11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

105 procent alibi

Tak se jmenovala jedna z prvních detektivek natočených komunistickou kinematografií a s naším případem opravdu souvisí jen názvem. Následný vývoj kauzy Staněk opravdu nabyl už čistě groteskní podoby. Zatímco Jan Hamáček tvrdí, že krize je věcí premiéra a ten ji má vyřídit, Andrej Babiš oponuje, že je pouhým zprostředkovatelem ve věci, která se ho v podstatě netýká. Příští týden se oba pánové vezmou za ruce, půjdou před prezidenta Zemana a ten je vyhodí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Derat 17.7.2019 8:27

Re: To je zjevně neprůchodné ...

A jak si to představujete v praxi, tedy tu podporu, aby se staly průchodnými ?

P. Kmoníček 17.7.2019 8:37

Re: To je zjevně neprůchodné ...

Od toho je tady přece Parlament i Ústavní soud ! Tak ať konají !

E. Derat 17.7.2019 8:41

Re: To je zjevně neprůchodné ...

To je sice hezké, ale na to potřebujete mít v parlamentu většinu. A ta není, takže Aston má pravdu, je to neprůchodné. Proto mi zajímá ta představa pana Velínského, co s tím za této situace.

K. Šubrt 17.7.2019 8:20

Kdo uchopí žezlo po Zemanovi......?

Určitě bude vícero kandidátů a mezi nimi Klausové, Soukup, teoreticky vzato možná i Andrej. Dosluhující figura určitě jednoho z nich "doporučí". Největší legrace je, že v Česku zmínění pánové mají šanci díky kvalitě a účasti voličů. Ono to vlastně celé je více k pláči než smíchu.

M. Moravcová 17.7.2019 8:36

Re: Kdo uchopí žezlo po Zemanovi......?

Tak dodejte nějaký kvalitnější materiál. Může se vybírat pouze z nabídky.

E. Derat 17.7.2019 8:51

Re: Kdo uchopí žezlo po Zemanovi......?

Jo, k smíchu bylo, že při posledních presidentských volbách žádná strana nepostavila svého kandidáta. To je unikum, které se snad nikde jinde ve světě nestalo.Všichni se pokáleli se Zemana předem, a jenom čeklali zda náhodou nezvítězí nějaký kandidát z ulice, ke kterému by se poté přilepili. A to nevyšlo.

R. Meišner 17.7.2019 8:19

příčina všeho

je ve volebním systému, nikoliv v přímé volbě prezidenta, milý Astone...dokud u nás bude poměrný volební systém a ne většinový, dopadne to pokaždé stejně. a hádejte kdo poměrný volební systém na začátku vehementně prosazoval...no ano, Václav Havel. můžeme mu všichni děkovat, kudy chodíme.

M. Valenta 17.7.2019 9:05

Re: příčina všeho

Většinový systém je vhodnější pro zavedené staré demokracie, pro ty co se teprve učí je vhodnější systém poměrný ( to proto, aby zpočátku měli šanci všichni)a který ve vhodnou dobu, u nás zdaleka ještě nenastala, může do většinového přejít.

J. Pospíšil 17.7.2019 13:39

Re: příčina všeho

To prostě není pravda. Ty zavedené staré demokracie, když ještě byly těmi, co se to teprve učily, tak už měly většinový systém. Většinový systém nutí strany, aby jako kandidáty stavěly kvalitnější osobnosti, protože voleni jsou kandidáti osobně ve svých obvodech musejí získat nejvíce hlasů a to lze obejít přes kampaň pro vola jen obtížně a stojí to hodně peněz.

Většinový systém vede též k tomu, že vláda pracuje pro voliče, protože ve většinovém systému je jednoznačně za výsledky vlády odpovědná jedna strana. V koaličních vládách se svedou výsledky na koaličního partnera a odpovědný není nikdo.

Ve většinovém systému nemusí být nakonec mezi stranami A a B vůbec žádný ideový rozdíl, protože volič nechává vládu vládnout, pokud dělá politiku odpovídající jeho požadavkům nebo pokud jí není unaven. Pak ji prostě vymění za stranu B. Strana A i B se snaží voliči vyhovět, protože chce vládu získat nebo si ji udržet. Volby ve většinovém systému probíhají spíše na základě výsledku, v poměrném systému spíše na základě slibů.

