9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

UKRAJINA: Politický komentář k situaci

Ukrajina je ve své dnešní podobě do značné míry umělým celkem, který se samostatným státem stal až v důsledku rozpadu SSSR před dvěma desetiletími.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Křivánek 22.2.2014 14:18

Re: Je to racionální názor.

Kdy Klaus horoval pro Turecko do EU? To mi najdi soudru a napiš mi sem link. Jestli jo tak to se budu divit aji prdelí. Ale mám spíš pocit že si ho pleteš s nějakým soudruhem z naší soucialistické strany - tam je hodně blbů. Pak ovšem bereš dobré drogy.

J. Křivánek 22.2.2014 14:13

Re: Je nad vší pochybnost,

Menstruace? Soudružko?

J. Svoboda 22.2.2014 14:06

Re: A je umělá jednota

Pane Schwarzi, jsem přsvědčen že Ukrajina a bývalá ČSFR jsou úplně něo jiného. Rzdělení by Ukrajně neprospělo. Může jí prospět jedině trpělivá práce po mnoho let a přesvědčování její východní části, že příklon k západním hodnotám by byl i pro ně nejlepší. Když přijede Fülle do Kyjeva a řekne Janukovyčovi, pojď k nám, protože si myslíme, že u nás je to nejlepší, je to začátek občanské války. Ukrajinci nejsou všichni takoví tupci, aby něvěděli, že cesta do EU je cetsa do pekla.

J. Svoboda 22.2.2014 13:52

Re: Podobnost čistě náhodná ?

Vážený pane Kosejku, jaký je podíl Ruska na vyostření situace na Ukrajině, ví téměř všichni. Kdybyste to četl při smyslech, věděl byste, že to i takto vyjádřil: "Pro Rusko je Ukrajina více než nejbližší zahraničí, více než např. Estonsko, Tádžikistán či Ázerbájdžán. Je to historická kolébka jeho státnosti a kultury, domov desítek miliónů Rusů." Tak to je a nikdo s tím nic nenadělá. Ani Vy, ani Klaus. Ten to chce jen respektovat a nic jiného se s tím dělat nedá.

Dále Klaus píše: "Udržet Ukrajinu v její objektivně existující geopolitické situaci jako samostatný a současně fungující a prosperující stát vyžaduje dlouhodobě jak od jejích politiků, tak i od zahraničních partnerů velkou míru zdrženlivosti a diplomatického umu. Na všech stranách jsme bohužel svědky pravého opaku." Toto je svatá pravda. Musím dát Klausovi zapravdu, i když s ním často nesouhlasím.

Uznávám, že pro Ukrajinu by asi bylo lepší, kyby se přiblížila k západním hodnotám. Rozhodně tím nechci říci, že k Západu, byla by to téměř cesta z deště pod okap, při uvážení toho, jak se na nás z EU horem pádem hrne socializmus. Připomínalo by mi to, závistivé: Pojď k nám, Ukrajino, ať na tom nejsme blbě sami. Jedinou možností pro Ukrajinu je trpělivá práce jak na Ukrajině samé, tak u jejích partnerů. Ta však, pokud k ní dojde, nebude trvat ani týden, ani rok a soudruh Fülle se toho asi nedožije. Snaha Západu: Ukrajno, připoj se k nám nejraději od zítřka, je opravdu nebetyčný nesmysl, hodný politiků, kteří sice mají dvě, tři vysoké školy ale rozum žádný.

S. Donát 22.2.2014 13:49

Re: T. Kočí >>Patolizal falesneho podvodnika Klause

Ono je to vdané? Proboha, snad se to dokonce nemnoží...

S. Donát 22.2.2014 13:49

Re: Pane Klausi,

Kdyby tak Bůh dal a žilo by u nás víc takových "zblbnuvších" lidí, jako je Václav Klaus.

