27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

EVROPA: Naše OZE mytologie!

Senát schválil zákon o omezení veřejné podpory pro obnovitelné zdroje energie připravený ještě Nečasovou vládou. Zákon čeká ještě na podpis prezidenta a pokud se jej dočká a vstoupí v platnost, dočká se česká veřejnost toho, že už nebude muset v tak nehorázné míře jako dosud povinně ve svých fakturách za elektřinu doplácet na elektřinu z OZE elektráren.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 18.9.2013 11:54

Zcela s autorem souhlasím

Zaměřit energetiku naší málo slunečné a málo větrné země a zemědělsky nesoběstačné země na OZE je zhovadilost, která by se v našem pragmaticky uvažujícím národu nemohla nikdy bez vnějšího korupčního tlaku prosadit. A to ponechám teď stranou fakt, že masivní přeměna životodárné sluneční energie (její degradace) na tepelnou nebo elektrickou energii je zločinem proti přírodě i (hladovějícím) lidem kdekoli na světě.

Důvod tohoto (EU)zeleného šílenství je čistě politický. Zelená hysterie vytváří pseudoproblémy, které jsou (zdánlivě) řešitelné pouze na nadnárodní úrovni. Je proto nezbytně potřebná jako záminka boje proti národní a státní suverenitě, který tolik potřebují tvůrcové EU-zelené a později i světové říše elitářských "zelených parazitů".

Po té, co "západ" ztratil technologický náskok v OZE (vůči např. Číně) a zcela selhaly hlupácká proroctví o konci fosilních paliv a jejich prudkém zdražování, se tento projekt stal hospodářsky zcela neudržitelný (dokonce i v Německu). Bruselští parazité se ale (právem) obávají, že přiznání této skutečnosti by mohl být jejich konec a tak hudba na EU-titaniku bude hrát dál.

V. Vojta 17.9.2013 8:45

Oprava

Udělal jsem tam překlep. Chtěl jsem tam napsat množné číslo: ... poplatek za OZE kilowatthodiny. Tedy sumárně za určité období pro domácnosti a podnikání.

L. Novák 17.9.2013 0:28

Výše výkupních cen elektřiny z OZE a zelených bonusů

Výše výkupních cen elektřiny z OZE a zelených bonusů

podle data, kdy byly OZE uvedeny do provozu. Pro srovnání připomínám, že cena 1 kWh z klasických a JE je dlouhodobě kolem 1Kč/kWh, zatímco např. fotovoltaika je proplácena (těm, kteří stavěli OZE v první vlně) 15 Kč/kWh. Rozdíl doplácejí ostatní spotřebitelé z vlastní kapsy ať už přímo nebo nepřímo přes státní příspěvky a dotace.

V. Vojta 16.9.2013 23:24

Hanba

Fotovoltaika je docela fajn. Nekouří, nesmrdí. A recyklovat křemíkové panely jde také. Je to jen o něco složitější než recyklace skla. I to, že je na zemědělské půdě bych jí odpustil, neboť horší je na té půdě pěstovat řepku na výrobu sajrajtu do nafty. Aspoň si ta půda na chvíli odpočine. Ten sajrajt (pardon, MEŘO) má záporný energetický přínos, řepka je krutý alergen a její výnos se zvyšuje mamutími dávkami umělých hnojiv. Na povinnosti používat ten sajrajt vydělává Babiš a jeho melodybojs .

Co mě ale se.e je, že na rozdíl od poplatků ve zdravotnictví nebyla stanovena při formulaci pravidel horní mez, nad kterou nesmí stoupnout poplatek za OZ kilwathodinu. To soudruzi zelení a socdem, kteří ten hanebný zákon prosadili, nějak nezvládli. Toto jediné číslo je lepší regulátor objemu výroby elektřiny z OZ a tím i rozsahu odpovídajících investic, než spousta keců.  A je podivné, že neumožnili v onom zákoně ani vznik fondu, kterým by se toho OZ boomu mohli zúčastnit i normální občané aby si alespoň trochu ulevili při placení složenek za elektřinu. A pak že dělají politiku pro lidi...... Hanba.

