28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Diskuse k článku

VÁLKA: Tohle (zatím) není žádná totální válka

Vážení a milí, dostal jsem hned od několika čtenářů odkaz na D-Fensův prvomájový článek „Wollt ihr den totalen Krieg?“, ve kterém se provozovatel serveru vypořádává se současnou situací. A k tomu samozřejmě dotazy, co si o něm myslím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 4.5.2022 10:45

No jaké, co situace dovolí, bude vyhlášeno za plán a za vítězství.

P. Diviš 4.5.2022 10:43

Jo.

P. Diviš 4.5.2022 10:43

Ti ukrytí se zaručeně nechtějí nechat "zachraňovat" do ruského koncentráku.

P. Diviš 4.5.2022 10:42

Malá oprava , 1914 Rusko účastníkem Velké války

P. Diviš 4.5.2022 10:40

Dvacáté století a jednadvacáté století.

1904 Rusko napadeno Japonskem * 1904 Rusko účastníkem Velké války * 1919 SSSR napadl Ukrajinu * 1919 SSSR napadl Polsko * 1924 SSSR napadl Gruzii * 1929 SSSR šarvátka s Čínou * 1939 SSSR napadl Polsko ve spojenectví s Třetí říší. * 1939 SSSR napadl Finsko * 1940 SSSR napadl Pobaltí * 1940 SSSR napadl Rumunsko * 1941 SSSR napaden spojencem Třetí říší. * 1956 SSSR napadl Maďarsko * 1968 SSSR napadl Československo * 1979 SSSR napadl Afghanistán * 1992 Rusko odtrhlo kus Moldávie * 1994 Rusko napadlo separatisty v Čečně * 1999 Rusko napadlo separatisty v Čečně * 2008 Rusko napadlo Gruzii * 2014 Rusko napadlo Ukrajinu * 2022 Rusko napadlo Ukrajinu

Souvislost mezi Ruskem, SSSR a znovu Ruskem doufám nemusím vysvětlovat.

R. Polášek 4.5.2022 10:36

Novorossijsk je přece odjakživa v Rusku. A válčí se na území Ukrajiny.

E. Tocháček 4.5.2022 10:23

„..K rozpoutání války notoricky stačí jedna strana..“ :D ano, u rozpoutání naprosté většiny válek za posledních 20 let byla vždy jedna a ta samá strana. Obáván se, že Rusko s Ukrajinou dělají v Evropě užitečné idioty USA. Doufejme, že to nebude stát víc, než jen zchudnutí evropské střední třídy.

A taky vystopování švédského mindráku ze zbohatnutí během WWII, coby původce jejich dnešního „hypersluníčkářství“, tak to nemá chybu. Němci k tomu mají hezké pořekadlo: „Zblbl z přežrání“.

J. Smola 4.5.2022 10:15

Ruské plány ovšem evidentně nikdo neviděl, takže nikdo ze západního mainstreamu evidentně neví jaké byly a jaké jsou.

V. Novak 4.5.2022 10:12

Protože nechce "totální válku" a navíc mu jde o území Novorossije, kde je naprostá většina ruskojazyčných, kteří jsou buď pro Rusko nebo je jim to fuk.

M. Hoblík 4.5.2022 10:11

Válka zatím neprobíhá! To bychom poznali, asi bychom už platili rublem. Všechny zbraně na Ukrajině a naši vojáci v Mali...

V. Novak 4.5.2022 10:10

Ukázka ukrajinské propagandy bez komentáře přejímané tou naší:

"Ukrajinské úřady plánují na středu evakuaci dalších civilistů z ruskými jednotkami obleženého přístavního města Mariupol" vykládá vicepremiérka Iryna Vereščuková. „Mariupolská humanitární operace pokračuje. Pokud to dovolí bezpečnostní situace, plánujeme na středu evakuaci z Mariupolu do Záporoží“

Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/ukrajina-valka-rusko-invaze-izjum-donbas-mariupol.A220504_084149_ln_zahranici_kov

Mariupol je už milicí DLR obsazen (takže samozřejmě ne obléhán) nejméně 3 týdny. Jediné obléhané místo je závod Azovstal, který Azovci předělali na svou pevnost. Od pátku probíhala evakuace těch civilistů, které propustili nebo kteří jim utekli, celkem skoro 200 osob, většina se nechala evakuovat do DLR, část pod dozorem "OSN" (takže nejspíš UNHCR) a MVČK do Záporoží na ukrajinskou stranu.

