3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

VÁLKA: Co radí Ukrajincům New York Times?

Výstavní skříň americké a světové liberální žurnalistiky deník The New York Times zveřejnil redakční komentář k válce na Ukrajině, který zastánce toto země poněkud zarazil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Severa 7.6.2022 10:53

Myslím, že Rusko se (zatím?) spokojí s obsazením Donbasu, nebo s celým obsazeným územím, na které použije ten trik s referendem a vytvoří obrannou linii a dál nebude postupovat. Ukrajinci již těch bojů mají asi také dost a pokud Rusko zastaví další boje, Západ, který má svých starostí také dost, přestane Ukrajinu podporovat. Ruský mužik bude spokojen s dobytým územím a zapomene na údajný ukrajinský fašizmus a Putin bude národním hrdinou.

D. Laurencikova 7.6.2022 10:51

Jeste jsem neslysela zadneho generala, at uz nemeckeho, nebo americkeho ci jineho rict, ze "tato valka nemuze skoncit jinak, nez PORAZKOU RUSKA". Ale uz jsem videla par generalu zoufat si nad takovymi vyroky. Vojenska porazka Ruska, ktere vlastni nejvetsi potencial atomovych zbrani na svete a jde mu o existenci, proste nelze. Smirte se s tim.

D. Laurencikova 7.6.2022 10:47

Prosim vas, toto opotrebovane prirovnani uz radeji nepouzivejte. Situace tenkrat v Sudetech a dnes na Ukrajine neni v nicem srovnatelna. Nebo snad Ceskoslovensko tenkrat valcilo se sudetonemeckou narodnostni mensinou a chystalo se prave vstoupit do silne vojenske aliace, ohrozujici Nemecko??

D. Laurencikova 7.6.2022 10:40

Ale samozrejme, ze lze. A hlavne, Ukrajina mohla dnes mit Krym i Donbas a mohl byt mir. Ale jak pisete, Ukrajina neni a hlavne nebyla ochotna...

D. Laurencikova 7.6.2022 10:36

A vite, ze obyvatele potencielne anektovanych oblasti Ruskem na Ukrajine s tim nadsene souhlasi?

J. Krásenský 7.6.2022 10:26

Jedinou účinnou pákou je laciná ropa a plyn. Jenže to greendealáci nedopustí. Paradoxně dosavadní sankce Rusko posilují víc, než kdyby cena ropy klesla alespoň pod 40 $ za barel. Tedy jakoby garnitury EU a USA skrytě Rusko podporovali.

R. Langer 7.6.2022 10:15

Sudeťáci s tím souhlasili bez problémů... ;-D

R. Langer 7.6.2022 10:14

To je potom zajímavou otázkou, kde se mentálně vlastně nachází EU? ;-D

R. Langer 7.6.2022 10:13

BOJUJ! :-P

P. Diviš 7.6.2022 10:11

Těží ze situace, vytvořené taktéž neevropským státem (alespoň mentálně), Ruskem?

P. Diviš 7.6.2022 10:09

Vedení Ukrajiny lze k pochopení přinutit. Jak ale přinutit k pochopení vedení Ruska, jehož úmysly jsou mnohem méně reálné, než ty ukrajinské?

P. Diviš 7.6.2022 10:01

Souhlas.

P. Diviš 7.6.2022 10:00

Ano. Některé věci jsou prostě nevratné.

P. Diviš 7.6.2022 9:59

Základní podmínkou řešení je, donutit Rusko k ústupkům. Možná, že k nim není ochotna ani Ukrajina, ale Rusko zaručeně ne. A splnit ruské cíle prostě nelze.

P. Pepax 7.6.2022 9:37

Souhlas, tato válka nemůže mít vitěze, pouze široké spektrum porařených. Nicméně jsou země, které z této války těží, ale nenacházejí se v Evropě.

V. Pokorný 7.6.2022 9:36

Tak jen vyražte s plnou polní na Ukrajinu a místo pindání ty Rusy pomozte konečně vyhnat z té Ukrajiny. Vy jeden bojovníku, hodně síly do vašeho odhodlání!

B. Rudolf 7.6.2022 9:35

Jestliže vám "spojenci" slíbí rozsáhlou zbraňovou pomoc (viz zákon USA "o půjčce a pronájmu") a potom uzavřou tichou dohodu o tom, že vám nedodají těžké zbraně, tak je dost problematické se ubránit.

Především je potřeba si uvědomit, že Rusko je v této válce jednoznačným agresorem. Váš příspěvek implicitně naznačuje, že Rusko předkládá férové mírové návrhy a Ukrajina, že je odmítá. Protože se obracíte na Ukrajince, ať se v nějakém smyslu vzdají. Já nevím, jestli ruský gulag je lepší než smrt. Tak nám laskavě předložte ty Putinovy mírové návrhy bez kterých má váš příspěvek pouze zápornou hodnotu.

J. Roškota 7.6.2022 9:33

Hrozně rád bych věřil, že je to takhle snadné. Přesvědčíme Ukrajince, aby se vzdali území (které je stejně pro ně nedostupné) a zavládne mír.

Jenže otázkou je, zda to bude rusákům stačit. Zda nechají Ukrajinu na pokoji, zda se vrátíme k oboustranně výhodnému obchodu a vše bude jako dřív.

