27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

PSI: Pořad ČT Psí život škodí psům i lidem

Od začátku roku 2008 můžete v nedělní podvečer sledovat na ČT1 pořad Psí život. Pořad, jehož cílem je dle stránek České televize pomoci všem, kteří milují psy, se setkal s ostrou kritikou odborné veřejnosti už během svých příprav (své připomínky poslaly 28. listopadu i Kočky-online.cz); první díl, odvysílaný v neděli 6. ledna, vzbudil nevoli i mezi diváky, útulkovou praxí nijak nepostiženými.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Sara 24.1.2008 22:41

Příspěvek o měření + řezání

Sara 24.1.2008 3:15

Pokud bude českým zákonem

zvíře považováno za VĚC, mají takové pořady a takoví lidé, kteří se kolem a v nich MOHOU motat, zelenou. Bohužel! nedovedu si ale představit, jakým způsobem zatlačit na zákonodárce, aby se právě tímto zněním zákona začli zabývat ;-(;-(!

Někdo z debatujících zde zmínil instantní pořad Jak se staví sen. Povím vám ve zkratce, co se o něm traduje:

lidé, kterým " je předěláván byt a to zcela zdarma" jsou pouhými zaplacenými figurkami - amatéry, byty vůbec nejsou jejich, ale jakési televizí snad pronajaté či čert sám ví čí 8-o, oni jsou do bytů jen dosazeni na začátku a na konci :-((.

Takže zřejmě proto si mohou designéři "lajsnout" vyhazovat nábytek z oken, polívat koberce barvou atd. atd. Také snad proto nešlo z tváří nebo z očí těch "majitelů" bytů nikdy přečíst nelíčenou radost či potěšení.

Tyto informace mám pouze z převyprávění, z druhé ruky, je možné, že se jedná jen o nepravdivý klep, ale řekněte sami, nezapadlo by to naprosto přesně do dnešní doby plné oblbujících a nicneříkajích RS a jiných tele-nesmyslů?

Jakub S. 24.1.2008 7:17

Re: Pokud bude českým zákonem

Zapadlo. Bohužel... Nesmírně nebezpečné stírání hranice mezi světy: reálným, virtuálním, umělým...

tosca 24.1.2008 8:53

Re: Pokud bude českým zákonem

Doufám, že v ČR bude Občanským zákoníkem zvíře stále považováno za věc (přesněji snad subjekt). Nerada bych, aby se mí psi ocitli ve vakuu, co se týká majetkoprávních vztahů.

Stejně tak doufám, že bude velmi brzo doplněn zákon na ochranu zvířat (a trestní zákon) tak, aby ubližování zvířeti bylo posuzováno dostatečně přísně.

Ohánět se tím, že je zvíře v ČR "pouze věc" svědčí o nedostatečné znalosti právních předpisů, a to i na laické úrovni. Česká legislativa definovaný pojem zvíře, zákon na ochranu zvířat s tímto pojmem pracuje a zvíře v něm není klasifikováno jako věc. Nedostatečnost postíhů za týrání zvířat nesouvisí s tím, do jaké kategorie je pes (kočka, morče, králík...) řazen z hlediska majetkových vztahů.

tosca 24.1.2008 9:06

Re: Re: Pokud bude českým zákonem

Tak oprava, občanský zákoník mluví skutečně o věci ... a jinak by to byl asi spíš objekt než subjekt :-)

Alena s Maxem 24.1.2008 9:50

Re: Re: Re: Pokud bude českým zákonem

Jako vždy s křížkem po funuse. ale:

myslím si, že trestným činem by mělo být samotné surové nebo kruté jednání, bez ohledu na to, kdo nebo co je jeho obětí, s přitěžující okolností, pokud oběť je slabá nebo bezbranná (dítě, starý člověk nebo zvíře). A s povinným psychiatrickým, třeba doživotním dohledem.

tosca 24.1.2008 10:32

Re: Re: Re: Re: Pokud bude českým zákonem

Souhlasím, s drobnými výhradami. Těžko může být v zákoně do stejné kategorie zahrnut člověk a zvíře, takže surové jendání vůči člověku bude muset být vždy odlišeno od surového jednání vůči zvířeti.

