18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

ČLOVĚČINY: Jak se Zvířetníci sešli na louce

Už odedávna se Zvířetníci vyznačovali snahou se shlukovat, ponejvíce mejlmo nebo founicky, ale také zhmotněle na nejrůznějších akcích, nejčastěji na výstavách psů a kočenek po celých Čechách a Moravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
tosca 27.6.2007 17:08

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Tu omezenost u pejskařů chápeme asi zhruba stejně. Jen k množitelům ještě doplním ... nebude-li poptávka, začne mizet nabídka. A je jednodušší ukecat novopečeného pejskaře, že má hledat mezi psy s PP a zaplatit víc, než ho nutit, aby si našel kvalitní chov psů bez PP. Jen minimum lidí má takové znalosti, jako Ty, a ví, co od psa dané rasy chce a co má čekat. Psy bez PP kvůli ceně chtějí většinou ti, co si pořizují svého prvního psa a chtějí tu vysněnou rasu. Ví o ní málo, o zdravotních problémech neví nic, o povaze mají minimální představu. Podaří-li se mi je ukecat k návštěvě několika lepších chovatelských stanic, většinou pochopí o co mi jde. U dalšího psa ať si klidně pořídí "rasu" bez PP, podle svých požadavků, pokud budou vědět, co hledají :-)

Krom toho mnoho psu, kteri v onech utulcich skonci, tam nejsou proto, ze se neudali po narozeni. - to já nepsala! Podle mě tam končí mnoho nezvládnutých psů nezodpovědně umístěných k nevhodným pánům právě v pozdějším věku nebo v pubertě, kdy lidé argumentují tím, že už ho nemůžou mít, protože ..... Štěně ještě zvládnou. 45 kg puberťáka už ne. Tohle je ten díl zodpovědnosti chovatele - dobře vybírat nové pány, nedat štěňata každému.

tosca 27.6.2007 20:26

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Tak jsem si dohledala a znovu přečetla portréty boxerů ... jo, už chápu, co Tě nadzvedává. No nic, časem snad pochopíš, o co mi jde a jak jsem to celé myslela. A časem snad pochopíš i další fakt ... v diskuzích s lidmi jako jsem já nemá smysl ublíženě vyskakovat, kvůli tomu, že náhodou v nějakém popisu poznáš své rozhodnutí z minulosti. (Taky neskáču metr dvacet, když někdo řekne, že kastrovat rodinnou fenu, aby náhodou neměla štěňata je lenost majitele. Psina je kastrovaná přesně z toho důvodu a už bych to znovu neudlělal) Stejně jako nemá smysl mlátit kolem sebe kvůli psovi, kterého máme momentálně doma, a přesvědčovat ostatní, že když se má on dobře, tak je všechno OK. To co se já snažím "řešit" se týká psů obecně, ne jednotlivých mazlíčků. A mým cílem je pokusit se změnit pohled lidí na spoustu věcí, které dnes mnozí považují za normální, ale mně normální nepřipadají.

Eva P. 28.6.2007 9:56

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

To jsi teda genius, kdyz jsi z portretu mych boxeru poznala, co me na chovu papiraku nadzvedava :-) nevybavuju si, ze zrovna tam by se to rozebiralo. Ale treba mluvis o jinych portretech. A jaks psala vejs, opravdu si stene nevybiram s inzeratovych vrhu ani kryti. Chci a musim znat oba rodice, idealne i prarodice. Zatim jsem takhle vybirala 2x (3. boxer je synek druheho, tam to z pulky odpadlo a maminka je PP), vzdy slo o jednoho rodice chovneho a druheho sice s PP, ale nestandard (spatne nesene ousko, hnuta dasnicka, znaky) nebo o ten samy pripad o generaci vejs. A jelikoz mame opravdu smutne zkusenosti s uchovnenymi boxiky s PP, umiraji strasne brzo, rakovina cehokoli, nedomykavost chlopni atd atd, volim psy s tzv. namichanou krvi. V honbe za dokonalym zevnejskem, chrupem, uhly tela, barvou atd se kasle na podstatu a slechti se psi bohuzel uz velice zdegenerovani. Ani u nasich "vorechu" bez PP to neni zadna slava, prvni Ronny mi umrel na leukemii v 8 letech, jenze jeho bratranek ci jak to rict u psu, ktery byl uchovnen a podle vsech kriterii klubu byl nej a nej, zemrel v 5 letech na selhani srdce. Preslechteni je nocni mura vsech molossu a ja si ji snazim (mozna podle tebe spatne) vyhybat tudy. Podstata boxera mi za to stoji a napr. vycnivajici zoubek nebo vetsi podkus (jelikoz nehodlam dale "mnozit") pro me neni dulezitejsi nez jeho bajecna povaha a styl zivota.