Obávám se, že to takhle nebude. Putinismus, je naočkován do ruské mysli a je mu tam dobře. Putin nevstoupil na Ukrajinu, aby vysvobodil rusky hovořící z ukrajinského jha. Putin a s ním většina Rusů, sní o znovuobnovení ruské říše a nemají žádné hranice, půjdou tam kam to bude možné.

Obávám se, že nás čekají nelehké časy.

B. Rudolf 7.6.2022 9:28

Problém je v tom, že Spojené státy a NATO toho zatím prokázaly příliš málo. Uzavřely podivnou tichou dohodu o tom, že nebudou na Ukrajinu dodávat těžké zbraně. A kdyby se to neprofláklo, tak bychom se jen smutně dívali na to, jak Ukrajinci jen prohrávají a prohrávají. Realita není od toho daleko.

Nechceme-li dlouhou opotřebovávací válku nebo zaprodání Ukrajiny Rusům, musíme Ukrajincům dodávat lepší zbraně, než mají Rusové. A potichu bokem jim vysvětlit, že ruskou armádu asi z celého svého území nevyženou.

Článek je psán tak, jako by Putin neustále usiloval o mír. Jako by neustále podával jeden férový mírový návrh za druhým a jako by Ukrajinci na všechny tyto mírové návrhy plivali. Nejdříve nám ty Putinovy mírové návrhy předložte k rozborům.

Dokud se to nestane, budu si o podobných článcích myslet, že nejsou určeny Ukrajincům, ale že jsou určeny politikům NATO a EU a že je mají odradit od dodávání kvalitních zbraní Ukrajincům.

V. Heidlerová 7.6.2022 9:24

Ukrajina se neuklidní ani po receptu odstoupení území. Neuklidnila se ani situace v r. 1938-39 v ČSR a Evropě. Ukrajina je mistr v partyzánském boji, válčila do r. 1954.[UA][UA][>-]EU

V. Heidlerová 7.6.2022 9:20

Není to nápad podle postupu Hitler a Sudety? Nastal pak mír?

O. Roldan 7.6.2022 9:20

Nikoliv. Tohle je válka Ruska proti demokratickému světu.

S. Ševeček 7.6.2022 9:17

víra je sladká.

S. Ševeček 7.6.2022 9:16

Ukrajiny jsou přinejmenším čtyři.

/otázkou je, jak se Rusko dostane k PR.

D. Laurencikova 7.6.2022 9:14

Rekla bych tem, kterym to aktualne vzali.

O. Roldan 7.6.2022 9:14

Vy byste souhlasila, aby vaše obec, kde v Německu bydlíte, byla anektována Ruskem?

Asi ne, viďte?

V. Novak 7.6.2022 9:13

Jenže komu? Slovákům kvůli těm 20 letům existence v rámci ČSR? Maďarům, protože do Uher patřilo dávno před tím?

O. Roldan 7.6.2022 9:13

Tohle skončilo nejpozději tehdy, když Zelensky prohlásil “Nepotřebuju odvoz, potřebuju munici.”

O. Roldan 7.6.2022 9:11

Naprostý omyl. Tato válka nemůže skončit jinak než porážkou Ruska.

Hlasy lidí jako vy jsou pátá kolona, která má zajistit, aby Rusko NEPROHRÁLO. Scholz a Macron s vámi souhlasí z celého srdce.

M. Grundmann 7.6.2022 9:07

Ve válce je důležité pochopit, proč a zač se bojuje. Teprve poté, kdy pochopíme, proč vlastně bojujeme, bychom si měli položit zcela legitimní otázku, zda má tento boj nějaký smysl, zda je v souladu s našimi hodnotami, kdo a jak má právo do konfliktu vstupovat apod. Ale všechny tyto úvahy by měly následovat až po poznání, proč a o co se bojuje.

Nemám pocit, že je většině lidí jasné, že se bojuje pouze kvůli rozšiřování NATO. Nikdo to tak neříká a lidé jenom vágně spekulují o důvodech konfliktu. Někteří lidé dokonce tvrdí, že se Rusko snaží obnovit Sovětský Svaz. Celá situace je zvláštní, je to jeden z mála konfliktů, jehož skutečné příčiny a cíle zůstávají většině lidí skryty. Trochu mi tato válka připomíná dlouhodobou válku v Libanonu, které také nerozuměl nikdo, včetně samotných účastníků války.

Racionálně uvažující člověk nehovoří o nějaké Brežněvově doktríně, ale o konkrétních požadavcích soudruha Brežněva. Co vlastně soudruh Brežněv chtěl ? Chce, abychom budovali socialismus a komunismus, aby nás řídili soudruzi Husák a Bilak ? Chce, abychom vstoupili do Varšavské smlouvy ? Chce, abychom jezdili na silnici vpravo ? Chce, abychom psali azbukou nebo používali římské číslice ? Nebo chce, abychom nevstupovali do NATO nebo nezřizovali vojenskou základnu na měsíci ? Rozhodující není nějaká doktrína, ale její konkrétní důsledky.

Podle mého osobního názoru mi Brežněvova či podobná doktrína nevadí, pokud mě nijak podstatně neomezuje. Vojenské základny na měsíci stejně budovat Ukrajina nechce a NATO samotné jí k ničemu není. NATO je pouhý nástroj a nikoliv cíl. Pokud je možné dosáhnout určitého politického cíle lépe jinak než vstupem do NATO, tak je snaha o vstup do NATO hloupostí. To je můj osobní názor.