pro STAN by to zbytečné nebylo, protože od vlády by vyfasovalo 8.5 miliardy na likvidaci přistávací dráhy....;-DRv

J. Polesny 21.10.2022 11:24

To je pravda s tím autem z šedesátek. Jen je potřeba si uvědomit, že současné auto je drobet jinak bezpečné a ta bezpečnost si vyžaduje robusnější auto. Stačí se podívat jak ochrana před nárazy z boku zesílila dveře...

No a pak to auto obsahuje spoustu věcí, co neobsahovalo o jejichž potřebnosti je možné vést diskuzi. Nicméně mnohé jsou dané povinně - třeba kontrola tlaku v pneu,......

L. Novák 21.10.2022 11:26

Základem pro nákup vehiklu je pro masové využití poměr získaného užitku a ceny. Ceny včetně vynucených provozních nákladů, nikoliv jenom paliva. ;-)

J. Polesny 21.10.2022 11:24

To je pravda s tím autem z šedesátek. Jen je potřeba si uvědomit, že současné auto je drobet jinak bezpečné a ta bezpečnost si vyžaduje robusnější auto. Stačí se podívat jak ochrana před nárazy z boku zesílila dveře...

No a pak to auto obsahuje spoustu věcí, co neobsahovalo o jejichž potřebnosti je možné vést diskuzi. Nicméně mnohé jsou dané povinně - třeba kontrola tlaku v pneu,......

P. Odložil 21.10.2022 11:23

„Každý, kdo vážně věří, že válku na Ukrajině lze ukončit rusko-ukrajinským jednáním, žije v jiném světě. Realita vypadá jinak. Ve skutečnosti se o těchto otázkách může jednat pouze mezi Washingtonem a Moskvou. Ukrajina je dnes schopna bojovat jen proto, že dostává vojenskou pomoc od Spojených států...

Celý problém tkví pouze v tom, že Biden není vhodná osoba, pro takové jednání.

M. Kolář 21.10.2022 11:27

Ne, je to jinak.. Jednání nebude, neboť realita na bojišti je v příkrém rozporu s Putinovými dekrety o anexi.. A Putin tak jednat nemůže, musí dál bojovat a snažit se získat čas,.. Jinak bude vnímán jako poražený a tím skončí, zřejmě i fyzicky.. Tak to nakonec stejně dopadne..

P. Odložil 21.10.2022 11:31

celý problém je v tom, že až Rusko tuto válku vyhraje, vykašle se na Evropu a nechá jí na pospas EU.

Budeme se muset spolehnout na USA? ...to byl joke ....

M. Kolář 21.10.2022 11:34

Evropa v příštích letech Rusko k ničemu potřebovat nebude.. Jediným skutečným rizikem bude existenční krize ruského státu, která přijde.. V této rovině bude muset EU společně s USA intervenovat..

P. Odložil 21.10.2022 11:41

bez ruských surovin se prostě neobejdeme ....stále to nechápete? ....vy byste přece mohl.

J. Černý 21.10.2022 11:07

Lithiové baterie jsou slepé střevo vyvoje. Podobně jako elektronky a žárovky.

S. Lazárek 21.10.2022 11:09

Nebo parní stroj, to byla taky jasná slepá vývojová větev, kdyby tehdy zrovna vyvinuli fúzní pohon, kde bychom dneska mohli být:-)

L. Novák 21.10.2022 11:16

V době vzniku ještě netušili, že jako slepá větev vývoje skončí. Ostatně parní turbíny v elektrárnách jsou jen trochu jinak fungující "parní stroje". Parní lokomotivy už odcestovaly do historie.

S. Lazárek 21.10.2022 11:18

Škoda že se Nikola Tesla nenarodil do této doby, ten by to určitě rozštíp.:-)

L. Novák 21.10.2022 11:19

Sotva. :-P

S. Lazárek 21.10.2022 11:24

Já vím;-)

J. Černý 21.10.2022 11:22

Proč tedy v autě nemáte parní stroj pokrokáři.;-D

S. Lazárek 21.10.2022 11:26

Mám sice fungl nový auto, ale se starým dobrým dieselem.

J. Černý 21.10.2022 11:43

Ale, ale...

L. Novák 21.10.2022 11:44

A to máte ještě "rezervu" v provozních nákladech zhruba polovinu ceny paliva, kterou požírá stát enormně vysokým zdaněním... Elektromobily už jsou dnes provozně dražší.

S. Lazárek 21.10.2022 12:01

Naštěstí provoz toho auta neplatím.

M. Kolář 21.10.2022 11:20

Pravda.. ;-) A ty parní turbíny jen tak nezmizí.. Budou zajisté i v dalších generacích jaderných elektráren, včetně těch "malých modulárních" ..

J. Černý 21.10.2022 11:17

Výborný postřeh,jste hlava.;-D

J. Štěpán 21.10.2022 11:22

Přesně tak. Vynález a následné využití parního stroje zpozdil vývoj fúzního pohonu min. o 200 let!;-D

M. Kolář 21.10.2022 11:14

Litiové baterie nejsou špatné, v podstatě jsou dnes jako baterie bezkonkurenční .. Ale to neznamená, že se musí nutně aplikovat v nějaké oblasti, třeba v automobilech.. Na to (zatím?) nemají..

Čeští komunisté jsou také slepým střevem vývoje a jakou za sebou zanechali brázdu.. ::))

L. Novák 21.10.2022 11:18

Otázkou je, jestli vůbec nějaké "baterie" jsou perspektivní jako zásobník energie pro automobily. ;-)

M. Kolář 21.10.2022 11:22

No, to se teprve uvidí.. Spíš bych sázel nakonec na nějaké to syntetické palivo.. Ale je zcela to mimo můj obor.. :-)

L. Novák 21.10.2022 11:31

Na výrobu syntetického paliva potřebujete množství levné el. energie. Vodík to taky není, na výrobu 1 kWh elektřiny z palivového vodíkového článku spotřebujete kolem 4 kWh el. energie na jeho elektrolytickou výrobu, stlačení, přepravu a distribuci ke spotřebiteli. ;-)

M. Kolář 21.10.2022 11:37

Ano, souhlasím.. A v tom se také projevuje debilita doposud prosazované koncepce, která má špatně ošetřenou právě otázku primárních zdrojů el. energie.. K čemu je proboha elektromobilita bez levných a stabilních primárních zdrojů elektřiny ? To musel opravdu vymyslet pakoš..

M. Kolář 21.10.2022 11:38

Lithium, vodík, syntetická paliva atd, to je všechno sekundární.. Bez jádra to zkrátka nepůjde..