Eva P. 28.6.2007 9:57

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Krom odmitani tveho skatulkovani (i kdyz se netyka me) musim opet odmitnout i tve popsani me reakce jako ublizene vyskakovani :-) Ozvala jsem se spis pobavene, ze jsem se o sobe zas neco dozvedela. Mam porad v zive pameti (a nejen ja) tu fanatickou krizackou jizdu pod clankem o varene strave. Prave tam jsem se snazila mluvit v obecnejsi rovine nez "muj pes prospiva = vsichni stejne krmeni psi musi prospivat taky". Slo o nazor, ze zdravotni problemy psu v poslednich desetileti jsou krmenim (ktere se da povorat jak v granulich, tak ve varene strave) zpusobeny jen z dost male casti, hlavni vinu nese bohuzel nesmyslne slechteni a honba za "dokonalym exterierem". Citit se opravdu ublizene nebo nastvane, vystartovala bych bud mnohem hur nebo vubec. Ted jsem se nijak ublizene necitila, nebyl duvod, vim ze to cos psala neni pravda, takhle jednoduse to bohuzel opravdu klasifikovat nejde.

Obecne souhlasim, ze nezkusenemu pejskari by se mel v zacatcich doporucovat spis rasove standardni pes, u ktereho se predpoklada minimum povahovym a telesnych hacku (coz je bohuzel cim dal casteji pochybeny predpoklad) a pes by mel byt predvidatelny. Velkou vyhodu vidim hlavne v servisu chovatele, ktery zacatecnika navede, je na telefonu v pripade problemu atd. Ale vorisci budou vzdy (ovsem ti si zas diky genialni prirode vezmou do krve snad opravdu jen to nej z obou rodicu, az na vyjimky) a vic nez pranyrovani majitelu bezpapiraku bych chapala pranyrovani lidi kynologii absolutne nedotcenych, kteri si presto poridi pseka (je fuk jakeho) a za pochodu se na nem metodou pokus omyl uci. Vysledku muzeme videt v utulcich po cele republice.

tosca 28.6.2007 11:19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Krom odmitani tveho skatulkovani (i kdyz se netyka me) musim opet odmitnout i tve popsani me reakce jako ublizene vyskakovani :-) Ozvala jsem se spis pobavene, ...

Hele, jak se dá poznat v psaném textu, že bylo Tvé ozvání se pobavené?????

Mrkni na ten text zpátky .... marně hledám jakýkoliv emotikon, který by to naznačil ... víš, že mě před pár měsíci tady na Psu málem ukamenovali, za "strohý tón"? Určitě víš, takže nejspíš i tušíš, na co teď narážím :-)

Evidentně jsem nebyla sama, kdo nabyl z příspěvku pocit, že se cítíš ublíženě. Pokud to tak není, jsem ráda. :-)

tosca 28.6.2007 11:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Jestli můžu ještě k té stravě ... podle Tebe nese hlavní vinu (proč ta kategoričnost, hm? ;-)) nesmyslené šlechtění a honba za dokonalým exteriérem ... no vidíš a mnoho lidí je přesvědčeno (a má to na svých chovech pracovních psů prokázáno), že krmení granulemi ovlivňuje vývoj plemene negativně a proto propagují syrovou stravu. Jejich odchovy netrpěli problémy způsobenými šlechtěním na exteriér, ale trpěli problémy způsobenými příliš jednoduše stravitelnou a téměř dokkonale vyváženou stravou. Ani zde není nic černé nebo bílé, i zde jsou různé názory a zkušenosti a nelze zevšeobecňovat. Z mých tří psů (dva vořeši a jeden ppvořech) jsou dva krmeni granulemi a jeden vařenou stravou. Důvody pro to jsou a jsou opodstatněné. Přesto se snažím mezi lidmi propagovat krmení kvalitní syrovou stravou (no je kus syrového masa pro psa většinou fakt lepší, než Tesco-granule) a nevidím v tom morální problém. Zase je zde jiný pohled a to pohled na širokou základnu pejskařů, kteří jsou masírovaní reklamami, že nelze pro psa udělat nic lepšího, než mu koupit granule XY (všimla sis, že třeba FirstMate takové reklamy v televizi nemá?). Podle mě není dobrá přílišná masáž ani jedním směrem. Směrem ke granulím to dělají média (výrobci), tak někteří z nás to zkouší vyrovnat tím, že propagují opačný směr :-)

