3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

VÁLKA: Co radí Ukrajincům New York Times?

Výstavní skříň americké a světové liberální žurnalistiky deník The New York Times zveřejnil redakční komentář k válce na Ukrajině, který zastánce toto země poněkud zarazil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 7.6.2022 17:49

Vy nevite nic, nez to co do vas huci sdelovaci prostredky v dobe cenzury. Ja se radeji spoleham na svuj usudek a i kdyz take vim, "ze sto lidi sto nazoru", v tomto pripade se priklanim spis k nazorum ukrajinskych insideru, nez k tomu vasemu. Proc? Protoze to co rikaji je plne logicke a pochopitelne.

M. Grundmann 7.6.2022 17:48

Jsem vůči svým spojencům seriózní, takže bych neodešel. Odešel bych pouze tehdy, pokud bych tím opravdu zachránil mír. To jsou však nesmyslné teoretické úvahy. Rusko se dlouhodobě snažilo s Ukrajinou přátelit, nabízelo jí i zajímavé obchodní dohody. S takovým sousedem bych se osobně asi snadno dohodl. Minimálně bych s ním žil v míru.

D. Laurencikova 7.6.2022 17:46

Kdyby melo Rusko doopravdy neco proti tomu, ze jsme v NATO, tak by se ozvalo uz v roce 1999. Ostatne, hned pote museli Cesi do valky proti Jugoslavii, vzpominate si? Moc se jim do toho nechtelo. Rikalo se tenkrat, ze je to jako dat se do nejake kliky, ktera vzapeti jde vykrast banku. Rv

J. Hrdlička 7.6.2022 17:45

Oni byli Češi, co řákali, že Hitler nebo Brežněv mají pravdu. Ne, že bych vám věřil, ale i kdybyste náhodou mluvila upřímně, tak jeden "vzorek" neznamená nic.

J. Hrdlička 7.6.2022 17:44

Zato vy to víte. Představte si, že nejste jediný, kdo má právo na svobodný život. A někteří jsou ochotni kvůli tomu bojovat. Jestli vy ne, vaše rozhodnutí. Ale nevnucujte ho druhým.

J. Hrdlička 7.6.2022 17:42

Laskavě nemluvte za Ukrajince. Kde vůbec berete tu drzost? Kdyby se Ukrajinci nechtěli agresi bránit, tak už je dobojováno. Doba, kdy se režim zaštitoval "obyčejnými pracujícími", aniž jim dal slovo, je fuč, máte smůlu, konečně si to přiznejte.

Stupidita "argumentu", že pomoc napadenému je vlástně špatná, protože to znamená válku s oběťmi, je natolik zřejmá, že nevyžaduje další komentář. Ukrajina se s USA chtěla kamarádit sama, je to její svaté právo, její politici byli zvoleni ve svobodných volbách. Pokud by byla poslušným ruským satelitem, tak by napadena nebyla, to je vaše odporná logika.

D. Laurencikova 7.6.2022 17:41

Znam Ukrajince, kteri vubec nejsou ochotni kvuli vstupu do NATO zemrit. Chteli mit radeji dobre vztahy s Ruskem, kde ma kazdy treti Ukrajinec pribuzne. Mame jednu takovou pani primo v dome. Ta dokonce jeste i ted rika: "Putin ma pravdu". Jsou tady u ni ted stale nejaci Ukrajinci, i muzi v brannem veku. Musim se zeptat, jak se jim podarilo obejit Zelenskeho mobilizaci.

P. Diviš 7.6.2022 17:37

Zato vy jste spíš k pláči (kdybych nebyl z mládí na podobné agitátory otrlý).

J. Hrdlička 7.6.2022 17:36

Tak jo, takže až nám Rusko pohrozéí, že nás napadne, jestli nevystoupíme z NATO, tak lidi vašeho typu budou chtít okamžitě vystoupit. :-/

P. Diviš 7.6.2022 17:36

Tvrdíte vy a Rusáci, ani ti ne všichni. Třeba tenhle ne:

