18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

ČLOVĚČINY: Jak se Zvířetníci sešli na louce

Už odedávna se Zvířetníci vyznačovali snahou se shlukovat, ponejvíce mejlmo nebo founicky, ale také zhmotněle na nejrůznějších akcích, nejčastěji na výstavách psů a kočenek po celých Čechách a Moravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Alena s Maxem 27.6.2007 10:42

Jak to všichni děláte,

že toho tolik stihnete? Já sotva čtu a prohlížím fotky a nevím, komu poděkovat dřív. Byl to po dlouhé době jeden z nejhezčích dní a zážitků, i když jsem se "přifařila" na poslední chvíli. Ráda bych s čímkoliv dalším pomohla, pokud to bude v mých duševních či fyzických silách, nejsem z Prahy, ale můžu dojet. A jednu speciální pochvalu musím vyslovit: Davide od Renaty E., tak krásnou fotku, jako je ta od tebe, náš Max ještě nemá, moc se ti povedla, jsi talent!

Beňa st. 27.6.2007 10:46

Re: Jak to všichni děláte,

Tak teď jsem odeslala příspěvek a Alena mi připomněla, že jsem také moc chtěla poděkovat Davídkovi za fotku Gilla v běhu, SUPER:-):-):-)

DavidE 27.6.2007 13:54

Re: Re: Jak to všichni děláte,

Děkuju, moc jste mě potěšily;-)

s. 27.6.2007 9:31

Mimo téma

Mám toho dost. Toto jsem náhodou našla na webu. Toto se děje v Evropě. A Rumunsko bude brzo v EU:

http://www.hundeseelen-in-not.de/RumaenienMassaker.htm

Eva P. 27.6.2007 10:07

Re: Mimo téma

Je mi zle, fotky stacily. Bulim tu ze vzeku a bezmoci, do p r d e l e to snad neni mozny ;-€;-€;-€;-O;-O tohle se tem "lidem" vrati, nejaka spravedlnost musi existovat!

s. 27.6.2007 10:27

Re: Re: Mimo téma

Nechci vám všem kazit náladu, ale mělo by se snad napsat nějaké té komisi na ochranu zvířat v EU, to přesahuje už všechny meze;-€ Jen jsem něco hledala na netu, na takové fotky jsem nebyla připravená;-(

Lucka V. 27.6.2007 10:46

Re: Re: Re: Mimo téma

To není špatný nápad, otázka je, jestli to pomůže. Znovu se vracím k těm chrtům v Anglii - je to tak vyspělá a civilizovaná země, o problému se ví a kromě snahy pár nadšenců se neděje vůbec nic, aby se tomu zabránilo. ;-(V každém případě se třeba aspoň někdo začne zajímat. Myslíš sepsat něco jako petici?

Lucka V. 27.6.2007 10:34

Re: Re: Mimo téma

Ne, nebudu koukat na fotky, stačili chrti. Na světě je spousta zla a asi tomu nedokážeme zabránit. Ale je taky spousta dobrých lidí, kteří pomáhají. Nemá cenu brečet nad tím, co se občas děje, jediné, co má cenu, je dle svých možností pomáhat, což tu spousta lidí dělá. Nedokážeme zachránit všechny potřebné, ale i to, že se pomůže v jednotlivých případech, je cenné. Díky lidem jako je třeba Beda, Tosca a jim podobní, je na světě pořád ještě hezky

Ejška 27.6.2007 10:42

Re: Re: Re: Mimo téma

R^VV

evva 27.6.2007 10:48

Re: Re: Re: Mimo téma

Lucko, máš úplně pravdu, napsalas to moc dobře. VV

Li 27.6.2007 10:54

Re: Re: Re: Mimo téma

R^VR^VR^V Napsala jsi to skvěle ;-)VVVVVV

s 27.6.2007 11:03

Re: Re: Re: Mimo téma

I Rumunsko má zákon na ochranu zvířat a mělo by ho dodržovat. Napsat na velvyslanectví Rumunska? Orgánu EU, který se zabývá ochranou zvířat? Člověk má pocit marnosti a chuť nedělat nic.;-(

tosca 27.6.2007 12:21

Re: Re: Re: Mimo téma

Kdybys mě nejmenovala, tak to podepíšu bez výhrad :-) Takhle musím dodat... je nás spousta. Každým dnem je víc lidí, co se snaží zlepšit ten malý kousek světa kolem sebe. Díky Bohu za každého z nich.

evva 27.6.2007 10:43

Re: Re: Mimo téma

fotky jsou strašný, pořád  znovu si je zpětně opakovaně  vybavuju. Chtěla bych mít možnost všem jim pomoct . Bojím se, že nejsou sami , že i další....  Nedokážu se nikdy vyrovnat s něčím podobným.