Situace dovoluje evakuaci už ty tři týdny - jenže zbylí Mariupolci se halt na Ukrajinu "zachránit" nechtějí dát...

V. Kučer 4.5.2022 9:59

Pokud by nás bylo 40 milionů a měli bychom území velké jak Ukrajina Hitler ani sovětští generálové by si na nás nic nedovolili, ti němečtí to nechtěli riskovat ani v roce 1938.

R. Polášek 4.5.2022 9:55

Otázka je, proč by Rusko mělo válčit s "jednou rukou za zády" a postupovat kilometr, dva kilometry denně nebo vůbec nebo dokonce i občas ustupovat.. Když evidentně jejich plány byly takové, že měli rychle obsadit většinu Ukrajiny, do Kyjeva místo Zelenského dosadit proruskou vládu a celou Ukrajinu rozporcovat na několik proruských republik. Maximálně snad pro EU nechat jednu menší republiku jako "cenu útěchy" na západě Ukrajiny, aby jejich evropští spojenci Němci měli kde vyrábět levné komponenty. A to všechno měli původně stihnout za 2, maximálně snad tak 5 dní, než se politici kolem rozhoupají a začnou protestovat a podporovat Ukrajinu.

Jenže Ukrajina už válčí třetí měsíc a s každým dnem je vojenská i ekonomická podpora Ukrajiny větší a větší.

V. Novak 4.5.2022 9:50

Což Diviš ví napwofto pwefně!

V. Novak 4.5.2022 9:46

Ano, ano - nevejde se mezi Divišovy oční klapky...

J. Smola 4.5.2022 9:37

Takže bez nějakého fandění ať jedné nebo druhé straně. Co se od našich vojenských expertů z politoligických fakult nedozvíte : RF během prvních 2-3 dnů přesnými raketovými a leteckými údery po celé Ukrajině v podstatě zrušila velmi kvalitní vícevrstvou ukrajinskou PVO, většinu ukrajinského bojového letectva, (sám tiskový mluvčí min. obrany USA už před měsícem přiznal, že UA dělá 5-10 bojových letů denně, zatímco RF cca 200 letů denně), postupně pak zlikvidovala většinu vojenských letišť, centrální uzly velení, shromaždiště a sklady ukrajinské techniky, centrální sklady PHM, hlavní uzly logistiky a opravárenské závody. UA vede víceméně už jen PR válku s občasnými výpady, které samozřejmě na Twiteru a Telegramu patřičně zveličí.. Na Donbase, kde proti VSU bojují hlavně jednotky DNR a LNR, (samozřejmě podporované zpravodajsky, letecky a dělostřelecky armádou RF) je to takový boj na přetlačovanou, kde zejména díky lepšímu ruskému dělostřelectvu, má ukrajinská armáda ztráty několika stovek vojáků denně. Rusko zatím bohudík "válčí" s jednou rukou za zády. To by jinak na většině Ukrajiny nešla elektřina, internet, televizní signál, nefungovala veřejná doprava, neexistovalo zásobování. Takhle to Rusko může táhnout několik let, občas si na dálku "vyzobat" důležité vojenské cíle, aniž by ho to nějak extrémně finančně, materiálně nebo personálně vyčerpávalo. A v Kyjevě se to časem začne mlít samo, VSU, SBU, Národní garda, Azovy, Ajdary, Teroborona etc si půjdou po krku navzájem.

R. Polášek 4.5.2022 9:32

souhlasím.

R. Polášek 4.5.2022 9:29

Jenže dnes je Ruská armáda na tom tak, že reálné poslední boje se stejně silným protivníkem byly proti hitlerovcům v roce 1945 a i poslední záchvěvy té zkušenosti jsou v ruské armádě dávno zapomenuty.

Všechny války, ve kterých od roku 1945 Rusové naplno účinkovali, byly asymetrické. Potlačení maďarského povstání 1956 a dalších protisovětských povstání, Afgánistán 1979 - 89 . Konflikty kolem vzniků všelijakých separatistických republik a enkláv rusky mluvících místních.