P. Gabriel st. 17.9.2013 8:43

Re: HanbJste povrchní, pane Vojto!

Především si neuvědomujete že při výrobě i při recyklaci fotovoltaických panelů se hodně kouří. a uvolňuje se hodně skleníkových plynů. Pásmo, kde fotovoltaika, čistě fyzikálně, má při stávajícím stavu techniky klimatický přínos začíná na pobřeží Středozemního moře a pokračuje na jih. V zemědělství se rovněž příliš nevyznáte. Dlouhodobě ladem ležící půda ztratí strukturu, biorytmus a je pak poměrně nákladné ji znovu zúrodnit. A započtěte i  - výnosy!. Nelze paušálně tvrdit, žeMeřo má u nás záporný energetický přínos!  Většinou je to naopak, ale záleží opravdu případ od případu na způsobu pěstování, sklizně a zpracování. V drtivé případě je celý systém využití řepky pro paliva, na rozdíl od FVE vysoce plusový. To  že nebyla stanovena horní mes, je naprostá pravda. Doplním, že zato byla stanovena spodní mez i omezení snižovat ji max. o 5%/r, jak o tom píši kus níže. A ODS na tom má lví podíl, jenom nevím, kde v té době se svými moudry byl pan Fajmon?! Jinak zásluhou za celý ten obnoviteelný svinčík si mohou připsat prakticky všichni politici, poslanci a senátoři od bolševiků a melounů přes socany až po modroptáky! Jinak Fond byl a je, když si dáte panely na střechu a zateplíte barák, můžete si požádat o dotaci z fondu "Zelená úsporám" . Jó, že je vyžraný? To víte to by pak nezbylo na milionové odměny a platy pro konkubíny!

L. Novák 18.9.2013 15:43

Re: HanbJste povrchní, pane Vojto!

Neplácejte blbosti o "lvím podílu ODS"! ODS byla jediná strana v poslanecké sněmovně, která bilionový tunel OZE přijatý schválením zákona 180/2005 Sb. odmítla!

Když neznáte rozhodující informace (které mimochodem už v komentářích jsou uvedeny a mimo jíné jsou taky notoricky známé), tak o věci nepište!

S MEŘO je to podobné. Jeho produkce jenom zvyšuje spotřebu fosilních paliv a cena je vyšší, než cena ropných paliv (bez započtené spotřební daně a DPH). Podobné je to i s "biolihem", který např. USA nakupují levněji v Brazílii a vozí tankery, ale Brazílie kvůli tomu mohutně kácí deštné pralesy v Amazonii... A levné je to jenom díky směšně nízko placené otrocké práci na třtinových plantážích.

G. Zahradníček 16.9.2013 22:32

A kdo za to může??? Bursík a

Moldan.

L. Novák 16.9.2013 23:57

Re: A kdo za to může??? Bursík a

A sjednocená levice, která zákon 180/2005 Sb. prosadila v parlamentu.

M. Prokop 16.9.2013 21:34

Škoda, že se Rybílek aktivizoval tak pozdě s tím svým TASSem

mohla být během dne prča.

J. Ryba 16.9.2013 21:37

Re: Škoda, že se Rybílek aktivizoval tak pozdě s tím svým TASSem

http://trololo.blog.cz/1302/bludni-balvani

J. Ryba 16.9.2013 22:23

Re: Škoda, že se Rybílek aktivizoval tak pozdě s tím svým TASSem

s váma je vždycky prča

Prokop: "Boloňský proces je akce EU", Prokop: "Hlupáku Heusingere, kdybyste nebyl takový hlupák, kdybyste byl jen hlupáček, tak byste z dějepisu věděl, že v diktaturách a za dráty byl realizován zásadně socialismus"....Prokop: "neúsporná opatření (na dluh) HDP zvyšují"....Prokop: "Zdá se, že ne Kalouskův. Dnes blouznil o vstupu do eurozony. Žádný konzervativec ovšem nikdy nebyl, ono těch skutečných je zde sakra pomálu.....Fakt je, že ti xindlové to (snížení mobility invalidům) skutečně udělali....mám v rodině."

