Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Gigafactory aneb O postoji vlády
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
J. Krejčová 21.10.2022 12:55Zdražení o 500 korun denně je o více než 100%. Nejsem si jistá, že důchody vzrostly o 15 000,. Kč. |
![]() |
J. Franke 21.10.2022 13:15NA 500 ne o 500. |
![]() |
J. Polesny 21.10.2022 12:07Ano stále neví. Výpad to, že Andrej cestovatel se nepovedl... |
![]() |
J. Polesny 21.10.2022 12:04Správně jsou potřeba montovny i mozkovny. Ne každý bude vědec a vývojář... |
![]() |
M. Vaněk 21.10.2022 11:54Aston zcela záměrně pomíjí skutečnost, že Škoda byla světoznámá značka už za minulého režimu s velmi dobře prodejnými auty, a jen značka měla v té době hodnotu cca 1 mld. Tento režim cíleně zničil a zdevastoval veškerý průmysl, včetně toho automobilového - jen si vzpomeňme na škodováckou verzi coupe, kterou ihned po koupi značky zařízlo vedení VW, Tatru (60 let staré 138 jezdí ještě dnes, což se o 20-ti letém šrotu od Forda říci nedá), nebo Pragovku. Byli jsme světoví , pane Astone, byli... Dnes jsme jen zadlužená, rozkradená, vytunelovaná a zotročená kolonie; a ta slavná továrna na baterky? To je plivanec v porovnání s hodnotou lithia, a především hodnotou tovaru, který se z něho vytvoří, byť je správně, abychom měli pod palcem nejen ložisko, ale i výrobky; takovou továrnu nám postaví za jeden juan číňané, když jim přenecháme 30% podíl, zatím co australané se nám to snažili ukrást komplet. |
![]() |
L. Novák 21.10.2022 11:58Bludy komunistické obludy. Škoda nebyla schopna uspokojit ani poptávku na domácím trhu, natož zaplavit zahraničí. A nebyla by toho za komunistické totality schopna NIKDY! Takže si své komunistické bludy nechej pro zrzavé veverkyv parku. |
![]() |
J. Černý 21.10.2022 12:06Jak kapitalističtí budovatelé dokáží uspokojit poptávku po spotřebním zboží, když většinu ho dodává Čína, jihovýchodní Asie atd. Ani ten iPhone Američané nevyrábějí doma a ani jeho součástky nejsou z USA. |
![]() |
L. Novák 21.10.2022 12:13No ale Škoda vyrábí nebo vyráběla donedávna třeba i v Rusku. A pořád to byla Škoda s řádově milionovou roční produkcí automobilů (1,2 mil před covidovou pandemií). Komunistická Škoda vyrobila milion Favoritů za celá léta od spuštění výroby až do ukončení. Trochu zásadní rozdíl, ne? |
![]() |
M. Vaněk 21.10.2022 12:17Cudně jste vynechal, kolik ve skutečnosti Škoda prodá ročně vozů, kolik jich je ve slevě, v různých marketingových akcí, a kolik je darováno na nejrůznější účely. |
![]() |
L. Novák 21.10.2022 12:27Je to tam napsané. Čti znovu. Marketing a slevy neřešíme. Roční výrobu ano. |
![]() |
M. Vaněk 21.10.2022 12:41Tak ještě jednou a pomalu: výroba NENÍ totožná s PRODEJEM; výroba za rok 2021 je cca 680 tisíc vozů, celosvětová výroba cca 860 tisíc. Slevy a akce je nutné též počítet, protože se tím zvyšuje celkové procentní číslo prodeje, ale to bude na vás asi zbytečně složité. |
![]() |
L. Novák 21.10.2022 12:46Čti znovu. Psal jsem o roční výrobě v časech do vypuknutí covidové pandemie, tedy 1,2 mil ročně. Máš problém s chápáním psaného sdělení? |
![]() |
M. Vaněk 21.10.2022 12:49Vy se ztrácíte i v několika řádkách? Nechcete rasěji počkat na svého asistenta, než se tu zbytečně a hloupě dále ztrapňovat? |
![]() |
L. Novák 21.10.2022 12:54Jsi blábolící rudý bezmozek - idiot. Bla, bla, bla... |
![]() |
M. Vaněk 21.10.2022 12:57Opakuji otázku: v čem vám připomínám vašeho otce? |
![]() |
R. Toman 21.10.2022 12:07Zaplavit zahraničí určitě ne. Do Británie Škodovky poměrně úspěšně vyvážela, i na Maltu. Když jseme byli na Maltě poprvé v roce 1993, tak tam těch škodovek bylo docela dost, a motorek Jawa. A uspokojit místní poptávku, o to nikdy komoušům nešlo, když se dalo něco bouchnout za devizy, tak jim bylo zcela jedno, že to na našem trhu chybí. |
![]() |
L. Novák 21.10.2022 12:16Jo. Oni tehdy měli problémy, že na vlaky s naloženými škodovkami pro vývoz lidi házeli kamení, aby auta poškodili. Z "vděčnosti", že na ně musí čekat dlouhé měsíce v pořadnících a jinou možnost nemají... |
![]() |