KOLEKTIVNÍ PUTIN

Jak vlastně vznikl konflikt na Ukrajině v roce 2014 a dvě separatistické republiky, které se staly záminkou letošního útok Ruska na Ukrajinu? Plukovník ruské tajné služby Igor Girkin se poté, co se podílel na ruské anexi Krymu, přesunul na Donbas a po dlouhém snažení se mu podařilo vyvolat ozbrojený střet, do kterého se ukrajinským úřadům vůbec nechtělo. Přitom dokonce ani v Kremlu původně neplánovali odtržení tohoto území od Ukrajiny. Nakonec to ale udělali a poslali tam ruskou armádu. Tak popisuje ruský novinář Michail Zygar na základě otevřených i svých vlastních zdrojů začátek ukrajinského konfliktu. Tento příběh tvoří v jeho knize Všetci mocní Kremľa jen část pozoruhodného líčení vzestupu ruského prezidenta Vladimira Putina a jeho okolí. Kniha byla dokončena v roce 2015 a nyní vychází v reprintu. Úplně totiž nezastarala. Mimo jiné v ní Zygar tvrdí, že Putina často tlačili k rozhodnutí jeho blízcí a neexistuje jeden Putin, ale jakýsi kolektivní Putin, dílo tužeb jak Putina, tak jeho okolí. A toho je tudíž těžké, ne-li nemožné porazit.

Michail Zygar: Všetci mocní Kremľa, Absynt, 2016, 2022, 480 stran

Obyčejných Ukrajinců jsem se ptal, tvrdí pravý opak toho, co vy.

J. Hrdlička 7.6.2022 17:35

Vaše odpověď je asi omylem upřímnější, než jste chtěla. Agresi se zabrání, když se splní agresorovy požadavky, protože jinak vznikne důvod pro agresi. Přiznala jste se hezky.

Blábolení, o tom ,že Scholz dostal rozkaz, je důstojné tak zaplivané čtyřky, tam se takových "insiderů" najde spousta. .Proč jsem měl zapomenout na ty, co požádali o okupaci, opravdu netuším. Radost z bratrské pomoci nemusí mít pouze ten, kdo je přímo pozval.

D. Laurencikova 7.6.2022 17:34

Ano, stale slysime zpravy, jak Rusove uz nemuzou, jak jim dochazi dech, jak prohravaji.... A kdyz pak ve zpravach ukazou mapu, tak vidite, ze cim dal vic uzemi je ovladano Rusy.... Ale to jen tak na okraj. Mozna byste spis mohl vysvetlit, jak spatne vyzbrojeni, buzerovani Rusaci, kteri melou z posledniho, dobudou po vitezstvi na Ukrajine zpet i vsechny dalsi zeme byvaleho Sovetskeho svazu, jak verite??

P. Diviš 7.6.2022 17:33

Zájem USA buďto má, nebo nemá, Němci zájem měli, potopili to Rusáci.

P. Diviš 7.6.2022 17:32

Kdo vtrhnul do Afghanistánu jako první, rozbordelil to tam a způsobil vznik Talibanu, to už asi nepamatujete. Napovím, USA to nebyly.

Pokud víte, nebo pokud vám Rusáci něco nakecali.

M. Grundmann 7.6.2022 17:30

Někteří lidé si chtějí hrát na vojáky a umírat. Já ne. Do NATO bych nikdy nechtěl vstoupit, kdybych se tím sám ohrozil. Nám vstup do NATO pomohl a proto s ním souhlasím. Ukrajinu snahy vstoupit do NATO přivedly do neštěstí a tak tyto snahy považuji za chybu. Všechno ostatní je pro mě naprosto nepodstatné. Nejsem mistr Jan Hus, který je připraven za svou pravdu kdykoliv zemřít.

P. Diviš 7.6.2022 17:30

A nejsou náhodou v těch "vlastních městech" nějací dovolenkáři a nestřílí na Ukrajince?

J. Hrdlička 7.6.2022 17:29

Máte tam fakta hned na začítku. Reagoval jste akorát říkankou o jakési neziskovce, takže vám nějakou objektivitu nevěřím. Racionalita je dle vás patrně nadšený souhlas s čímkoliv, co píšete.

P. Diviš 7.6.2022 17:28

Jestli má být to, co předvádíte, porozuměním konfliktu, tak "potěš koště".

Ukrajincům zřetelně záleží na nezávislosti Ukrajiny, proto bojují. K tomu nelze donutit. Problémy s vůlí bojovat naopak začínají mít Rusáci. Špatná výzbroj, buzerace, boj na cizím území ...

P. Diviš 7.6.2022 17:25

Jenže Ukrajina chce do NATO až teď a po napadení Ruskem (ne současným, už tím minulým). Kdyby ji Rusko všemožně neohrožovalo, třeba by tolik nechtěla ani tehdy. A zatím si Rusko zahnalo do NATO Finy a Švédy. Asi dělá něco špatně, to Rusko.

