Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Česko na ošklivci
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
F. Doušek 5.7.2020 11:28A nezapomínat na Borise Jelcina. |
M. Mařák 5.7.2020 11:29Tahleta pilně točící se ozubená kolečka v dobře promaštěném korporátním soukolí tvrdou ruku vůdce potřebují, nic neobvyklého. |
J. Anděl 5.7.2020 11:45Jedna forma absolutismu není protiváhou jiné. |
J. Václavíková 5.7.2020 11:19Jak mohou vědět, že jsme COVID riziková země? O tom si chceme rozhodovat sami, jestli jsme, nebo nejsme. Zase o nás bez nás! (FB) |
J. Anděl 5.7.2020 11:45??? |
J. Václavíková 5.7.2020 12:02To byl vtípek na téma, jež tu vnesl pan Havelka, slovinská reakce na náš koroňák. |
M. Mařák 5.7.2020 11:17Vlajky mého národa, jeho země a časem snad i vlastního státu visí na radnicích, což se mně líbí, trochu mě vadí jen skutečnost, že je to u příležitosti příchodu těch abrahámovských azbukářů. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/cyril-a-metodej-morava-vlajka-cerveno-zluta-verozvestove-1550-obci.A200705_101827_domaci_lre#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=domaci&utm_content=main |
F. Doušek 5.7.2020 11:21https://ceskolipsky.denik.cz/zpravy-z-ceska/cyril-a-metodej.html |
J. Anděl 5.7.2020 11:47Helemese, projev zločinného národovectví |
J. Havelka 5.7.2020 11:16Zme najlepši v Evrópe, všetci od nás opisujú ako zme zvládlí Covid, akurát kwa, ta Karviná nám to kwa, kazí.. |
J. Polesny 5.7.2020 11:20Je to kampaň... |
M. Mařák 5.7.2020 10:44Německo sází také na vodík coby zdroj energie a na výzkum a rozvoj jeho použití vyčlení devět miliard €. Začínám mít pocit, že se jim ta německá cesta nakonec i podaří, hmmm... |
J. Václavíková 5.7.2020 10:45Ovšem vodík není zdroj, jen způsob akumulace energie. |
J. Polesny 5.7.2020 10:47Což je největší problém OZE... |
P. Jirkovský 5.7.2020 10:49Český OZE jsou ovšem specificky českou cestou; ta neuvěřitelná schopnost cokoli vobrátit ve svůj opak, jen když na tom trhnu pár drobnejch, to je národní poklad ..... |
J. Václavíková 5.7.2020 10:53Těžko předvídat, ale můj názor je, že se musí změnit celková koncepce využívání elektrické energie. Namísto lpění na spotřebě kdykoliv ji uzpůsobit momentálním přebytkům, tzn. smartenergetika. A sloučit s elektromobilitou. Přebytky využívat na baterie do aut, baterie pak měnit za nabité na obdobách čerpacích stanic. Taky změnit naše zvyky v používání aut. Fakt musí vlastnit každý člen domácnosti auto a jezdit v něm sám? Tohle nejde do nekonečna. |
P. Jirkovský 5.7.2020 11:13Nelze předpokládat, že by se počet aut pořád zvyšoval, města prostě nejsou postavený pro auta. Jezdil jsem léta do Prahy a přes celou Prahu za prací, naštěstí jsem si moh sám zvolit čas a tak jsem zjistil divný zákonitosti v používání osobních aut ve velkejch městech. Jedna známá z Prahy jednu z nich vyjádřila tak, že Pražáci maj deštník na čtyřech kolech. Odhadem možná 80 - 90% aut s pražskou nebo středočeskou RZ mělo jednočlennou posádku .... |
J. Václavíková 5.7.2020 11:15Přesně tak. A jak píšu, mělo by zdražit parkovací místo. Úměrně ceně pozemků v Praze. |
J. Anděl 5.7.2020 11:53K využívání aut: to by chtělo třeba zrušit víkendy, nebo zavést specifický systém, kdy různí lidé budou mít víkend v různou dobu. Pro začátek. Já potřebuju auto statisticky nejčastěji v pátek a v neděli odpoledne. V týdnu ne moc často, namátkou, ale nejčastěji po práci, tedy mezi pátou a sedmou hodinou večer. Ne nadarmo v danou dobu vznikají zácpy, protože to jsou časy, kdy auto potřebuje většina lidí (kromě těch, co ho potřebují nepřetržitě). |
J. Václavíková 5.7.2020 12:35Ty zácpy také vznikají proto, že většina lidí jede sama v jednom autě. Kdyby se tohle vyřešilo, nebudou pak ty zácpy ani bránit průjezdnosti? Ty bys zahlcenost měst řešil jakým jiným způsobem? |
J. Anděl 5.7.2020 12:42Mně města nepřipadají zahlcená do té míry, že bych se domníval, že je nutné hledat nějaké "konečné řešení". Kromě toho, co se už dělá: rozumné stavby obchvatů, širokých vozovek, podzemních parkovišť, rozumné ekonomiky, aby nebylo tak drahé přejít na novější a tím ekologičtější model atp. |
J. Václavíková 5.7.2020 12:46Ti, co se řešením tohoto problému zabývají, tvrdí, že jakkoliv navýšíš stávající kapacitu pro auta, bude hned zase přeplněna. Tudíž to není cesta, jak z toho ven. Ta změna musí být zásadní. |
J. Anděl 5.7.2020 17:33Tu zásadní změnu nabízejí jedni politici. Jiní ne. Já budu volit ty, kteří jí nenabízejí. |
M. Mařák 5.7.2020 10:51Jo, sem to trochu spletl. Viděl jsem zajímavý pořad o elektrokolu (francouzská firma) s vodíkovými bateriemi, které je již na ceně komerčně dostupného elektrokola a má tu výhodu, že baterie se nabijí za pár sekund. Mně se ten přechod na elektrická auta a podobně tak nějak začíná zdát i reálný. Chce to ještě trochu času, ale jak to tak vypadá, mohlo by to vyjít. |
J. Václavíková 5.7.2020 10:55Plus sdílená auta, dostupná a kvalitní veřejná doprava. |
J. Polesny 5.7.2020 11:06U sdílených aut bych takový optimista nebyl. Zatím ty průzkumy moc dobře nevychází.... |
J. Václavíková 5.7.2020 11:08Jsme příliš pohodlní a sobečtí. Uvidíme, až výrazně zdraží parkovací místa. |
J. Polesny 5.7.2020 11:13No já osobně bych dokázal auto sdílet jen s lidmi které dobře znám a důvěřuju jim.... Ovšem zcela zásadní problém by nastal, kdybychom chtěli někam vyrazit společně ;) |
V. Mokrý 5.7.2020 11:26Moc řidičů, střídajících se, není pro auto moc dobré. Dnes auta na výdrž téměř nevyrábí. |
M. Ilsner 5.7.2020 10:56Vodík je způsob akumulace energie? Hmmm...hmmm....Ten váš výklad je velice svérázný, řekl by profesor Hrbolek. |