Eva P. 28.6.2007 12:05

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Podle mne nese hlavni vinu slechteni, protoze takove mam zkusenosti, na psech v okoli, chovatelich v rodine a mezi znamymi. Psala jsem o nekterych konkretnich zkusenostech pod onim clankem p. Sehnerove. Co se krmeni tyce, doslova jsem tam zduraznovala, ze granule nejsou buhvijaka vyhra, je to jen mensi zlo v pomeru casu, energie a vysledku vyzivy, ovsem samozrejme predpokladam KVALITNI granule (o Tesco granulich se tady vubec nebavim, stejne jako se v pripade varene stravy nebavim o knedlicich s omackou, parku s odpadoveho masa nebo kusu mastneho bramboraku!!!!). Jasneze FirstMate, Hills, Royal, Eagle atd nemaji reklamy v tv, kvalita je reklama sama o sobe. Jen oopet vychazim z faktu, ze o tyhle veci okolo vyzivy se v diskuzich a clancich zajimaji hlavne mene zkuseni majitele psu, zacatecnici atd. A ti nasekaji mnohem vice chyb, kdyz se budou pokouset o varenou stravu, nez kdyz vyplaznou trochu vetsi peniz za OPRAVDU KVALITNI granule, kde maji i napsane davkovani atd. A usetreny cas (protoze varena strava zabira neskutecne casu (vlastni zkusenost), zvlast pro vetsi psy, o jejichz zdravi, kloubech, torzi atd je tady hlavne rec) venuji vycviku a poznavani psa, aby ho v puberte a dospelosto zvladli a pesan neskoncil v utulku. Je to vsechno provazane..

Eva P. 28.6.2007 12:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Jeste doplnuju, ze prestoze mam psy prevazne na granulich, znaji samozrejme i maso, at uz syrove (treba veprove nozicky, pokrajene rozmrazene srdce, jatra a ledviny nerada davam, vyssi toxicita) nebo varene (kureci zaludky, krcky, kridylka, hovezi vysekove maso), ale ten pomer je opravdu velice nevyrovnany, proto se hlasim ke zkrmovacum granuli. Veci okolo jako ovoce a zeleninu, vlocky, bubika (vid Pisku), semtam rohlik, to je samozrejmost.

tosca 28.6.2007 13:26

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Tenhle způsob krmení má taky mnoho odpůrců, což určitě víš. Prý to příliš zatěžuje trávicí trakt psa. :-) Mně osobně se líbí, právě proto, že poskytuje kompromis v dodání všech potřebných živin a přitom nutí trávicí trakt psa, aby nezlenivěl a pěkně se vyrovnával s nárazovou změnou množství proteinů a tuků ... taková vepřová nožička přidaná ke granulím asi vyvážené hodnoty pěkně rozhodí ;-P

Nelze to bohužel praktikovat u všech psů, někteří mají po předcích zděděné tak mizerné trávení, že tento způsob stravy jim značně nesvědčí (to je zas moje osobní zkušenost :-)) Možná proto, že já mám zkušenosti se psy s citlivým trávením, považuji stravu za celkem důležitý faktor pro zachování zdraví psa jako živočišného druhu. :-)

tosca 28.6.2007 13:20

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

S tím mohu v obecné rovině souhlasit, až na pár drobností.

protoze varena strava zabira neskutecne casu ... patřím k těm co se jim pro psy nejvíc zamlouvá syrová strava (často nazývaná jako přirozená), pokud to podmínky a zdraví psů dovolí. A ta teda o moc víc času nezabírá a podle zkušeností lidí, kteří tak své psy krmí, vyjde i levněji. Je to vsechno provazane..Je. A hodně závisí na okolnostech a podmínkách, ve kterých pes a člověk žije.

Podle mne nese hlavni vinu slechteni, protoze takove mam zkusenosti, na psech v okoli, chovatelich v rodine a mezi znamymi. Dotaz jen tak pro zajímavost, k té větě: Jaké procento těch lidí krmí své psy pouze přirozenou (nebo vařenou) stravou? Jak dlouho je tak krmí nebo krmili. Kolik generací psů odchovali na přirozené stravě?

