7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

UKRAJINA: Politický komentář k situaci

Ukrajina je ve své dnešní podobě do značné míry umělým celkem, který se samostatným státem stal až v důsledku rozpadu SSSR před dvěma desetiletími.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brodský 22.2.2014 22:08

Re: Tvrdit, že Klaus je agentem Ruska je nespravedlivé

A tato horoucí láska ke globálnímu ochlazování i nenávist k EU spojuje Klause s Kajanem a jeho přívrženci daleko pevněji než nějaké z prstu vycucané Putinovy peníze.

M. Kosejk 22.2.2014 21:59

Re: S..cestně

Jó? Fakt? Moje amatérská lingvistická úvaha - z cesty - zcestně - je blbě? :))

P. Brodský 22.2.2014 21:57

Re: Tvrdit, že Klaus je agentem Ruska je nespravedlivé

Putinovy peníze Klaus nepotřebuje. Má dost svých vlastních a dalších od Kelnera. On separatismus a xenofobii upřímně miluje stejně jako upřímně nenávidí Sudeťáky a jiné cizáky.

J. Kanioková 22.2.2014 21:56

Já taky,

ale nevěřit každému osamocenému argumentu, aniž je uveden celý kontext, to už jsem se naučila dávno. Většinou bývají zneužívány k vědomě směrovanému účelu. Čímž netvrdím, že to neřekl, ale chybí mi věty před a po tomto výroku, aby se dal vnímat přesný význam vyřčeného.

P. Brodský 22.2.2014 21:38

Re: Tvrdit, že Klaus je agentem Ruska je nespravedlivé

Jejich cílem je prosadit globální ochlazování a zmrazit Evropskou Unii.

o. pospíšil 22.2.2014 21:34

Re: Víme, v jaké souvislosti to řekl, pokud skutečně řekl ?

Paní Kanioková-v 1968 jsem jako mlaďoch NAIVNĚ věřil,že se nemůže nic stát.....

P. Brodský 22.2.2014 21:30

Tvrdit, že Klaus je agentem Ruska je nespravedlivé

Klaus je agentem Kajana, Prokopa a paní Kaniokové.

J. Kanioková 22.2.2014 21:29

Ale to nikdo nezpochybňuje,

že by jejich naprostá suverenita byla ideální !

Ale to by na tom museli být ekonomicky perfektně, aby si mohli dovolit odporovat kterékoliv straně.

To, bohužel, nepřichází prakticky v úvahu, ekonomicky jsou na tom právě naopak a musí "žebrat".

Vůbec jim to nepřeji, naopak je mi normálních Ukrajinců strašně líto, ale bohužel. Suverenita nevyplývá jen z přání či nějakých dokumentů, k tomu je sakra potřebná ekonomická nezávislost.

B. Hudzieczek 22.2.2014 21:26

Ukrajina dle Klause

Body 1-5 jsou popis reality. Bo 6 + jsou názory pánů Klause a Weigla, které mají charakter přání autorů. Z toho, že podporují to, co vyhovuje Putinovskému Rusku, lze logicky dovodit, že podporují p. Putina.

M. Prokop 22.2.2014 21:22

Re: Omlouvam se za nevedomost,

První věta souhlas.

Ta druhá část, on se jinak chovat nemohl. Kdyby mohl, válka by vůbec nevypukla.

A i kdyby to nějak dokázal až za války, jen by se prodloužila. Rozhodující byly USA.

M. Prokop 22.2.2014 21:19

Re: Omlouvam se za nevedomost,

Nebyl.

Pouze akceptoval, že se Slováci "trhli".

M. Prokop 22.2.2014 21:18

"ale hlavně píší neskutečné žblebty."

Takže EUgenossin zn. Netzer?

M. Prokop 22.2.2014 21:16

Re: Mrazivé tóny.

Tomu by, bohužel, mohli zabránit jen sami Rusové.

A těm na Putinovi imperiální ambice moc nevadí.

M. Prokop 22.2.2014 21:14

Re: Jinými slovy - Ukrajina dle Klause

Aha.

Když někdo popíše realitu, je "exponent Putinova režimu".

Nejste jako kadet Biegler (nebo zde Rybílek)?

B. Hudzieczek 22.2.2014 21:05

Jinými slovy - Ukrajina dle Klause

nemá budoucnost jako jednotný stát, nýbrž toliko jako rozdělená. Nevím co se podaří ukrajinským představitelům uhrát, ale:

1. pokud se UA rozdělí, bude to v zájmu Ruska

2. Pokud UA zůstane v dosavadních hranicích a bude provádět proruskou politiku, bude to v zájmu Ruska ještě více

3. Pokud UA zůstane v dosavadních hranicích a bude provádět nezávislou politiku, bude to v naprostém rozporu se zájmy Ruska.

Dosavadní poměr EU k Ukrajině nebude v případě 1,2 a 3 dotčen; v případě 3 bude naděje na prohloubení spolupráce v budoucnu. Z hlediska výše uvedeného lze po přečtení názoru V. Klause hodnotit autora jako exponenta Putinova režimu.

J. Kanioková 22.2.2014 21:05

Víme, v jaké souvislosti to řekl, pokud skutečně řekl ?

Na co reagoval ? Věřit vytržené větě z kontextu je naivní..