Další problém je v tom, jak v zákoně definovat surové nebo kruté jednání? Je porážení býků (prasat) surové a kruté? Z pohledu milovníka zvířat asi ano, zvlášť na jatkách. Ale maso si v obchodě kupuje velké procento obyvatel...  A co domácí zabijačka? Je surová a krutá? Kdo určí ty meze, kdy ot je surové a kruté a kdy ne?

Když dá matka dítěti "25 na holou", je to surové a kruté? Asi ne, je-li to v případě, že dítě hrubě porušilo zákaz a šlo mu třeba o život. Ale bude to surové a kruté, když to budou rodiče praktikovat 3x dennně jaksi "preventivně".... V prvním případě si asi nikdo nepředstaví doživotní psychiatrický dohled pro matku. V tom druhém by byl na místě. Přičemž jednání je v obou případech stejné...

A dále ... co surové jednání vůči rostlinám? Nebo nemají rostliny v našem právním řádu nárok na ochranu? Co plošné vypalování trávy nebo kácení stromů ve vegetačním období?  Nemají rostliny právo na ochranu svého života stejně jako zvířata?

"Zdravé" rozhořčení nad nedostatečnými zákony je pochopitelné. Bohužel zákon neřeší jeden konkrétní problém jednoho konkrétního tvora, a mám obavy, že mezi paragrafy nelze dost dobře uplatňovat zdravý selský rozum. Legislativa musí být udělána tak, aby řešila právo komplexně. A těžko lze v zákoně udělat jeden "škrt" (zvíře je zvíře a nikoliv věc), aniž by to mělo velký dopad na další zákony. Což nic nemění na tom, že jsem pro značné zpřísnění trestů v případech týrání. Konkrétně týrání zvířat je dnes v zákoně definováno. Výše trestu za takový čin také. Ale ta výše trestu je zatraceně nízká.

zuzana 25.1.2008 22:51

Re: Re: Re: Re: Re: Pokud bude českým zákonem

Dovolte mi reagovat na podnět práva zvířat!

V součastné době podala UKOZ při Ministerstvu zemědělství novelizaci zákona na ochranu zvířat č.246/92Sb proti týrání, k posouzení parlamentu a vládě.

Vypalování trávy a kácení stromů je zakázáno a je postihováno pokutami

Tresty pro ty kteří týrají zvířata by měly být srovnatelné s těmi lidskými, protože každý kdo týrá zvíře, klidně bude týrat i dítě, starého člověka a každého slabšího jedince!

FSuchoř 25.1.2008 23:33

zákon nezná především pojem týrání člověka zvířetem, zejména psem

a k tomu dochází běžně bez jakékoliv možnosti dovolání se nápravy. Téměř v každém paneláku štěká a vyje pes nad hlavou člověka celé hodiny a když je osamělý, tak i v noci, zatímco panička si jde na flám. Blízko vchodu do lékárny nebo samoobsluhy nelze žít, protože zde celý den štěká nějaký uvázaný pes. Nikdo nezkoumá utrpení těch týraných lidí a majitelé jsou proti nim ještě arogantní

