4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

105 procent alibi

Tak se jmenovala jedna z prvních detektivek natočených komunistickou kinematografií a s naším případem opravdu souvisí jen názvem. Následný vývoj kauzy Staněk opravdu nabyl už čistě groteskní podoby. Zatímco Jan Hamáček tvrdí, že krize je věcí premiéra a ten ji má vyřídit, Andrej Babiš oponuje, že je pouhým zprostředkovatelem ve věci, která se ho v podstatě netýká. Příští týden se oba pánové vezmou za ruce, půjdou před prezidenta Zemana a ten je vyhodí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 17.7.2019 10:03

Re: Povstaly další Gréty-

Máte pravdu... Dzp.

H. Omar 17.7.2019 9:57

Babiš údržbářem.

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/96469/babisovo-vladnuti-se-smrsklo-na-pouhy-spravni-provoz-a-cesku-ujizdi-vlak-co-na-to-lid-je-ted-spokojen.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

K. Janyška 17.7.2019 10:02

Re: Babiš údržbářem.

Ano, vím o tom. Mináimálně 18 % Čechů, zejména těch slaboduchých, tedy jeho voličů s tituky i bez, však ne.... Dzp.

P. Hofman 17.7.2019 9:50

V Česku

bylo svého času skoro 200 cukrovarů, které zaměstnávaly cca. sto tisíc lidí. Dnes jich nezůstalo ani 10. Ovšem tyto moderní cukrovary vyrábí s asi tisícovkou zaměstnanců čtyřikrát víc cukru, než ty dvě stovky předtím. Převážně ho vyvážejí mimo EU.

Neexistuje trapnější názor, že EU něco zlikvidovala. Naopak, dělala vše pro to, aby cukrovary přežily, což ovšem pro jejich technickou zastaralost a velké množství možné nebylo. To je ale místním pitomiům od Kykiny nevysvětlitelné. Za vlády Kremlu jim evidentně bylo líp.

H. Omar 17.7.2019 9:54

Re: V Česku

Celkem pravda, jen ten čtyřnásobek mi nesedí. Ještě někdy před dvěma roky to bylo na úrovni 1989......

M. Prokop 17.7.2019 9:57

Re: V Česku

Pokud by redukce proběhla tržně, nic proti ní.

H. Omar 17.7.2019 10:01

Re: V Česku

Ano, bylo by to lepší.... Ale to by Klasu musel donutil Teličku vyjednat lepší asociační smlouvy...

M. Prokop 17.7.2019 10:02

Re: V Česku

I ty smlouvy jsou až následek, mně zajímá prvotní příčina, neliberální politika EU. V zemědělské oblasti extra.

H. Omar 17.7.2019 10:05

Re: V Česku

Jo, to pohnojili. Samozřejmě dobrou myšlenku, být soběstačný v zemědělské produkci, což se povedlo v 70. letech, bohužel neukaučovali a pokračují v dotacích, které měli tlumit nebo rovnou odstranit....

V. Kotas 17.7.2019 10:20

Re: V Česku

Po největším a nejmodernějším cukrovaru z r.1989 - Hrochův Týnec, nezůstal ani komín, použitelný pro operátory/telekomunikace, natož pro čápy. A to se politici a státní úředníci chlubili zlatou akcií státu, když to prodávali Francouzům.

V. Novák 17.7.2019 10:26

Re: V Česku

Se zlatou akcií hauzíroval, pokud si pamatuju, hlavně Píďa Dvojdomý.

V. Novák 17.7.2019 10:24

Re: V Česku

Redukce proběhla tržně se zmírněním dopadů.

P. Hofman 17.7.2019 9:59

Re: V Česku

To porovnání není k roku 1989, neb v té době už u nás tolik cukrovarů nebylo a jejich produkce byla vyšší, ale někdy k začátku minulého století. Včetně toho počtu cukrovarů a lidí v nich zaměstnaných.

Je to jen nástin toho, kam se i tento obor posunul. Jako nakonec i všechny ostatní. A to nemluvím o konkurenci ze zemí, kde je cukrová třtina základní zemědělskou surovinou.

H. Omar 17.7.2019 10:02

Re: V Česku

Tak to jo.