LFSH 27.6.2007 10:53

Re: Re: Re: Mimo téma

A ještě ke všemu majitelé těch psů mají spoustu nejrůznějších práv a  potrestání, náprava apod. ve většině případů zůstává teorií. Rv

tosca 27.6.2007 11:06

Re: Re: Re: Mimo téma

Ne, nejsou sami, je toho spousta. A i u nás takové případy najdete. A to jsme v EU ...

Co k tomu dodat? Asi nic, většina  už byla řečena. Začněme každý sám u sebe. A začněme tím, že si uvědomíme, že v současné době je i u nás v republice mnohonásobně víc psů (řádově), než lidí, kteří jsou schopni se o ně dobře postarat a dát jim domov. Co tím chci říct? Přemýšlejte ...

Lucka V. 27.6.2007 11:42

Re: Re: Re: Re: Mimo téma

no, zdánlivě by stačilo v čistokrevných chovech krýt až tehdy, když se najde dostatek lidí, co mají zájem o štěňátka a nepřemýšlet tolik o zisku. Ale to asi nehrozí. S pejsky v útulcích je ten problém, že ne každý najde odvahu vzít si domů zvíře, o kterém prakticky nic neví. A obávám se, že s postupující ,,civilizovaností", která sebou začíná přinášet i nepochopení základních přírodních zákonitostí, lépe nebude. Když vidím, kolik dětí dnes trpí panickou hrůzou ze psů a rodiče je v tom ještě podporují... Lidstvo čím je vyspělejší, tím více blbne:-/

tosca 27.6.2007 12:18

Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Pravda :-)

A teď ještě naťuknutí směrem, o který jde momentálně (v současné době) mně. Čistokrevných psů s PP je v útulcích minimum. 99% klientely tvoří bezpapíráci a vořeši ... a ti většinou nepocházejí z chovatelských stanic ... (ti, kteří z nich pocházejí jsou omyl, který se může stát v každé lidské činnosti a kdyby byli jen tihle, tak útulky zejí prázdnotou). Takže, kde se berou???? Nápověda ... "..., sháním pejska ke krytí, nejradějí s PP, pro hezkou fenku bez PP." ..."..hledám psa ke krytí naší fenky bez PP." ... atd... a výsledek ? "..štěňátka bez PP po rodičích s PP krásná v typu vychovaná v bytě oba rodiče k vidění." .." krásná štěňátka německého ovčáka, bez PP, pouze fenky," ... asi tušíš, že jsou to citáty z inzerátů ...

Chovatelské stanice by si měli pohlídat z FCI, ti na to mají i páky, jak na ně.

Celý problém jsi však vystihla v poslední větě: Lidstvo čím je vyspělejší, tím více blbne

LFSH 27.6.2007 12:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Uznávám, že v útulcích jde hlavně o bezpapíráky. Ale i o voříšky je zájem, naše psisko je potomek dvou kříženců (obsahuje v sobě asi 98 % atlasu psů) a je to velmi milovaný pejsek. Měl 6 sourozenců a majitelka matky Růženky říkala, že je o ně velký zájem, udala prý by i dvojnásobek. Nevím, jak se mají teď, ale po Plzni potkávám občas psa velice podobného Filipovi a vypadá spokojeně.

Takže myslím, že jde hlavně o módu - někteří snobové musí mít psa s PP, jiného nechtějí -, hodně lidí mají na psu nejraději jeho původ a voříšky považují za něco méněcenného.

Xerxová 27.6.2007 13:09

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Nevím - když jsem chtěla dogu, tak jedině s PP. Ne kvůli výstavám (dost na ně dlabeme), ale proto, abych opravdu měla dogu - se vzhledem a povahou, která jí přísluší. A od rodičů, které znám a od chovatelů, kterým věřím a tím, že si u nich koupím štěně, ocením jejich práci.

Vořecha za méněcenného nepovažuji, spoustu krásných a milých vořechů znám, ale nepořídila bych si ho. Necítím se pro to snobem...