Sara 24.1.2008 22:39

Re: Re: Re: Pokud bude českým zákonem

dvakrát měř a jednou řež R^R^

Houska J. 24.1.2008 1:25

Psí život je třeba zrušit

Absolutně amatérské a hlavně nabádající k nezodpovědnosti, to je Psí život. Půl hodina, jeden pes. CHCETE MĚ, který je vynikající, pomáhá několika zvířatům během deseti minut, je stále zkracován a přesouván na nevhodné vysílací časy, to je záměr, aby se pak řeklo malá sledovanost, zrušíme jej. Příbuzný progr.ředitelky Fričové dělá kameramana v Psím životě, takže ten asi nezruší. Proč se PRIMA zbavila p.Fričové ? Proč další lidi opustili komerční televize a Fričová si je natahala do ČT? Budou tvořit, nebo nakupovat špatné pořady, jako je Psí život. Veřejnoprávní televize má vzdělávat, ne učit lidi k nezodpovědnosti, jenže protekce tam vládne a vládnout bude, dokud tam bude Fričová, Vávra, Fridrich a jiní jejich chráněnci. Rada ČT neobdržela na žádný pořad tolik stížností, jako na pořad Psí život. Proč asi?Proč odborníci v kynologii a pracovníci ochranářských org. odmítli s tímto pořadem spolupracovat? Koncesionáři platili všudypřítomnou reklamu na tento pořad, to Radě ČT nevadí? Od té doby, co nastoupila p.Fričová na post progr.ředitelky je patrný odklon od kvality a naopak se ČT nyní přetváří do komerčního kabátu. Veřejno právní televize nemá za každou cenu soutěžit ve sledovanosti. Psí život není srdceryvný, jak uváděla reklama, ale srdceryvný je jeho amatérismus a ubohost. Příště budou vysílat srdceryvné nabídky starých lidí.

Ivi 23.1.2008 17:54

prosba

Mam tady akutni prosbu.

Dnes mi prisel do prace mail preposlany, takze ani nevim od koho puvodne, ze nekdo nabizi zdarma nadherna stenata zlatych retrievru, kterych se pry narodilo hodne a pokud si je nikdo nevezme, pry budou muset byt utracena.

Mam akorat k dispozici telefony, kam v pripade zajmu volat a bylo tam v priloze foto matky a tech stenatek. Jsou opravdu nadherna, tak to prosim rozhodte mezi milovniky psu, at pomuzou stenatka zachranit.Podle me jsou jim uz asi 2mesice.

Jakub S. 23.1.2008 20:09

Ale kvač, neznámý kamaráde.

Proboha, dyť to je už roky staré - ! A to su na PC úplný vůl. Jak to, že na to skočí kdokoliv jiný?

P i t r ý s e k 23.1.2008 20:30

Re: Ale kvač, neznámý kamaráde.

Ano, právě dnes jsme si na toto téma mejlovaly s Lenkou. Jsem na netu také nováček, ale toto je hoax. Odborníci, že ano!!;-€ Já dnes dostala dva. Oba jedou dokola už poněkolikáté. Ještě jeden (poprve asi před 3měsíci) na krásná štěňátka  m. bernský salašnický + o. ir. setr. Následovala prosba o převzetí štěňátka zdarma, tel. číslo a potom oznámení, že když štěňata neudají, tak je nechají utratit!!! A to je citové vydírání. A to je další sprosťárna. Nezodpovědný majitel, který nechá nakrýt fenu  (také se nám to podařilo :-() Tehdy i teď jsem zkusila poslat na to číslo SMS. Ještě se nikdo neozval.

Jarka 23.1.2008 21:01

Re: prosba

Nabídka štěňat zlatých retrívrů je stará zhruba měsíc. Bohužel, nyní znovu koluje. Štěňata jsou už naštěstí v nových rodinách. Včera jsem volala na uvedený mobil, abych si věc ověřila. Takže toto můžete pustit z hlavy. Jen prosím, dříve než podobné maily rozešlte dál, ověřte si informace. Ale dovolím si upozornit na podobný problém. Tentokrát se týká 4 štěňat bernského salašnického psa bez PP (matka je bez PP a otec s PP). Je jim 10 týdnů. Jsou k mání za symbolickou cenu. Nacházejí se u Jičína a kontakt na majitelku pí. HORNÍKOVÁ, telefon 731 991 027. Pokud byste věděli o někom, kdo by rád malého berňáčka, dejte mu, prosím, kontakt. Děkuji.V