M. Kosejk 22.2.2014 13:47

Re: bod 1-7 : souhlas

To s tím angažováním Ruska není jen moje interpretace. A důkazy? To jako myslíte, že Putin, svolá tiskovku a prohlásí: "Právě jsem oznámil Janukovyčovi, že když podepíše tu dohodu s EU, tak všechny půjčky, které jsme mi slíbili, hasnou. A také jsem Janukovyčovi připomenul, že tok nerostných surovin z Ruska na Ukrajinu záleží na mém rozhodnutí. Dostatnečně jsem mu i naznačil, že mnozí obchodní partneři v Rusku mohou vypovědět ukrajinským firmám smlouvy - a že Kreml to umí zařídit."

:))

P. Kmoníček 22.2.2014 13:41

Pane Klausi,

Československo také nikdy neexistovalo,pak najednou bylo a potom se rozdělilo.Pamatujete?Na Ukrajině žije hodně Rusů,to u nás v Sudetech žilo hodně Němců také,atd.Píšu to už jinde,jste o pět neděl starší než já a já mám strach,abych také nezblbnul až se dožiju Vašeho věku.

J. Schwarz 22.2.2014 12:38

Re: T. Kočí >>Patolizal falesneho podvodnika Klause

Nejen do rukávu...Chudák její manžel...

S. Donát 22.2.2014 12:20

Re: To vse vylezlo z DUTEJCH hlav

že zrovna Vy píšete o dutejch hlavách :-).

R. Tesařík 22.2.2014 12:09

Re: Je nad vší pochybnost,

to je zoufalost napsaná ve vzteku.. bez rozmyslu a blbě. Samé nenávistné nálepky ..argument nula.

R. Tesařík 22.2.2014 12:07

Re: T. Kočí >>Patolizal falesneho podvodnika Klause

kousla jste se při tom vzteky do rukávu?

S. Ševeček 22.2.2014 11:51

Re: pane Lenci

"Rusko si v té době bude vybírat třešničky na dortu z východu a z Krymu."

Vážně Rusko?

S. Ševeček 22.2.2014 11:48

Re: Jeden politolog pravil,

demokraté na Majdanu, říkáte?

J. Schwarz 22.2.2014 11:35

Re: Naprostý souhlas s článkem,

V dnešní době jde každému více méně o prachy / životní úroveň, pohodlí /. Evropa nabízí volný pohyb osob, zboží a kapitálu, rovné zacházení a pod. což vypadá na první pohled dobře a jeden má tendenci být "Evropanem", vlastenčení odmítnout jako zastaralou veteš. Když však zjistí jaká je skutečná realita - totiž že si přes veškeré proklamace místní ve "vyspělých státech" hlídají lukrativnější posty / a nejen ty, každá profesní skupina se snaží chránit vlastní původní členy /pro sebe, že existují jazyková i jiné bariéry, tedy že skryté "vlastenčení" se nevyhýbá ani západním společnostem rád se k nacionalismu jakožto obraně před cizinci vrátí. On totiž "vyspělý západ" hlásá liberalismus hlavně tak, aby ovládl trhy a umístil vlastní produkci, zatímco volný pohyb pracovních sil není zdaleka tak volný jako pohyb zboží a kapitálu.

J. Schwarz 22.2.2014 11:15

A je umělá jednota

vůbec nějakou hodnotou, kvůli níž má cenu se prát? Sám Veliký Václav na ní v případě ČSSR netrval a přijal jako lepší variantu rozdělení na dva samostatné státy. Nakonec, považuje-li se člověk za individualistu a uznává prioritu individuálních lidských práv nad právy kolektivními, měl by preferovat i práva skupin na samostatnou existenci před umělou jednotou, pokud ty skupiny mají dost neslučitelné vlastní preference.

V. Kolman 22.2.2014 11:06

Re: To je velmi orientující článek.

A západní Ukrajinu Ukrajincům - dodávám já.