Na základě výsledků je třeba skoro jisté, že v příštích volbách konzervativci v Britanii prohrají. Vyvolali referendum a jeho výsledek neumějí a v jejich vedení přímo nechtějí prosadit. Neschopnost Mayové se v Britanii projeví ve volbách daleko víc, než neschopnost Merkelové ve volbách poměrným systémem v Německu.

J. Franke 17.7.2019 10:27

Re: příčina všeho

Hlavním tvůrcem ústavy byl ovšem jistý Jičínský, který se spolupodílel již na ústavě komunistické a spolu se svými soudruhy nechtěl o ničem jiném diskutovat...

J. Drobný 17.7.2019 7:52

Tlupa zabedněných ničemů

Až na konci svého příspěvku se Aston trefil. A té tlupě bychom měli vrátit volbu prezidenta? A jeho útoky na prezidenta, to už je zkrátka evergreen, budeme to ještě muset tři roky vydržet. Myslím tím samozřejmě ty útoky.

R. John 17.7.2019 7:58

Tři roky ? mě děsíte člověče....

...já si myslím, že to půjde rychleji...

Z. Rychlý 17.7.2019 8:07

Re: Tlupa zabedněných ničemů

Havel nebo Šavel - jisté je, že přímá volba prezidenta do našeho ústavního pořádku nezapadla a každodenními referendy se stát řídit nedá.

Kua, kdo se v tom má vyznat? Jedna tlupa dosáhne přímé volby prezidenta a pak se jí výsledek nelíbí?? Asi některé tlupy mrví zdejší politické prostředí víc, než Zemák s Burešem dohromady.

R. John 17.7.2019 8:22

Co se tak vrátit k podstatě sporu ?...

...president republiky spolu s předsedou vlády si dělají ze všech pudel, ústava neústava...k tomu byste něco neměl ?..

Z. Rychlý 17.7.2019 8:51

Re: Co se tak vrátit k podstatě sporu ?...

co takhle vzít na vědomí realitu? Nevolil jsem ani Zemana, ani Andreje, přesto beru na vědomí, že většina má jiný názor. Můžete křičet jak chcete, ale jste jen uřvaná menšina, pravda decibely jsou na vaší straně, to ano. Jen decibely.

Možná budou nové volby, možná, a v nich vám dá tichá většina opět příležitost se vztekat. Decibely, vuvuzely.

Nemyslím si, že AB si ze mě dělá pudel, to je vaše obsese. Není to můj šálek kávy, ale vládne nesporně mnohem lépe, než jeho předchůdci (např.Sobotka). To je realita, se kterou nemám problém se smířit, ač AB není a nebude můj favorit. Národ si vybral něco jiného, než jsem chtěl já, ale mohl vybrat hůř. A že těch horších variant bylo nepřeberně. Milióny.

Zeman je prostě anomálie vzniklá díky aktivitě aktivistů. Ono se to brzy usadí, jeho vliv je v podstatě optický klam. Nasírá koho může, ale kdyby jeho protivníci opravdu chtěli ... Tahle "pára" brzy vyvane sama.

A. Trick 17.7.2019 7:51

Astone,

a co zloduch Putin? A Doník, dobrý?

"Na čerstvých příkladech ze Slovenska a Ukrajiny vidíme, jaké exoty plodí přímá volba, lidi bez politického zázemí, jeden exot je ekoaktivista, druhý profesionální šašek."

I. Kellner 17.7.2019 7:48

17.7.

Jak tak slyším a čtu, veřejnoprávní média rozpálila do běla informaci, že uplynulo 30 let od Jašovo extempóre na Červeném hrádku.

0 pětiletém výročí MH17 ani slovo.

Symptomatické.

P. Vandas 17.7.2019 8:12

Re: 17.7.

Ten Jakešův projev se skvělým komentářem Martina Šulce byla největší pecka, tehdejší doby. Řval jsem u toho smíchy, až k slzám. Tehdy bylo každému jasné, že bolševik vydrží nanejvýš do švestek. :-):-):-)

Z. Rychlý 17.7.2019 7:46

Okurková sezóna.

Proto dnešní silná slova.