Nemíním tím nijak útočit, ptám se opravdu jen ze zvědavosti. Zajímá mě statistika (byť velmi jednoduchá, protože aby to mělo vypovídací schopnost, musela bych mít přesná čísla a spoustu dalších informací). Pokud nevíš, nevadí, nic se neděje. :-)

S tou "vinou" na zdravotních problémech psů je asi taky trošku složitější. Já vidím problém v přílišném zobecnění "zdravotních problémů". Spousta plemen má v poslední době problémy s potravinovou alergií, citlivým trávením, s trávicím traktem ... tohle podle mě spíš souvisí s dlouhodobým krmením pečlivě vyváženou stravou, kdy se u chovných jedinců problém přehlédne a vesele se přenáší na potomstvo. Problémy se srdcem asi opravdu víc souvisí s přešlechtěním kvůli  exteriéru. Ale obojí úzce souvisí s tím, že jsou do chovu pouštěni psi, kteří nesou nějaký zdravotní problém.

Eva P. 28.6.2007 11:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Jo ja vim, na smajlika jsem nejak nevzpomnela, ale fakt to bylo spis pobaveny, ze krom killera svych psu jsem ted uz i malomestacky skudlil :))) zasmala jsem se tomu, pak trochu zvaznela a reagovala. Jeste nekdo tu naznacil vztahovacnost, tak jsem to uvedla na pravou miru. Byt opravdu nas...tvana, reaguju mnohem drsneji, a byt opravdu ublizena, stahnu se a nenapisu ani tuk. At zije netovy komunikacni sum :-)

tosca 28.6.2007 11:05

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Já nepsala, že chápu, co Tě nadzvedává na chovu papíráků. Já psala, že chápu, co Tě nadzvedává ... obecně, nikoliv kategoricky, tak se tam tu kategorii prosím nesnaž vidět.

Měla jsme to možná formulovat přesněji ... myslím si, že chápu, co Tě nadzvedává, protože vědět to opravdu nemůžu, dokud mi to neřekneš.

Se zbytkem příspěvku souhlasím. Takhle nějak jsem si myslela, že to je a věř mi, absolutně nic proti tomu nemám, spíš naopak, vážím si lidí, kteří vědí, co od svého psa chtějí, a podle toho ho vybírají. Já jsem z těch, co se u nich pes prostě ocitne a pak spolu žijeme. Mně vyhovuje hledání společné cesty životem, které je typické, pokud si člověk vybírá mezi vořechy. (Rodiče neznáš, povaha je velkou neznámou :-)) Co se týká chovu plemen, nevyznám se v nich, ale laický úsudek mi říká, že pokud lze do chovu plemene zařadit pouze papírové psy podle podmínek, které jsem se dozvěděla, plemeno musí po nějaké době zákonitě degenerovat.  Nikde jsem nikdy nenapsala, že volba psa bez PP, musí být automaticky špatná volba.

tosca 28.6.2007 11:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Nikde jsem nikdy nenapsala, že volba psa bez PP, musí být automaticky špatná volba. .

Dodatek ... jenom nepovažuji za vhodné takovou volbu předkládat laické veřejnosti jako tu nejlepší :-)

Eva P. 28.6.2007 11:48

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Fajn, jsem rada, ze jsme se k nejakemu spolecnemu jmenovateli dobraly :-) Treba nekdy na nejake pristi slezine to proberem z oka do oka, netova diskuse je obcas plna komunikacniho sumu, jak jsme tu mockrat zjistily. Lyncovani tve osoby za strohy ton si nevybavuju, nectu vzdycky zdaleka vsechno, ale asi na tom tonu trosku neco bude. Nekompromisni a nesmlouvavne nazory, ktere se az pozdejsi diskusi zjemni nebo upravi a vysvetli, to se ti stava ne :-) (neber to jako kritiku, mne se to teda nekdy stane ;-D). Obe to myslime predpokladam dobre, ty jsi mnohem aktivnejsi a schopnejsi v nejake cinnosti (soudim dle prispevku a ruznych zminek a naznaku) nez ja, mam se co ucit a co zlepsovat. Coursing v nedeli byl natolik pozitivni zkusenosti, ze zas zacinam verit, ze i my dokazeme zmenit svet psu i lidi k lepsimu. Ac skeptik, budu se snazit. Pohlad vetaje a mejte krasny zbytek tydne :-)

tosca 28.6.2007 13:20

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Tak lynčování to nebylo, to zas ne :-) Ale celkem na tom nezáleží. Stalo se, něco jsem si z toho vzala, jdeme dál ... :-)