M. Vaněk 21.10.2022 12:18Vy jste tlachapoud, tlučhuba a nenávistný pomatenec - víte to? |
![]() |
L. Novák 21.10.2022 12:29Jsi bolševický debil, bez orientace v problematice, o které píšeš. |
![]() |
M. Vaněk 21.10.2022 12:43...že zrovna vy, se svou inteligencí na rozhraní mezi kyblíkem na pomyje a vidlemi na hnůj máte odvahu psát o orientaci, kterou máte tak maximáně sexuální, a to není ještě jasné, jakou... |
![]() |
R. Nespurek 21.10.2022 12:36Já jsem ji viděl v Paříži, ve filmu s Belmondem “Strach nad městem”. Kolem Belmonda tam jede R-kupé. Celé kino bylo auf ... Ještě bylo několik Škodovek ve filmu Četník a četnice, kde je řízeně demolovali na křižovatce, když učili četnici řídit provoz. |
![]() |
Z. Válek 21.10.2022 13:13Žijete v omylu. Cituji z projevu předsedy závodního výboru KSČ podniku BOPO Třebíč z roku cca 1985. Naším prvořadým úkolem ve vývozu je zabezpečovat potřeby Sovětského svazu a dalších socialistických zemí (SZ). Teprve potom, to co zbyde, můžeme vyvézt do nesocialistických zemí (NZ). |
![]() |
J. Minarčík 21.10.2022 12:13Pravda-komunisti měli svou RVHP,proto vše stálo za lejno až na vyjímky,ale pozor my teď máme BRUSEL,který k RVHP směřuje mílovými kroky za halasného povyku germánů,my budeme makat za mizerii a oni přehrabovat dividendy,4říše bez války |
![]() |
M. Vaněk 21.10.2022 12:27Proč ten budoucí čas? Kolonií s omezenou suverenitou - to už se tu děje dvaatřicet let... Jinak s vámi nesouhlasím, že všechno stálo ...za nic. Naopak jsme mohli být hrdí, že tak malý stát, jen s 15 miliony obyvatel, dokázal běhen čtyřiceti let od války vybudovat celá města, přehrady, kulturáky, kina i divadla, soběstačný průmysl i zemědelství, do každé zapadlé vesnice jezdil autobus dvakrát denně, dokonce jsme jako jediný suchozemský stát na světě měli i námořní plavbu... Bohužel to pominulo - tento režim vše rozkradl, rozkulačil, zdevastoval a stát zadlužil. |
![]() |
L. Novák 21.10.2022 12:33Jasně, za časů okupační zóny SSSR jsme měli "suverenitu" naprosto nebývalou. S rozmístěnými jednotkami sovětské armády po celé ČSSR. Ty jsi ale kus rudého *o*ota! |
![]() |
M. Vaněk 21.10.2022 12:51V čem vám připomínám vašeho otce? |
![]() |
J. Krejčová 21.10.2022 13:16Opravdu se nedá říci, že všechny výrobky před rokem 89 stály za prd. V našem městečku byly tři továrničky a všechny vyvážely na tvrdý západ. Technická plsť, oblečení pro malé děti a ohýbaný nábytek. Dnes jsou z těchto výroben samozřejmě ohavné ruiny a zaměstnání lze najít jen v desítky kilometrů vzdálených průmyslových centrech. Vše jsou subdodavatelé Škodovky nebo ohavné sklady. |
![]() |
M. Vaněk 21.10.2022 12:15Doporučuji paměti V. Kulhánka, dále zdroje: ČSÚ, a Archiv spol. Škoda Auto. A jen pro vaši informaci: žádná automobilka na světě není schopna uspokojit poptávku na domácím trhu, zvláště, když jsou omezené nejen zdroje, ale i ekonomika podléhá regulaci. Dále jsem nikde nepsal o zaplavení zahraničních trhů, to je váš zjevný výmysl. Jinak si dohledejte fakta o hospodaření ČSSR a ČR: v roce 89 jsme měli saldo cca 1,5 bilionu, dnes máme dluh ve výši cca 4,5 bilionu, což znamená, že tento režim za dvaatřicet let vlády doslova pro je bal 6 BILIONŮ!, což vy ale nevnímáte, protože účet ještě nedorazil, a banány si můžete koupit i v prosinci (což byl asi váš celoživotní sen). |
![]() |
L. Novák 21.10.2022 12:22Žádné saldo, možná nesplatitelné dluhy za dodávky do pochybných destinací. Po komunistech zbylo relativně malé zadlužení zhruba 200 miliard Kčs a takové zůstalo až zhruba do roku 1998-2000, kdy po převzetí vlády socialisty (zvl. pak z ČSSD) začaly dluhy narůstat řádově 200 mld Kč ročně. Orovské (mnohabilionové) dluhy po komunistech zůstaly v celkové zaostalosti hospodářství, infrastruktury a malého zapojení v zahraničním obchodě směrem na Západ. |
![]() |
M. Vaněk 21.10.2022 12:48Jste pomatený dement, který neumí ani vyhledat data na stránkách ČSÚ... |
![](http://1gr.cz/u/IWEB32.gif)
![](http://m.1gr.cz/u/free.gif?r=eBggJXZ7xbTXiKe&p=sGmuDag9%7clMqbDYjHXc%7ccbDXbFijFX%7cAmsBxt9yjDhcRny8st%7ccjLte-WYF%7ctGhbEtp0Vo&x=UaJ8b7)