Uvědomte si, že se tu řeší 3,14čoviny první kategorie a mnozí jsou z toho zralí na infarkt. Zeman sem, Klaus tam - máme se jako prasata v žitě a přitom děláme vše pro to, abychom si to pos....!

Evropský superstát se svými dvořany se nezakecá. Alibistické předání moci do Brusele je hloupé. Těch 20+ poslanců a komisařka jsou Zeman v rouše beránčím. Lokajským mozkům ovšem bude dvůr vyhovovat - co když se stanu vrchním lokajem?

PS: Děláme chyby, ale pořád máme šanci je napravit. Chyby Unie už napravit nedokážeme. A že to jsou CHYBY, proti nimž je volba Zemáka prkotina.

P. Čech 17.7.2019 7:53

Re: Okurková sezóna.

Ano, PS: Děláme chyby. Bohužel se nejsme schopni těmi chybami poučit a neustále je opakujeme. Tedy, nikoliv my, občané, resp. jejich většina, ale politici, novináři a pouliční křiklouni, jakož i nemálo hlupáků mezi námi. Nikdo nechce píchnout do vosího hnízda a prohlásit skutečnou příčinu nefunkčnosti našeho politického systému. Podle mne jedinou příčinou je nefunkční volební systém a volná soutěž politických stran. Tyto dvě věci ve vzájemné souvislosti zapříčiňují veškeré nesnáze, do kterých by se náš stát nedostával, pokud by neexistovaly a nebo byly smysluplně jiné.

Z. Rychlý 17.7.2019 8:10

Re: Okurková sezóna.

Vy už to máte taky jako evergreen, jako Aston Zemana.

P. Čech 17.7.2019 8:20

Re: Okurková sezóna.

Máte pravdu, ovšem jako evergreen to bude existovat tak dlouho, pokud se situace zásadně nezmění. A to zatím "nehrozí".

P. Vandas 17.7.2019 8:08

Re: Okurková sezóna.

Pěkně jste to napsal pane Rychlý. Zcela souhlasím. :-):-):-)

Z. Rychlý 17.7.2019 8:14

Re: Okurková sezóna.

Díky, od vás mě to těší, vaše poznámky rád čtu. Jak se pořád máte?

P. Vandas 17.7.2019 8:17

Re: Okurková sezóna.

Vcelku dobře. Ve srovnání s přelomem roku naprosto skvěle. Čundrám po Evropě a maluji si obrázky a učím vnoučata vylétat z hnízda. :-):-):-)

Z. Rychlý 17.7.2019 8:27

Re: Okurková sezóna.

To zní dobře. Tak ať vám to jde pěkně od ruky.

P. Manda 17.7.2019 8:37

Re: Okurková sezóna.

Dobrý den, mlýn jste vzdal ?

P. Vandas 17.7.2019 9:09

Re: Okurková sezóna.

Mlýn jsem nevzdal. Naopak jsem práce obnovil. Týden pracuji s klukama na mlýně a potom rozdám práci na čtrnáct dnů a zmizím z dohledu. Když je problém, přes internet jde leccos. :-):-):-)

M. Bouček 17.7.2019 7:38

Bože

Bože bože, Neff a jeho posedlost Zemanem. Pokud to není posedlost, je o alespoň ovládavá myšlenka. Jakmile Neff narazí na Zemana - a naráží denně - přestává myslet a jen mu plive na boty. Ale on je původní profesí novinář a i když toto řemeslo má v součansoti tu nejmizernější pověst, přeci jen by si mohl vzpomenout na svá lepší léta a zkusit problém prošťourat šířeji. Proč třeba ČSSD podniká tyto vyhrocené útoky? Proč vyhrožovala odchodem z vlády již kvůli Semínovi? Proč se zbavuje nejoblíbenějšího ministra poté, co mu vyslovila důvěru? ( Nakonec i za Sobotky - proč vyhazovali Babiše z vlády? ) Ale to je marné, Neff se probudí a již smolí nějaký výkřik proti Zemanovi. Trapné, ubohé. Je to škoda.

R. John 17.7.2019 8:03

No... asi proto...

...že "pánem situace" , je vláda prostřednictvím parlamentu...né stařec s vypitou hlavou , vzhlížející se u gaunerů na východě....