J. Ryba 16.9.2013 21:30

vnuceno?

Obnovitelné zdroje energie v ČR: mají 10 %, lidé by podle výzkumu chtěli víc...E15: Většina Čechů podporuje obnovitelné zdroje. Necelé tři čtvrtiny občanů jsou pro útlum těžby uhlí a vývozu elektrické energie. Pokračování vývozu a rozšíření těžby hnědého uhlí si přálo pouze 30 procent účastníků průzkumu. Až dvě třetiny oslovených lidí chtějí mít na střeše domu solární panely. Další rozvoj těžby uranu nemá podporu u 60 procent lidí....Český rozhlas, Radiožurnál: Češi si přejí více obnovitelných zdrojů a útlum těžby hnědého uhlí. Sedmdesát procent Čechů by bylo pro postupný útlum těžby uhlí. Lidé by si naopak více přáli využívání obnovitelných zdrojů energie. Ukázal to výzkum agentury SC&C....Finančnínoviny.cz: Průzkum: Většina Čechů podporuje obnovitelné zdroje

P. Vaňura 16.9.2013 21:32

Jděte to říci na Ostravsko dělníkům v železárnách

A lidé dosud nevědí, kolik je ten zelený tunel stojí, to se dozvídají teprve teď!

M. Prokop 16.9.2013 21:35

Re: Jděte to říci na Ostravsko dělníkům v železárnách

Otázka "chcete zelenou energii za dvojnásobek ceny běžné" by dopadla asi jinak, než si ten zelený popletený agitátor maluje.

J. Ryba 16.9.2013 21:38

Re: Jděte to říci na Ostravsko dělníkům v železárnách

ale oni žádný dvojnásobek nepřiplácejí, fištróne :-)

http://trololo.blog.cz/1302/bludni-balvani

P. Vaňura 16.9.2013 21:45

Ale ale, za silovou elektřinu se platí 1 Kč/kWh, dotace

OZE, jak zaznělo před chvílí v televizi, vzroste v příštím roce na téměř tutéž částku. A to je cena elektřiny z FVE (fakticky NEPOTŘEBNÉ) rozpočtená na všechnu v ČR spotřebovanou elektřinu! FVE vyrábějí elektřinu převážně v době, kdy je její spotřeba nejmenší, totiž v létě v poledne! Už dávno před stavbou FVE přesouval ČEZ prakticky celou údržbu elektráren na léto, aby mohly v zimě běžet bez přerušení. V létě bylo elektřiny dost.

J. Ryba 16.9.2013 21:52

Re: Ale ale, za silovou elektřinu se platí 1 Kč/kWh, dotace

FVE tvoří jen 60% z OZE, víte to vůbec? A v důsledku zastavení podpory FVE bude zřejmě zastavena podpora celého OZE...roční podpora celého oze je cca 43 miliard

ve Francii tlumí výrobu jaderné elektrárny, protože nejsou schopny konkurovat uhelkám....u nás nejspíš také :-)

J. Ryba 16.9.2013 21:55

Re: Ale ale, za silovou elektřinu se platí 1 Kč/kWh, dotace

6. 9. 2013 - Rodiny by měly od příštího roku až do roku 2030 platit za podporu elektřiny z obnovitelných zdrojů ročně přes 22 miliard korun....tedy za FVE cca 13 miliard

P. Vaňura 16.9.2013 21:58

Re: Ale ale, za silovou elektřinu se platí 1 Kč/kWh, dotace

Ale další peníze za OZE platíme v cenách skoro všeho. OZE např odčerpávají peníze ze zdravotnictví a školství, a samozřejmě, zatěžují průmysl i zemědělství. Pokles konkurenceschopnosti je něco, co se těžko vyčíslí.

