20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

VÁLKA: O obraně, hranicích a obraně hranic

Od nepaměti je zřejmé, že obránce nemůže jen tak sedět nebo stát, že musí k obraně něco dělat. Tak třeba obránci středověkého města věděli, že když obléhatel postaví obléhací stroje a bude s nimi několik dní bušit do hradeb, hradby padnou. Takže je potřeba udělat protiútok a stroje zničit – a to ví zase obléhatel a připravuje si obranu proti protiútoku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Renjascu 23.5.2022 10:34

Souhlasím. USA stavěly v Ochakivu vojenskou základnu, (kterou jim rusové hned první den války vybombardovaly) ač v preambuli vzniku Ukrajiny se Ukrajina zavázala být trvale neutrální a nebýt součástí žádného vojenského bloku či paktu. Díky tomu také byl dán souhlasu s osamostatněním od SSSR. Podobně jako byl souhlas se sjednocením Německa podmíněn slibem, že se NATO nebude rozšiřovat na východ. Samozřejmě k tomu je potřeba připočítat financování Majdanu (převratu) ve výši pěti miliard z USA, které mělo rozdělenou Ukrajinu převážit západním směrem-ale místo toho se tím nadobro štípla-a taktéž povolání gruzínských odstřelovačů, kteří stříleli do lidí i bezpečnostních složek. Bližší informace je možné shlédnout v dokumentu italské televize, kde jsou s těmito odstřelovači i rozhovory.

Biologické laboratoře, tam jde o big průšvih Ukrajiny, který dlouhodobě popírala až byla Nuland donucena pod přísahou přiznat, že tam jsou, že je USA financují a že tam jsou tak nebezpečné látky, že mají obavy, že je rusové získají. Nakonec i WHO vyzvala Ukrajinu k okamžité likvidaci těchto nebezpečných patogenů.

Vraždění vlastních spoluobčanů bylo taktéž potvrzeno. Šlo o minimálně čtrnáct tisíc obětí na Donbase.

Spolupráce a Ruskem? Tak to Ukrajina určitě nebyla a není povinna. Zde by měl každý stát volit předně vlastní zájmy. To je samozřejmě v dnešní zkorumpované společnosti-na Ukrajině obzvlášť-problém, ale teoreticky by to tak mělo být.

Další problém je stupidní národnostní politika Ukrajiny založená na překonaném modelu z dvacátého století spočívající v násilné ukrajinizaci neukrajinských částí země. To vedli k tomu, že se některé "neukrajinské" části v souladu s Kosovským precedentem, který byl potvrzen mezinárodním soudem, rozhodly od Ukrajiny oddělit a vyhlásily samostatnost. Po tomto osamostatnění, kdy pokračovalo napadání ze strany Ukrajiny požádaly tyto osamostatněné oblasti Rusko o ochranu, podobně jako to kdysi po odtržení udělalo Kosovo směrem k USA. A průšvih byl na světě

D. Mach 23.5.2022 11:12

Už jsem vám psal včera, že lžete, protože námořní základnu Očakovo pomáhali Ukrajincům stavět Britové. K těm ostatním peečovinám je škoda se vyjadřovat.

A. Renjascu 23.5.2022 11:20

Nemáte argumenty, tak jen plkáte.

A pokud chcete doplnit info o přítomnosti dalších sil NATO v Ochakivu, tak můžete dodat podrobnosti s odkazy, ale na věci samotné to stejně nic nemění.

V. Zadák 23.5.2022 10:36

Máách, Šebesta, Urban, Nový mají naprosto jasno, neboť sledují pouze vládou povolená media.

P. Urban 23.5.2022 11:07

Někdo sleduje vládou povolená média, někdo vládou nepovolená. Pokud si někdo ze sledování vládou povolených médií odvodí, že (dle těchto médií) má Ukrajina do švestek dosáhnout Hitlerovy vysněné linie Archangelsk - Astrachaň, pak je asi jedno, jaká média sleduje.

J. Lukavsky 23.5.2022 11:14

"Tu ruskou zlobu si Ukrajinci svojí soustavnou zlovolnou politikou vůči Rusku přivodili sami" Stejně tak jako Estonsko, Litva, Polsko, Slovensko, Česko, Rumunsko, Bulharsko...... Všechno země, které měly to potěšení se desítky let vyhřívat v teplé náruči SSSR (kde tak vólno dýšet čelověk....) a Varšavské smlouvy, týt z RVHP..... a nakonec? Hnus, cpou se do NATO a bratří se s USA kde lynchují černochy. Čirý nevděk sklízí to otloukavé Rusko! Ještě, že tam mají toho vsvého Putina, ten to vypucuje a dá do pucu. J.L. end

J. Vágner 23.5.2022 9:44

Zajímavé postřehy, ale selektivní. Jen ty co se hodí. Doplňme je.

1. Shoda je v tom, že Rusové jsou agresori a zaslouží dostat co zaslouží. Jejich vedení i národ, který to podporuje.

2. Ovšem jen hodně vypláchnuty odmítá vnímat, že to 24.2. nezačalo a že někdo měl mimořádný zájem, aby Ukrajina to, co bylo dohodnuto za účasti západoevropských lídrů sabotovala a hezky to eskalovalo. Proto nám také 2/3 zemí světa na nějaké sankce kašle. Mají oči a nemají z nás už dostatečný strach.

