Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996POLITIKA: Kdo platí záplavu oranžových billboardů?
Nic proti tomu. Ať každý dělá, co umí a na co má peníze. Ale tady jsme u jádra problému. Tak obrovská a dlouhodobá kampaň stojí miliony, respektive desítky milionů korun. Žádná jiná politická strana na něco podobného nemá finanční prostředky. Nelze si proto nepoložit otázku, odkud ty peníze mají sociální demokraté. Z členských příspěvků? Ze státních příspěvků? Z darů? Nebo je to snad ještě trochu jinak?
Vzpomeneme-li si na podobně nabubřelou a finančně náročnou kampaň s megakoncerty Janečkových hvězd pop-music, jimiž socialisté voliče oblažovali v minulých volbách, zjistíme, že historie se opakuje. Cena kampaně, jak ji odhadují reklamní odborníci, se výrazně liší od částek, které sociální demokraté deklarují oficiálně.
Není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu, říká staré přísloví. Server Aktuálně.cz nedávno přinesl informaci o nebývale vysoké provizi - v řádu stamilionů - jedné advokátní kanceláře za sepsání smluv mezi státní Českou poštou a Československou obchodní banku (ČSOB). Bude zřejmě jenom náhoda, že ona právní kancelář má velmi blízko k ČSSD. A všechny ty spekulace, zda ty zdánlivě nesouvisející věci spolu přece jenom nesouvisejí, jsou jistě nechutné pomluvy. Tunely jsou přece vždycky nikoli oranžové, nýbrž modré, a sociální demokraté mají čisté ruce. A myslí to upřímně!
18. 4. 2006, www.petrstepanek.cz