J. Ryba 16.9.2013 22:02

Re: Ale ale, za silovou elektřinu se platí 1 Kč/kWh, dotace

když uměl Nečas kompenzovat osmdesátník, tak proč by nešlo kompenzovat padesátník nebo šedesátník? Jak to, že máme suverenně nejvyšší distribuční složku ceny kWh v EU? To neodčerpává peníze ze zdravotnictví a školství, a samozřejmě, nezatěžuje průmysl i zemědělství? Vždyť přece pokles konkurenceschopnosti je něco, co se těžko vyčíslí.... :-)))

P. Vaňura 16.9.2013 22:22

Já neříká, že by se distribuční složka neměla snižovat,

má to ale své ALE. Vy to patrně nevíte, ale Německo (západní) mělo r. 1995 distribuční síť tak inovovanou, že by na ni nemuseli 40 let sáhnout (nevím, jak to počítají, ale bylo to v časopise pro zaměstnance PRE). U nás celá spousta rozvodů je zastaralá a výkonově nestačí (proto na připojení průtokových ohřívačů vody potřebujete papír od ČEZ, PRE nebo EoNu). Stavba nových rozvodů se odkládá (znám konkrétní případy). Náklady na distribuci se mohou na relativně dlouhou dobu snížit tím, že se bude žít z podstaty, tak, jako tomu bylo za komunistů u vodovodů.

J. Ryba 16.9.2013 22:25

Re: Já neříká, že by se distribuční složka neměla snižovat,

a východní? :-)))) A nutnost vybudování propojení Sever-Jih? :-)))) Němci už nedotují jen FVE ale už dokonce i akumulaci...

L. Novák 17.9.2013 0:00

Re: Já neříká, že by se distribuční složka neměla snižovat,

Tak si ji dotujte taky, troubo! Ale z vlastních úspor a nároku na důchod!

J. Ryba 16.9.2013 21:36

Re: Jděte to říci na Ostravsko dělníkům v železárnách

houby s voctem nevědí...to vy "víte", že nevědí....ale je pravdou, že ten pakatelní padesátník za kWh dosud zaregistrovat v nákladech nemuseli :-) krom toho se dal kompenzovat z distribuční složky, která je u nás suverénně nejvyšší v EU...tak, jako z ní hodlal Nečas kompenzovat ten osmdesátník, který by lidé připláceli za dostavbu Tlemelína

P. Vaňura 16.9.2013 21:47

Re: Jděte to říci na Ostravsko dělníkům v železárnách

Ano, zisky fotovoltaických tunelářů má zaplatit někdo jiný. Jak typické! A lidé by na dostavbu Temelína nedopláceli NIC. Rusové dokonce nabízeli, že dostavbu Temelína a následně jeho provoz jsou ochotni provádět zcela ve své režii!

J. Ryba 16.9.2013 21:56

Re: Jděte to říci na Ostravsko dělníkům v železárnách

:-) zdroj?

P. Vaňura 16.9.2013 22:10

Nedávno to řekl v mediích hejtman Moravskoslezského

kraje. Vidí to jako jeden z největších problémů regionu. Nezapomeňte, že podniky platí za elektřinu celkově méně, ale na OZE připlácejí stejně, takže to zdražení je pro ně citelnější. Nižší cenu platíte už jen za to, že neodebíráte elektřinu ze sítě nízkého napětí (3x400V) ale vysokého (25 kV) nebo velmi vysokého (110-400kV) napětí. Další snížení ceny dosáhnou tím, že si s dodavatelem sjednají "odběrový diagram," takže dodavatel ví, jakou kapacitu má pro ně v dané době rezervovat. A teď si představte malou výrobnu keramiky, která své výrobky vypaluje výhradně přes noc, kdy je proud nejlevnější.

J. Ryba 16.9.2013 22:14

Re: Nedávno to řekl v mediích hejtman Moravskoslezského

:-)))))

největší průmyslový podnik v Česku Auto Škoda platí za OZE cca 400 milionů(a má platit méně)....fakt si myslíte, že je kvůli tomu méně konkurenceschopný? :-)))

L. Novák 17.9.2013 0:01

Re: Nedávno to řekl v mediích hejtman Moravskoslezského

Samozřejmě. Omezuje výrobu. To nevíte?

M. Prokop 16.9.2013 22:04

Re: Jděte to říci na Ostravsko dělníkům v železárnách

Ano, ve své režii, ale ne bezplatně. Jen si na to seženou peníze sami.

Neblbněte jak ten Rybílek, jen s opačným znaménkem.