Nekompromisní a nesmlouvavé názory ... no, mám "blbý" zvyk, pokud nějaký svůj názor prezentuji veřejně, tak si za ním stojím a snažím se ho obhájit. A umím být i tvrdá, pokud se mě někdo snaží tlačit ke změně názoru něčím jiným, než věcnými argumenty. V případě věcných argumentů svůj názor případně přehodnocuji a měním. I já měla na psy v naší společnosti značně jiný názor před 5-ti lety, než mám teď. Zkušenosti z oblasti útulkových psů mně dost změnily pohled na svět. A v hodně případech se člověk, při obhajobě svého názoru, bez určitého stupně tvrdosti neobejde. Ano, často se mi stává, že se až během další diskuze vyjasní, co jsem chtěla říct já a co druhá strana. A věř, že je velmi osvěžující potkat v diskuzi někoho, s kým si to takto vyjasnit jde a úplně úžasné je dobrat se nakonec k nějakému společnému jmenovateli :-)

Pohlazení pesanům vyřídím. Ty zas na oplátku podrbej své krasavce a mějte se jak nejlíp umíte.:-)  Dobře se mi s Tebou diskutovalo :-)

Lucka V. 27.6.2007 14:45

Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Vzpoměla jsem si, že vlastně znám člověka, který by mohl hlouběji znát problematiku balkánských zemí a možná by mohl poradit, na koho se obrátit. Zkusila jsem mu napsat, uvidíme, co se dozvíme. Za pokus to stojí, ne?

Ejška 27.6.2007 14:44

Re: Re: Re: Mimo téma

já jsem ty stránky děsu jen tak rychle přelítla a zaznamenala jsem tam několikrát rok 2004, nebude to třeba událost starého data?

jan 27.6.2007 16:23

Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Jde o to, že balkánské země stále všemožnými drastickými spůsoby likvidují toulavé psy. Místo kastrace, tráví, střílí, pálí....:-/ 

evva 27.6.2007 19:00

Re: Re: Re: Re: Mimo téma

mám taky pocit, že jsem tyhle fotky viděla už někdy před dlouhou  dobou .....

S. 27.6.2007 14:07

Re: Re: Mimo téma

"Evropský parlament podpořil vstup Bulharska a Rumunska do Evropské unie. Europoslanci uvítali přistoupení obou zemí k 1. lednu 2007"

Nějak ni to uniklo:-/

Jakub S. 27.6.2007 14:51

Přímo k tomuto státu a tomuto pr*seru:

Kdo z vás nečetl oficiální vysvětlení starosty a rady města, jak k té hrůze došlo, tak tady shrnutí česky:

Že si psi lehli na tvrdý asfalt/tér a ten se tělesným teplem tak rozehřál, že je tak strašlivě popálil.

A to bylo přijato.

A teď prosím ještě opakujte, že u nás je to stejné. - Mimochodem, je známo, že v Bukurešti a všech městech tam byl a je obrovský problém s toulavými, prašivými, zvlčilými nebezpečnými psy. Za těchto okolností se asi nenajde moc obecného porozumění pro slušné zacházení s nima po odchycení. A četli ste o těch osobních vazbách pana starosty až do hlavního města, atd.?

Lucka V. 27.6.2007 15:03

Re: Přímo k tomuto státu a tomuto pr*seru:

Já to chápu, že s tím asi mají vážný problém, ale tohle není řešení. Možná to zní krutě, ale ty nebezpečné smečky by snad šlo nějak milosrdně likvidovat, ne? Jakýkoli přemnožený živočišný druh je problém a je třeba s tím něco dělat, ale není nutné s těmi zvířaty takhle zacházet. 

