10.5.2024 | Svátek má Blažena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ivan Nový 29.11.2007 17:24

Ludvo,

a kdo bude živit penzisty?

Ludva 29.11.2007 17:22

Čína to řeší

Jediný stát, který  opravdu řeší problém vyčerpávání zdrojů, je pomlouvaná Čína. Uplatňuje totiž politiku jednoho dítěte. A to je skutečná cesta - snížit počet obyvatel Země. Ovšem pseudohumanisti to tvrdě odsuzují a raději budou čekat na apokalypsu nedostatku a válek o zdroje.

zdeněk 29.11.2007 17:20

Re: samozrejme nov fyzika je hned za rohem

Tak jsem se na to podíval a zřejmě to porušuje zákon o zachování energie. Při styku vodíku s kyslíkem vzniká energie a voda. Tedy , aby vznikl z vody vodík a kyslík, je nutné stejnou energii podle mě vložit.

zdeněk 29.11.2007 17:15

Re: Re: buďte realista

" za ponorky Verneovi" .. hmm ale lidi co ji realizovali, na ty si už nezpomenete. Ponorky se rychle rozvinuli hlavně díky německu v první světové válce, internet byla vojenská síť která měla fungovat i po jaderném útoku SSSR a družice by nikdy nevyletěli bez kosmických závodů obou velmocí.

Ono je taky třeba se dívat kdo jim ten výzkum zaplatil.

Clark by si nikdy nemohl dovolit ty družice do vesmíru poslat. Proto je taky nemá patantované , pro patentování tehdy byli potřeba funkční vzorky. !

Šumavák 29.11.2007 17:15

No, mějte se tu defétističtí pesimisti,

já odházím přihodit něco biomasy do animálních reaktorů, aby byla dostatečná produkce základního materiálu k výrobě bioplynu.

Bioplyn je budoucnost lidstva!

(A nejen proto, že tem metan přispívá ke globálnímu oteplování.....)

zdeněk 29.11.2007 17:10

Re: samozrejme nov fyzika je hned za rohem

Neumím moc dobře anglicky.  Funguje to? Co je ten katalizátor? Jestli se snaží získat energii z vody tak to snad nemůže být celkově energeticky pozitivní reakce.

Schumacher 29.11.2007 17:10

Ano. Jen mít ten správný katalyzátor.....

Vlastně dva. Jedním se rozloží voda na kyslík a vodík, druhým atomy vodíku. Elektřiny bude habaděj.  Tak kdyby za mnou někdo přišel abych do tohohle investoval tak ho pošlu rovnou do Bohnic.

Šumavák 29.11.2007 17:04

beze sporu.

ale napřed to potřebuje mít tu ideu kterou v tom technologickém zázemí ověříte.

Ale tvrdit: ropa dojde, jsme jako lidstvo v haj.zlu, žádný jiný zdroj energie už lidstvo mít nebude je čirý defétismus.

Schumacher 29.11.2007 17:03

Ano. To řešení v šuplících je zpohádek o zlých koncernech.

Vraždících zázračné vynálezce po desítkách nebo  ve spiknutí se státní mocí je zavírající do blázinců aby vynálezy skončily v trezorech.  Jakmile někdo postaví motor na vodu, hned má u dveří agenta s "nabídkou, která se neodmítá" ;-D

pf 29.11.2007 17:02

samozrejme nov fyzika je hned za rohem

pouze pro znalce a fajnsmekry:

http://www.blacklightpower.com/process.shtml

sumavaku, ty si nech vysvetlit od psa

Šumavák 29.11.2007 17:00

Re: buďte realista

vidíte, to jsou mi věci! A já jsem si myslel že za družice a cesty do vesmíru vděčí lidstvo třeba H.G Welsovi, za satelity A.C. Clarkovi, za ponorky Verneovi a za technický pokrok povšechně těm, co měli tu pokrokovou ideu.

A vono zatím státům, jejich agresivitě a jejich regulaci....

no nic, já jsem jen blbej sedlák......

... a teď už ani nebudu strachy spát z toho, že loni byl ropný zlom !

Teda, ještě štěstí, že se globálně otepluje, že nebudeme potřebovat tolik LTO na topení, co?

Schumacher 29.11.2007 16:58

Problém je v tom, že každá další náhrada něčeho je technologicky složitější.

Svíčka, petrolejka, plynová lampa, žárové světlo, obloükovka, žárovka, zářivka, polovodičový zdroj. Parní stroj, spalovací motor, jaderný reaktor, fůzní reaktor.  Doby samotářských vynálezců géniů aq konstruktérů jsou minulostí. Technologie dneška a pro zítřek jsou mimo dosah jednotlivce. Stačilo pár desítek let a na co vám tehdy stačila dílna, dnes musíte mít ohromné a nákladné technologické zázemí.

Ivan Nový 29.11.2007 16:40

Podívejme se na to ještě z jiné strany,

dříve se uvažovalo, že organismus je stroj na přežívání kódu, co je obsahem toho kódu? Vynalezení parního stroje a jeho evoluce, na spalovací motor, jaderný reaktor, ...... ?????:-)

autor 29.11.2007 16:28

Re: Realista jsem, střílet už umím.

mimochodem, telefon se ujal až po tom co se o něm pochvalně vyjádřila anglická královna...