evva 23.1.2008 21:38

přišlo mi to asi před hodinou,

obeslala jsem všechny známé , pak jsem si přečetla tohle....8-o

Kamil 24.1.2008 19:57

Re: přišlo mi to asi před hodinou,

Paní to máte tak, když se budete spoléhat na trapné výkřiky rádo by ochráců a ochránkyň zvířat. Myslím že jim tady jde jen o sebe né o pejsky. Osobne nevidím na adopci psa nic špatného - má to být pes z útulku o kterém nic nevím, nebo pes od člověka který je odpovědný a uzná že pejska prostě nezvládne. Když dá někdo psa do útulku tak je mu jedno ke komu přijde. V Psím životě to přeci tak není.

Poloněmec 23.1.2008 17:01

Úroveň české televise

Je to celé smutné, ale potvrzuje to úroveň personálu české televise, bez ohledu na redakci jsou zaměstnanci intelektuálně inferiorní, možná sportovní je na tom o něco lépe. Mám radu, neposlouchat.

PetraK 23.1.2008 17:28

Re: Úroveň české televise

no jo, jenže to třeba zrovna v tomhle případě znamená: nechat věci být tak jak jsou. A v tomhle případě jsou špatně. A to zase znamená, že na to doplatí hafo dalších psů, když si z toho budou brát ostatní příklad (chci psa - už mě nebaví - nechci ho- volám do televize - budu slavný a zbavím se čokla - až mě to zase popadne, pořídím si dalšího - přestane mě bavit..... a tak pořád dokola) Veřejnoprávní televize by měla mimo jiné snad i vychovávat. A to správným směrem. Proto jí snad platíme, ne? A já nechci platit za nesmysly. Takže tohle nejde brát v tom stylu - reklama = přepnu. Tady je jediné řešení - dát ČT vědět, že diváci, kteří ji platí a živí, s ní dosti nesouhlasí. Pak by měla patřičně zareagovat. Pokud ne, dost to smrdí.

terra-san 23.1.2008 17:32

Re: Re: Úroveň české televise

Souhlas, PetroK. - na Novu nebo Primu prostě použiju ten správný knoflík na ovladači - a je klid. Jenže od ČT bych opravdu chtěla jakožto koncesionář víc.

P i t r ý s e k 23.1.2008 20:39

Re: Re: Re: Úroveň české televise

Vážený Poloněmče, můj názor se neshoduje s vaším. Už jsem to psala minule, platím= chci rozhodovat. A navíc u škodlivého programu se zasazuji o jeho ztažení, to považuji přímo za svou povinnost.

ZVÍŘETNÍKŮM:Ještě jedna věc, dnes, když jsem hledala na hoaxu, jsem se dozvěděla, že petice na netu nejsou "směroplatné"(jak se  pravilo v populárním č. filmu) ba, že jsou vlastně dost nebezpečné, protože šikovný hecker si podpisy může stáhnout a uložit je k záhlaví o kterém nevíte, nebo s tématem se kterým přímo nesouhlasíte. Co vy na to??

Jana a pudlata 23.1.2008 14:39

Dopis jsem podepsala

a s tvůrci zatím mailuju, jejich poslední výmluva k přepravě psa zněla, že pes takto seděl jen při natáčení několika záběrů a potom byl přepravován dle předpisů. jsem zvědavá, co mi napíšou na to, že divákům to ale bylo prezentováno jinak, že divádi z toho snadno usoudili, že psa vezou volně v autě. Oni vůbec nemají zkušenosti s prezentováním čekoholiv, když už by chtěli záběr na psa v autě volně tak by měli okamžitě připojit komentář, že pes bude dle předpisů a pro jeho vlastní bezpečnost přepravován tak a tak (malý pes přepravka, velký pes autopostroj připnutý do pásu)... Ohrožují bezpečí i tím, že psa nechají vypustit na volno. Kdykoliv se může sebrat a utéci, třeba i jen z leknutí. Ale tady jsme asi všichni zajedno tak nemá smysl rozebíratjejich hloupé a nebezpečné testy...