LFSH 27.6.2007 13:36

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Nejde o to pořídit si ho nebo nepořídit. Snob se pozná podle toho, že za méněcenné (až prašivé) považuje všechny psy bez PP. A psy s PP považuje za luxusní předmět, ať už vypadá jakkoliv a má jakoukoliv povahu. Bohužel takových lidí, co každou živou bytost přepočítávají na peníze, pořád přibývá - a dle mého názoru si nezaslouží cokoliv živého.

tosca 27.6.2007 13:19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Ale no tak, nebudem tady snad řešit jestli je lepší pes bez PP nebo s PP. Kdo mě na NP zná, tak ví, že mojí srdeční záležitostí jsou vořeši. Papíráka nemám, neměla jsem a hned tak mít nebudu, protože na rasu, co se mi líbí, nemám podmínky. Nemíním vstupovat do diskuze, zda je lepší vořech nebo pes s PP (podle mě jsou oba stejně dobří) nebo do diskuze, že by se teda něměli množit psi s PP, když se nemají množit vořeši. Množit by se neměli žádní psi. Cílený chov plemene je jiná kapitola. Aby u psů s PP šlo o cílený chov by měla zajistit FCI. Mým cílem je pomoc vořechům. Těm, co neměli štěstí a hlavně těm, co se nikdy nemusí narodit a pak nemusí umírat v utrpení, bolestech a o samotě.

Měl 6 sourozenců a majitelka matky Růženky říkala, že je o ně velký zájem, udala prý by i dvojnásobek. Nevím, jak se mají teď,  ... snad to ví aspoň majitelka feny. Zvlášť pokud tvrdí, že by jich udala i dvojnásobek.

Pokud je o vořechy zájem, posílejte prosím zájemce třeba sem U dobré duše tam čeká několik desítek vořechů, zda budou mít štěstí. Někteří čekají roky a mnozí se nedočkají (i oni byli kdysi štěňaty). Pokud si nevyberou, ať mě kontaktují, pošlu jim seznam dalších několika desítek útulků. Snad si mezi několika tisíci psy vyberou.

Ti, co chtějí psa s PP jsou ještě ti lepší (ne každý, kdo chce psa s PP je teda snob, mnozí lidé moc dobře vědí proč chtějí danou rasu). Nejhorší jsou maloměšťáci, co chtějí "rasu", ale na co platit za papíry, že? Na výstavy nechcem, tak co. Takže pořídíme labradora bez PP za 3000 z pochybné množitelské stanice a podpoříme tak výnosnou živnost množitele....Labrador pak nevyroste, uši má jak NO, na zadních nohou DKK 4/4, ale je to loztomilý pejsek a soused má loztomilou fenečku taky bez PP, o labíky je zájem, tak připustíme dva ppvořechy a štěňata vořechů budeme prodávat za 3000,- ... prima byznys, lidí bez informací, co je koupí se najde dost ...

Xerxová 27.6.2007 13:26

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Tosco - to je pravda - ale nějak nejde ty lidi přesvědčit, že pes s PP nemusí být jen výstavní a chovný, ale že je hlavně kamarád... A ty moderní plemena - jako třeba teď labradory a zlaťaky ten "takychov" hrozně ničí - tolik agresivních a kulhajících retrívrů kolem nás nemůže být jen náhoda...

tosca 27.6.2007 13:36

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

To je právě ten problém, lidi PP zaměňují s výstavností a chovností, nechápou, že PP je "jen" dokladem původu psa. Že je to garance, že je to opravdu to plemeno. A že díky PP mají možnost (pokud chtějí) dohledat informace o předcích svého psa a dozvědět se tak spoustu informací o krevní linii, o případných problémech a chorobách, o vhodnosti k pracovnímu využití ...

Vždyť i v dobrých chovech se rodí psi, kteří se na další chov nehodí (nestandartní barva, jakákoliv vada vylučující z chovu, zlomený nebo špatně nesený ocas ...) Ale všichni tihle psi mají PP, jenom nejsou výstavně upotřebitelní a nelze je zařadit do chovu. Ale jsou to báječní kámoši na každý den. Pokud mám psa bez PP, mám vořecha a nikdo mě nepřesvědčí o opaku. Není-li doklad o původu, je pes vořech. A že vypadá jako labrador? Může být. Je spousta případů, kdy se ze spojení Ťapky a Puňti - typických zástupců "rasy" Vetaj narodili nádherní drsnosrstí jezevčíci, se všemi znaky, které mají mít  A přesto to byli vořeši :-)

Moderní plemena... kapitola sama pro sebe :-/, spousta smutných psích příběhů a zrazených psích duší jen proto, že je nějaká rasa v módě a že si pak lidé vybírají psa podle módního trendu a ne podle svých požadavků a možností ;-( Na pověru, že labrador je pes, který je automaticky poslušný, neagresivní a hodný už doplatilo mnoho psů...