Z. Sohorova 22.2.2014 11:03

T. Kočí >>Patolizal falesneho podvodnika Klause

T. Kočí????   Obrtrubka a vykastrovanej bejk Hlavne patolizal vycuraneho a falesneho Klause  Hele Koci uz jste dnes podrbal Klausovi zada a vycistil jeho boty? Ne? Tak alou trubko

P. Lenc 22.2.2014 9:57

Re: pane Lenci

Pane Šejno, já vím, že se to vám bude zdát neuvěřitelné, ale to co píšete je mně opravdu dobře známo.Proto jsem napsal to, co jsem napsal.Je to reakce na nebezpečí rozpadu Ukrajiny.Nejde jenom o východ Ukrajiny, ale také o Krym, který byl sto let čistě ruským  až do poloviny padesátých let, kdy na návrh Chruščeva byl přifařen k Ukrajině.Mohl bych pokračovat ještě dlouho, ale je to myslím naprosto zbytečné.Jen na závěr, rozpad Ukrajiny si nepřeji, ale tato možnost je dost pravděpodobná.

M. Mařák 22.2.2014 9:53

Václav Klaus vždy hájil Putinovo Rusko

a nikdy neřekl nic dobrého o našich západních spojencích v NATO a EU. Je opět konzistentní.

J. Kulheim 22.2.2014 9:53

Re: Velmi výstižné a realistické shrnutí

Domníván se, že se jedná o podobnou situaci jak při rozpadu Jugoslavie. Bez jakékoliv předcházející dohody o hranicích, Německo uznalo Chorvatsko jako samostatný stát a konflikt mezi oběma státy eskaloval a následně EU nebyla schopna situaci řešit.

Jedná se o naprostou neznalost a ignorování reálné situace nebo o hledání trhu za každou cenu? Myslím, že obojí.

P. Schuster 22.2.2014 9:42

Re: bod 1-7 : souhlas

Tady nejde o umělost státu, ale o to, že s velkou pravděpodobností hrozí Ukrajině rozpad a když se do konfliktu zamontuje Rusko a NATO - je zle.

To, že se tam angažují Rusi je Vaše interpretace, žádné důkazy nejsou.

Byl jsem na vojně když byla kubánská krize - hrozila třetí světová válka.

M. Kosejk 22.2.2014 9:39

Re: bod 1-7 : souhlas

A že "ukrajinský" se píše s malým u - to vím. :))

M. Kosejk 22.2.2014 9:35

Re: Podobnost čistě náhodná ?

Shoda podmětu s přísudkem? Tam mi to často ujíždí, když nedám bacha...

K. Janyška 22.2.2014 9:35

Re: Je nad vší pochybnost,

Tím trpíte vy... Dzp.

K. Janyška 22.2.2014 9:34

To je velmi orientující článek.

Myslím, že drtivá většina těch, co brání a neví co, je na tom po jeho přečtení líp. A já dodávám za sebe. Nechte Sověty Sovětům... Dzp.

M. Kosejk 22.2.2014 9:29

Re: bod 1-7 : souhlas

Zcestné je argumentovat "umělostí" státu a zcestné je vydávat rozpad Jugošky za vinu Západu, jak činíte vy - to je podstata, kterou jsem chtěl říct .

A když už se nadává na EU, tak nechápu, proč z toho vynechávat Rusko, které do Ukrajinského dění zasahuje daleko silověji než EU.

ps.. píše se zcestné se "S" nebo se "Z" ? - Fakt nevím.

V. Kusý 22.2.2014 9:25

Re: Podobnost čistě náhodná ?

Myšlen pan Kosejk v 7.11.

V. Kusý 22.2.2014 9:23

Re: Podobnost čistě náhodná ?

Až na Váš benevolentní přístup k vnímání rozdílu mezi I a Y ve Vašem příspěvku "Podobnost čistě náhodná" s Vašimi názory dnes mohu souhlasit. :-)

M. Šejna 22.2.2014 9:21

pane Lenci

Málokdo ví, že proruský východ Ukrajiny je mnohem bohatší a průmyslově rozvinutý než západ. No a právě ta bohatší východní Ukrajina, obývaná převážně Rusy, tíhné k Rusku a nikoli k EU.

Pokud se Ukrajina rozpadne na východ a na západ, pak Rusku připadne bohatá půlka, zatímco Evropské unii zbyde západní chudá oblast. Výsledkem bude nekonečny proud dotací z EU směrem k chudým prozápadním "demokratům" z Majdanu. Rusko si v té době bude vybírat třešničky na dortu z východu a z Krymu.