D. Laurencikova 7.6.2022 17:24

Ale hlavne, pane Hrdlicka, nebyt USA a nekterych Ukrajinskych oligarchu tak Ukrajina s Ruskem zadny problem nemela. Konflikt s Ruskem neni v zajmu ukrajinskeho obyvatelstva, jenom se odehrava na jejich hrbete. A cim vic zbrani se tam doda, tim vic lidi to odnese. Zeptejte se uz konecne nejakeho obycejneho Ukrajince, ten vam to potvrdi.

P. Diviš 7.6.2022 17:23

Upřesnění, dehonestuje se sám, takový dotyčný.

P. Diviš 7.6.2022 17:21

"Ta obrovská touha m͇í͇s͇t͇n͇í͇c͇h͇ ͇d͇i͇s͇k͇u͇t͇é͇r͇ů͇ ..." :-P

D. Laurencikova 7.6.2022 17:19

Jednak se nevztekam, ale spis bavim a pak, nemate pravdu. Olaf Scholz napr. nebyl vubec ochoten dodavat na Ukrajinu zbrane. "Zmenil nazor", az to dostal narizeno na konferenci NATO v nemeckem Ramsteinu. I tak se to snazi resit tak, "aby vlk se nazral a koza zustala cela". Zastavit agresi VCAS si predstavuju spis tak, ze se potencialnimu agresorovi neda k agresi duvod. V roce 1968 jsem zdaleka nebyla ve veku, kdy bych mohla patrit k tem soudruhum, kteri pozadali Sovetsky svaz o "bratrskou pomoc". Na tuto prosbu jste jaksi pozapomnel.;-)

M. Grundmann 7.6.2022 17:12

Rusko je ochotno pustit Ukrajinu ze svých spárů, ale ne do NATO. To je hlavní důvod války. Ukrajinci jsou ochotni kvůli vstupu do NATO zemřít, já bych se vstupu do NATO vzdal a raději žil mimo NATO. Každý má na věc jiný názor.

J. John 7.6.2022 17:09

Agitku si nechte na schůzi (ne)ziskovky. Zkuste reagovat racionálné.

Připomínám, že nejsem příznivcem řešení konfliktů ani exportu demokracie ani žádného jiného dobra" vojenskou silou, ani na Ukrajině, ani v Jugoslávii, Vietnamu, Laosu, Libyi, Sýrii, Afghanistánu, Iráku, Íránu, Koreji,...

M. Grundmann 7.6.2022 17:09

Mně vadí velmi hodně věcí. Kdybych válčil kvůli všemu, co mi v životě vadí, byl bych v permanentní válce s celým světem. Proto je podstatné, zda mi daná věc vadí natolik, abych kvůli ní šel do války a případně zemřel. Vstup Ukrajiny do NATO pro mě není zas tak podstatný, abych byl pro něj připraven zemřít.

Trochu se divím, že Ukrajinci jsou ochotni kvůli svému vstupu do NATO umírat. Možná si neuvědomují, proč vlastně umírají.

J. Hrdlička 7.6.2022 17:06

Jak je vidět, evropská pomoc napadené Ukrajině je účinná, když se tolik vztekáte.

Pomoc, ke které USA Evvropu rozhodně nenutily, kte které se Evropa rozhodla sama, neboť v ní nepřevládají hlupáci, kteří jsou na straně agresora. Poučení z dějin, že agresi je třeba zastavit včas, neboť potom nebude spolupráce, bude válka.

21.8.1968 musel být pro některé úžasný zážitek, na takovou radost má ovšem člověk právo tak jednou, víckrát ne.

D. Laurencikova 7.6.2022 17:06

Vysledkem americke "mirove mise" v Afganistanu po dvaceti letech je mimo jineho po zuby ozbrojeny Taliban. Na Ukrajine je pokud vim, vyzbrojeny take kazdy, z vule pana Zelenskeho. I tezci kriminalnici. Brzy to ponese ovoce.

J. Hrdlička 7.6.2022 17:02

Jestliže se z těch jejich "vlastních měst" střílí na ně, tak je i opačná palba dost pochopitelná. Zajisté budete mít pochopení i pro ubohý Freikorps v roce 1938, do něhož v "jeho" městech a obcích sprostě střílely čs. ozbrojené složky.

D. Laurencikova 7.6.2022 17:01

R^R^R^