P. Hlosta 17.7.2019 10:03

Re: V Česku

Máte pravdu, že se posunulo cukrovarnictví, jako nakonec vše ostatní. A to s pomocí nátlaku přes dotační politiku. Dotace jsou fajn korumpující prostředek. Vypadají jako dobro samo a zatím vyvíjí nátlak takových rozměrů, až konkurence se složí jakoby sama. Dobře alibisticky vymyšlené. RVHP by se mohlo učit, kdyby nepadlo pro centralistické prasárny samo.

P. Hofman 17.7.2019 10:08

Re: V Česku

Takže dotační politika vám vadí, ale lobování k ještě většímu pokřivení trhu by se vám líbilo.

Skvělé.

M. Prokop 17.7.2019 9:56

Re: V Česku

Konec konců, proč byste, co certifikovaný lhář, nelhal i o cukrovarech.

Za vlády Kremlu Hofmani kvetli. :-P

P. Hlosta 17.7.2019 9:59

Re: V Česku

S pomocí dotací se dějí zázraky. Mrtvé obživne a živé je mrtvé. Ovšem i taková je pravda, že jsme nemuseli EU poslechnout a vybojovat si své zvýhodnění v mnoha oblastech. Telička by mohl vyprávět, kdyby chtěl. Byl totiž lobbystou v EU, když ho ČR kopla do zadku.

M. Prokop 17.7.2019 10:01

Re: V Česku

Základem problému byla a v jiných oblastech stále je neliberální politika EU. Nějaké vyjednávání je až následek.

E. Derat 17.7.2019 10:00

Re: V Česku

Jistě, EU dělala vše, aby cukrovary přežily, ovšem ne v ČR. Podmínkou nebylo jenom ukončená výroby cukru, ale i demolice objektů. Tedy nemohly být využity k jinné činnosti. Pěkná prasárna od EU.

P. Hofman 17.7.2019 10:02

Re: V Česku

To ovšem nebylo zadarmo, což tady "taktně" zamlčujete, že!

E. Derat 17.7.2019 10:09

Re: V Česku

To nezamlčuji, ale na té prasárně to nic nemění. Otázka je kolik bylo majitelům vyplaceno atd. Tyto nucené výkupy státem jsou vždy pod tržní cenou. A hlavně kdo mi má co nutit něco zdemolovat, když to není třeba ve státním zájmu. A i to je dost sporné. A to to státní zájem nebyl.

E. Derat 17.7.2019 10:11

Re: V Česku

Pardon, jsou i výjimky jako výkup prasečáku v Letech. Tam stát nešetřil.

A. Nový 17.7.2019 10:32

Re: V Česku

Cukrovary vlastní frantíci. :-))

P. Hofman 17.7.2019 11:33

Re: V Česku

Ty prachy vyplácela EU a nikoho nenutila (každý mohl zkrachovat svobodně a dobrovolně) a byly v rámci situace velmi velkorysé. Takže prosím nelžete.

P. Zinga 17.7.2019 10:33

Re: V Česku

Dvořane, kecáš, jako obyčejně: v roce 1930 bylo v Čechách vyrobeno 822 225 tun cukru, v roce 1960 631 497 tun, v roce 1985 569 149 tun a v roce 2018 cca 555 000 tun .

Kdes vzal ten čtyřnásobek? Ve své prázdné makovici, probruselský blbečku.

R. Mladek 17.7.2019 9:43

V Itálii prezident odmítl jmenovat vítěze voleb premiérem...v Rakousku odmítl prezident jmenovat ministry Svobodných do silových resortů. Tedy standartní postupy presidentu západních států ke kterým s priposranosti mnozí vzhlíží.

H. Omar 17.7.2019 9:50

Re:

Tak oni mají všude stejnou Ústavu. Kdy tu naši přijaly? :)))

P. Hlosta 17.7.2019 9:55

Re:

Jejich ústavu ovšem neznám. Náš prezident nemá dost pravomocí, aby byl plnoprávným držitelem části moci. Zato mu připsali přímou volbou možnost vyššího mandátu od občanů, než může mít kterákoliv vládnoucí strana, či koalice vlády. To je defekt ústavy, její zmrzačení stranami ODS(ta dnes volá po návratu způsobu volby) a ČSSD, která dnes se cítí být prezidentem manipulovaná. Je otázka, jestli náš prezident může být Ústavním Soudem odsouzen, když má až tak velký mandát občanů a to i kdyby překročil ústavu, což zatím neudělal, jen rajtuje po jejím okraji.

M. Prokop 17.7.2019 9:59

Re:

Případnému odsouzení presidenta nepřekážejí občané, ale většina poslanců PS.