terra-san 23.1.2008 15:07

Re: Dopis jsem podepsala

Kteréžto reakce, jak se zdá,  svědčí docela dost pro to, že ten pořad připravuje parta lidí naprosto nezkušených, pokud jde o chov čehokoliv většího než jsou mouční moli v kredenci... No potěš koště...8-o

PetraK 23.1.2008 11:48

Přidávám se k odpůrcům pořadu

Nechápu, jak takovouhle slátaninu může veřejnoprávní televize vysílat. Je na to už nějaká reakce Rady?? Jak můžou vysílat něco, co lidi - jak tu už bylo přesně napsáno - vychovává k tomu, že zbavit se zvířete je to nejjednoduší řešení. Že odpovědnosti netřeba. Viděla jsem jeden díl a stačilo!! Doufám, že se podaří pořad zastavit. Nebo se taky může rovnou točit další reality show s názvem Dětský život - a tam by se mohly takhle zase nabízet třeba děti, ne? Zlobí vaše děti? Nemáte na ně čas? Nabídněte je přes ČT! HERGOT ZAS MÁM VZTEK;-€;-€

Minda 23.1.2008 11:15

Já jsem ten dopis podepsala,

protože mi velice vadí, jak ČT (kterou si platím) dává návod, jak se bez skrupulí zbavit živého tvora, když, mně omrzí, nebo ho nezvládám, protože jsem debil, který není sto pochopit, že ve smečce nemůže vládnout pes, nebo ...

A vadí mi i celková skladba pořadu - veterinář s pitomým úkolem, který nemá absolutně souvislost se vztahem ke zvířeti (ten úkol)

Většinou končím :-)))), dnes končím grrrrrrrrrrr .-((((((

Jakub S. 23.1.2008 11:06

Dvakrát dva dny a dvě noci v různých rodinách, u doposud zcela cizích lidí,

s cizíma pachama a zvyklostma,a všichni se soustředí na mne - konečně to někdo (ovšem: tosca) napsal, tak se honem připojím, nechtěl sem se ztrapnit, teď vím že ne: tohle ne! Co ten chudáček z toho musí mít v hlavičce za guláš! To mi vlastně hned vadilo zásadně. Ostatním ne?

Jana Bu. 23.1.2008 11:13

Re: Dvakrát dva dny a dvě noci v různých rodinách, u doposud zcela cizích lidí,

Mně nejvíc vadí ty důvody zbavování se zvířat.

MaRi 23.1.2008 11:31

Re: Re: Dvakrát dva dny a dvě noci v různých rodinách, u doposud zcela cizích lidí,

jak už někdo někde napsal v diskusích k tomuto "pořadu",  kdyby vymysleli pořad ukazující, jak je možné řešit problémové situace v soužití se zvířátkem, to by bylo něco jiného a určitě užitečného a pro mnohé i zajímavého. Takto ovšem ...

P i t r ý s e k 23.1.2008 20:59

Re: Dvakrát dva dny a dvě noci v různých rodinách, u doposud zcela cizích lidí,

 Těm ignorantům z TV to dosud nedocvaklo, že traumatizují zvířata a druhoplánově nabádají lidi k nezodpovědnému jednání.

Ano, Jakube, nanesl jsi to správně. Různé prostředí, různé pachy a neznámí lidé (patrně s minimálními zkušenostmi) Pokud to je tak, jak pořad prezentuje a opravdu je pes dva dny  v cizích prostředích s cizími, kdo ponese zodpovědnost za případný útok psa na ty lidi? Přitom se  pes  jen bránil  a reagoval na nezvyklé, popř. ohrožující podněty? Nebo ho dají do karantény a potom utratí?  ZA CO!!! Popř. kdo uhradí dosavadnímu majiteli cenu psa, kdyby se mu něco, během těch dvou dní, stalo. Patrně pojišťovna, tj. MY!