LFSH 27.6.2007 13:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Jenom abych to shrnula: vadí mi lidi, kteří u psa s PP nevidí toho psa, ale jen jeho PP a myslí si, že psi bez PP nejsou hodni lásky (a na svém psu s PP mají v podstatě rádi PP). Každý pes (ale i kočka a jiná zvířata) si zaslouží lásku bez ohledu na svůj původ. Na tom se myslím tady shodneme všichni, nebo ne?

tosca 27.6.2007 14:28

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Ono je to celkově ještě složitější. To, co jste teď popsala je pouze kousek celého problému.  Ten problém pak dál pokračuje sice láskou k psovi, nikoliv k PP, ale sobeckou láskou, která končí u dveří majitele psa, který je tak útlocitný, že nemůže chodit do útulku, protože je mu psů líto, ale klidně svoji fenku ppvořecha připustí, aby měla štěňata (přece ji tu radost musím aspoň jednou dopřát ... :-/), která pak mnohdy v tom útulku skončí (většina z nich tam končí ve chvíli, kdy vyrostou z roztomilého štěněcího věku a stanou se z nich protivní puberťáci), ale to už páníček nevidí. A je až s podivem, kolik lidí si myslí, že to, že se pes dostane do útulku je pro psa výhra, že se tam o něj postarají a bude se mít dobře...

Celé je to o zodpovědnosti a úctě k životu. Ale obojí se musí týkat zvířat obecně, ne jen těch, co mám momentálně doma. Až všichni, co odchovávají štěňata pochopí (stejně, jako to dnes chápou dobří chovatelé), že na nich je zodpovědnost za další život odchovaných psů (koček), a že každý pes z jejich vrhu (ať už s PP nebo bez něj), který se odstane do útulku nebo skončí uvázaný v lese, je jejich krutá prohra, osobní selhání nebo také důkaz nedostatku skutečné lásky ke zvířatům (to v případě, že štěňata (pro)dají komukoliv, kdo zaklepe na dveře), bude u nás psům i kočkám mnohem líp. Těch pár kusů případů, kdy se pes ocitne bez pána nešťasntou náhodou nebo vinou osudu (úmrtí pána) pak nebude tak složité řešit.

Zuzka 27.6.2007 15:37

Re: kolik lidí si myslí, že to, že se pes dostane do útulku je pro psa výhra, že se tam o něj postarají a bude se mít dobře...

Ale to vůbec není s podivem, tosco. Víš, kolik lidí si to myslí o svých lidských příbuzných? 8-o A pro ně - co je skvělé pro babičku, je skvělé i pro psa. Rv

LFSH 27.6.2007 13:32

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

Právě o těch "chovatelích" mluvím: chtějí rasu, peníze za štěňata, vypadat nóbl a pes jako živá bytost je vůbec nezajímá.

evva 27.6.2007 18:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

nemám vůbec nic proti cílenému pořizování psů (ani jiných zvířat) s PP.  Jenom skoro všechna naše minulá i současná zvířata byla  "odněkud", kde nemohla dál zůstat. Omlouvám se, už jsem to určitě psala -měli jsme úžasného knírače  s prvotřídínm rodokmenem - ( přišel na občasné hlídání, zůstal deset let).  Pozvolna jsme z něho udělali obyčejného voříška. Nemyslím, že by mu chybělo pětileté předchozí  objjíždění výstav a sbírání CACIBů, zato dobře běhal po lese a krásně nás vítal a měl nás rád a my jeho.  Naše morčata jsou taky z "druhé ruky ". Jestli mi to časem podmínky dovolí, rozhodně přijde někdo z útulku. Asi si tím něco vyrovnávám sama se sebou, ale mám lepší pocit, když pomůžu někomu s nejistou budoucností .

tosca 27.6.2007 19:04

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimo téma

měli jsme úžasného knírače s prvotřídínm rodokmenem - Pozvolna jsme z něho udělali obyčejného voříška.

Hezká nadsázka :-) Ze psa s PP lze dost těžko udělat obyčejného vořecha ;-P Pokud se dostane do útulku (a většina psů s PP si sebou svůj PP nenosí), může být označen za "ppvořecha" lidmi, jako jsem já :-) I když, kdo ví, papíroví psi bývají tetovaní a zapsaní v plemenné knize, takže jejich původ většinou lze poměrně snadno dohledat, i když přijdou někam bez svého "rodného listu" :-)