Tím ovšem nepopírám komerční výzkum, ale v této oblasti je myslím dost prostoru pro podporu i z nekomerčních zdrojů.

autor 29.11.2007 16:26

Re: Realista jsem, střílet už umím.

Já jen že tady básníte o vymoženostech dneška aniž byste věděl jak ty vymoženosti vznikali. Jsou nutné určité státní finance do vědy a techniky. Hledání nových zdrojů je dnes tak finančně náročné že to zvládnou často jen velké nadnárodní společnosti, nebo státy.

Šumavák 29.11.2007 16:15

Realista jsem, střílet už umím.

A hele, on je ten článek primárně o státních zásazích a regulacích?

Tak to je alles klar!

No, já si myslel, že je to o zdrojích ropy a energie.

A ona zatím podpora socialismu v podání zelených khmerů....

autor 29.11.2007 16:11

ano, existoval

Dřevní zlom existoval. Řešením byla těžba uhlí, mimojiné proběhl i v Čechách.

Nespavec 29.11.2007 16:09

Re: Re: racku,

V těch případech které uvádíte do byla celkem pohoda. Velkej prů**r po "dřevním zlomu" měli ma Velikonocním ostrově.

autor 29.11.2007 16:08

buďte realista

Pokusy s bezdrátovým přenosem energie dělal již Tesla. Jelikož energie klesá se čvercem vzdálenosti tak to asi moc dobré nebude....

Jinak vzájemnou indukčnost jsem měřil již na středí škole.

A internet, družice, to jsou všechno věci za které vděčíte státním zásahům a vývoji. Takže ?

Šumavák 29.11.2007 16:05

Re: o nosice energie opravdu neni nouze

Vědče z univerzity, to se ptáš ty mě, provozáře ze statku ?

Vypadá to, že co vám tam překopli  kabel k té  podzemní plantáži mariánky to s tebou jde s kopce....

apa 29.11.2007 15:53

Re: racku,

Ale ten tu byl, milé dítě, v ibanonu, v Británii... Nepropadat z dějepisu, tak byste věděl, milé dítě...:-/

pf 29.11.2007 15:49

o nosice energie opravdu neni nouze

provozaku ze statniho statku

Jde o to, kde vzit tu lacinou primarni energii. kterou pujde nacpat do nosicu.

www racek 29.11.2007 15:44

Re: Problém s ropou se vyřeší automaticky sám

jo, to jo. zrovna včera ráno se mi zdál ten problém vyřešen :-/

www racek 29.11.2007 15:44

Re: Re: Re: na Sahaře také nejsou žádné stromy.....

ale jistě, mikrovlny a pod. dávno vyřešené, akorát zkuste strčit myš do mikrovlnky ... to je stejné ajako s epostevit kousek před radar ...:-D

Šumavák 29.11.2007 15:39

Vy to neřešte, a spíš učte velryby chodit....

Nojo,vy vlastně žádný pokrok nechcete, co? Vy si chcete plkat o tom, jak lidstvo spěje vyčerpáním ropy do záhuby.

Dovolil bych si připomenout, že kdysi nebyl žádný telefon ( a není to tak dlouho, ), pak byla morseovka , pak hlas po drátech (tak 130 let) a dnes je běžný mobil i satelitní telefony.O televizi nemluvě....

Kde byl před třiceti lety internet? A vidíte, dneska nejen po drátě ale všude.

A když ve StarTreku používali  teleportaci, byla to čistá SciFi.Vidíte,  a dnes ve Vídni dělají první(byť jednoduché) úspěšné pokusy. A podařilo se jim zastavit světlo. Co když zrovna to světlo bude nosičem energie ? Co když místo olověných baterií se bude energie skladovat v krystalech? To by byl malér, co? To byste zase museli vymýšlet nové teze, na co civilizace zanikne, že?

www racek 29.11.2007 15:35

Re: racku,

no, za války a po válce se jezdilo na dřevo, ještě pamatuji :-D

spíš jde o to, že vyčerpávání zdrojů je dnes exponenciální.

I-Worm 29.11.2007 15:30

Problém s ropou se vyřeší automaticky sám

až bude tolik automobilů, že nebude kudy jezdit.

Ivan Nový 29.11.2007 15:16

racku,

ropy si nikdo nevšiml tisíce let, teprve až nebylo dřeva, tak byl vynalezen spalovací motor, který nahradil ten parní. Co by bylo, kdyby nebyl vynalezen spalovací motor? Dřevní zlom?

autor 29.11.2007 15:11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klíd kurňa

myslel jsem samozřejmě jen trh s eletřinou, nikoli omezení cestování a podobné vymoženosti.

V.Novák 29.11.2007 15:04

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klíd kurňa

Jistě že by to šlo realizovat. Kdybychom propojili český a slovenský a jinak se odstřihli, tak by to snad i vycházelo. S jednou - dvěma jaderkama navrch.

Jenže to abychom se odstřihli úplně, zadrátovali hranice a ty výjezdní doložky radši nevydávali nikomu... V Evropě to naposled zkusil "VřeleMilovanýVůdceNašíDělnickéStranySoudruhEnverHogxha", jak hlásívali z Tirany...