Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Tahleta pilně točící se ozubená kolečka v dobře promaštěném korporátním soukolí tvrdou ruku vůdce potřebují, nic neobvyklého.
Jak mohou vědět, že jsme COVID riziková země? O tom si chceme rozhodovat sami, jestli jsme, nebo nejsme. Zase o nás bez nás! (FB)
To byl vtípek na téma, jež tu vnesl pan Havelka, slovinská reakce na náš koroňák.
Vlajky mého národa, jeho země a časem snad i vlastního státu visí na radnicích, což se mně líbí, trochu mě vadí jen skutečnost, že je to u příležitosti příchodu těch abrahámovských azbukářů.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/cyril-a-metodej-morava-vlajka-cerveno-zluta-verozvestove-1550-obci.A200705_101827_domaci_lre#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=domaci&utm_content=main
Zme najlepši v Evrópe, všetci od nás opisujú ako zme zvládlí Covid, akurát kwa, ta Karviná nám to kwa, kazí..
Německo sází také na vodík coby zdroj energie a na výzkum a rozvoj jeho použití vyčlení devět miliard €.
Začínám mít pocit, že se jim ta německá cesta nakonec i podaří, hmmm...
Český OZE jsou ovšem specificky českou cestou; ta neuvěřitelná schopnost cokoli vobrátit ve svůj opak, jen když na tom trhnu pár drobnejch, to je národní poklad .....
Těžko předvídat, ale můj názor je, že se musí změnit celková koncepce využívání elektrické energie. Namísto lpění na spotřebě kdykoliv ji uzpůsobit momentálním přebytkům, tzn. smartenergetika. A sloučit s elektromobilitou. Přebytky využívat na baterie do aut, baterie pak měnit za nabité na obdobách čerpacích stanic. Taky změnit naše zvyky v používání aut. Fakt musí vlastnit každý člen domácnosti auto a jezdit v něm sám? Tohle nejde do nekonečna.
Nelze předpokládat, že by se počet aut pořád zvyšoval, města prostě nejsou postavený pro auta. Jezdil jsem léta do Prahy a přes celou Prahu za prací, naštěstí jsem si moh sám zvolit čas a tak jsem zjistil divný zákonitosti v používání osobních aut ve velkejch městech. Jedna známá z Prahy jednu z nich vyjádřila tak, že Pražáci maj deštník na čtyřech kolech. Odhadem možná 80 - 90% aut s pražskou nebo středočeskou RZ mělo jednočlennou posádku ....
Přesně tak. A jak píšu, mělo by zdražit parkovací místo. Úměrně ceně pozemků v Praze.
K využívání aut: to by chtělo třeba zrušit víkendy, nebo zavést specifický systém, kdy různí lidé budou mít víkend v různou dobu. Pro začátek. Já potřebuju auto statisticky nejčastěji v pátek a v neděli odpoledne. V týdnu ne moc často, namátkou, ale nejčastěji po práci, tedy mezi pátou a sedmou hodinou večer.
Ne nadarmo v danou dobu vznikají zácpy, protože to jsou časy, kdy auto potřebuje většina lidí (kromě těch, co ho potřebují nepřetržitě).
Ty zácpy také vznikají proto, že většina lidí jede sama v jednom autě. Kdyby se tohle vyřešilo, nebudou pak ty zácpy ani bránit průjezdnosti?
Ty bys zahlcenost měst řešil jakým jiným způsobem?
Mně města nepřipadají zahlcená do té míry, že bych se domníval, že je nutné hledat nějaké "konečné řešení". Kromě toho, co se už dělá: rozumné stavby obchvatů, širokých vozovek, podzemních parkovišť, rozumné ekonomiky, aby nebylo tak drahé přejít na novější a tím ekologičtější model atp.
Ti, co se řešením tohoto problému zabývají, tvrdí, že jakkoliv navýšíš stávající kapacitu pro auta, bude hned zase přeplněna. Tudíž to není cesta, jak z toho ven. Ta změna musí být zásadní.
Tu zásadní změnu nabízejí jedni politici. Jiní ne. Já budu volit ty, kteří jí nenabízejí.
Jo, sem to trochu spletl. Viděl jsem zajímavý pořad o elektrokolu (francouzská firma) s vodíkovými bateriemi, které je již na ceně komerčně dostupného elektrokola a má tu výhodu, že baterie se nabijí za pár sekund.
Mně se ten přechod na elektrická auta a podobně tak nějak začíná zdát i reálný. Chce to ještě trochu času, ale jak to tak vypadá, mohlo by to vyjít.
U sdílených aut bych takový optimista nebyl. Zatím ty průzkumy moc dobře nevychází....
Jsme příliš pohodlní a sobečtí. Uvidíme, až výrazně zdraží parkovací místa.
No já osobně bych dokázal auto sdílet jen s lidmi které dobře znám a důvěřuju jim.... Ovšem zcela zásadní problém by nastal, kdybychom chtěli někam vyrazit společně ;)
Moc řidičů, střídajících se, není pro auto moc dobré.
Dnes auta na výdrž téměř nevyrábí.
Vodík je způsob akumulace energie? Hmmm...hmmm....Ten váš výklad je velice svérázný, řekl by profesor Hrbolek.