10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

VÁLKA: O obraně, hranicích a obraně hranic

Od nepaměti je zřejmé, že obránce nemůže jen tak sedět nebo stát, že musí k obraně něco dělat. Tak třeba obránci středověkého města věděli, že když obléhatel postaví obléhací stroje a bude s nimi několik dní bušit do hradeb, hradby padnou. Takže je potřeba udělat protiútok a stroje zničit – a to ví zase obléhatel a připravuje si obranu proti protiútoku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Urban 23.5.2022 13:42

Jen Stalin, a v případě toho Krymu Chruščov. Jinak máte pravdu, o těchto věcech se v Kyjevě opravdu nerozhodovalo.

J. Pankovic 23.5.2022 13:45

...a za vraždění Poláků může taky Stalin ?

P. Urban 23.5.2022 13:57

Ne. Ale tady byla řeč o napadání sousedních zemí.

J. Pankovic 23.5.2022 14:02

No právě, třeba Lvov byl "odjakživa" polský, než ho ukradli nejdřív za cara Rusové a potom za bolševika Malorusové, kteří jsou dneska Ukrajinci:-/

P. Urban 23.5.2022 14:06

Odjakživa ne, ale budiž. V každém případě ho neukradli Malorusové, ale Stalin.

J. Pankovic 23.5.2022 14:11

...jo, oni ti svatouškové "pouze" vyčistili území od Poláků a Židů.

To, že se Rusové chovají jako hovada ještě není důkazem, že všichni Ukrajinci jsou svatí

P. Urban 23.5.2022 14:13

Zcela správně. On tady někdo tvrdí, že Ukrajinci jsou svatí?

J. Černý 23.5.2022 16:11

O "chování" Rusů vime jen od Banderovců.

J. Černý 23.5.2022 16:00

Se Sýrii má Rusko smlouvou. Ruská " intervence" na Kavkaze má srovnání s americkými akcemi.8-o Co berete? Vy jste psal o Rusku, tak odpovídám a proto raději odklanite k Ukrajině ?. Ale odpovím, banderovci napai vlastni obyvatele a začalo to Majdanem, Oděsou atd.

D. Mach 23.5.2022 16:41

Russko má se Sýrií smlouvu na zabití 350 tisíc civilistů, nebo to bude ještě pokračovat?

P. Urban 23.5.2022 13:35

Jinak, pro upřesnění, Lýbie byla především francouzská věc. A v Sýrii NATO ani USA neintervenovaly vůbec.

A. Renjascu 23.5.2022 14:48

Opravdu?

https://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/clanek/usa-rozsiruji-nalety-v-syrii-nebudou-brat-ohledy-na-asada-317358

https://www.byznysnoviny.cz/2016/09/18/americke-letouny-v-syrii-behem-primeri-bombardovaly-syrskou-armadu-zabily-az-80-lidi/

https://echo24.cz/a/iFgvU/omylem-vybombardovali-mesitu-mirili-jsme-o-20-metru-dal-tvrdi-americane

A. Renjascu 23.5.2022 14:48

Opravdu?

https://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/clanek/usa-rozsiruji-nalety-v-syrii-nebudou-brat-ohledy-na-asada-317358

https://www.byznysnoviny.cz/2016/09/18/americke-letouny-v-syrii-behem-primeri-bombardovaly-syrskou-armadu-zabily-az-80-lidi/

https://echo24.cz/a/iFgvU/omylem-vybombardovali-mesitu-mirili-jsme-o-20-metru-dal-tvrdi-americane

Z. Koutecký 23.5.2022 14:59

Že v Sýrii USA neintervenovaly vůbec? A kde se tam tedy vzali američtí vojáci, kteří např. letos v únoru provedli operaci, při níž byl, mimo dalších, zabit i lídr skupiny IS abú Hašimí Kurajší, jak oznámil americký prezident Biden. Všichni Američané se podle Bidena vrátili v pořádku.

Lybie byla možná především britská a francouzská věc, ale USA bombardovaly Lybii už v roce 1986 a intervence v roce 2011 se zúčastnilo téměř celé NATO.

A. Renjascu 23.5.2022 15:12

To musíte napsat panu Urbanovi

P. Urban 23.5.2022 15:48

"Téměř celé NATO"? Včetně německé, polské, české ... armády?

J. Černý 23.5.2022 16:08

Libye byla hlavně americka vec, protože Francouzům a Britům po třech dnech došla munice.

A tak rukou společnou roztřískali zemi s nejvyšší životní urovni v Africe. Brebto Turecko neni v NATO ? A na území, které Turecko Syrii okupovalo se vyskytovali američtí, francouzští a britští vojáci.

D. Mach 23.5.2022 16:21

USA teď napadli Somálsko? Tak o tom mejstrým zatím mlčí! A o tom napadení Libye také. ;-D

M. Boháček 23.5.2022 13:56

Ani nemeckí náckovia nenapadali spočiatku okolité zeme. "Iba" si čistili a spájali (etnicky) tú svoju. Až potom prišla požiadavka na životný priestor.

P. Urban 23.5.2022 14:02

Správná připomínka. Až na to, že Putinovo Rusko deklarovalo svůj nárok na životní prostor ještě před tím, než vyčistilo a etnicky pospojilo to, co podle něj má být ruským.

Z. Koutecký 23.5.2022 15:19

Nárok Němců na životní prostor uplatňoval Hitler už v roce 1921 ve své knize Mein Kampf, včetně toho, kde ten prostor hodlá získat, totiž na Východě. A tak plánoval svůj pověstný Drang nach Osten.

S. Donát 23.5.2022 12:53

Díky za ten text. Pište prosím dál. A těch dezolátů, ruských filcek a dalších prvoků si nevšímejte :)

J. Černý 23.5.2022 12:54

Dobrá hnědá ejakulace.

P. Urban 23.5.2022 13:21

V tom se shodneme. Rozdíl asi bude v tom, kdo je tady hnědý.

J. Černý 23.5.2022 13:29

Vy jste ruská filcka..? ;-D

J. John 23.5.2022 11:00

Nyní jsem ty fantasmagorie politruka Bílého dočetl až do konce. Píše z blízkého Marsu, nebo odněkud, kde platí jiné zákony nejen fyzikální, ale i logické?

P. Pepax 23.5.2022 11:09

Souhlas, bylo dost pracné do dočíst do konce.

P. Diviš 23.5.2022 11:49

Píšete z blízkého Marsu, nebo odněkud, kde platí jiné zákony nejen fyzikální, ale i logické?

J. John 23.5.2022 11:51

N základě čeho jste se dotázal? Já své výhrady k nesmyslům v článku napsal v dalším komentáři.

P. Diviš 23.5.2022 11:54

Já také.