Rpuť 27.6.2007 15:25

Re: Přímo k tomuto státu a tomuto pr*seru:

Jakube, ono se nesmí zapomínat, že je to trochu civilizační problém. V zemi, kde mnoho sirotčinců a jiných podobných zařízení vypadalo úplně stejně a kde často není dost prostředků pro lidi si nikdo neláme se zvířaty hlavu. A ti prašiví, zanedbaní a agresivní zdivočelí psi tam už pobíhají taky pěkných pár staletí, takže lidé, kteří v tom od narození žijí často vůbec nechápou, že by se to mělo měnit....

tosca 27.6.2007 16:13

Re: Re: Přímo k tomuto státu a tomuto pr*seru:

Ámen. Rputi, tohle je (až nehezky) přesné a výstižné.

Eva P. 27.6.2007 16:26

Re: Re: Přímo k tomuto státu a tomuto pr*seru:

Presne

tosca 27.6.2007 16:40

Re: Přímo k tomuto státu a tomuto pr*seru:

A teď prosím ještě opakujte, že u nás je to stejné - ne Jakube, stejné to u nás není, ale situace je v mnohých zařízeních, kam se u nás psi dostávají, hodně podobná. Mizerná veterinární péče, mizerné zacházení, mizerné podmínky. Ani tu mizernou poslední injekci psům mnohdy nedopřejí, je drahá - počká se, až pes v koutě kotce chcípne. Ano, i u nás taková zařízení jsou. A to u nás ve většině měst neběhají po ulicích smečky zdivočelých psů. A zprávy veterinární kotroly? "Stav zvířat v zařízení XY je dobrý, podmínky jsou vyhovující". (Srnčí pinč s omrzlinami po celém těle, neboť je v -25 ve venkovním kotci, bez kouska deky nebo slámy je vyhovující stav ... )  Mlží se i u nás. Hledají se líbivá slova (zvlášť před volbami). Stále se nenachází systémové řešení. V čem jsme teda jiní? A to u nás nemáme zas tak velký problém s péčí o děti v sirotčincích (viz příspěvek Rputi níže)

V téhle diskuzi končím. Přestávám mít náladu na slovíčkaření a začínám mít hodně špatný pocit. Takže krásný zbytek dne všem a držíme tlapky všem potřebným zvířatům i těm, co se rozhodli jim pomoci a udělat aspoň kousek světa lepším.

alimo 27.6.2007 9:20

Vavísku

máš dar, vzácný a krásný...vystihnout podstatné a napsat to tak, že se až dech tajíVVVVVV.

Ale na jedno jsi zapomněla - zmínit zásluhy jedné Zvířetnice Vave, víš?:-)

PetraK 27.6.2007 8:57

Jéjí Vave je tu takyyy

tak o chvílu se dám do čtení článku a příspěvku. Moc se těším:-)

Fallowa 27.6.2007 8:56

Moc hezky napsáno -

dík za shrnutí toho báječného dění.Jsem přesvědčena,že Zvířetníci tam nahoře se přimluvili za pěkné počasí - vždyť např.TJF tam měl vnuka a dceru,přece by je nenechal promoknout:-)!Element Marťa je fakt čiperný,zvídavý klučina a věřím,že moudrost jeho dědy v něm zanechala stopy a chuť poznávat svět.V

LENKA S 27.6.2007 11:34

FALLOVA. DÍKY DODATEČNĚ ZAA TVOU POCHVALU

NEJSEM  NEZDVOŘÁK, ALE  BYLA  JSEM  TAK UNAVENÁ A  DOSLOVA  PŘEPLNĚNÁ DOJMY, ŽE  JSEM  NEREAGOVALA. PROSÍM, PROMIŇ.NEJSEM  ANI  NÁFUKA, ALE  NEZVLÁDALA  JSEM  A  VĚDĚLA, ŽE  MUSÍM UŠETŘIT  SÍLY  NA   DLOUHOU CESTU  DOMŮ, KTEROU JSEM   RADĚJIPODNIKLA  HNED  TEN SAMÝ   DEN, ABYCH  NEZŮSTALA  VISET   RENÁTĚ  E. NA  KRKU  AŽ  DO PONDĚLNÍHO  DOPOLEDNE. VÍM,  DOBŘE, ŽE   BY  NIC  NEŘEKLA, ALE  VÍM TAKY  DOBŘE, ŽE  JEN  KRÁTKÁ  NÁVŠTĚVA   POTĚŠÍ A POSKYTNUTÉ  DOBRODINÍ  NELZE  ZNEUŽÍVAT. TAKŽE  JEŠTĚ JEDNOU OMLUVA, POZDRAV   A  DÍK  TOBĚ. SNAD  CHÁPEŠ.