B. Hudzieczek 22.2.2014 20:49

Pokud pan Klaus napsal svůj příspěvek česky,

tak pan Cerný shrnul obsah jeho příspěvku.

P. Vaňura 22.2.2014 20:38

Re: Omlouvam se za nevedomost,

Merkelová a Barroso nic nevyprovokovali. Kdyby se Hitler vůči Ukrajincům nechoval jako arogantní idiot, možná by vyhrál válku. Dokonce by možná nedošlo ani k Holocaustu.

P. Vaňura 22.2.2014 20:36

Téměř veškeré problémy, kterým čelí Evropa jsou

důsledkem "nepověšení zelených na větrníky." Evopa se MUSÍ zbavit rudozelené evropské garnitury nebo skočit do WC a přikrýt se deklem!

J. Kanioková 22.2.2014 20:33

Tymošenková mluví na Majdanu

http://ua-selector.in/

P. Pokorný 22.2.2014 20:16

Re: Omlouvam se za nevedomost,

Ach jo. Já se také zatím v kleštích necítím. Pád RVHP jsme měli od roku 1950 až do roku 1988 - do ropné krize. Pak už to zrychlilo. Evropské Polsko, drahý příteli, zažilo evropský vzestup, dobu, kdy euforie dluhů tlačila ES, EHS a EU nahoru. Pak nastala první část světové krize a dnes je drama i v USA, natož v Evropě. Nemáme na to, abychom utáhli Kypr, Řecko, které dostane další půjčku, Portugalsko atd. a nyní Ukrajina, která už je na dně. Nemám sílu to psát všude všem. Dnes večer to popíši vcelku a pak dám jenom odkazy.  Nebojte se o mé pochopení. v roce 2000 Blair a spol také tvrdili, že do deseti let bude mizivá, nulová nezaměstnanost. Dnes je rekord 29%. Vy píšete o status quo, já rok, dva dopředu. Dnes to tolik vidět není. Pak bude pozdě, pokud se nedohodnou.

J. Kanioková 22.2.2014 20:09

S..cestně

ale přiznám se, že jsem nad tím nikdy nepřemýšlela, takže jste mě docela znejistil a zagůglila jsem..

P. Pokorný 22.2.2014 20:08

Re: Mrazivé tóny.

To jsou pitomosti. Zatím to obsadil kníže, Štětina, Zaorálek a dělají si tam mejdan..

J. Kanioková 22.2.2014 19:51

Re: Podmíněný souhlas,

"Slováci měli dojem,že jsou upozaďovani"... přesně totéž čtu od západních Ukrajinců.. A to nejen na jejich webech, ale i poslouchám on-line.. http://ua-selector.in/

Myslím, že na vzetí rozumu do hrsti je pozdě..

Ukrajinci, na rozdíl od Slovenska, "svůj" stát mají, ale necítí se být respektovaní. Oni se s ruskou stranou Ukrajiny NIKDY nesmíří. Nikdy, nikdy, nikdy v jednom státě.

A jedna cesta autobusem je jen moje dozvuková zkušenost z našeho rozdělení. Zkušeností z celého toho procesu mám až moc, velmi jsem se v tom angažovala.. Dnes obrovsky souhlasím s T. Haasem - "Nevím, zda a jakou hru tady hrál Putin./Ale zdá se mi, že ani žádnou hru hrát nemusel./ EU mu Ukrajinu naservírovala na stříbrném podnose.

J. Václavíková 22.2.2014 19:38

Re: To nenpsal K. Janyška, paní Netzer, to leda tak opsal.

Máte pravdu, jediná otázka je, jestli to dělají pro prachy, nebo z blbosti.

J. Kanioková 22.2.2014 19:30

Ale vždyť to je všem jasné,

že rozdělení by nebylo žádným sametem a velkým zlepšením, o tom žádná.. Ale že by tam někdo čekal na nějaké trpělivé přesvědčování, tak to ani náhodou..

Krym už velmi hlasitě mluví o připojení k Rusku.. ono to půjde nejspíš jako domino..

A západní část je v tak zoufalém hospodářském stavu, že ...

o. pospíšil 22.2.2014 19:23

Mrazivé tóny.

Z ruské strany začínají zaznívat slova,která si bohužel pamatujeme z léta 1968 / Lavrov,Putin /.Nechtěl bych se dožít startu Letadel s ruskými výsadkáři,jak obsazují Kyjev !!

B. Mráz 22.2.2014 19:13

Re: Takze Ukrajinci nemaji narok!

My máme dost dělení- chápu tak, že vy, p.Černý máte dost dělení států Evropy. Tak to musí Ukrajinci respektovat!

B. Mráz 22.2.2014 19:07

Re: Pan exprezident opět nezklamal!

V čem "nezklamal", frau Netzer? Prosím vysvětlit, argumentovat.Dík.

S. Vaněček Šauerová 22.2.2014 18:34

To nenpsal K. Janyška, paní Netzer, to leda tak opsal.

To jsem kdysi napsala já (až k té závorce "za různými nicky ...", to už není moje). A dovolila bych si tom i dnes trvat. Už je těch dam ale jenom pár, zato vydají. Jsou agresivní a vulgární, kam se na ně hrabou mnozí chlapi, ale hlavně píší neskutečné žblebty.

:-)