3. Zkončil globalizovany svět. Žádná škoda, stejně jsme to s efektivnějšími Číňany prohrávali. Formuje se blok zemí proti Západu v čele s Čínou. A budou zase nezúčastnene země Indie, Brazílie, JAR... Je blbé, že jsme Číňanům ruské suroviny narvali do chřtanu. Bude nás to mrzet, velcí jako byl Kissinger by to nikdy neudělali, ale Rusy to dřív nebo později bude mrzet taky.

4. Jak je dlouhodobě nahnání Rusů do Čínské náruče omyl (Trump by se ho nikdy nedopustil), krátkodobě je to od Američanů majstrštyk. Rusové krvácí, Evropa to platí a hlavně ztrácí poslední zbytky konkurenceschopnost a Američané vydělávají na dodávkách zbraní všem, (od Ukrajincu až po nově probuzene evropské ;-(válečníky) a na dodávkách třikrát dražšího, jinak neuplatnitelneho břidlicoveho plynu. To nemá chybu, to bych bojoval do posledního ukrajince taky!

5. Proto se nachystejme na roky dalšího válčení, na hromady dalších ruských válečných zločinů (ti pitomci ještě neví, že se jich chtějí dopustit, ale garantuji vám, že se o nich z ČT dozvíme) a utahování opasku.

6. Výhodou je, že jako Západ jsme semknuti jak nikdy. Jen z toho některým, třeba nám, začne brzy modrat ksicht. Nadšením.

D. Mach 23.5.2022 9:47

ad 2. Ovšem jen hodně vypláchnuty odmítá vnímat, že to 24.2. nezačalo.

Máte pravdu, začalo to už v roce 2014 russkou anexí Krymu a okupací části Donbasu.

P. Diviš 23.5.2022 9:57

Bod 1. ano.

Ten zbytek, to je taková směska omylů a ruské propagandy.

P. Urban 23.5.2022 10:02

Rusko-ukrajinský konflikt nezačal 24.2.2022. Podobně jako německo-polský konflikt nezačal 1.9.1939. V obou případech jde o posun do jiné fáze. Ale tento "fázový posun" je důležitější, než konflikt sám.

Můžeme diskutovat o tom, jestli druhá světová válka prospěla více Američanům, SSSR nebo Čechům. A kdo v ní bojoval kterými cizími vojáky. To ale nemění na skutečnosti, že válku (ne konflikt, ale válku vedenou vlastní armádou) začal Hitler, aniž by jej k tomu nutily okolnosti. Stejně jako dnes Putin.

Řekl bych, že na válečných zločinech není nejdůležitější, jestli je ukazují v ČT.

Rusko v čínském chřtánu ještě zdaleka není. Dostat ho tam bude vyžadovat letitou dobrou vůli obou stran.

P. Diviš 23.5.2022 10:05

Není, ale směřuje. Nezpůsobil to ovšem Západ, celkem poctivě se snažící s Ruskem vycházet a spolupracovat, jenže Rusové to neumí. Tak se sami vmanévrovali do situace, kdy jim zbývá jen ta Čína a ta navíc "má navrch".

V. Zadák 23.5.2022 10:54

Karle Šebesto, Vy jste humorista.

D. Hubáčková 23.5.2022 9:18

Nezapomenout na trojčata, která také znásilnili.

D. Mach 23.5.2022 9:22

???

D. Hubáčková 23.5.2022 9:24

No, to jsem si přečetla v našem tisku.

D. Mach 23.5.2022 9:24

A oslavujete to?

D. Hubáčková 23.5.2022 9:27

Ne, jen tomu nevěřím.

P. Urban 23.5.2022 9:44

Válečnou propagandu je nutno brát s rezervou. Na druhou stranu to ještě neznamená, že to nemůže být pravda.

D. Mach 23.5.2022 9:50

Předpokládám, že přijdou i horší informace, než byly ty o znásilnění ročního děcka co nepřežilo, a dvouleté holčičky, která to přežila, ale nevím, co to udělá s její psychikou. A znásilňování mladých chlapců se tam děje, a není asi o čem diskutovat. Russáci a muslimové takový nástroj boje používají běžně.

R. Langer 23.5.2022 10:09

Ano, muslimáci znásilňují chlapečky běžně... ;-D

D. Mach 23.5.2022 10:14

Během konfliktů ano, podobně jako Russáci. Během míru to Russáci také běžně nedělají.

R. Langer 23.5.2022 10:25

Tak určitě. Smrtelné hříchy přece muslimáci neřeší... ;-D

D. Mach 23.5.2022 10:29

Stejně jako pravoslavní Russáci nebo Srbové ... :-P

T. Novy 23.5.2022 10:00

A čemu věříte? Tomu, že co rusák, to gentleman? Ženu by ani květinou neuhodil? A všechna zvěrstva z Ukrajiny jsou vymyšlená?

D. Hubáčková 23.5.2022 9:49

To byla reakce na jeden příspěvek, blbě se to zařadilo.:-/

P. Pepax 23.5.2022 9:17

Autor mi dost připomíná Švejka.

G. Onion 23.5.2022 9:29

;-D;-DR^

J. Vintr 23.5.2022 9:16

Autor zjevně vychází ze "zpráv" v našich a západních médiích. Václav Havel prý kdysi řekl, že v zemi, kde panuje cenzura, věří oficiálním zprávám jen blbec..

T. Novy 23.5.2022 9:20

To znamená, 93% ruSSáků jsou blbci?

P. Diviš 23.5.2022 9:21

To numero nemusí být přesné, ale v zásadě to tak bude.