Čecensko, Sýrie, to už byly vysloveně teroristické asymetrické války. Mimo speciálních jednotek, které ovšem v prvních dnech války u Kyjeva byly silně poničeny, už téměř 80 let všichnu Rusové v uniformě bojovali pouze proti výrazně hůře vyzbrojeným a slabším protivníkům. Rusové si tak zvykli, že mohou armádu libovolně rozkrádat pro svůj osobní prospěch, mohou libovolně ničit, zabíjet civily, mučit je a přesto se jim nic nestane a vždycky vyhrajou. A tak se jim dlouhodobě "podařilo" obrovsky snížit bojeschopnost ruské armády, takže s Ukrajinci, kteří by měli být papírově slabší, dnes se taktak drží vojensky a prohrávají propagandisticky.

P. Diviš 4.5.2022 9:24

Co že vám se nejeví, to není problém. Problém je, že se jeví Putinovi.

S. Ševeček 4.5.2022 9:24

Aha - v roce 1939 v polských řadách, okupantech předmnichovské ČSR?

- v roce 1939 přešel do ruského gulagu?

- v roce 1943 do ČSL jednotky v Buzuluku?

- v roce 1948 do komunistické armády?

/cestovatel, profesionál, nebo nimrod?

/nemyslím to doopravdy, pane Tesaříku, jen jako možný úhel pohledu. Vašeho otce si vážím.

V. Novak 4.5.2022 9:23

Pro Gotta!!! - ani vy jste nepochopil podstatu toho vtipu?

Viďte, že jen srandujete a provouje...

P. Diviš 4.5.2022 9:23

NaciLancaster ... :-P

P. Diviš 4.5.2022 9:22

Ta vaše angličtina má nějaký ruský nádech, Kosmo.

P. Diviš 4.5.2022 9:22

Ano. Tehdy to skutečně nešlo a z mnoha různých důvodů ani v letech 1938/9. Bohužel.

Jinak má ale Kechlibar pravdu.

P. Diviš 4.5.2022 9:20

1***

V. Novak 4.5.2022 9:20

Copka to vám vaše média ve vaší bublině neřeknou?

R. Polášek 4.5.2022 9:13

No, já nevidím náš komplex z toho, že jsme se v rocě 1968 nebránili. V roce 1968 ještě měla sovětská armáda zkušenosti ze reálných bojů z druhé světové v živé paměti, protože minimálně vyšší vedení ty boje prožilo. A tak tehdy ještě obecně věděli, že sice rozkrádat majetky, lhát, co se udělalo, podvádět a podobně je sice možné, ale podstatná je síla armády tehdy, když se ocitne před protivníkem a pod jeho palbou. Neboli tehdy, kdybychom se vojensky bránili, tak bychom byli rychle a velkou přesilou zničeni, protože ty znalosti a dovednosti z bojů s rovnocenným protivníkem tam ještě z druhé světové války byly. Vojsky Varšavské smlouvy bychom byli beznadějně přečísleni a díky ještě živým Postupimským a dalším dohodám a zase obavě z atomových zbraní bychom byli v zájmové sféře Sovětského Svazu. NATO a ni USA by si nedovolali nám tehdy jakkoliv pomáhat. Maximálně by nějací jednotlivci, agenti nebo vlastenci zkusili přes hranice propašovat v batohu nějaké samopaly.

Okupaci 1968 jsme se postavili správně, tak, jak to bylo v té době nejlepší, vzdorem přes protiokupantské vysílání televizních a rozhlasových vysílačů a běžných novin plakátů a letáků. Některá studia vydržela v poloutajení vysílat tuším až měsíc.

R. Tesařík 4.5.2022 9:06

Vadí mi tento jako jeden z mála. Vadí mi ještě palestnský terorismus, stejně takjaako islámský. A vadilo mi podporování arabského jara.

J. Karza 4.5.2022 9:04

Správná otázka zní, která verze se k vám skrze angažovaná média dostane.

J. Nevrkla 4.5.2022 9:03

Proboha jaký odklon? Rusové podnikli invazi na Ukrajinu, Američani do mnou zmiňovaných i několika dalších zemí (Grenada, Somálsko...). Jaký je v tom rozdíl? To už vám fanatismus zatemňuje mysl?